Γράφει ο Κώστας Τραχανάς

Η αστυνομία ενημερώνει τον συγγραφέα Μανουέλ Ορτιγόσα ότι ο Άλβαρο Μουνίθ ντε Ντάβιλα υπέστη ένα σοβαρό αυτοκινητιστικό ατύχημα. Ο Άλβαρο είναι νεκρός. Το δυστύχημα έγινε στο Μονφρόντε, στην επαρχία του Λούγκο. Ο Μανουέλ αρνείται να πιστέψει ότι ήταν ο Άλβαρο αυτός που σκοτώθηκε. «Ο… σύζυγός μου έφυγε προχθές για τη Βαρκελώνη, είχε συνάντηση εκεί με ένα πελάτη» τους λέει. «Άρα είναι αδύνατον να βρισκόταν στο Λούγκο, μάλλον κάνετε λάθος». Ο Μανουέλ γνώριζε τον άνδρα του, ήξερε πού ήταν. Ήταν παντρεμένοι δεκαπέντε χρόνια και συζούσαν ακόμα περισσότερα χρόνια. «Μπορείτε να μου πείτε τι έκανε ο Άλβαρο εδώ; Τι έκανε σε μια εθνική οδό τα ξημερώματα;» τους ρωτάει. Η αστυνομία τον ενημερώνει ότι ο Άλβαρο ήταν εκεί επειδή αυτός ήταν ο τόπος όπου γεννήθηκε, εκεί βρισκόταν το πατρικό του. Όλα δείχνουν πως μάλλον τον πήρε ο ύπνος στο τιμόνι.
Ο Μανουέλ δεν μπορεί να το πιστέψει ακόμη, διότι ο Άλβαρο του είχε εξηγήσει πως η οικογένειά του δεν δεχόταν την ομοφυλοφιλία του και όταν έφθασε στη Μαδρίτη κι άρχισε να ζει την ελευθερία του, έσπασε κάθε δεσμό με το παρελθόν. Δεν είχε καμία σχέση με την οικογένειά του, εδώ και χρόνια. Όμως τώρα μαθαίνει την τραγική αλήθεια. Ο Άλβαρο ήταν ο μαρκήσιος του Σάντο Τομέ εδώ και τρία χρόνια, από τότε που πέθανε ο πατέρας του, ο προηγούμενος μαρκήσιος. Ο εν λόγω τίτλος ευγενείας είναι απ΄τους παλιότερους της Γαλικίας, και το υποστατικό της οικογένειας το Ας Γκριλέιρας, βρίσκεται λίγα χιλιόμετρα από τον τόπο του δυστυχήματος. Οπότε ερχόταν τακτικά στο υποστατικό του, για να διεκπεραιώσει τις υποχρεώσεις του. Η οικογένειά του ανήκε στην ισπανική αριστοκρατία, είχε τίτλο ευγενείας.
Ο συμβολαιογράφος Γκρινιάν τον ενημερώνει ότι μετά τον θάνατο του πατέρα του Άλβαρο, πέθανε και ο αδελφός του ο Φραν και ότι οι μόνοι συγγενείς του είναι ο μικρότερος αδελφός του Άλβαρο, ο Σαντιάγο και η μαρκησία Σεσίλια, η μητέρα του. Όμως ο Άλβαρο άφησε όλη την περιουσία του στον σύζυγό του, τον Μάνουελ.
Ο Μάνουελ μένει έκπληκτος για αυτά τα οποία μαθαίνει και για τόσα μυστικά που του έκρυβε ο Άλβαρο τόσα χρόνια. Του είχε κρύψει πολλές πτυχές της ζωής του. Ο Μάνουελ μένει περισσότερο έκπληκτος όμως όταν ο υπαστυνόμος Νογκέιρα έρχεται να τον επισκεφτεί και να τον ενημερώσει ότι ο Άλβαρο πέθανε σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα, αλλά υπάρχει κάτι ύποπτο στον θάνατό του!
Μετά από όλα αυτά ο Μάνουελ αποποιείται την κληρονομιά και μαζί με τον υπαστυνόμο Νογκέιρα και τον ιερέα και φίλο του Άλβαρο, τον Λούκας, αρχίζουν να ψάχνουν να ανακαλύψουν την αλήθεια, για το δυστύχημα και να ανασυστήσουν την κρυφή ζωή εκείνου που νόμιζαν ότι τον γνώριζαν καλά…
Τι σχέση έχουν με όλα αυτά οι γαρδένιες που καλλιεργούσαν στο υποστατικό Ας Γκριλέιρας;
Τι ρόλο έπαιξε ο Σαντιάγο και η Καταρίνα η σύζυγός του;
Τι σχέση έχει η ιερατική σχολή που πήγαινε παιδί ο Άλβαρο;
Τι σχέση έχουν τα ειδικά ασημένια κλειδιά της εκκλησίας του υποστατικού;
Τι ανακάλυψε η Οφηλία η ιατροδικαστής;
Γιατί η αστυνομία δεν διερευνά την υπόθεση αλλά, την έκλεισε πολύ γρήγορα ως ατύχημα;
Γιατί ο Άλβαρο ζούσε διπλή ζωή;
Γιατί κάποιος που είδε το επίθετο Ντάβιλα φρόντισε να εξαλειφθεί κάθε υποψία που θα μπορούσε να αμαυρώσει το καλό όνομα της οικογένειας;
Αν είναι έγκλημα, θα μείνει ατιμώρητος ο δολοφόνος;
Ποιος να είχε σκοτώσει τον Άλβαρο και γιατί;
Πλήθος τα αναπάντητα ερωτήματα και ποιοι επέλεξαν να κουκουλώσουν την υπόθεση;
Γιατί σε αυτή την αριστοκρατική οικογένεια δεν πρέπει να υπάρχουν ούτε πρεζάκια, ούτε διεστραμμένοι, ούτε βιαστές;
Γιατί αιώνες τώρα τους Μουνίθ ντε Ντάβιλα, πρέπει να τους υπηρετείς, να τους προφυλάσσεις από τον πόνο, την ντροπή, την κατακραυγή, την ιεροσυλία και να διασωθεί η εικόνα της οικογένειας;
Πόσο ζοφερό είναι αυτό το μέρος, το υποστατικό Ας Γκριλέιρας και πόσα ακόμα μυστικά κρύβει;
Πρόκειται για ένα αστυνομικό θρίλερ.
Διαβάστε το.  ( Μεταφράστηκε σε 24 γλώσσες )

Η Ντολόρες Ρεδόντο (Ντονόστια-Σαν Σεμπαστιάν, 1969) γράφει από την ηλικία των δεκατεσσάρων ετών και είναι συγγραφέας της Τριλογίας του Μπαζτάν, το σημαντικότερο λογοτεχνικό φαινόμενο της ισπανικής γλώσσας των τελευταίων χρόνων. Τα τρία μέρη της τριλογίας, Αόρατος φύλακας, Κληρονομιά στα οστά, Ανάθημα στη θύελλα, έχουν ήδη αποκτήσει εκατοντάδες χιλιάδες πιστούς αναγνώστες. Περισσότεροι από 30 εκδοτικοί οίκοι σε όλον τον κόσμο έχουν πλέον δημοσιεύσει τα βιβλία της. Μετά την κυκλοφορία του Αόρατου φύλακα, η κριτική την καλωσόρισε ως μία από τις πιο πρωτότυπες και στιβαρές φωνές του ισπανικού νουάρ, και συνέχισε να την επαινεί για κάθε νέο της μυθιστόρημα. Η κινηματογραφική απόδοση του Αόρατου φύλακα έκανε πρεμιέρα στις αίθουσες τον Μάρτιο του 2017.