Αν είσαι λάτρης του αστυνομικού μυθιστορήματος, το βιβλίο του Ντονάτο Καρρίζι, θα σε αποζημιώσει στο έπακρο, τόσο με την ξέχειλη αγωνία του όσο και με την πλοκή του. Σε διάστημα μίας εβδομάδας, έχουν αρπαχτεί πέντε κορίτσια, κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες και το πρώτο στοιχείο που ανακαλύπτει η ομάδα εξιχνίασης, είναι ένα μακάβριο γύρω – γύρω όλοι από αριστερά χέρια, σε ένα αυτοσχέδιο νεκροταφείο χεριών.
Το θέαμα συγκλονίζει. Παιδικά χεράκια νεαρής ηλικίας σε κυκλική δομή, έρχονται στο φως και η καταδίωξη του παρανοϊκού δολοφόνου, είναι πλέον υψίστης σημασίας. Την ομάδα θα πλαισιώσουν η δυναμική 32χρονη Μίλα Βάσκες, ειδική σε εξαφανίσεις παιδιών, όπου έχει εξιχνιάσει 89 υποθέσεις και ο εγκληματολόγος Γκόραν Γκαβίλα, ένας ακριβής, συνεπής και αποτελεσματικός άνδρας που έχει έναν 9χρονο γιο, τον Τόμμυ. Την ομάδα απαρτίζουν η Σάρα που έχει οργανωτικό ρόλο, ο ανακριτής Μπόρις και άλλα αξιόλογα μέλη που πασχίζουν να βρουν την άκρη του νήματος της ιστορίας.

Ντέμπι. Άνεκε. Σαμπίν. Μελίσα. Κάρολαϊν.
Σε πέντε από τα έξι χέρια έχει γίνει η ταυτοποίηση και η δύσκολη αποκάλυψη στους γονείς των θυμάτων. Κάθε οικογένεια έχει μονάχα αυτή τη μία κόρη και ο δολοφόνος έχει με λεπτομέρεια επιλέξει τα θύματά του για να προξενήσει όσο το δυνατόν μεγαλύτερο πόνο.
Η ομάδα καταδίωξης δεν είναι δεμένη μεταξύ τους, κάποιοι δεν θέλουν ανάμεσά τους τη Μίλα και οι εντάσεις δεν λείπουν στο μεγαλύτερο μέρος της συνεργασίας. Στοιχεία βγαίνουν στο φως που άλλοτε παραπλανούν τις έρευνες και κωλύουν τις διαδικασίες.

Ντέμπι. Άνεκε. Σαμπίν. Μελίσα. Κάρολαϊν.
Ένα πτώμα σε ένα πορτ μπαγκάζ, ένα είδος φετιχιστικής εμμονής, ο Άλμπερτ, η πλαστή ταυτότητα του δολοφόνου, οι παράξενες και συνάμα πανέμορφες βαλσαμωμένες πεταλούδες, ο άνθρωπος που ακολουθεί τα βήματα της Μίλα και της προκαλεί τρόμο, ένα δίκτυο για παιδόφιλους και μια δερμάτινη πολυθρόνα χωρίς ίχνη δακτυλικών αποτυπωμάτων, είναι μερικά από τα πολλά που θα διαβάσουμε στο βιβλίο και θα προσπαθήσουμε και εμείς όπως και η ομάδα δράσης, να φτάσουμε όσο το δυνατόν γρηγορότερα στην άκρη του νήματος.
Ένα γαργαλητό στη βάση του λαιμού, το οδοιπορικό μιας απαγωγής, μια τηλεοπτική έκκληση, ένα πτώμα που χαμογελά και τα στοιχεία που σκιαγραφούν το πορτρέτο του δολοφόνου που όλα δείχνουν ότι πάσχει από ναρκισσιστική διαταραχή προσωπικότητας, τοποθετούν κομμάτια του παζλ στη σωστή θέση, αλλά για την επίλυσή του, λείπουν δυστυχώς αρκετά.

Ντέμπι. Άνεκε. Σαμπίν. Μελίσα. Κάρολαϊν.
Δάκρυα που δεν περιέχουν προλακτίνη, η έλλειψη ενσυναίσθησης, ένα εκκλησιαστικό ορφανοτροφείο, μια αναμετάδοση αγώνα, ο υπερήλικας πάτερ Ρολφ, μια σπασμένη κούκλα, μια συσκευή που μετρά το στρες στις διακυμάνσεις της φωνής, μια επικήρυξη, ένας εξαιρετικός δημιουργός ψευδαισθήσεων, το περίεργο χάρισμα της Νίκλα, η μυρωδιά των σαπισμένων λουλουδιών, ένα κέρμα που πέφτει στα χαλίκια και το κρυφτό ανάμεσα στην αστυνομία και τον δολοφόνο όπου ο τελευταίος αφήνει τα πτώματα των κοριτσιών και καλά κρυμμένα στοιχεία τα οποία αν τα ανακαλύψεις μπορείς να φτάσεις ένα βήμα πιο γρήγορα σιμά του, είναι λίγα από τα πολλά που μπορώ να σας αποκαλύψω, δίνοντας σας μια γεύση για το αγωνιώδες βιβλίο.

Ντέμπι. Άνεκε. Σαμπίν. Μελίσα. Κάρολαϊν.
Γιατί έπρεπε να πεθάνει ο Μπίλλυ Μουρ;
Ποιον μισεί ο Ρόναλντ Ντέρμις;
Ποιος υποθάλπει την έρευνα;
Γιατί η Σάρα εχθρεύεται τη Μίλα;
Ποια είναι η μεγαλύτερη ουτοπία κάθε δολοφόνου;
Τι σχέση με τη δολοφονία των κοριτσιών έχει η υπόθεση Γουίλσον Πίκεν;

Από τα βιβλία που διαβάζω, επιλέγω μια φράση, για να την μοιραστώ μαζί σας. Από το βιβλίο του Ντονάτο Καρρίζι, ένα μικρό βιογραφικό του οποίου θα βρείτε στο τέλος του άρθρου, επέλεξα την παρακάτω:
…το κακό γεννά μόνο κι άλλο κακό. Αυτό ήταν πάντα το βασικό χαρακτηριστικό του. Το κακό μπορεί πάντα να αποδειχθεί. Το καλό ποτέ. Γιατί το κακό αφήνει ίχνη στο πέρασμά του. Ενώ για το καλό μόνο μαρτυρίες μπορεί να υπάρξουν…

Η έκτη κοπέλα της ιστορίας είναι η Σάντρα η οποία διαφέρει από τις υπόλοιπες. Γιατί; Μην περιμένετε να σας το αποκαλύψω. Πάρτε στα χέρια σας το βιβλίο, αρχίστε να διαβάζετε και πιστέψτε με, η ιστορία δομείται έτσι, που δεν αφήνει περιθώρια σε κανέναν να μην τη φτάσει ως το τέλος.

Ο Ντονάτο Καρρίζι γεννήθηκε το 1973 στη Μαρτίνα Φράνκα και ζει στη Ρώμη. Είναι σήμερα ο πιο επιτυχημένος Ιταλός συγγραφέας αστυνομικών βιβλίων στον κόσμο. Αφού σπούδασε νομικά, ειδικεύτηκε στην εγκληματολογία και στην επιστήμη της συμπεριφοράς. Εργάζεται ως σεναριογράφος για την τηλεόραση και για τον κινηματογράφο και αρθρογραφεί στην Corriere della Sera.
Ο Υποβολέας (Εκδόσεις Πατάκη, νέα έκδοση, 2023, μτφρ. Μαρία Οικονομίδου), που πρωτοεκδόθηκε το 2009, κυκλοφορεί αδιάλειπτα ως σήμερα σε περισσότερες από 26 γλώσσες και αποτελεί το συγγραφικό ντεμπούτο του Ντονάτο Καρρίζι. Το βιβλίο απέσπασε τέσσερα βραβεία στην Ιταλία, ανάμεσά τους και το Premio Bancarella, ενώ η γαλλική έκδοση απέσπασε το 2011 τα βραβεία Livre de Poche και Prix SNCF du polar. Από τις Εκδόσεις Πατάκη κυκλοφορούν επίσης τα βιβλία του Το σπίτι των φωνών (2022), Ο κυνηγός του σκότους (2019) και Το κορίτσι στην ομίχλη (2018), το οποίο μεταφράστηκε σε πολλές γλώσσες και μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο σε σκηνοθεσία του ίδιου (για την οποία τιμήθηκε με το βραβείο νέου σκηνοθέτη David di Donatello).

Το βιβλίο κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Πατάκη.

Περισσότερες πληροφορίες για το βιβλίο, θα βρείτε εδώ.