Η Κέλλυ Νικολαΐδου είναι καθηγήτρια Αγγλικών και ζει στην Αθήνα με την οικογένειά της. Από το 2016 ως το 2019 παρακολούθησε μαθήματα δημιουργικής γραφής και επιμέλειας στο Harmony and Creativity του Δημήτρη Μπογιατζή και απέκτησε Ανώτερο Δίπλωμα Δημιουργικής Γραφής. Διηγήματά της έχουν δημοσιευθεί στον ηλεκτρονικό τύπο και έχουν διακριθεί σε διαγωνισμούς. Το μυθιστόρημα «Το παρελθόν σου μου ανήκει» που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Αγγελάκη είναι το δεύτερο προσωπικό βιβλίο της και είναι η αφορμή για τη συνέντευξη που ακολουθεί και που πρόθυμα μας παραχώρησε η συγγραφέας.


1 Ποια η πορεία του βιβλίου σας από τη σύλληψη της ιδέας έως και την έκδοση του από τις Εκδόσεις Αγγελάκη και πόσο καιρό χρειαστήκατε για την ολοκλήρωση του.
Από τη σύλληψη της ιδέας, τα δάχτυλα άρχισαν να τρέχουν πάνω στο πληκτρολόγιο, οι ηρωίδες πήραν τον δρόμο τους και διένυσαν την πορεία τους κι οι ιστορίες τους αυτονομήθηκαν. Χρειάστηκα λιγότερο από έναν χρόνο για να ολοκληρώσω το μυθιστόρημα κι ωστόσο, δεν το αποχωρίστηκα αμέσως, όπως ακριβώς συνέβη και με το πρώτο μου βιβλίο. Ευτυχώς, οι εκδόσεις Αγγελάκη το αγκάλιασαν αμέσως κι η συνεργασία μας ξεκίνησε μερικούς μήνες πριν.
2 Ποια συναισθήματα επικρατούσαν κατά τη διάρκεια της συγγραφής αυτού του βιβλίου γενικά και πόσο χρόνο χρειαστήκατε για να το ολοκληρώσετε;
Το μυθιστόρημα έχει αρκετές εναλλαγές, από τη νηνεμία στη θύελλα, από την ελπίδα στην απελπισία αλλά και από το κενό στην πληρότητα. Τα συναισθήματα που επικρατούσαν ήταν έντονα και βαθιά, με κυρίαρχα αυτά της συγκίνησης, της αγωνίας και της έκπληξης, από την αρχή ως το τέλος της ιστορίας και μοιραία, τα βίωσα όλα.
3 Και η πιο δύσκολη σκηνή του έργου για εσάς κατά τη διάρκεια της συγγραφής του;
Αρκετές σκηνές που αναφέρονται στις διακυμάνσεις των σχέσεων μεταξύ των τριών γυναικών θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν δύσκολες. Κι ωστόσο, λόγω των ακραίων καταστάσεων που βιώνουν, έρχονται πολύ φυσικά. Ίσως η πιο δύσκολη τελικά σκηνή να είναι μεταξύ του Βλαδίμηρου και της Χλόης όταν πλέον όλα έχουν αποκαλυφθεί και κρίνεται η μεταξύ τους σχέση. Από τη μία έχουμε τη μητέρα του Βλαδίμηρου σε μια ιδιαίτερα αστεία σκηνή κι από την άλλη, το ξεκαθάρισμα ανάμεσα στο ζευγάρι. Οι ισορροπίες μεταξύ διαφορετικών στοιχείων είναι πάντοτε πιο απαιτητικές.
4 Πρέπει να παραμένουν τα μυστικά πάντα καλά κρυμμένα ή εν τέλει όταν λάμψει η αλήθεια θα έρθει τελικά η ισορροπία;
Εξαρτάται από το πώς αντιλαμβάνεται κανείς τα πράγματα. Προσωπικά, δεν μπορώ να κρατήσω μυστικά που τρώνε την ψυχή μου. Ωστόσο στο μυθιστόρημα οι ηρωίδες επιλέγουν να το κάνουν αφού άλλοτε δεν έχουν κανέναν να τις συμβουλέψει και να τις βοηθήσει, όπως στην περίπτωση της Αφρούλας, κι άλλοτε οι αποφάσεις τους μπορούν να κλονίσουν τα θεμέλια της οικογένειας και της σχέσης τους, όπως στην περίπτωση της Ράνιας. Ιδανικά, θα έπρεπε τα μυστικά να μπορούν να βγουν στο φως και να ξορκιστούν.
5 Τρεις γυναίκες που παίρνουν την αφήγηση στα χέρια τους και προσπαθούν να διατηρήσουν τη φιλία και τις ισορροπίες της. Τελικά είναι εφικτή η φιλία ανάμεσα σε γυναίκες και πώς τα καταφέρνουν οι τρεις ηρωίδες σας;
Η φιλία είναι εφικτή ανάμεσα σε όλους τους ανθρώπους ανεξαρτήτου φύλου. Όσοι αγαπούν τον άνθρωπο με τις αδυναμίες και τα πάθη του, όσοι δεν αποζητούν το τέλειο στους άλλους, όσοι μπορούν να είναι δοτικοί κι αληθινοί, όσοι αντιλαμβάνονται ότι η αγάπη είναι ένας δρόμος διπλής κατεύθυνσης μπορούν να έχουν ουσιαστικές φιλίες.
Οι ηρωίδες του βιβλίου είναι δυναμικές κι ανεξάρτητες και – τουλάχιστον στην πρώτη τους νιότη – υπήρξαν και σκληρές κι αδιάλλακτες – αλλά έχουν επίσης άπειρα αποθέματα αγάπης και συγχώρεσης κι ας μην ξεχνάμε ότι η φιλία τους ξεκινάει από τα αγνά παιδικά τους χρόνια κι έχει γερά θεμέλια.
6 ΠΕΤΡΑ,ΧΛΟΗ, ΡΑΝΙΑ. Ποια από τις τρεις κεντρικές ηρωίδες σάς δυσκόλεψε στη σκιαγράφηση του χαρακτήρα της περισσότερο και για ποιο λόγο;
Δεν μπορώ να πω ότι με δυσκόλεψε η σκιαγράφηση αυτών των ηρωίδων. Το βιβλίο ξεκινάει με την Αφρούλα, την οποία ακολουθούμε με αναδρομές στο παρελθόν. Η ζωή της έχει μια εντελώς απρόσμενη πορεία, από τη σκηνή στο ποτάμι όπου η αθωότητα κι η ανεμελιά κυριαρχούν ως την απόφαση να δώσει τέλος στο μαρτύριό της. Η μετάβαση από την μία κατάσταση στην άλλη σίγουρα απαιτούσε ιδιαίτερη προσοχή.
7 Το έργο σας είναι γραμμένο με μια σχετικά κινηματογραφική γραφή. Θα θέλατε να δείτε τη μεταφορά του στη μικρή οθόνη;
Είναι γεγονός ότι το βιβλίο έχει κινηματογραφικά στοιχεία αν και κατά τη διάρκεια της συγγραφής δεν μπορούσα να το αντιληφθώ. Η πλοκή, το μυστήριο, οι ανατροπές, ο γρήγορος ρυθμός, το πλήθος των χαρακτήρων – όλα νομίζω δείχνουν προς αυτήν την κατεύθυνση. Και βέβαια θα ενθουσιαζόμουν αν μεταφερόταν στη μικρή οθόνη.
8 Kαι τα δύο βιβλία σας είναι κοινωνικά μυθιστορήματα, σκέφτεστε να καταπιαστείτε και με κάποιο άλλο είδος λογοτεχνίας;
Έχω ήδη γράψει ένα διαφορετικό ρομαντικό βιβλίο, που βρίσκεται υπό αξιολόγηση, με μια ιδιαίτερα φρέσκια και σύγχρονη ματιά ως προς τις σχέσεις, τη μοναξιά και τη φιλία. Οι χαρακτήρες θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν κι ως αντιήρωες, ιδιαίτερα η Ζηνοβία με τα παραπάνω κιλά και το καθόλου ελκυστικό όνομα που όμως όταν ερωτεύεται, γίνεται Ζήνα, και το χιούμορ εναλλάσσεται με τη συγκίνηση καθώς ταξιδεύουμε στην Ύδρα και τη Νάξο και γνωρίζουμε από κοντά έναν διάσημο trapper …
9 Τι θα θέλατε να κρατήσουν οι αναγνώστες σας από το ταξίδι τους με το παρελθόν σου μου ανήκει;
Είναι πραγματικά τόσα πολλά αυτά που θα ήθελα να περάσουν στον αναγνώστη… Τα σημαντικότερα ίσως είναι ότι τα προβλήματα μεγεθύνονται όταν δεν τα μοιραζόμαστε, ότι δεν υπάρχουν αδιέξοδα παρά μόνο στο μυαλό μας – ιδιαίτερα οι νέοι άνθρωποι αδυνατούν να αντιληφθούν ότι η ζωή μπορεί να φέρει άπειρες αλλαγές και καταστάσεις για τις οποίες δεν θα είναι πάντα προετοιμασμένοι – και τέλος, ότι οι επιλογές και οι αποφάσεις μας έχουν οπωσδήποτε συνέπειες τόσο στη ζωή μας όσο και στων άλλων.
10 Κλείνοντας, αφού σας ευχαριστήσουμε, θα θέλατε να προσθέσετε κάτι για το βιβλίο σας και να μας μιλήσετε για τα μελλοντικά συγγραφικά σας βήματα;
Το μυθιστόρημα «Το παρελθόν σου μου ανήκει» ανήκει πλέον στους αναγνώστες κι ό, τι άλλο πρόκειται να ειπωθεί για αυτό, θα είναι από εκείνους. Όσο για τα μελλοντικά σχέδια, λογικά μέσα στον χρόνο θα κυκλοφορήσουν δυο συλλογές σε κάθε μία από τις οποίες συμμετέχω με ένα δικό μου διήγημα. Εννοείται ότι έχω ξεκινήσει το τέταρτο βιβλίο μου, αφού η μεγάλη φόρμα είναι και η μεγάλη μου αγάπη.
Σας ευχαριστώ πολύ για αυτή την όμορφη συζήτηση.

«ΠΕΤΡΑ – ΧΛΟΗ – ΡΑΝΙΑ
Τρεις αγαπημένες φίλες ή τρεις γυναίκες που μοιράζονται ένα σκληρό παρελθόν; Το αυτοκινητιστικό δυστύχημα στερεί την ευτυχία της Πέτρας μέσα σε λίγες στιγμές. Το σημείωμα κάτω από την πόρτα του δωματίου της Χλόης τη φέρνει αντιμέτωπη με τον χειρότερο εφιάλτη της. Το ιατρικό έγγραφο κλονίζει τα θεμέλια του γάμου της Ράνιας. Μερικά μυστικά πρέπει να μένουν θαμμένα. Κάποιος όμως απειλεί να τα αποκαλύψει. Και τότε το παρελθόν θα γίνει η φυλακή τους».