Μόλις κυκλοφόρησαν

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

Αμφίβια τέρατα του Κώστα Πούλου

Μικρές, παρηγορητικές ιστορίες για ανθρώπους που αγωνίζονται για την κατάκτηση της ευτυχίας. Η πρώτη απόπειρα στη λογοτεχνία ενηλίκων από τον βραβευμένο συγγραφέα παιδικών βιβλίων Κώστα Πούλο.

Σαράντα μικρά κείμενα για τον άνθρωπο, το μικροσκοπικό και ταυτόχρονα τεράστιο ή και τερατώδες αυτό ον, εντός του οποίου κατοικούν το κακό και το καλό, σε διαφορετικές, βέβαια, κάθε φορά αναλογίες. Στις μικρές αυτές ιστορίες οι ανθρώπινες φιγούρες, παρμένες τυχαία μέσα από το καθημερινό θέατρο ‒το οποίο είναι γνωστό και ως πραγματικότητα‒ παρελαύνουν μπροστά στα μάτια του αναγνώστη, που έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει τις αλλεπάλληλες μεταπτώσεις τους σαν σε καθρέφτη. Ένοχες και αθώες ταυτόχρονα, οι μικρές αυτές αμφίβιες αλλά και τραγικές φιγούρες αγωνίζονται να αγγίξουν ένα μικρό έστω τμήμα του νοήματος, ώστε να εισπράξουν εντέλει το κομμάτι της ευτυχίας που τους αναλογεί.

Έκανα την πρωινή βόλτα μέσα στα έλατα και γύρισα στο σπίτι. Είχα την υποψία ότι κάτι παράξενο συνέβαινε, αλλά πού να φανταστώ ότι θα την έβλεπα εκεί. Πίστευα ότι είχα γλιτώσει, όμως εκείνη καθόταν δίπλα στον πατέρα μου και έτρωγε ένα παγωτό με έναν κάπως αναιδή τρόπο, όχι όπως τρώνε τα κορίτσια το παγωτό στα χωριά. «Πώς αποδώ;» της λέω. «Εσύ πώς αποδώ;» μου απαντάει ο πατέρας μου. «Τέλειωσε κιόλας η βόλτα;»
Απόσπασμα από το βιβλίο

ΞΕΝΗ ΚΛΑΣΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

Η τέχνη και τα αντίδοτα του Έρωτα του Οβιδίου

Εισαγωγή – μετάφραση – επίμετρο: Θεόδωρος Παπαγγελής

Μια καταιγιστική λογοτεχνική παρωδία για τη σεξουαλική ψυχολογία των δύο φύλων από τον μεγάλο προφέσορα του έρωτα. Ένα κλασικό έργο που γοητεύει εδώ και δύο χιλιάδες χρόνια.

Στα τρία βιβλία της Ερωτικής τέχνης του ο Ρωμαίος Οβίδιος (43 π.Χ.-17 µ.Χ.) μοιράζει αφειδώς συμβουλές για την ερωτική προκοπή και ευημερία ανδρών και γυναικών, και το κάνει άλλοτε µε ειρωνική απόσταση, άλλοτε µε αισθησιακή αμεσότητα, πάντα όμως µε σταθερή υπενθύμιση ότι ο έρωτας, εκτός από ασύδοτο πάθος, είναι και σκηνοθετημένο παιχνίδι µε καλά οριοθετημένους ρόλους.
Στη νέα αυτή και επαυξημένη έκδοση η μετάφραση της Ερωτικής τέχνης συνοδεύεται από το θεραπευτικό της «σίκουελ», τα Αντίδοτα του Έρωτα, ένα ποιητικό βιβλίο 814 στίχων όπου ο δάσκαλος της ερωτικής τέχνης και υπερµεταδότης του ερωτικού ιού φοράει, ή κάνει πως φοράει, την ιατρική ποδιά και χορηγεί αντίδοτα για τη νόσο που ο ίδιος είχε διασπείρει.
Η Εισαγωγή και το Επίμετρο περί Λατίνων εραστών τοποθετούν το ξεχωριστό αυτό δίπτυχο της οβιδιακής ερωτογραφίας στο κοινωνικό και λογοτεχνικό του περιβάλλον. Για τον σημερινό αναγνώστη είναι εύκολο να διακρίνει την απροκάλυπτα σεξιστική συνιστώσα της ερωτογραφικής παράδοσης της Αρχαιότητας, αλλά πριν, μετά και πάνω απ’ όλα θα πρέπει να θυμάται ότι Ovid is fun.

Εάν την τέχνη του έρωτα αγνοείς, σε βεβαιώ ότι δεν είσαι ο μόνος
μελέτα το ανά χείρας εμβριθώς, και εν συνεχεία ειδημόνως.

Οι αρματηλάτες και οι ναυτικοί σπουδάζουνε την τέχνη τους εγκαίρως
κι ο εραστής υποχρεούται σε σπουδές, είναι ωσαύτως τέχνη και ο έρως.
Οβίδιος

ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

Ένοχος μέχρι αποδείξεως του εναντίου της Χίλντας Παπαδημητρίου

Όταν σε κατηγορούν άδικα για έναν φόνο, όταν όλοι και όλα είναι εναντίον σου, ένα μόνο σου μένει να κάνεις: Τρέξε, Χάρη, τρέξε.

Η τέταρτη περιπέτεια του Χάρη Νικολόπουλου
Αρχές Μαρτίου 2012, ο Χάρης Νικολόπουλος επιστρέφει από τη Ναύπακτο στην Αθήνα, όταν η μητέρα του διαγιγνώσκεται με Αλτσχάιμερ πρώιμης έναρξης. Του έχουν λείψει η πόλη και οι φίλοι του, αλλά τίποτα δεν είναι όπως το άφησε. Μέσω του οίκου ευγηρίας όπου μεταφέρεται η μητέρα του, ο Χάρης γνωρίζει μια ψυχολόγο, η οποία διευθύνει έναν ξενώνα για κακοποιημένες γυναίκες και θύματα σεξουαλικού τράφικινγκ.
Η δολοφονία της ψυχολόγου θα σταθεί αφορμή για να ξεκινήσει ο Χάρης μια κατάβαση στην κόλαση του υποκόσμου, στον κόσμο των άστεγων, των εξαρτημένων, των κοριτσιών που αντιμετωπίζονται ως αναλώσιμα. Πολύτιμος συμπαραστάτης του στην προσπάθεια να ανακαλύψει τον δολοφόνο της ψυχολόγου θα είναι η νεαρή, εκκεντρική αλλά δαιμόνια υπαστυνόμος, Αΐντα Μητροπούλου.

Ένιωθε ανάλαφρος και κεφάτος, χωρίς συγκεκριμένο λόγο. Αλλά μήπως έτσι δεν αντιλαμβανόμαστε την έλευση της άνοιξης; Ένα πρωί ξυπνάμε μ’ ένα τεράστιο χαμόγελο κολλημένο στο πρόσωπο. Στην Αθήνα την άνοιξη τη φέρνουν οι νεραντζιές. Το πικρό άρωμά τους μεθάει τους κατοίκους της πόλης και τους κάνει να ξεχνούν τη βρομιά και το κυκλοφοριακό χάος. Για λίγο έστω, όσο κρατάει η άνοιξη, μια εποχή μονίμως εν ανεπαρκεία. Αυτά σκεφτόταν ο Χάρης, και άλλα πολλά. Την έκπληξη που θα έκανε στους παλιούς συναδέλφους του στη ΓΑΔΑ και την έκπληξη που είχε νιώσει ο ίδιος βλέποντας πολλά ξενοίκιαστα μαγαζιά στο Παγκράτι, τα γκρίζα πρόσωπα και την κατήφεια των κατοίκων της πόλης.

Από τη μεριά της θάλασσας η αύρα κατάφερε να βρει τον δρόμο ανάμεσα και πάνω από τα ψηλά και τα ψηλότερα κτίρια, κουβαλώντας μια πνοή αρμύρας. Ή ήταν ιδέα του; Σήκωσε τα μάτια και είδε το ματωμένο φεγγάρι να κυλάει αργά πάνω από την Ακρόπολη. Μετά, τα κατέβασε στα χέρια του με τις χειροπέδες. Κι αυτά ματωμένα ήταν.
Αποσπάσματα από το βιβλίο

Οι περιπέτειες του Χάρη Νικολόπουλου:
Για μια χούφτα βινύλια
Έχουνε όλοι κακούς σκοπούς
Η συχνότητα του θανάτου

Το ένστικτο της Ashley Audrain

μετάφραση: Δημήτρης Αθηνάκης

Μητέρα. Κόρη. Άγγελος… Τέρας; Ένα θρίλερ γροθιά που θα μας φέρει αντιμέτωπους με τους χειρότερους φόβους μας.

Ένα δυνατό, ψυχολογικό θρίλερ για το πώς δημιουργείται και πώς διαλύεται μια οικογένεια —και για μια γυναίκα που βιώνει τη μητρότητα τελείως διαφορετικά απ’ ό,τι ονειρευόταν— στην πραγματικότητα, τη βιώνει ακριβώς όπως φοβόταν…

Θέλεις να σπάσεις την κατάρα που βαραίνει τις γυναίκες της οικο­γέ­νειάς σου. Ελπίζεις πως αυτή τη φορά όλα θα είναι διαφορετικά. Εσύ θα τα καταφέρεις. Θα είσαι στοργική και θερμή, η κόρη σου θα αποζητά την παρουσία σου. Οι δυο σας θα είστε ομάδα!

Η Μπλάιθ Κόνορ είναι αποφασισμένη. Θα είναι η ιδανική μητέρα για την κόρη της. Θα είναι ακριβώς αυτό που δεν ήταν για κείνην η δική της μητέρα. Από τις πρώτες μέρες όμως της μητρότητας το όνειρο γίνεται κομμάτια. Κάτι μοιάζει να μην πηγαίνει καλά. Είναι το παιδί της σαν όλα τα άλλα παιδιά; Κι αν ναι, εκείνη γιατί δεν το βλέπει έτσι; Τι είναι αλήθεια και τι προϊόν της φαντασίας της;
Το ένστικτο είναι ένας λογοτεχνικός άθλος που διαβάζεται με μιαν ανάσα. Ένα συγκλονιστικό μυθιστόρημα που αμφισβητεί όσα νομί­ζουμε ότι ξέρουμε για τις σχέσεις μεταξύ των ανθρώπων. Ακόμα και των πιο κοντινών.
Ένα γενναίο, ωμό, συγκλονιστικό ανάγνωσμα που σε αιχμαλωτίζει από την πρώτη στιγμή και το οποίο έχει κερδίσει ήδη το διεθνές ενδιαφέρον κοινού και κριτικών, ενώ μεταφράζεται σε περισσότερες από 30 χώρες.

«Καλοδουλεμένο, προσεκτικά σχεδιασμένο, γλαφυρά γραμμένο, καθηλωτικό. Το ένστικτο είναι ένα ευφυές μυθιστόρημα που ζωντανεύει τους φόβους και τις ανασφάλειες κάθε νέας μητέρας».
Guardian

«Συναισθηματικά φορτισμένο, ανατριχιαστικό… Η Audrain έχει το χάρισμα να συλλαμβάνει τις φαινομενικά ασήμαντες στιγμές που μαρτυρούν τόσο πολλά για τις σχέσεις των ανθρώπων».
New York Times Book Review

«Απόλυτα ευρηματικό και καθηλωτικό, Το ένστικτο της Ashley Audrain αποτελεί μια βουτιά στις απόκρυφες πτυχές της μητρότητας. Ωμό, ανατριχιαστικό και συχνά φρικιαστικό, είναι ένα έντονο ψυχολογικό δράμα που θα αγαπηθεί από τους λάτρεις του είδους όσο και το Πρέπει να μιλήσουμε για τον Κέβιν».
Kristin Hannah, συγγραφέας

«Το ένστικτο είναι ένα δυνατό, ωμό, συγκλονιστικό ανάγνωσμα. Η Audrain φωτίζει τις πιο σκοτεινές γωνιές της μητρότητας, τολμώντας να βαδίσει εκεί που ελάχιστοι έχουν πάει πριν. Από τα πιο γενναία και ατρόμητα μυθιστορήματα που θα γνωρίσετε ποτέ: τα φαντάσματά του θα με στοιχειώνουν για πολύ καιρό».
Emma Stonex, συγγραφέας

NON FICTION

Σειρά: 200 χρόνια από την Επανάσταση
Υπεύθυνος σειράς: Ιάκωβος Δ. Μιχαηλίδης

Οι Μεγάλες Δυνάμεις και η Επανάσταση: Από το Λάιμπαχ στο Ναβαρίνο του Σωτήρη Ριζά

Ο ρόλος των Μεγάλων Δυνάμεων στην έκρηξη και την εξέλιξη της Επανάστασης.
Η επιρροή του Αγώνα στον ευρωπαϊκό ιστορικό χάρτη.

Η Ελληνική Επανάσταση του 1821 εγγράφεται, στην εθνική ιστορία, ως ένα γεγονός που αφορά την επιδίωξη του ελληνικού έθνους να αποκτήσει την ανεξαρτησία του, ταυτόχρονα όμως αποτελεί και ένα γεγονός της ευρωπαϊκής ιστορίας.
Σκοπός αυτού του βιβλίου είναι να διερευνήσει τον ρόλο των Μεγάλων Δυνάμεων στην έκρηξη και την εξέλιξη της Επανάστασης. Η ευρωπαϊκή συνδρομή ήταν αναγκαία για την ολοκλήρωσή της, χωρίς την πρωτοβουλία των ίδιων των Ελλήνων όμως δεν θα είχε υπάρξει η ναυμαχία του Ναβαρίνου.
Η Επανάσταση του 1821 δεν είχε συνέπειες µόνο για τους Έλληνες αλλά ήταν ένα από τα γεγονότα που οδήγησαν στη διάσπαση της Ευρώπης της Ιεράς Συμμαχίας, που είχε επικρατήσει μετά την ήττα του Ναπολέοντα και το συνέδριο της Βιέννης το 1815.

Σειρά: 200 χρόνια από την Επανάσταση
Υπεύθυνος σειράς: Ιάκωβος Δ. Μιχαηλίδης

Από τη σφαγή της Χίου στην έξοδο του Μεσολογγίου: Οι πολεμικές αποτυχίες και οι επιπτώσεις τους του Νικόλαου Α. Αναστασόπουλου

Όλες οι απαντήσεις για τις στρατιωτικές ήττες στη διάρκεια της Εθνεγερσίας που κατέχουν εμβληματική θέση στη συλλογική μας μνήμη.

Ποιες στρατιωτικές μάχες στη διάρκεια της Επανάστασης είχαν δυσμενή κατάληξη για τους Έλληνες και ποιες εξελίξεις πυροδότησαν; Ποιες ήταν οι συνέπειές τους στην πορεία της κοινής προσπάθειας και σε τι κίνδυνο έθεσαν τον αγώνα της Ανεξαρτησίας; Πώς ερμηνεύονται οι συγκεκριμένες ήττες µε βάση τα πολιτικά και στρατιωτικά δεδομένα της εποχής; Ποιοι ήταν οι πρωταγωνιστές των µαχών αυτών και σε ποιον βαθμό οι θυσίες τους έλαβαν συμβολικές διαστάσεις; Απαντώντας σε αυτά τα ερωτήματα η παρούσα μελέτη σκοπεύει να παρουσιάσει και να ερμηνεύσει τις πολεμικές αποτυχίες στη διάρκεια της Εθνεγερσίας, από το 1822 έως το 1826.