Μόλις κυκλοφόρησαν

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

Η πρώτη λέξη του Βασίλη Αλεξάκη
μυθιστόρημα

Ποια είναι η πρώτη λέξη που ξεστόμισε ο άνθρωπος; Στα χνάρια του πιο μεγάλου μυστηρίου στην ιστορία της ανθρωπότητας.

Ο Μιλτιάδης, καθηγητής συγκριτικής φιλολογίας στο Παρίσι, θα ήθελε πολύ να μάθει, πριν από τον θάνατό του, ποια ήταν η πρώτη λέξη που ξεστόμισε ο άνθρωπος. «Έτσι θα φύγω πιο ήσυχος» λέει. Δυστυχώς πεθαίνει πριν προλάβει να την ανακαλύψει. Την ημέρα της κηδείας του η αδελφή του του υπόσχεται να λύσει το αίνιγμα για λογαριασμό του. Θα συναντήσει επιστήμονες κάθε λογής, που θα της μιλήσουν για τον ανθρώπινο εγκέφαλο, τη γλώσσα των βρεφών, τους χιμπατζήδες και τους Homo sapiens, τον Δαρβίνο και τους δηµιουργιστές, τον Φρόιντ και το πείραμα του φαραώ Ψαμμήτιχου. Επίσης, θα διασταυρωθεί µε μια σειρά χαρακτήρες, οι οποίοι, µε τον έναν ή τον άλλον τρόπο, θα φωτίσουν κάποια πτυχή του μυστηρίου της ανθρώπινης επικοινωνίας, χαρίζοντας στην ίδια πλήθος νέες γνώσεις και εμπειρίες. Θα προχωρήσει την έρευνά της μέχρι το τέλος, γιατί αυτή η υπόσχεση είναι από αυτές που δεν μπορεί να µην κρατήσει κανείς. Ξέρει καλά ότι ο αδελφός της περιμένει μια απάντηση. Θα καταφέρει άραγε να του τη δώσει;

Είναι αλήθεια ότι το παρόν δεν µας αρκεί, είπε ο Μπερνάρ. Γιατί δεν µας αρκεί; Ίσως επειδή είναι λίγο βαρετό. Ζούμε µε το ένα πόδι έξω από την πραγματικότητα, κάνουμε διπλή ζωή. Το παρόν δεν είναι παρά ο ακροατής ενός άνευ τέλους διαλόγου ανάμεσα στη μνήμη µας και τη φαντασία µας. Έχουμε ανάγκη από ιστορίες. Τον πρώτο άνθρωπο που μίλησε θα τον ονόμαζα ευχαρίστως Homo narrans.
Απόσπασμα από το βιβλίο

«Όποιος κατονομάζει δίνει ζωή. Αυτό ακριβώς είναι το μυστικό του μαγικού αυτού μυθιστορήματος».
Le Point

ΞΕΝΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

Ένας πολύ γλυκός θάνατος της Simone de Beauvoir
μετάφραση: Γιώργος Ξενάριος

Το πιο συγκινητικό βιβλίο της μεγάλης Γαλλίδας συγγραφέα. Απελπιστικό και λυτρωτικό ταυτόχρονα.

Δεν πεθαίνουμε επειδή κάποτε γεννηθήκαμε ούτε επειδή ζήσαμε ούτε από γηρατειά. Πεθαίνουμε για κάποιον λόγο. Το γεγονός ότι ήξερα πως το τέλος της μητέρας μου, λόγω ηλικίας, ήταν κοντά δεν απάλυνε καθόλου την οδύνη και την ένταση της φοβερής έκπληξης: είχε ένα σάρκωμα. Ένας καρκίνος, μια ανακοπή, μια πνευμονική εμβολή είναι τόσο βίαια και απρόβλεπτα όσο και το σταμάτημα ενός κινητήρα ενός αεροπλάνου που πετάει. Η περίπτωση της μάνας μου μας καλούσε να είμαστε αισιόδοξοι, αφού, μολονότι ανήμπορη, ακίνητη και μελλοθάνατη, διαβεβαίωνε ότι κάθε λεπτό της ζωής είναι ανεκτίμητο…

Η Simone de Beauvoir δεν έγραψε τίποτα πιο συγκινητικό από αυτό το χρονικό του θανάτου της μητέρας της. Η αγωνία των τελευταίων ημερών, οι κλινικοί εξευτελισμοί μιας περήφανης γυναίκας, οι απροσδόκητες αστραπές της αγά­πης και της εχθρότητας στις στιγμές της γαλήνης και του παραληρήματος, όλα λέγονται με μια ανελέητη ειλικρίνεια, αλλά και με τον βαθύ ανθρωπισμό που διακρίνει τη μεγάλη Γαλλίδα συγγραφέα.

«Ένα από τα αριστουργήματα της Σιμόν ντε Μποβουάρ. Η βαθιά συγκινητική, μέρα τη μέρα, εξιστόρηση του θανάτου της μητέρας της φανερώνει τη δύναμη της συμπόνιας όταν αυτή συμμαχεί με την οξεία νοημοσύνη».
Sunday Telegraph

«Η Μποβουάρ, χωρίς φειδώ στην απεικόνιση της αναπόφευκτης συνάντησης μιας ανθρώπινης ύπαρξης με τον αφανισμό, καταδεικνύει το τραγικό της ανθρώπινης κατάστασης μέσα από μια συγκεκριμένη περίπτωση. Απελπιστικό και λυτρωτικό συνάμα».
Library Journal

ΞΕΝΗ ΚΛΑΣΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

Ροβινσόνας Κρούσος του Daniel Defoe
μετάφραση: Γιώργος Μπαρουξής

Ο πρώτος λογοτεχνικός ναυαγός, και ο πιο παντοτινός. Ένα από τα σημαντικότερα βιβλία όλων των εποχών.

Επιστολικό, εξομολογητικό και διδακτικό, το βιβλίο είναι η φανταστική αυτοβιογραφία του ομώνυμου χαρακτήρα, ενός ναυαγού που πέρασε είκοσι οχτώ χρόνια σε ένα απομακρυσμένο τροπικό νησί. Ο Ροβινσόνας Κρού­σος εκδόθηκε για πρώτη φορά το 1719. Θεωρείται το πρώτο αγγλικό μυθιστόρημα και ένα από τα σημαντικότερα βιβλία όλων των εποχών. Μέχρι το τέλος του 19ου αιώνα κανένα βιβλίο στην ιστορία της δυτικής λογοτεχνίας δεν γνώρισε περισσότερες εκδόσεις, παραλλαγές και μεταφράσεις από αυτό. Έτυχε θερμής υποδοχής από τον λογοτεχνικό κόσμο. Μέχρι σήμερα παραμένει ένα από τα βιβλία µε τις περισσότερες εκδόσεις στην ιστορία. Ο Ροβινσόνας Κρού­σος σηματοδότησε την έναρξη της ρεαλιστικής μυθοπλασίας ως λογοτεχνικό είδος. Η επιτυχία του οδήγησε σε πολλούς μιμητές, καθιστώντας τα μυθιστορήματα µε ναυαγούς αρκετά δημοφιλή στην Ευρώπη κατά τον 18ο και τις αρχές του 19ου αιώνα.

ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

1795: Η ώρα της κάθαρσης του Niklas Natt och Dag
μετάφραση: Γρηγόρης Κονδύλης

Το τρίτο και τελευταίο μέρος της πιο αιματοβαμμένης τριλογίας. Μια εθιστική βουτιά στο γκροτέσκο και τρομακτικό σύμπαν της Στοκχόλμης του 18ου αιώνα.

Το καθεστώς παντοδυναμίας του διαβόητου Βαρόνου Ρόιτερχολμ πλησιάζει προς το τέλος του και το κυνήγι απέναντι σε όσους συνωμότησαν εναντίον του εντείνεται. Σε ένα γράμμα είναι καταγεγραμμένα τα ονόματα όλων τους. Και το γράμμα αυτό τελευταία φορά το είδαν στα χέρια της Άννας Στίνας Κναπ, της οποίας τα ίχνη έχουν χαθεί.
Ο Τίκο Σέτον, κυνηγημένος μετά την αποκάλυψη των εγκλημάτων του, περιπλανιέται στην πόλη, προσπαθώντας να αποκαταστήσει τη χαμένη του τιμή. Μοναδική του ελπίδα η συμφιλίωση με εκείνους που κάποτε τον εκδίωξαν. Προκειμένου να λάβει συγχώρεση, σκοπεύει να προκαλέσει ένα τόσο εντυπωσιακό και φρικιαστικό χάος, που μπροστά του ό,τι έχει κάνει μέχρι τώρα θα ωχριά.
Ο Έμιλ Βίνγκε είναι αποφασισμένος να τον σταματήσει. Νιώθει όμως μόνος του σε αυτό το κυνήγι. Ο σύντροφός του Μίκελ Καρντέλ, με φριχτά εγκαύματα στο σώμα του, αναζητά την Άννα Στίνα Κναπ θεωρώντας τον εαυτό του υπεύθυνο για τον θάνατο των παιδιών της. Εκείνη όμως παραμένει άφαντη.

«Ο Niklas Natt och Dag είναι ένας λαμπρός αφηγητής. […] Κανείς δεν έχει καταφέρει να αποδώσει πιο ζωντανά τον 18ο αιώνα, με γλώσσα που να διατηρεί το χρώμα της εποχής χωρίς να γίνεται ακατανόητη. […] Ο Natt och Dag μας χαρίζει ένα αιματοβαμμένο αστυνομικό μυθιστόρημα».
Dagens Nyheter

«Απόλυτα σαγηνευτικό. Δεν θα μπορείτε να το αφήσετε από τα χέρια σας».
Weekendavisen

Από τις εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ κυκλοφορούν τα δύο πρώτα βιβλία της σειράς:
1793: Τότε που βασίλευε η βία
1794: Οι σκοτεινές μέρες της Στοκχόλμης

NON FICTION

Η πτώση
2011: Το έτος μηδέν της Κεντροαριστεράς του Παντελή Καψή

Ο άγνωστος πόλεμος στη σκιά του μνημονίου. Ο Παντελής Καψής αναζητά τις απαντήσεις στην περιπέτεια της Κεντροαριστεράς.

2007-2011 H μεγάλη περιπέτεια της Κεντροαριστεράς
Από το Μνηµόνιο στην κατάρρευση και το pasokification που έκανε τον γύρο του κόσµου.
Γιατί την πλήρωσε µόνο το ΠΑΣΟΚ και όχι η Ν∆ ή ο ΣΥΡΙΖΑ µε τα δικά τους μνηµόνια; Θυσιάστηκε για να σώσει τη χώρα; Πόσο κόστισε ο εσωτερικός εμφύλιος των κορυφαίων στελεχών; Ποιοι πλήρωσαν ακριβά το «λεφτά υπάρχουν»; Κηπουροί και πρίγκιπες ή οργανωτικό χάος; Ποιοι χρειάστηκαν οικονομικό φροντιστήριο; Ανέτοιμη Ελλάδα σε μια ανέτοιμη Ευρώπη; Πώς παίξαμε το παιχνίδι της Μέρκελ και του Σόιµπλε; Ποιοι πριμοδότησαν και ποιοι ήταν τα θύματα της βίας και του λαϊκισμού; Θα μπορούσαν τα πράγματα να είχαν εξελιχθεί διαφορετικά;
Η αναζήτηση απαντήσεων είναι το αντικείμενο του βιβλίου.

«Θα μπορούσαν τα πράγματα να είχαν εξελιχθεί διαφορετικά; Η απάντηση δεν είναι εύκολη. Άλλωστε η Ιστορία δεν γράφεται µε αν. Σίγουρα το ΠΑΣΟΚ έκανε πολλά και σοβαρά λάθη. Αποδείχθηκε ανέτοιμο και ανεπαρκές για το μέγεθος των προκλήσεων µε τις οποίες βρέθηκε αντιμέτωπο. Ακόμα πιο ανέτοιμα όμως αποδείχθηκαν τα υπόλοιπα κόμματα, όπως και η ελληνική κοινωνία. Έτσι, η άποψη ότι το ΠΑΣΟΚ θυσιάστηκε για τη χώρα έχει ίσως βάση. Κατά κάποιον τρόπο έχει δικαιωθεί ηθικά. Στην πολιτική ωστόσο εκτός από την ηθική των προθέσεων υπάρχει και η ηθική των αποτελεσμάτων. Κι εκεί το ΠΑΣΟΚ έχασε τελείως το παιχνίδι».
Απόσπασμα από το βιβλίο

Η τέχνη να διαβάζεις τη σκέψη του Henrik Fexeus
Μάθε τη γλώσσα του σώματος για να πείθεις
μετάφραση: Αγγελική Νάτση

Αν είχες μια υπερδύναμη, ποια θα ήθελες να είναι; Μάθε να διαβάζεις τη σκέψη με το διεθνές μπεστ σέλερ του Henrik Fexeus.

Η λεκτική επικοινωνία δεν είναι ο μόνος τρόπος για να γνωρίσετε τους γύρω σας. Ο Henrik Fexeus, στο βιβλίο που τον έκανε γνωστό σε όλο τον κόσμο, σας αποκαλύπτει με συγκεκριμένα παραδείγματα τα μυστικά της γλώσσας του σώματος (στάση, τόνος της φωνής, κινήσεις των χεριών) και τις τεχνικές της ψυχολογικής επιρροής, για να ενισχύσετε τις κοινωνικές σας δεξιότητες και να εντυπωσιάσετε τους συνομιλητές σας.
Αναγνωρίστε πότε κάποιος λέει ψέματα.
Φλερτάρετε με τον σωστό τρόπο.
Κάντε τους άλλους να σας ακούσουν και να συμφωνήσουν μαζί σας.
Μετατρέψτε την απόρριψη σε στήριξη και σεβασμό.

Πάνω από 500.000 αντίτυπα παγκοσμίως
Κυκλοφορεί σε 35 γλώσσες

«Ο συγγραφέας Henrik Fexeus σας διδάσκει πώς να δημιουργείτε σχέσεις, να ερμηνεύετε τις εκφράσεις του προσώπου, να διαβάζετε τη γλώσσα του σώματος των άλλων».
San Francisco Book Review

«Μια συναρπαστική περιήγηση στον κόσμο των κρυφών μηνυμάτων και της επικοινωνίας».
Derren Brown, διάσημος πνευματιστής και συγγραφέας

Από τις εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ κυκλοφορούν επίσης οι δύο πρώτοι τόμοι της αστυνομικής τριλογίας που έγραψε με την Camilla Lackberg, Το Κουτί και Η Σέχτα.