«…Ξαπλωμένος στο κρεβάτι εκείνο το βράδυ, συνειδητοποίησε ότι αυτή την ημέρα είχε πάρει ένα πολύτιμο μάθημα, δηλαδή πόσο μοναδική και διεγερτική ήταν εκείνη η στιγμή που η ζωή μεταβαλλόταν σε θάνατο. Δεν θα ξεχνούσε ποτέ το συναίσθημα της παντοδυναμίας που είχε νιώσει. Έβγαλε προσεκτικά μια τούφα μαλλιά που είχε ξεριζώσει από το κεφάλι της Νόρα πάνω στην έξαψη της πάλης και την είχε φυλάξει στη μυστική κρύπτη ανάμεσα στο στρώμα και τον σκελετό του κρεβατιού, τη μύρισε και την πίεσε στο μάγουλό του. Ήξερε ότι από σήμερα δεν θα ήταν ποτέ πια το θήραμα. Από σήμερα θα ήταν ο κυνηγός..

Το 2013 οι εκδόσεις Κλειδάριθμος εξέδωσαν στην χώρα μας το βιβλίο της Γερμανίδας συγγραφέα αστυνομικών μυθιστορημάτων Nele Neuhaus με την έκδοση του βιβλίου Η Χιονάτη πρέπει να πεθάνει που σημείωσε μεγάλη επιτυχία στον χώρο της αστυνομικής λογοτεχνίας παγκοσμίως. Ακολούθησαν- πάντα με το καθιερωμένο πια ντουέτο ηρώων της, Πία Κίρχοφ και Όλιβερ φον Μπόντενσταϊν-, το 2014 το Μια αντιπαθητική γυναίκα, το 2016 το Εγώ θα σε δικάσω, το 2017 Ο κακός λύκος και το 2018 Ο θάνατος της αλεπούς. Φέτος τον Μάιο και πάλι από τις Εκδόσεις Κλειδάριθμος, κυκλοφόρησε το νέο της έργο με τίτλο ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ σε μετάφραση Ηλιάνας Αγγελή.
Αν και το έργο διαδραματίζεται και πάλι με τους γνωστούς κεντρικούς ήρωες και στο γραφικό τόπο Τάουνους, ο αναγνώστης δε χρειάζεται να γνωρίζει τα προηγούμενα βιβλία για να συνεχίσει την ανάγνωση του νέου της βιβλίου. Είναι ένα αυτόνομο έργο στο οποίο η Νέλε Νόιχαους με επιδέξιο τρόπο εισάγει τόσο την ομάδα όσο και την τοποθεσία. Αυτήν την φορά όμως, στο επίκεντρο θα βρεθεί η Πία και όχι ο Όλιβερ και η εμπλοκή της αδελφής της στη νέα παράξενη υπόθεση που τους απασχολεί και έχει να κάνει με δολοφονίες που γίνονται πάντα γύρω από την Ημέρα της Μητέρας.

Όλα ξεκινούν όταν πεθαίνει ο μοναχικός και απομονωμένος 84χρονος Τέο Ράιφενρατ και «…ανακαλύπτουν στο οικόπεδο του, τα οστά πολλών γυναικών. Ήταν ο Ράιφενρατ ένας αδίστακτος κατά συρροή δολοφόνος που έθαβε τα θύματά του κάτω από το κλουβί του σκύλου; Μαζί με τη σύζυγό του Ρίτα ήταν για πολλά χρόνια ανάδοχοι ορφανών και εγκαταλειμμένων παιδιών, στα οποία εξασφάλιζαν ένα στοργικό σπιτικό περιβάλλον…» .
Ο θάνατος του Τέο είναι ένας φυσικός θάνατος ή δολοφονία; Τι θα συμβεί όταν η Φιόνα από την Ελβετία θα αναζητήσει τη βιολογική της μητέρα; Μια λεπτομερής εγκληματολογική έρευνα αρχίζει προκειμένου να εντοπιστεί ο δράστης, καθώς ο χρόνος, αδίστακτος, πιέζει ασφυκτικά τις έρευνες.
Όλο το έργο που εκτείνεται σε 645 σελίδες, αν και ξεκινά στις 19 Μαρτίου 2017 και έχει αναφορές πίσω στον χρόνο, ουσιαστικά η έρευνα διαδραματίζεται από τις 18 Απριλίου έως τις 30 Απριλίου του 2017. Μόλις 13 ημέρες.

Πολυπρόσωπο έργο, γραμμένο σε τριτοπρόσωπη αφήγηση με τον χαρακτηριστικό τρόπο γραφής της συγγραφέως. Πλούσια πλοκή με κανονική ροή και έντονα περιγραφικό. Όμως αν και πρόκειται για αστυνομική λογοτεχνία, είναι σημαντικό και το κοινωνικό στοιχείο του έργου. Ο θεσμός της οικογένειας, οι ενδοοικογενειακές σχέσεις, τα μυστικά, η υιοθεσία. Η υπέροχη αυτή πράξη στοργής και αγάπης των ανθρώπων και τι μπορεί να συμβεί όταν τα θετά παιδιά βρίσκονται στο έλεος διαταραγμένων θετών γονέων.
Οι ανατροπές πολλές και απρόβλεπτες καθιστούν δύσκολη την αναζήτηση του δολοφόνου για τους ερευνητές μα και για τον αναγνώστη, αφού η συγγραφέας καταφέρνει με τρόπο επιδέξιο να δίνει έτσι τα στοιχεία ώστε να περιπλέκει τα πράγματα, καθώς τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται εξ αρχής κι όλα αυτά σε μια περίπλοκη ιστορία που καθηλώνει.

Είχαν ένα μυστικό. Έπρεπε να πεθάνουν. Μια Κυριακή.
Στην αρχή φαίνεται να είναι μία ακόμη θλιβερή υπόθεση: Κανείς δεν αντιλαμβάνεται ότι ο 84χρονος Τέο Ράιφενρατ, που ζούσε απομονωμένος τα τελευταία είκοσι χρόνια, πέθανε στο σπίτι του πριν από αρκετές ημέρες. Κατά τη διάρκεια όμως της έρευνας, η Πία Ζάντερ και ο Όλιβερ φον Μπόντενσταϊν ανακαλύπτουν στο οικόπεδο του νεκρού τα λείψανα πολλών γυναικών. Ήταν ο Ράιφενρατ ένας αδίστακτος κατά συρροή
δολοφόνος που έθαβε τα θύματά του κάτω από το κλουβί του σκύλου; Μαζί με τη σύζυγό του Ρίτα ήταν για πολλά χρόνια ανάδοχοι ορφανών και εγκαταλειμμένων παιδιών, στα οποία εξασφάλιζαν ένα στοργικό σπιτικό περιβάλλον.
Καθώς η Πία και ο Όλιβερ πέφτουν πάνω σε σκοτεινά κεφάλαια της ιστορίας των Ράιφενρατ, εξαφανίζεται ακόμη μια γυναίκα. Όλες οι γυναίκες έχουν εξαφανιστεί κοντά στην Ημέρα της Μητέρας. Η Πία είναι πεπεισμένη: ο δολοφόνος κυκλοφορεί ακόμη ελεύθερος εκεί έξω, αναζητώντας το επόμενο θύμα του.

Και η πρώτη Κυριακή του Μάη πλησιάζει.