ΠΕΡΙΛΗΨΗ (από το οπισθόφυλλο του βιβλίου)

Καθημερινά, κάθε νύχτα, την ίδια ώρα, δέχεται ένα τηλεφώνημα από άγνωστη γυναικεία φωνή, που του λέει απλώς «δέκα και δέκα» και το κλείνει… Κάθε νύχτα. Φαινομενικά ακίνδυνο, αλλά παράλληλα διεστραμμένο.
Την εμπειρία αυτή βιώνει ο γοητευτικός μαθηματικός Μάριος Μαθιόπουλος. Στην αρχή αντιμετωπίζει την ιστορία επιπόλαια, σαν μια κακόγουστη φάρσα. Τα γεγονότα όμως θα τον διαψεύσουν. Στα τριάντα του χρόνια θα αναγκαστεί να ανατρέξει στο πρώτο κεφάλαιο της ενήλικης ζωής του, για να αντιμετωπίσει τα λάθη και τις επιλογές του, προσπαθώντας έτσι να λύσει την εξίσωση που οδηγεί στην άγνωστη. Μέσα όμως από αυτή την αναδρομή, θα ανακαλύψει ότι η πιο σκληρή τιμωρία δεν είναι αυτή της ανθρώπινης δικαιοσύνης. Η τιμωρία κρύβεται μέσα μας, ικανή να λυτρώσει ή να οδηγήσει στην τρέλα.
Το “Δέκα και δέκα” είναι ένα βιβλίο μυστηρίου που καταπιάνεται με τη νεανική φύση, ανδρική και γυναικεία, με κατανόηση και κριτική ματιά, θίγοντας μια από τις πιο συνηθισμένες ανθρώπινες αδυναμίες ή επιλογές. Ο αντι-ήρωας βιώνοντας τον εφιάλτη του, θα διαβάσει ανάποδα τη μέχρι τώρα πορεία του για να διορθώσει
όσα μπορεί, μήπως κι έτσι καταφέρει να εξασφαλίσει τη συνέχειά του. Θα βρεθεί αντιμέτωπος με τις αδυναμίες και τις επιλογές του, με τα τραγικά γεγονότα που προκάλεσε με τη συμπεριφορά του, χωρίς να το ξέρει. Για να ξέρεις όμως, όταν φεύγεις, πρέπει να κοιτάζεις πίσω…

Άποψη – Κριτική

Το “ΔΕΚΑ ΚΑΙ ΔΕΚΑ – Η τιμωρία κρύβεται μέσα μας” είναι ένα εθιστικό και τολμηρό βιβλίο μυστηρίου με έντονο κοινωνικό και ερωτικό στοιχείο, χωρίς καθόλου “κοιλιές”, απ’ αυτά όπου ανυπομονείς να γυρίσεις τη σελίδα λες και περιμένεις εναγωνίως το νέο επεισόδιο της αγαπημένης σου σειράς μυστηρίου! Η δράση εκτυλίσσεται από την πρώτη μέχρι – κυριολεκτικά – την τελευταία σελίδα, ξαφνιάζοντας συνεχώς τον αναγνώστη, που αδυνατεί να προβλέψει επιτυχώς την εξέλιξη της υπόθεσης. Στα μεγάλα ατού του βιβλίου συγκαταλέγονται, δε, αφενός μεν το γεγονός ότι πρωτοτύπως τη λύση του μυστηρίου δεν αναζητά κάποιος αστυνομικός ή ιδιώτης ερευνητής, ως είθισται, αλλά ένας εκ πρώτης όψεως απλός άνδρας, αφετέρου δε η ωμά αληθινή κι όχι ηθικοπλαστικά ωραιοποιημένη παρουσίαση του εν λόγω άνδρα, ήτοι του κεντρικού ήρωα, που ζει – και αφηγείται σε α’ πρόσωπο – τη ζωή του ελεύθερα και απενοχοποιημένα, έως κυνικά, προβαίνοντας σε επιλογές άλλοτε κοινωνικά μη αποδεκτές κι άλλοτε κοινωνικά ανομολόγητες. Αυτή η αμφιλεγόμενη και συνάμα μαγνητική προσωπικότητα καλεί τον αναγνώστη να δει τα γεγονότα υπό το δικό του (ρεαλιστικό ή κυνικό) πρίσμα προτού σπεύσει να αποφανθεί περί του βαθμού αθωότητας ή ενοχής του, εγείροντας ανάμεικτα συναισθήματα: Από συμπάθεια και κατανόηση έως αποδοκιμασία και οργή. Έτσι, με βασικά συστατικά τις κρίσιμες επιλογές ζωής και τις τύψεις που ενίοτε τις συνοδεύουν, τις ερωτικές σχέσεις και το κυνήγι της έξαψης, την αναζήτηση του εαυτού, τα διάφορα “προσωπεία” της ανθρώπινης ταυτότητας, τη φιλία, την εμπιστοσύνη, τη συγχώρεση, την τιμωρία και την αυτοτιμωρία, το περί ου ο λόγος μυθιστόρημα καταφέρνει να καταπιαστεί, δίχως ίχνος διδακτισμού, με όλα σχεδόν τα πυρηνικά στοιχεία της ανθρώπινης φύσης και ψυχοσύνθεσης, ενώ την ίδια στιγμή δεν αποκλίνει ούτε στιγμή από τον άξονα της καθηλωτικής υπόθεσής του, κερδίζοντας επάξια τον τίτλο του “sui generis βιβλίου μυστηρίου”, αφού πρόκειται για έργο πολυδιάστατο, που συνδυάζει λογοτεχνικά είδη, εξελίσσοντας την εγχώρια νουάρ λογοτεχνική παραγωγή!


Ανδρέας Ματσακάς
Δικηγόρος, Adv. LL.M.