Συγγραφέας του βιβλίου «Ο βασιλιάς πεθαίνει πάντα τελευταίος» – Εκδόσεις «Ψυχογιός»

Ένα ταξίδι στο Μόναχο, το οποίο έχει μία ιδιαίτερη θέση στην καρδιά της Κλαίρης Θεοδώρου, καθώς έχει περάσει εκεί ένα μεγάλο μέρος της ζωής της, γεννήθηκε η ιδέα του «βασιλιά». Άλλωστε, σαν τόπος αποτελούσε το ιδανικό σκηνικό και είχε εκείνο το νουάρ στοιχείο που ήταν απαραίτητο για την ιστορία που εμπνεύστηκε, ένα αστυνομικό θρίλερ στο οποίο η ανατροπή έρχεται μετά την κίνηση ματ! Η στροφή εκατόν ογδόντα μοιρών που έκανε προς την αστυνομική λογοτεχνία η συγγραφέας, φαίνεται πως ήδη αγκαλιάστηκε από τους αναγνώστες που απολαμβάνουν το κείμενο όπως το απόλαυσε η ίδια γράφοντάς το. Όπως λέει στο Vivlio-life «Είμαι άνθρωπος που αγαπά τις αλλαγές και μισεί τη στασιμότητα, μου αρέσει λοιπόν να τολμώ. Ως εξέλιξη βλέπω την αλλαγή και έτσι ακριβώς ευελπιστώ πως θα τη δει και θα τη βιώσει και το αναγνωστικό κοινό».

  • Μια σκηνοθετημένη δολοφονία, μια πραγματικότητα που ξεπερνά τη φαντασία, μια αλήθεια που μπορεί να μετατραπεί σε εφιάλτη. Και κάπως έτσι γεννήθηκε ο Βασιλιάς σας που «πεθαίνει πάντα τελευταίος». Μιλήστε μας για το μυθιστόρημά σας.
    Πρωταγωνίστρια στο βιβλίο είναι η Λούνα Μάρκος, μια πολύ διάσημη και πετυχημένη συγγραφέας αστυνομικών μυθιστορημάτων που απεχθάνεται όμως τα γεμάτα κλισέ bestsellers που γράφει. Μετά από είκοσι χρόνια επιτυχιών, η Λούνα αποφασίζει στο τελευταίο βιβλίο της το αδιανόητο: να σκοτώσει τον ΒΑΣΙΛΙΑ. Ποιος είναι όμως ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ; O BAΣΙΛΙΑΣ είναι ο ιδιαίτερα δημοφιλής επιθεωρητής στα μυθιστορήματά της που ονομάζεται König (στα Γερμανικά Βασιλιάς). Το αναγνωστικό της κοινό εξαγριώνεται. Έχει χάσει τον ήρωα που αγαπά και απαιτεί τη «νεκρανάστασή» του. Ως αποτέλεσμα, το καινούριο κοινωνικό μυθιστόρημα της Λούνα, αυτό που ανέκαθεν ήθελε να γράψει, γνωρίζει παταγώδη αποτυχία. Συγχρόνως με αυτή την τόσο κακή για την ίδια συγκυρία, ο νεότερος σύζυγός της, της ανακοινώνει πως την εγκαταλείπει για μια άλλη γυναίκα. Η Λούνα αρπάζει την ευκαιρία και του κάνει μια πρόταση που αυτός δεν μπορεί να αρνηθεί: να σκηνοθετήσουν την εξαφάνιση και τη δήθεν δολοφονία του έτσι, ώστε εκείνη να φανεί ένοχη και να συλληφθεί. Αφού γίνει ο απαραίτητος χαμός στον Τύπο, ο Φίλιπ θα εμφανιστεί και εκείνη θα αθωωθεί πανηγυρικά, ανακοινώνοντας παράλληλα το καινούριο της μυθιστόρημα, στο οποίο θα «επαναφέρει» στη ζωή τον ΒΑΣΙΛΙΑ. Τα δικαιώματα αυτού του βιβλίου θα είναι και η ανταμοιβή του Φίλιπ για τη συνδρομή του. Ένας απόλυτα ειδεχθής όμως φόνος ανατρέπει τα πάντα. Και κάπως έτσι το παιχνίδι ξεκινά. Στην προκειμένη περίπτωση όμως αυτό έπεται της κίνησης ΜΑΤ…
  • «Στροφή εκατόν ογδόντα μοιρών λοιπόν, με ό,τι αυτό συνεπάγεται», γράφετε. Ας κρατήσουμε το ρήμα συνεπάγεται και ας μιλήσουμε για το συμπέρασμα στο οποίο έχετε καταλήξει ένα μήνα μετά την κυκλοφορία του «Βασιλιά» σας.
    Είναι αρκετά νωρίς να μιλήσουμε για συμπεράσματα, καθώς ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ κυκλοφόρησε στις 24 Μαρτίου, αυτή τη στιγμή λοιπόν που μιλάμε έχει μόλις κλείσει δύο εβδομάδες κυκλοφορίας. Παρόλα αυτά, τα πρώτα δείγματα είναι εξαιρετικά θετικά και νιώθω πραγματικά ευγνώμων γι’ αυτό. Βλέπω πως οι άνθρωποι που βυθίστηκαν στις σελίδες του, απόλαυσαν το κείμενο όσο κι εγώ η ίδια, όταν το έγραφα. Και αυτό είναι για μένα το απόλυτο ζητούμενο. Είμαι άλλωστε άνθρωπος που αγαπά τις αλλαγές και μισεί τη στασιμότητα, μου αρέσει λοιπόν να τολμώ. Ως εξέλιξη βλέπω την αλλαγή και έτσι ακριβώς ευελπιστώ πως θα τη δει και θα τη βιώσει και το αναγνωστικό κοινό.
  • Λούνα: Διάσημη συγγραφέας αστυνομικών μυθιστορημάτων. Φίλιπ: Ένας σύζυγος – τρόπαιο που ετοιμάζεται να την εγκαταλείψει για τη νεότερη ερωμένη του. Σας παίδεψαν πριν τους παραδώσετε σ’ εμάς τους αναγνώστες;
    Όχι, δεν θα το έλεγα. Αυτό το βιβλίο γράφτηκε ίσως πιο αβίαστα απ’ όλα τα προηγούμενα και αυτό αφορά και όλους τους ήρωές του. Υπήρχε ροή και δυναμική από την πρώτη στιγμή και η ιστορία εξελίχθηκε ακριβώς όπως επιθυμούσα.
  • Κάθε αστυνομική περιπέτεια συμπληρώνει ένας ανώτατος επιθεωρητής. Ποια χαρακτηριστικά δώσατε στον δικό σας επινοημένο ήρωα;
    Ο δικός μου επιθεωρητής είναι ο απόλυτος αντιήρωας. Ονομάζεται Σπρίνγκερ- στα Γερμανικά είναι το άλογο στο σκάκι- και είναι το άκρως αντίθετο του κάθε «λογοτεχνικού» αστυνομικού επιθεωρητή. Είναι άχρωμος, μίζερος, κομπλεξικός, ψυχαναγκαστικός και μισογύνης. Φοράει μάλιστα εσωτερικά τακούνια στα παπούτσια του για να φαίνεται πιο ψηλός. Είναι όμως έξυπνος και μεθοδικός. Το άλογο άλλωστε είναι ένα σημαντικό πιόνι, έτσι δεν είναι;
  • Πόσο απολαυστικό ήταν αυτό το τελευταίο σας συγγραφικό ταξίδι, που ίσως περισσότερο από κάθε άλλη φορά μπορούσατε να εξερευνήσετε την ψυχή της βασικής πρωταγωνίστριάς σας;
    Όπως είπα ήδη, ήταν απολαυστικότατο. Και η εμβάθυνση στη σκοτεινή ψυχοσύνθεση των ηρώων μου μοναδική… Ελπίζω να το απολαύσουν εξίσου και οι αναγνώστες!
  • Η ιστορία σας εκτυλίσσεται στο Μόναχο, μια «γκρίζα και παγωμένη» πόλη, που φαίνεται πως γνωρίζετε πολύ καλά. Είναι αυτός ο λόγος που τοποθετήσατε τους ήρωές σας στην πρωτεύουσα της Βαυαρίας;
    Το Μόναχο ήταν το ιδανικό σκηνικό για τη συγκεκριμένη ιστορία. Η ιδέα άλλωστε γεννήθηκε, ενώ βρισκόμουν εκεί. Πρόκειται για μια πόλη ιδιαίτερα αγαπητή σε μένα, καθώς έχω περάσει μεγάλο μέρος της ζωής μου σ’ αυτήν. Είναι ένας τόπος που γνωρίζω πολύ καλά και παρόλο που στα δικά μου μάτια είναι απόλυτα «φωτεινός», έχει το απαραίτητο νουάρ στοιχείο που ήθελα να αποδοθεί στο βιβλίο.
  • Η Λούνα έπεσε σε δυσμένεια επειδή αποφάσισε να σκοτώσει τον βασικό της ήρωα στις τελευταίες σελίδες του εικοστού βιβλίου της. Για κείνη μια συνειδητή απόφαση για τον εκδοτικό της οίκο καταστροφή. Θα σκεφτόσασταν ποτέ να κάνετε το ίδιο;
    Ναι. Αν κάτι με ενοχλούσε και έφτανε μάλιστα σε σημείο να με «εξουσιάζει», θα προχωρούσα σίγουρα σε ριζικές λύσεις. Το έχω κάνει στο παρελθόν και παρά τις δυσκολίες, την ανασφάλεια και τον φόβο που γεννούν τέτοιες αποφάσεις, δεν θα δίσταζα ούτε στιγμή να τις πραγματοποιήσω και στο μέλλον. Πρέπει «να διώξεις το παλιό για να κάνεις χώρο στο καινούριο», έτσι δεν λένε;
  • Ωστόσο κι εσείς πήρατε μια τολμηρή απόφαση. Υπήρξαν στιγμές που φοβηθήκατε το βήμα που κάνατε ή να αναζητήσουμε την απάντηση στα λόγια της πρωταγωνίστριάς σας: «Όλα πάνε καλά, όταν τολμάς να κάνεις αυτό που θες».
    Παρόλο που είμαι πολύ αισιόδοξος άνθρωπος και επιλέγω να βλέπω τη φωτεινή πλευρά των πραγμάτων, φυσικά και νιώθω φόβο κάθε φορά που τολμώ κάτι διαφορετικό. Δεν θεωρώ δεδομένο ότι τολμώντας, θα τα καταφέρω κιόλας. Υπάρχουν δεκάδες παράγοντες που επηρεάζουν πράγματα και καταστάσεις. Σίγουρα όμως, αν δεν τολμήσει κανείς, δεν θα μάθει ποτέ τι θα μπορούσε ίσως να καταφέρει. Κι έτσι δεν θα πετύχει ποτέ αυτό που ονειρεύεται.
  • Μήπως η Λούνα έχει περισσότερα στοιχεία από εσάς απ’ ότι κι εσείς η ίδια πιστεύατε πως έχετε;
    Όλοι οι ήρωες στα βιβλία μου έχουν και δικά μου στοιχεία. Άλλοι περισσότερο και άλλοι λιγότερο, ενώ κάποιες φορές δεν συνειδητοποιώ τις ομοιότητες ούτε εγώ η ίδια. Όσον αφορά τη Λούνα, θέλω να πιστεύω, ότι είναι περισσότερες οι διαφορές ανάμεσά μας από τις ομοιότητες…
  • Μετά και τη «Γυναικεία υπόθεση», η οποία ήταν, ομολογουμένως, η συγγραφική έκπληξη του χειμώνα, μπορείτε να πείτε πως θα συνεχίσετε να ασχολείστε με παιχνίδια του μυαλού και μυστηριώδεις αστυνομικές περιπέτειες;
    Ναι. Απολαμβάνω τελικά πολύ περισσότερο απ’ όσο περίμενα το να γράφω αστυνομικές ιστορίες. Η συνέχεια των γραπτών μου λοιπόν αφορά το ίδιο είδος.
  • «Γιατί τελικά είναι οι οικογενειακές ιστορίες – αυτές που “γράφονται” μέσα σε τέσσερις τοίχους που μπορεί να αποδειχθούν οι πιο τρομακτικές απ’ όλες». Πόσο προφητική η τελευταία πρόταση του οπισθόφυλλου! Και πόσο τρομακτική η επιβεβαίωση από τα γεγονότα των ημερών…
    Όντως… Και δυστυχώς η πραγματικότητα για άλλη μια φορά ξεπερνά την κάθε φαντασία… Διότι είναι εντέλει οι οικογενειακές ιστορίες οι πιο τρομακτικές. Όταν χάνεται η έννοια της «φωλιάς», της «προστασίας», του «ανήκειν». Όταν η πόρτα κλείνει και το τέρας εγκλωβίζεται μέσα στο σπίτι και όχι έξω από αυτό. Όταν οι τέσσερις τοίχοι… μετατρέπονται σε αρένα θανάτου.

Λίγα λόγια για το βιβλίο
Μια διάσημη συγγραφέας αστυνομικών μυθιστορημάτων που, αποφασίζοντας να σκοτώσει τον βασικό ήρωα των βιβλίων της, πέφτει ξαφνικά σε δυσμένεια. Ένας σύζυγος-τρόπαιο που ετοιμάζεται να την εγκαταλείψει για τη νεότερη ερωμένη του. Ο πανταχού παρών Βασιλιάς και ο Γελωτοποιός του, που στοιχειώνουν κάθε κίνησή της. Κι ένας ανώτατος επιθεωρητής –σε μια γκρίζα και παγωμένη πόλη– κόντρα σε όλα τα μυθιστορηματικά κλισέ.

Μόναχο, 2018. Η Λούνα Μάρκος, πασίγνωστη συγγραφέας, σκηνοθετεί με τη συγκατάθεση του σύντομα πρώην συζύγου της τη δολοφονία του, προκειμένου να προκαλέσει εκ νέου φρενίτιδα στα μίντια με το όνομά της. Δε φαντάζεται όμως πως η πραγματικότητα ξεπερνά πολλές φορές κάθε φαντασία, καθώς μονάχα η αλήθεια μπορεί να μετατραπεί τελικά στον απόλυτο εφιάλτη. Ένας ειδεχθής φόνος οδηγεί τους πάντες στην παράνοια. Τίποτα δεν είναι αυτό που φαίνεται και κανένας δεν είναι αθώος, ενώ τα γεγονότα μοιάζουν να διαστρεβλώνονται σαν σε παραμορφωτικό καθρέφτη. Γιατί τελικά είναι οι οικογενειακές ιστορίες –αυτές που «γράφονται» μέσα σε τέσσερις τοίχους– που μπορεί να αποδειχθούν οι πιο τρομακτικές απ’ όλες.

Ένα θρίλερ για την ανατροπή που έρχεται μετά την κίνηση ματ. Γιατί, ως γνωστόν, ο Βασιλιάς πεθαίνει πάντα τελευταίος. Κάποιες φορές, όμως, δεν πεθαίνει και καθόλου.

Βιογραφικό
Η Κλαίρη Θεοδώρου γεννήθηκε στην Ελλάδα και πέρασε τα πρώτα παιδικά της χρόνια στη Γερμανία. Ζει στην Αθήνα με τον άντρα της και τα σκυλιά τους και λατρεύει τα ταξίδια. Είναι απόφοιτος του Τμήματος Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών και έχει πραγματοποιήσει μεταπτυχιακές σπουδές στη Διδακτική Ξένων Γλωσσών και την Εκπαιδευτική Αξιολόγηση. Επίσης έχει σπουδάσει φωτογραφία κι έχει εργαστεί ως φωτογράφος και συντάκτρια σε ελληνικά περιοδικά. Σήμερα εργάζεται σε σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ενώ παράλληλα ασχολείται με την καλλιτεχνική φωτογραφία, συμμετέχοντας σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις. Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΠΕΘΑΙΝΕΙ ΠΑΝΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ είναι η πρώτη της προσπάθεια στην κατηγορία του αστυνομικού μυθιστορήματος, προϊόν του πάθους που τρέφει από μικρή για μυστηριώδεις ιστορίες, παιχνίδια του μυαλού και ανεξιχνίαστες υποθέσεις.