Συγγραφέας του βιβλίου «ΑΝΝΙΕ» – Εκδόσεις «Mglparts Mike»

Η ΑΝΝΙΕ είναι «ένα αληθινό παραμύθι για την επιχειρηματικότητα», σύμφωνα με την Άννα Λαζοπούλου. Στη συνομιλία μας για το Vivlio-life μας εξηγεί πώς δένουν οι δυο αυτές έννοιες, τονίζοντας πως «Δεν συνδέονται απόλυτα η επιχειρηματικότητα και το παραμύθι αλλά με τα μάτια ενός παιδιού μπορείς να φανταστείς, να ζήσεις, να χαρείς και σίγουρα ακόμη και στις αναποδιές να έχεις ένα καλό τελικό αποτέλεσμα». Στις σελίδες του βιβλίου της, οι αναγνώστες θα βρουν δέκα οκτώ μαθήματα επιχειρηματικότητας τα οποία η συγγραφέας θεωρεί βασικούς κανόνες του εμπορίου. Πάντως, ως απαραίτητο χαρακτηριστικό ενός αποτελεσματικού εμπόρου και ανθρώπου η συγγραφέας θεωρεί πως είναι «η γνώση του εαυτού του αλλά και του αντικειμένου ή και του περιβάλλοντος στο οποίο έχει σκοπό να δραστηριοποιηθεί».

  • Δέκα οκτώ μαθήματα επιχειρηματικότητας, δίνετε μέσα από το βιβλίο σας. Αυτές οι δεκαοκτώ ιστορίες -βασικοί κανόνες του εμπορίου- απευθύνονται μόνο σ’ εκείνους που τώρα αποφασίζουν να κάνουν το πρώτο βήμα;
    Οι ιστορίες μου είναι συνδεδεμένες με την επιχειρηματικότητα και όχι απαραίτητα με την ηλικία ενός επιχειρηματία. Το εμπόριο υπάρχει παντού στην ζωή μας και οι αξίες οι οποίες το διέπουν είναι αξίες ζωής και αυτό θέλω να δείξω μέσα από το βιβλίο μου. Όχι να κάνω μάθημα ή να πάρω τη θέση του ειδικού στα λόγια .
  • Ποιον από τους δεκαοκτώ κανόνες θεωρείτε απαράβατο στον τόσο απαιτητικό και ανταγωνιστικό χώρο που εκπροσωπείτε;
    Υπάρχει μια διαφορά μεταξύ της ανταγωνιστικότητας, της αποτελεσματικότητας και των κανόνων. Η σκέψη πως κάποιος πρέπει να ζήσει την ζωή του με βάση κανόνες ανταγωνιστικούς δεν με εκπροσωπεί. Η αποτελεσματικότητα έρχεται με την υπομονή και την επιμονή αλλά και την γνώση και οι κανόνες είναι για να σπάνε ή να παραβαίνονται. Άρα ως απαραίτητο χαρακτηριστικό ενός αποτελεσματικού εμπόρου και ανθρώπου θεωρώ πως είναι η γνώση του εαυτού του αλλά και του αντικειμένου ή και του περιβάλλοντος στο οποίο έχει σκοπό να δραστηριοποιηθεί. Η γνώση λοιπόν…
  • Χαρακτηρίζετε το βιβλίο σας ως «ένα αληθινό παραμύθι για την επιχειρηματικότητα». Πώς, όμως μπορούν να δέσουν αυτές οι δυο τόσο διαφορετικές έννοιες;
    Το παραμύθι χρειάζεται για να μάθουμε και να ζούμε ως παιδιά και να απολαμβάνουμε την κάθε στιγμή μας, δεν συνδέονται απόλυτα η επιχειρηματικότητα και το παραμύθι αλλά με τα μάτια ενός παιδιού μπορείς να φανταστείς, να ζήσεις, να χαρείς και σίγουρα ακόμη και στις αναποδιές να έχεις ένα καλό τελικό αποτέλεσμα.
  • Annie. Ποια είναι η ηρωίδα σας στην οποία αφιερώσατε και τον τίτλο του βιβλίου σας;
    Η Annie είναι ένα μικρό κορίτσι που ζει ανάμεσα σε εμπόρους παππούδες αλλά και πατέρα έμπορο. Η δε μητέρα και γιαγιά είναι επίσης παραγωγοί έργου και βοηθούν στην οικογενειακή επιχείρηση, άρα μέσα στο dna της έχει κατά κάποιο τρόπο το εμπόριο. Ζει σε μια εποχή όπου ο άνθρωπος θέλει να δει προκοπή και όχι να αποκτήσει απλά λεφτά για την εικόνα του. Θέλει ένα καλύτερο και πιο ζεστό σπίτι για την οικογένεια του, ένα μηχάνημα για να διευκολύνει την παραγωγή του. Θέλει να προχωρήσει στα όποια όνειρά του. Δεν γνωρίζει πολλά ακόμη αφού η πληροφορία είναι μετρημένη και όχι διάσπαρτη όπως η σημερινή και πολλές φορές τυχάρπαστη. Μην ξεχνάτε δεν υπάρχει τηλεόραση καλά-καλά ούτε ιντερνέτ και τα παιχνίδια κατασκευάζονται από τα ίδια τα παιδιά και τις οικογένειες τους. Η φαντασία καλπάζει τα όνειρα είναι δικά σου και όχι άλλων. Βέβαια δεν θέλω να εξιδανικεύσω την εποχή, αλλά αν ανοίξει κάποιος την καρδιά του θα δει πόσα από αυτά που κάνει σήμερα ήταν δικές του σκέψεις ή του έχουν επιβληθεί.
  • Ποια είναι τα συγγραφικά σας όπλα ώστε ο αναγνώστης φθάνοντας στον επίλογο να νιώσει πιο έτοιμος να αγωνιστεί στην αγχωτική εμπορική αρένα;
    Εάν κάποιος διαβάσει το βιβλίο θα βρει στο τέλος την απάντηση…
  • Δυστυχώς, τα δυο τελευταία χρόνια το εμπόριο δέχτηκε ένα μεγάλο πλήγμα. Ποια συμβουλή σας θεωρείτε πως είναι επίκαιρη για τους ανθρώπους που βίωσαν αυτή τη δραματική περίοδο;
    Το εμπόριο δέχεται πλήγμα όχι μόνο δυο χρόνια αλλά πολλά περισσότερα. Εμπόριο είναι το λιανικό αλλά και το χονδρικό. Αυτήν την περίοδο φάνηκε το πρώτο να δέχτηκε μεγαλύτερη επίθεση, αλλά έτσι μας δόθηκε η ευκαιρία να οργανώσουμε το ιντερνετικό μας κατάστημα. Το χονδρικό εμπόριο είχε και έχει άλλα προβλήματα μεταξύ μεγάλου και μικρού ψαριού, αλλά και εκεί υπάρχουν λύσεις.
  • Κάθε κεφάλαιο του βιβλίου συνοδεύεται από έναν πίνακα με συγκεκριμένα, όμως, χρώματα. Ποια σημασία δίνετε στον πίνακα και γιατί χρησιμοποιήσατε ίδια χρώματα σε όλα τα κεφάλαια;
    Τα χρώματα είναι ίδια γιατί θέλω να δείξω πως με τα ίδια στοιχεία εάν αλλάζεις θέσεις έχεις διαφορετικό αποτέλεσμα.
  • Στο βιβλίο σας εστιάζετε στον στόχο. Μετά από σαράντα χρόνια επιχειρηματικής πορείας έχετε κατακτήσει όλους τους στόχους που είχατε θέσει όταν ξεκινούσατε;
    Όχι βέβαια. Έχω πετύχει απλά να υπάρχω στον στίβο μάχης πολλά χρόνια. Ακόμη μαθαίνω εξελίσσομαι και φυσικά διαφοροποιώ στόχους ανάλογα με την εποχή και τις δυνάμεις μου.
  • Χαρακτηρίζετε τον εαυτό σας έμπορο από εμπειρία. Αυτό σημαίνει πως στο βιβλίο σας βρίσκονται συσσωρευμένη η εμπειρία στον επιχειρηματικό κόσμο;
    Και πάλι θα απαντήσω αρνητικά. Η δική μου εμπειρία δεν είναι ούτε η σωστή ούτε συσσωρευμένη. Την εμπειρία ο καθένας την αποκτά μόνος του όπως ζει και την ζωή του. Στο βιβλίο μπορεί κάποιος να διαβάσει την δική μου πρόταση για τον έμπορο και αυτό που θεωρώ αναγκαίο. Άλλωστε οι εξελίξεις είναι πάνω από εμάς πολλές φορές, οι αλλαγές τεράστιες και θεωρώ πως εάν κάτι είναι απαραίτητο μαζί με την γνώση είναι η βάση για κάθε ξεκίνημα να είναι σταθερή και καθαρή. Αυτό θα βρει στο βιβλίο, τις βάσεις.
  • Και τι είναι αυτό που σας έκανε να θέλετε να μοιραστείτε όλα όσα έχετε αποκομίσει τα χρόνια αυτά;
    Θέλησα να μεταφέρω αυτήν την εμπειρία σε χαρτί πιστεύοντας ότι σε κάποιους θα φανεί χρήσιμη ώστε να δημιουργήσουν εντέλει το δικό τους μοντέλο ζωής και βέβαια να αξιωθούν να αποκτήσουν εμπειρία. Επίσης, δυστυχώς βλέπω πως το εμπόριο το κλασικό κινδυνεύει να χαθεί, οπότε σκέφτηκα ας προτρέψω την τέταρτη γενιά της οικογένειας να ασχοληθεί με το εμπόριο και να μην το φοβηθεί.
  • Έχετε πει πως «Σημαντική είναι η εξέλιξη και όχι το χρήμα». Τι θα λέγατε σ’ αυτούς που πιστεύουν το αντίθετο;
    Το χρήμα έρχεται και παρέρχεται, πολλές φορές από δικά μας λάθη, από δικές μας αδυναμίες αλλά σίγουρα και από παράγοντες που μας ξεπερνούν. Αυτό ήλπιζα να το έχει καταλάβει ο κάθε μικρός έμπορος μετά τον κορονοϊό ας πούμε, ένας παράγοντας απρόβλεπτος ο όποιος όμως δημιούργησε προβλήματα σε πολλούς. Ενώ η εξέλιξη είναι δική σου και αφορά την εμπειρία σου. Το χρήμα είναι ένα μέσον να φτάσεις σε κάποιον σκοπό όχι ο σκοπός.
  • Πόσο αισιόδοξη είστε για το μέλλον της ελληνικής επιχειρηματικότητας;
    Αισιόδοξη πρέπει να είμαι, αλλιώς δεν θα ισχύει τίποτε από αυτά που προείπα. Είναι ανάγκη όμως να κατανοείς τις δυσκολίες της εποχής να κάνεις πίσω όταν χρειάζεται η και να αλλάζεις θέσεις. Το μέλλον απλά το χτίζεις κατανοώντας καλύτερα το παρόν το οποίο και ζεις… άσχετα εάν φαίνεσαι στενάχωρος. Κάτι όμως το οποίο δεν αναφέραμε και θα ήθελα να το επισημάνω είναι πως τίποτε δεν κατακτιέται χωρίς δουλειά και η δουλειά είναι χάρισμα και την σεβόμαστε όπως όλα τα χαρίσματά μας.

Λίγα λόγια για το βιβλίο
ANNIE: Ένα μικρό κορίτσι…ένα αληθινό παραμύθι που μας βάζει στον κόσμο του εμπορίου και της επιχειρηματικότητας! Η Annie μας καλεί να παίξουμε μαζί της και να μάθουμε να διαπραγματευόμαστε μέσα από την σχολική πραγματικότητα και την επαφή μας με τους ανθρώπους.
18 παιχνίδια, 18 μαθήματα επιχειρηματικότητας, 18 βασικοί κανόνες του εμπορίου.
Ελάτε να τους εξερευνήσετε μαζί της!

Βιογραφικό
Η επιχειρηματίας Άννα Λαζοπούλου γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Έζησε τα πρώτα τρυφερά χρόνια της ζωής της στην επαρχία, στο Κιλκίς, που τότε ήταν μια πολύ μικρή πόλη. Η οικογένεια επέστρεψε στη Θεσσαλονίκη μόλις η Άννα ξεκινούσε την πρώτη δημοτικού. Mεγαλώνοντας, σπούδασε «Lingue e letterature straniere moderne» στο πανεπιστήμιο του Μπέργκαμο στην Ιταλία.
Την κέρδισε όμως ολοκληρωτικά η έμφυτη κλίση της προς το εμπόριο. Εργάζεται στην οικογενειακή επιχείρηση ανταλλακτικών αυτοκινήτων. Την επέκτεινε σε πολλούς τομείς και παράλληλα δημιούργησε με την ομάδα της ένα καινοτόμο free press περιοδικό, την Soferina, με κεντρικό στόχο τη γυναίκα οδηγό και με ενδιαφέρουσα παρουσία στο διαδίκτυο. Εμπνεύστηκε και παράγει στην αγαπημένη της Θεσσαλονίκη τις Monzouzou, δερμάτινες τσάντες, με χειροποίητο κέντημα, μοναδική η καθεμιά στο σχέδιο της. Οι Monzouzou συγκινούν στυλίστες και διακοσμητές και ένα ευρύ αγοραστικό κοινό σε παγκόσμιο επίπεδο.
Η διαδρομή της μέσα στο δύσκολο χώρο του εμπορίου ανταλλακτικών, καθώς και οι καταβολές και οι εμπειρίες της γέννησαν την ανάγκη να εκφράσει και να μεταφέρει τα βιώματά της στην τέταρτη κατά σειρά γενιά της οικογένειάς. Αυτή ήταν και η αφορμή για να γεννηθεί η Αnnie. Με την αφοπλιστική απλότητα ενός μικρού κοριτσιού και την πρώιμη εμπορική της σκέψη ταξιδεύουμε στον συναρπαστικό κόσμο του επιχειρείν ανακαλύπτοντας μέσα από πραγματικές ιστορίες όλα όσα χρειάζεται να έχει κατά νου κάποιος που θα ασχοληθεί με τον κόσμο των επιχειρήσεων.