Συγγραφέας του βιβλίου «Θα γίνω σκιά σου» – Εκδόσεις «Καστανιώτης»

Κακοποίηση της γυναίκας. Ένα καυτό -επίκαιρο όσο ποτέ- θέμα, ήταν το κίνητρο πίσω από την απόφαση της Αγγελικής Νικολούλη να πει: «Θα γίνω σκιά σου». Δεν είναι τυχαία η αφιέρωσή της. «Στις Κατερίνες όλου του κόσμου», γράφει θέλοντας να αγγίξει τις ψυχές των γυναικών, που ενώ βιώνουν τη βία δεν αντιδρούν. Η ιστορία της αληθινή. Σκοτεινή. Που γίνεται ακόμη πιο συγκλονιστική από τα μυστικά, τα παιδικά τραύματα αλλά και τη σχέση εξουσίας μητέρας – παιδιού, που προσεγγίζει με την καθηλωτική της πένα. Η ηρωίδα της, αναζητώντας τον πραγματικό έρωτα εξαφανίζεται μυστηριωδώς. Μία ρεπόρτερ θα αναλάβει την υπόθεση εξαφάνισης. Ερευνά. Η αναμέτρηση με τις σκιές επικίνδυνη. Ψάχνει σε αχαρτογράφητα νερά. Σκαλίζει. Φυτρώνει εκεί που δεν τη σπέρνουν. Ενοχλεί… Δε μας είναι καθόλου άγνωστη, ούτε η δημοσιογράφος ούτε και ο γεμάτος υπομονή, επιμονή και μεθοδικότητα τρόπος έρευνάς της, αναζητώντας χρόνια τώρα «Φως στο τούνελ».
«Η συγγραφή με ταξιδεύει. Σε αυτό το λιμάνι θα ρίξω κάποια στιγμή την άγκυρα μου όταν θα απομακρυνθώ από την τηλεόραση», λέει στο Vivlio-life η κυρία Νικολούλη, την οποία ευχαριστώ θερμά γι’ αυτή τη συνέντευξη.

Μια αληθινή ιστορία από εκείνες που καθηλώνουν. Μια υπόθεση τόσο σκοτεινή όσο και τα μυστικά που κρύβονται πίσω από τις μακριές βελούδινες κουρτίνες του διώροφου πελώριου νεοκλασικού που φιλοξενεί τους πρωταγωνιστές σας στην αρχή της ανάγνωσης. Βάλτε μας στο κλίμα αυτής της ιστορίας.
Μια κοπέλα γεμάτη όνειρα θέλει να αγαπήσει και να αγαπηθεί. Ψάχνει τον πραγματικό έρωτα. Σε αυτή την αναζήτηση μπερδεύεται και παγιδεύεται. Στην Αθήνα όπου έχει μετακομίσει από τα Γιάννενα, εξαφανίζεται μυστηριωδώς. Είναι Απόκριες. Η αναζήτηση για την Κατερίνα ξεκινάει από τα νεανικά στέκια, περνά από ατελιέ καλλιτεχνών και καταλήγει στα σαλόνια της υψηλής κοινωνίας. Στην υπόθεση που εξελίσσεται σταδιακά σε θρίλερ, τα πρόσωπα που εμπλέκονται κρατούν επτασφράγιστα τα μυστικά τους, στήνουν παγίδες και δυσκολεύουν την έρευνα.

«Δεν νομίζω ότι έχει νόημα να αναζητούμε την υπόθεση που με ενέπνευσε για το βιβλίο, σημασία έχουν τα μηνύματα», δηλώσατε σε συνέντευξή σας. Ποια είναι, λοιπόν, τα μηνύματα που θέλατε να εισπράξουμε εμείς οι αναγνώστες;
Τα θέματα που θίγω στο βιβλίο, αφορούν όλους μας. Η κακοποίηση της γυναίκας είναι το κεντρικό ζήτημα που με ώθησε να επιλέξω αυτή την υπόθεση. Από τη μια είναι η ανυποψίαστη ερωτευμένη κοπέλα και από την άλλη η ψυχοσύνθεση του άντρα δυνάστη, που βασανίζει και απαξιώνει εντελώς τη ζωή. Δεν είναι τυχαίο ότι η αφιέρωση είναι για τις “Κατερίνες όλου του κόσμου”. Για τις γυναίκες που ενώ βιώνουν την βία, δεν αντιδρούν. Δεν ζητούν βοήθεια και χάνουν τη ζωή τους.
Το βιβλίο αυτό φανερώνει και ένα άλλο καυτό κοινωνικό θέμα. Τη σχέση εξουσίας της μητέρας προς το παιδί και κυρίως το αγόρι. Τα ψυχικά τραύματα που του προκαλεί και μπορούν να το στιγματίσουν για πάντα.

Δημήτρης Δενέγρης. «H γιαγιά του δεν επέτρεπε να έρχονται στο σπίτι συμμαθητές από το κολλέγιο Αθηνών. Δεν τον άφηναν να παίζει στην αυλή για να μην πέσει ή λερωθεί», διαβάζουμε για το επτάχρονο αγόρι και η αλήθεια είναι πως τον συμπαθούμε αμέσως. Ίσως και να τον λυπόμαστε… Μιλήστε μας γι’ αυτό το αγόρι.
Είναι ένα από τα πρόσωπα που εμπλέκονται στο θρίλερ. Ένα παιδί χωρίς όνειρα και δικά του θέλω. Αποφασίζουν οι άλλοι γι’ αυτόν, τον μονάκριβο κληρονόμο και είναι τόσο χειριστικό και καταπιεστικό το περιβάλλον του, που πνίγει την παιδική του αθωότητα.

Κατερίνα Ασλάνη. «Μια κοπέλα με μεγάλα όνειρα και πάθος για ζωή εξαφανίζεται μυστηριωδώς». Τα ερωτήματα για τους δικούς της βασανιστικά. Μια ρεπόρτερ αναλαμβάνει την έρευνα. Ποιο από τα ερωτήματα που θέτει η οικογένεια είναι εκείνο που πρώτο θα βρει απάντηση και η δημοσιογράφος θα ανοίξει το δρόμο της αλήθειας;
Η Κατερίνα δεν θα έφευγε έτσι ξαφνικά σε άλλη χώρα, θα ενημέρωνε τους δικούς της. Ακολούθησα τα ίχνη της μήπως κρύβεται κάπου, μήπως είδε κάτι τρομερό που δεν έπρεπε και την απειλούν. Τα στοιχεία που προέκυπταν το ένα μετά το άλλο με μεθοδική έρευνα με απομάκρυναν από τη σκηνοθετημένη εξαφάνιση.

Μια «υπόθεση νεφελώδης, σε αχαρτογράφητα νερά», όπως τη χαρακτηρίζετε στο οπισθόφυλλο. Που γίνεται ακόμη πιο ομιχλώδης από «τρία πρόσωπα που εμπλέκονται στην υπόθεση και δυσκολεύουν την έρευνα». Δώστε μας κάτι από την πλοκή και την εμπλοκή αυτών των ατόμων, για να εντείνετε ακόμη πιο πολύ την αγωνία μας…
Όταν ανοίγεις ένα δρόμο ερευνών, ψάχνεις, σκαλίζεις, φυτρώνεις εκεί που δεν σε σπέρνουν, ενοχλείς… Σε αυτό το ομιχλώδες τοπίο ξεχώριζαν οι μορφές τριών ανδρών, που όταν τους πλησίαζα, γίνονταν σκιές. Εγώ ζητούσα το φως. Τους ακολουθούσα παντού. Έγινα η σκιά τους…

«Μοιραία πάθη, επιπόλαια λάθη…». Ας αφήσουμε τα μοιραία πάθη για την ανάγνωση και ας μείνουμε στα «επιπόλαια λάθη». Αν κάτι μάθαμε αυτά τα χρόνια από εσάς είναι πως είστε «κυνηγός» επιπόλαιων λαθών. Πόσο εύκολο, είναι όμως αυτό το κυνήγι στην πράξη και με τι πρέπει να είναι οπλισμένος ο κυνηγός;
Με υπομονή, επιμονή και μεθοδικότητα στην έρευνα. Με χαρτογράφηση του χώρου που ερευνά. Αναλύοντας και το προφίλ των εμπλεκομένων, μπορείς να βρεις την άκρη του μπερδεμένου νήματος.

Και τώρα, αναρωτιέται κανείς… Γιατί λάθη επιπόλαια δραστών προσπερνιόνται κάποιες φορές από τις αστυνομικές αρχές κατά την εξιχνίαση εγκλημάτων;
Γιατί δυστυχώς ακόμα επικρατεί η άποψη ότι όταν χάνεται κάποιος, ειδικά γυναίκα, έχει σχεδιάσει την εξαφάνιση. Έχει προτιμήσει τη φυγή για να απομακρυνθεί από τα προβλήματα.

Ένα βιβλίο μυστηρίου, ένα καλοδουλεμένο αστυνομικό θρίλερ. Από εκείνα που παρακολουθούμε κάθε Παρασκευή στην τηλεόραση, πιστοί – χρόνια τώρα – στο ραντεβού μας μαζί σας. Πώς όμως πετύχατε με τα βιβλία σας αυτό που έχετε κατορθώσει με την εκπομπή: Να μας κρατάτε, δηλαδή, με κομμένη την ανάσα; Ήταν εύκολο το «πέρασμα» από το γυαλί στη λευκή σελίδα του word σας;
Ανέκαθεν μου άρεσε ο γραπτός λόγος. Είμαι παιδί της έντυπης δημοσιογραφίας. Γράφοντας στις εφημερίδες “ζυμώθηκα” και στην πορεία μέσα από δύσκολα ρεπορτάζ, κυριολεκτικά “ψήθηκα”. Tο καλούπι είχε πλέον βγει… Η συγγραφή με ταξιδεύει… Σε αυτό το λιμάνι θα ρίξω κάποια στιγμή την άγκυρά μου όταν θα απομακρυνθώ από την τηλεόραση.


Οι υποθέσεις που καταπιαστήκατε αναζητώντας «Φως στο τούνελ» είναι πάρα πολλές και όλες συγκλονιστικές. Οι αποκαλύψεις σας πάντα καθηλωτικές. Ήταν η αναζήτηση παιδικών τραυμάτων από στρεσογόνα οικογενειακά γεγονότα των δραστών μία από τις προτεραιότητες της έρευνας;
Προτεραιότητα δεν θα το έλεγα, ειδικά στο ξεκίνημα μιας έρευνας. Σημείο αναφοράς όμως, ναι.

Παρακολουθώντας τις εκπομπές σας αλλά διαβάζοντας παράλληλα και τα βιβλία σας, αυτό που εισπράττουμε είναι πως η επιμονή στην αναζήτηση της λεπτομέρειας αλλά και η μεθοδικότητά σας στην έρευνα, είναι τα δυο μεγάλα σας όπλα. Είναι μόνο η γνώση που αποκτήσατε μέσα από τα δημοσιογραφικά βιώματα ο λόγος που τα έχετε στη φαρέτρα σας;
Ξεκίνησα με την αγάπη για το αστυνομικό ρεπορτάζ και εφοδιάστηκα στη μακρόχρονη πορεία μου με πολύτιμες γνώσεις και μέσα από την ίδια την κοινωνία. Πάντα έδινα σημασία στην λεπτομέρεια. Πιστεύω, ότι είναι αυτή που κάνει τη διαφορά.

Και όταν ο δράστης κρύβεται πίσω από την αδιαμφισβήτητη μάσκα της αθωότητας, ή νομίζει πως έχει την υπεροχή των κινήσεων και της παραπλάνησης της έρευνας, τότε ποια κρυφά όπλα επιστρατεύετε;
Αν σας τα αποκαλύψω, δεν θα είναι κρυφά. Θα ξέρουν πώς λειτουργώ σε μια έρευνα…

Θεωρείτε πως οι τηλεθεατές και οι αναγνώστες που σας ακολουθούν όλα αυτά τα χρόνια και συμμετέχουν ενεργά με τις παρεμβάσεις τους στον αγώνα της αλήθειας μέσα από το ρεπορτάζ, είναι ένα πανίσχυρο όπλο στα χέρια σας; Πώς θα χαρακτηρίζατε αυτή τη σχέση;
Σχέση ζωής. Οι τηλεθεατές μας εμπιστεύονται και μας στηρίζουν, δίνουν πληροφορίες που τις ερευνώ πολλές φορές χωρίς θόρυβο σιωπηλά, διακριτικά. Είναι η δύναμη της ζωντανής εκπομπής.

«…νομίζω είναι το αγαπημένο μου “παιδί”», δηλώσατε για το τελευταίο σας μυθιστόρημα Το ίδιο σάς άγγιξε και η εκπομπή που σας ενέπνευσε για το συγκεκριμένο βιβλίο; Έχει κάτι η ιστορία της Κατερίνας Ασλάνη που κάρφωσε για πάντα ένα «αγκάθι» στην ψυχή σας;
Η ηρωίδα του βιβλίου δεν βρέθηκε ποτέ. Μια όμορφη νέα γυναίκα εξαφανίστηκε σαν να μην υπήρξε… Είναι άγριο αυτό, κυρίως για την οικογένεια. Είναι πληγή που αιμορραγεί συνέχεια και δεν κλείνει.

Κλείνοντας αυτήν την πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη θα ήθελα να μας σχολιάσετε κάτι που είπατε τελευταία: «Ισορροπώ ανάμεσα στο έγκλημα, στο θύτη και στο θύμα» και να πείτε σε μας τους φίλους του Vivlio-life πόσο ψυχοφθόρο είναι αυτό για την Αγγελική Νικολούλη.
Για να το καταφέρω αυτό καταθέτω ενέργεια, σκέψη, χρόνο και το βασικότερο, την ίδια την ψυχή μου.

Λίγα λόγια για το βιβλίο
Αθήνα, μέρες Αποκριάς. Η Κατερίνα Ασλάνη –μια κοπέλα με μεγάλα όνειρα και πάθος για ζωή– εξαφανίζεται μυστηριωδώς.

Τα ερωτήματα για τους δικούς της βασανιστικά. Εγκατέλειψε τα πάντα κι έφυγε σε άλλη χώρα; Είδε κάτι τρομερό, την απειλούν και κρύβεται; Έπεσε θύμα δολοφονικής ενέργειας;

Για τη ρεπόρτερ που αναλαμβάνει την έρευνα αρχίζει ένα ταξίδι υψηλού ρίσκου, από την Πλάκα και το Κολωνάκι ως το Παρίσι και από την Πάρο μέχρι τα Γιάννενα και τη Θεσσαλονίκη.

Η αναζήτηση ξεκινά από τα νεανικά στέκια, περνά από ατελιέ καλλιτεχνών και καταλήγει στα σαλόνια της υψηλής κοινωνίας.

Τρία πρόσωπα που εμπλέκονται δυσκολεύουν την έρευνα.

Υπόθεση νεφελώδης, σε αχαρτογράφητα νερά. Επτασφράγιστα μυστικά και σβησμένα ίχνη. Μοιραία πάθη, επιπόλαια λάθη, οικογενειακά και κοινωνικά τραύματα έρχονται σταδιακά στην επιφάνεια.

Μια επικίνδυνη αναμέτρηση με τις σκιές. Μια άγρια μάχη στο σκοτάδι μέχρι να φανεί το φως. Ένα τέλος απρόβλεπτο…

Φωτογραφία Τάσος Βρεττός

Βιογραφικό
Η Αγγελική Νικολούλη είναι δημοσιογράφος-ερευνήτρια και έχει εργαστεί στην τηλεόραση (MEGA, ΣΚΑΪ, ALTER, ALPHA), στις εφημερίδες (Γνώμη, Πελοπόννησος, Απογευματινή, Ελεύθερος Τύπος, Έθνος κ.ά.) και στα περιοδικά (Εικόνες, Επίκαιρα). Με το σκληρό αστυνομικό ρεπορτάζ ξεκίνησε σε νεαρή ηλικία και έγινε η πρώτη γυναίκα αστυνομικός ρεπόρτερ στην Ελλάδα. Μεγάλες επιτυχίες της ήταν: η αποκάλυψη της δράσης του «δράκου» Κυριάκου Παπαχρόνη (Θεσσαλονίκη και Δράμα) και η συνέντευξη που της έδωσε μετά τη σύλληψή του στα κρατητήρια της Ασφάλειας· η συμβολή της στον εντοπισμό και στη σύλληψη του «δράκου» των νοτίων και βορείων προαστίων Σπύρου Μπέσκου· η αποκάλυψη της υπόθεσης των υποκλοπών που γίνονταν στην ΕΥΠ με θύματα πολιτικούς και παράγοντες της χώρας και η κατάθεσή της στην επιτροπή της Βουλής των Ελλήνων. Τα σύνορα της χώρας πέρασαν οι αποκαλύψεις της για κατασκοπεία, αεροπειρατεία και τρομοκρατία.
Από το 1995 παρουσιάζει στην τηλεόραση την εκπομπή Φως στο Τούνελ (τα τελευταία χρόνια στον ALPHA), με πολύ υψηλά ποσοστά τηλεθέασης, που έχουν αγγίξει και το 70%. Έχει συμβάλει σημαντικά στην εξιχνίαση είκοσι πέντε δολοφονιών. Συνεργάζεται με άλλες χώρες, που έχουν κάνει εκτενή αφιερώματα στην εκπομπή της. Οι Ιάπωνες επέλεξαν από σαράντα χώρες το Φως στο Τούνελ ως μια ξεχωριστή εκπομπή με κοινωνική προσφορά. Η Αγγελική Νικολούλη έχει τιμηθεί με είκοσι πέντε βραβεία από κοινωνικούς φορείς, από ανώτατους αξιωματικούς της ΕΛΑΣ, καθώς και από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Για την προσφορά της στο κοινωνικό σύνολο χρίστηκε Πρέσβειρα Καλής Θελήσεως από τον κυβερνήτη του Τενεσί των ΗΠΑ Μπιλ Χάσλαμ. Έχει συμπεριληφθεί δύο φορές στο βιβλίο των Ρεκόρ Γκίνες.
Η πολύχρονη, καθημερινή επαφή της με το κέντρο της Άμεσης Δράσης, το γνωστό «100», της έδωσε και πιπεράτες ιστορίες, που τις ζωντάνεψε με χιούμορ στην προσωπική στήλη που διατηρούσε στον Ελεύθερο Τύπο. Ο Αλέκος Σακελλάριος την βοήθησε να τις μεταφέρει το 1990 σε ένα χιουμοριστικό βιβλίο με τίτλο Τα πιπεράτα του 100.
Από τις Εκδόσεις Καστανιώτη κυκλοφορούν τα βιβλία της Ονειρεύτηκα το δολοφόνο σου (2012), Θάνατος με χείλη κόκκινα (2013) και Έρωτας φονιάς (2016) – και τα τρία βασισμένα σε αληθινές ιστορίες. Το 2018 κυκλοφόρησαν και σε επίτομη συλλεκτική έκδοση με τον τίτλο Φως στο Τούνελ.
Έχει ένα γιο, τον Κωνσταντίνο, σκηνοθέτη κινηματογράφου στην Αμερική.