Συγγραφέας του βιβλίου «Ο Τυπογράφος» – Εκδόσεις Γραφή

Στην ιδιαίτερή του πατρίδα, το Αγρίνιο, στήνει την πλοκή του μυθιστορήματός του ο Τάκης Γεράρδης. «Είναι ανάγκη να επιστρέφω εκεί, είναι φόρος τιμής», βεβαιώνει στο Vivlio-life μιλώντας για τους εντελώς διαφορετικούς χαρακτήρες των ηρώων του. Από τη μια ένας αχθοφόρος που ονειρεύεται να γίνει Τυπογράφος και από την άλλη ένας θηριώδης νονός της νύχτας. Το πώς θα ενωθούν τα βήματά τους θα το διαπιστώσουμε στην ανάγνωση, αυτό που ίσως αξίζει να κρατήσουμε από τον συγγραφέα είναι πως «… στους ανθρώπους της νύχτας η αληθινή μπέσα είναι ο ακρογωνιαίος λίθος στη ζωή τους».

  • Χριστόφορος. Ονειρεύεται να γίνει τυπογράφος καθώς κάνει μεροκάματα ως αχθοφόρος στου Ρέντη. Είναι ο πρωταγωνιστής που συναντάμε κάπου στο 1982. Πρόκειται για επινοημένο ήρωα ή το όνειρό του δε σας είναι άγνωστο;
    Ο Χριστόφορος είναι ένα πρόσωπο που ναι μεν είναι υπαρκτό, στην πορεία του ντύθηκε με πολλά στοιχεία μυθοπλασίας. Ποιος ξέρει στις διασταυρώσεις της ζωή μας τι θα συναντήσουμε…
  • Αχιλλέας. Καμία σχέση με τον πρώτο σας ήρωα. Είναι θηριώδης νονός της νύχτας και τα πάντα στη ζωή του κινούνται γύρω από το βρώμικο χρήμα. Βάλτε μας στον σκοτεινό του κόσμο.
    Από το ένα μέρος έχουμε τον Χριστόφορο που είναι φτωχαδάκι, ονειροπόλος και οικογενειάρχης, και από το άλλο τον Νονό της νύχτας που είναι σκληρός και ανελέητος. Μια συγκυρία τους φέρνει κοντά, και μια πραγματική φιλία γεννιέται.
  • Μια βαθιά και ειλικρινής φιλία, όπως γράφετε, θα γεννηθεί ανάμεσα στους δυο άντρες. Πώς μπορεί να εμπιστευτεί κανείς έναν άνθρωπο τόσο διαφορετικό;
    Στους ανθρώπους της νύχτας η αληθινή μπέσα είναι ο ακρογωνιαίος λίθος στη ζωή τους.
  • «Η ζωή της νύχτας είχε δικό της κώδικα τιμής και συμπεριφοράς, άγραφο μα ισχυρό», γράφετε. Ποια ήταν η θέση της φιλίας στον κώδικα στον οποίο «το φιλότιμο και η ανταπόδοση πήγαιναν παρέα με την τιμωρία και την εκδίκηση…;»
    Το φιλότιμο, η ανταπόδοση της χάρης, «το κάνω γιατί έδωσα το λόγο μου», είναι απαραίτητα συστατικά για να υπάρχει αυτός ο κόσμος. Όπως και η τιμωρία. Αν σέβεσαι αυτά τα λίγα υπάρχεις.
  • Φίλος είναι αυτός που έχει τους ίδιους εχθρούς μ’ εσένα, λένε. Θα το δούμε να επιβεβαιώνεται και στην ιστορία σας;
    Όχι. Η ζωή των ηρώων στην ιστορία μου είναι πιο σύνθετη. Δεν είναι άσπρο – μαύρο.
  • Στις σελίδες του βιβλίου σας συναντούμε από χορευτές μπαλέτου και τζαζίστες μέχρι μπράβους και μεγαλογιατρούς και από κυρίες σπιτιών και πόρνες πολυτελείας μέχρι άντρες στρέιτ και αμφί. Ποιος από το δευτεραγωνιστές σας πιστεύετε πως αγγίζει περισσότερο τον αναγνώστη;
    Λίγο ως πολύ με τον καθένα μπορεί να ταυτιστεί κάποιος αναγνώστης. Και ανάλογα με την περίπτωση να τον αγγίξει. Όλοι μας έχουμε σε φανερή ή λανθάνουσα κατάσταση στοιχεία ετερόκλητα.
  • Και ο έρωτας; Ποια θέση του δώσατε στο μυθιστόρημά σας και κυρίως ποια θέση έχει στη ζωή του Χριστόφορου και του Αχιλλέα;
    Ο έρωτας είναι παντού. Σαν έλξη ανάμεσα στο αρσενικό και στα θηλυκό, σαν έλξη ανάμεσα σε όλα τα όντα του πλανήτη, και δεν καταλαβαίνει από στερεότυπα. Η αναφορά στη σχέση του Χριστόφορου με τον Αχιλλέα, έχει την πλατωνική της εξήγηση.
  • Τελικά έχετε απάντηση στο τελευταίο ερώτημα που θέτετε στο οπισθόφυλλο; Κάνουν λάθη τα άστρα;
    Και βέβαια κάνουν. Φανταστείτε μια ζωή αλάθητη και ίσια. Ποσό μονοδιάστατη θα ήταν! Κολυμπάμε μέσα σε ένα σύμπαν που είναι γεμάτο λάθη.
  • Ένα ακόμη ερώτημα που «πλανάται» μέχρι το τέλος του μυθιστορήματός σας είναι το εξής: «Φτιάχνουν τη ζωή μόνοι τους οι άνθρωποι; Ή αυτή είναι προδιαγεγραμμένη;». Το τι πιστεύουν οι ήρωές σας θα το δούμε στην ανάγνωση. Εσείς τι πιστεύετε;
    Το ψάχνω.
  • Στην πλοκή της ιστορίας σας βρίσκουμε τους ήρωές σας, στην ιδιαίτερη πατρίδα σας το Αγρίνιο. Ήρθαν πιο κοντά σας καθώς περπατούσαν στους δρόμους που γνωρίζατε από παιδί;
    Στο Αγρίνιο έζησα τα πρώτα έντεκα χρόνια της ζωής μου. Είναι ανάγκη να επιστρέφω εκεί, είναι φόρος τιμής.

Λίγα λόγια για το βιβλίο
Βιοπάλη αλλά και παραχαράξεις παλαιών βιβλίων, απαγωγές, λαθρεμπόριο τσιγάρων, έρωτες και απιστίες, μα πάνω από όλα αληθινές φιλίες με μπέσα, θα στιγματίσουν τους ήρωες του βιβλίου.
Χορευτές μπαλέτου δίπλα σε μπράβους, μισότρελοι και πληρωμένοι εκτελεστές, άντρες στρέιτ και αμφί, ονειροπόλοι αχθοφόροι, κυρίες σπιτιών και πόρνες πολυτελείας, μασόνοι, τζαζίστες, μεγαλογιατροί, φαρμακευτικές εταιρείες με μαφιόζικη δράση, αποτελούν έναν αληθοφανή θίασο με κομπάρσους και πρωταγωνιστές στις γεμάτες ρεαλισμό σελίδες του μυθιστορήματος.
Κι ως το τέλος πλανώνται τα ερωτήματα:
Οι άνθρωποι φτιάχνουν τη ζωή μόνοι τους;
Ή αυτή είναι προδιαγεγραμμένη;

Βιογραφικό
Ο Τάκης Γεράρδης γεννήθηκε στο Αγρίνιο. Σπούδασε οικονομικά στη Βιομηχανική Σχολή Πειραιά και δημοσιογραφία στο Frei Universität Berlin. Ζει στην Αθήνα. Έχει εκδώσει: Ηφαιστειογενή πετρώματα, 1988 (ποιήματα)· Καφές, ένα αραβικό παραμύθι, Τροχαλία, 1999 (δοκίμιο)· Άλογα και φίλιπποι εν δράσει (δοκίμιο)· Alta grafico, 2000 (δοκίμιο)· Το Αλφαβητάρι του καφέ, Alta grafico, 2001 (δοκίμιο)· Τα κομπολόγια, Κέδρος 2015 (μυθιστόρημα)· Το καμίνι, Κέδρος 2016 (μυθιστόρημα)· Η κουρελού, Φιλιππότης 2021 (διηγήματα). Από το 1991 μέχρι το 1997 εξέδιδε το μηνιαίο περιοδικό Ο καφές. Διηγήματά του έχουν βραβευθεί σε διαγωνισμούς, δημοσιευτεί σε λογοτεχνικά περιοδικά και συμπεριληφθεί σε ομαδικές εκδόσεις. Στίχοι του έχουν μελοποιηθεί.