Μόλις κυκλοφόρησαν

ΞΕΝΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

Ο τόπος της Annie Ernaux

μετάφραση: Ρίτα Κολαΐτη

Ένα συγκλονιστικό αυτοβιογραφικό αφήγημα που πάλλεται από συναίσθημα και αναμνήσεις για τη διαφορετική μοίρα που ορίζει τη ζωή του καθενός μας.

Η Annie Ernaux, μία από τις σημαντικότερες σύγχρονες συγγραφείς της Γαλλίας, σ’ αυτό το εμβληματικό αυτοβιογραφικό αφήγημα γράφει με βάση την προσωπική της εμπειρία για όλα όσα συνδέουν αλλά και απομακρύνουν τους πατεράδες από τις κόρες αναλύοντας τι σημαίνει να χάνεις έναν γονιό, τα παιχνίδια που παίζει η μνήμη, τη σταδιακή αποξένωση ανάμεσα σε άτομα διαφορετικών γενιών και κοινωνικών τάξεων.

Ένα βιβλίο πάνω στο ορυκτό βίωμα. Πώς οι σπουδές αλλάζουν τον άνθρωπο. Πώς ανοίγει κάτω απ’ τα πόδια σου γκρεμός, που σε ξεκόβει από την παλιά ζωή. Πώς ο γονιός πεθαίνει, γίνεται ανάμνηση. Δεν λες τα λόγια που πρέπει την ώρα που πρέπει, γιατί δεν ξέρεις πώς να τα πεις. Και εκ των υστέρων, τα γράφεις. Ο πόνος αγκαλιά με τη χαρά. Η βαθιά περηφάνια του πατέρα. Η κόρη του ανήκει πια «στον κόσμο που τον είχε καταφρονήσει».
Το βιβλίο αυτό μιλάει για τους ανθρώπους που μας γέννησαν. Για τη μέγγενη του περιβάλλοντος, το τι σημαίνει να είσαι πατέρας, αλλά και να είσαι η κόρη αυτού του πατέρα.

Από το προλογικό σημείωμα της Σοφίας Νικολαΐδου

«Όμορφη γραφή γεμάτη χάρη… Η Ερνό αξίζει και με το παραπάνω τη διεθνή της φήμη που ξεπερνάει όλο και περισσότερα σύνορα».
New York Times

«Ένα λαμπρό λογοτεχνικό επίτευγμα, που πάλλεται από συγκρατημένο συναίσθημα».
Le Monde

ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

Οι επτά θάνατοι της Έβελιν Χαρντκάστλ του Stuart Turton

μετάφραση: Θοδωρής Τσαπακίδης

Είσαι καλεσμένος σε πάρτι όπου ένας φόνος πρόκειται να συντελεστεί. Κι είσαι εσύ αυτός που πρέπει να βρει τον δολοφόνο.
Ένα ευφυές αστυνομικό μυστήριο που θα σας κάνει συμμέτοχους σε μια σύνθετη σπαζοκεφαλιά.

ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΤΟΥ BOOKS ARE MY BAG
ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΑ ΕΝΤΥΠΑ GUARDIAN, I PAPER, FINANCIAL TIMES ΚΑΙ DAILY TELEGRAPH

Στον αποψινό χορό κάποιος θα δολοφονηθεί. Δεν θα μοιάζει με φόνο και γι’ αυτό ο ένοχος θα μείνει ατιμώρητος. Αποκαταστήστε αυτή την αδικία και θα σας δείξω πώς να φύγετε.

Έτσι ξεκινά το δυνατό ντεμπούτο του Βρετανού Stuart Turton, ένα κλασικό βιβλίο μυστηρίου στα πρότυπα της Αγκάθα Κρίστι ξαναειπωμένο με τον τρόπο της γενιάς του Netflix. Από τον Ηρακλή Πουαρό ως το Inception και από τη Μέρα της Μαρμότας στο Black Mirror, ο Stuart Turton συλλέγει πολλές από τις γνωστές φόρμες του είδους και τις επεξεργάζεται δημιουργώντας κάτι εντελώς φρέσκο και αξέχαστο. Ένα ευφυές, αληθινά πρωτότυπο αστυνομικό που κέρδισε το Βραβείο Costa Πρωτοεμφανιζόμενου Συγγραφέα και κυκλοφορεί ή αναμένεται να κυκλοφορήσει σε περισσότερες από 20 χώρες.
Προοριζόταν για γιορτή, καταλήγει τραγωδία. Ενώ στον ουρανό σκάνε πυροτεχνήματα, η Έβελιν Χαρντκάστλ σκοτώνεται. Δεν θα πεθάνει, όμως, μόνο μία φορά. Ώσπου να καταφέρει να εξιχνιάσει τον φόνο της ο Έιντεν –ένας από τους προσκεκλημένους στο πάρτι στο Μπλάκχιθ– η μέρα θα επαναλαμβάνεται, ξανά και ξανά. Και κάθε φορά, θα τελειώνει με τον ίδιο μοιραίο πυροβολισμό. Ο μόνος τρόπος να σπάσει ο κύκλος είναι ο εντοπισμός του δολοφόνου.

«Έμεινα με το στόμα ανοιχτό. Ένα βιβλίο εντελώς μοναδικό».
Sophie Hannah, συγγραφέας

«Παραδοθείτε στη μαγεία του… Εντελώς εθιστικό».
Val McDermid, συγγραφέας

«Ένα μυστήριο κλειδωμένου δωματίου που δεν μοιάζει με κανένα άλλο».
Sarah Pinborough, συγγραφέας

«Διά του παρόντος ανακηρύσσω τον Stuart Turton τον Τρελοκαπελά του αστυνομικού μυθιστορήματος. Οι επτά θάνατοι είναι ένα έργο μοναδικό, αναζωογονητικό και ευφυές. Αληθινά πρωτότυπο, ένα υπέροχο ανάγνωσμα. Το έκανα φύλλο και φτερό».
Ali Land, συγγραφέας

«Ένα βιβλίο-βόμβα για τον εγκέφαλό σας. Ένα τρομερά πρωτότυπο, απολαυστικό, ακαταμάχητο αστυνομικό μυθιστόρημα».
Daily Express

NON FICTION

Υπογαία
Ένα ταξίδι στα βάθη της Γης και του χρόνου του Robert Macfarlane

μετάφραση: Μιχάλης Μακρόπουλος

Μια επική εξερεύνηση των κάτω κόσμων του πλανήτη όπως υπάρχουν στον μύθο, τη λογοτεχνία, τη μνήμη και τη γη την ίδια.

«Στην υπογαία βάζουμε από πολύ παλιά ό,τι φοβόμαστε και θέλουμε να το χάσουμε, κι ό,τι αγαπούμε και θέλουμε να το φυλάξουμε…»

Ο Robert Macfarlane, που θεωρείται νέος Φέρμορ, μας παίρνει μαζί του σ’ ένα εντυπωσιακό ταξίδι στη σχέση μας με το σκοτάδι, την ταφή και το παρελθόν και το μέλλον του πλανήτη μας.
Ταξιδεύοντας μέσα από τον «βαθύ χρόνο» -τις ιλιγγιώδεις εκτάσεις του γεωλογικού χρόνου που απλώνονται μακριά από το παρόν-, κινούμαστε από την αρχή του σύμπαντος μέχρι μια μετα-ανθρώπινη Γη, περνώντας καθ’ οδόν από ταφικούς θαλάμους της Εποχής του Χαλκού, παρισινές κατακόμβες, τηκόμενους παγετώνες στη Γροιλανδία, «άναστρους» ποταμούς και αρκτικές θαλάσσιες σπηλιές, υπόγεια δίκτυα μυκήτων μέσω των οποίων επικοινωνούν τα δέντρα και μια βαθιά βυθισμένη «κρυψώνα», σχεδιασμένη για την αποθήκευση πυρηνικών αποβλήτων για 100.000 χρόνια.
Παγκόσμια στη γεωγραφία της και γραμμένη με λυρισμό και δύναμη, η Υπογαία μιλά με ρωμαλέο λόγο για την τωρινή μας στιγμή. Από τις εξαίρετες πρώτες της σελίδες ως το βαθιά συγκινητικό της τέλος, είναι ένα ταξίδι στο θαύμα, την απώλεια, το φόβο, την ελπίδα. Η Υπογαία σηματοδοτεί μια νέα καμπή στη μακροχρόνια χαρτογράφηση των σχέσεων ανάμεσα στο τοπίο και την ανθρώπινη καρδιά που επιχειρεί ο Macfarlane.
Συνδυάζοντας ό,τι ανήκει στο μακρινό παρελθόν με ό,τι είναι επιτακτικό τώρα, αυτό το βιβλίο θα αλλάξει τον τρόπο που βλέπετε τον κόσμο.
Ένα συγκλονιστικό ταξίδι ενδοσκόπησης στην ανάσα του σύμπαντος, ένα γοητευτικό μείγμα γεωλογίας και ψυχανάλυσης, φυσικής και φιλοσοφίας, ταξιδιωτικής περιήγησης και ιστορίας που έλαβε αποθεωτικές κριτικές από κοινό και κριτικούς.

Μπεστ σέλερ στη Μ. Βρετανία από την πρώτη μέρα κυκλοφορίας του
Στα καλύτερα non fiction βιβλία του 2019
Στα 100 καλύτερα βιβλία του 21ου αιώνα σύμφωνα με την Guardian
Wainwright Prize 2019 για το καλύτερο αγγλικό βιβλίο για τη φύση
Stanford Dolman Award 2020: για το καλύτερο ταξιδιωτικό βιβλίο της χρονιάς
NDR Sachbuchpreis 2019 για τον σημαντικότερο μη μυθοπλαστικό τίτλο στη Γερμανία
Υποψήφιο για Waterstones Book of the Year 2019, Goodreads Choice Award 2019
Μεταφράζεται σε περισσότερες από 15 γλώσσες
Το εικαστικό του εξωφύλλου είναι σχεδιασμένο από τον σταθερό συνεργάτη του συγγραφέα, τον Stanley Donwood, που είναι γνωστός και για τις συνεργασίες του με τους Radiohead.

«Η Υπογαία είναι αναμφισβήτητα το έργο ζωής του Macfarlane… Βιβλίο πλούσιο και ευλογημένο με ευρυμάθεια ανάλογη του Ζέμπαλντ, λογοτεχνική χάρη ανάλογη του Μπρους Τσάτγουιν, λεξιλόγιο και συντακτικό ανάλογο του Πάτρικ Λη Φέρμορ. Ένα από τα σημαντικότερα μη μυθοπλαστικά αφηγήματα της εποχής μας».
William Dalrymple, συγγραφέας

Σειρά: Χρονιές που σημάδεψαν τη Νεοελληνική Ιστορία

1909: Η μετάβαση της Ελλάδας στον 20ό αιώνα του Σωτήρη Ριζά

Ένα οδοιπορικό στο έτος που σηματοδότησε την είσοδο της χώρας στη σύγχρονη εποχή

Το 1909 σηματοδότησε την είσοδο της Ελλάδας στον 20ό αιώνα. Το στρατιωτικό κίνημα που πραγματοποιήθηκε στο Γουδί ήταν συνέπεια του άγχους ότι η χώρα, απροετοίμαστη και αδύναμη, έχανε τις εξελίξεις, υστερούσε έναντι των ανταγωνιστών της, των Μεγάλων Δυνάμεων και της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Τη διέξοδο πρότεινε ο Ελευθέριος Βενιζέλος ο οποίος κλήθηκε να δώσει συγκεκριμένο περιεχόμενο στην Ανόρθωση. Οι μεταρρυθμίσεις του Βενιζέλου σηματοδότησαν μια από τις πιο δημιουργικές περιόδους της ελληνικής ιστορίας και παρά την έλευση του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου και του Εθνικού Διχασμού η Ελλάδα ήταν πια μέρος του ευρωπαϊκού 20ού αιώνα.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η μεταρρύθμιση του Βενιζέλου εισήγαγε την Ελλάδα στον 20ό αιώνα, με την έννοια ότι εκσυγχρονίστηκαν οι μέθοδοι της πολιτικής και της διακυβέρνησης, ενώ και το κράτος σταδιακά υιοθέτησε μια ευρύτερη αποστολή στην οικονομία και στις κοινωνικές σχέσεις, όπως συνέβαινε στις κοινωνίες και στα πολιτικά συστήματα του τότε ανεπτυγμένου κόσμου.
Άφησε όμως μια ιστορική εκκρεμότητα, καθώς ο παλαιός πολιτικός κόσμος, ο οποίος συνιστούσε, δυνάμει ακόμα τότε, τη συντηρητική μερίδα της ελληνικής πολιτικής, ερμήνευσε τις εξελίξεις ως βίαιο αποκλεισμό του από το πολιτικό παιχνίδι. Σε σχέση με αυτό αλλά και γενικότερα, ο ελληνικός 20ός αιώνας έφερε και στοιχεία αναιρετικά της έννοιας ενός κράτους δικαίου, όπως η ασυμφωνία για τους κανόνες του παιχνιδιού και συναφώς η ελλιπής νομιμοποίηση, καθώς και η αδυναμία εμπέδωσης των ορθολογικών προτύπων που πρέσβευε η μεταρρύθμιση. Τα στοιχεία αυτά θα έκαναν έντονη την παρουσία τους το 1915, όταν επρόκειτο να ανακύψει η διαφωνία σχετικά με τη στάση που έπρεπε να τηρήσει η Ελλάδα στον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο.
Από τον πρόλογο του Σωτήρη Ριζά

Από τις εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ κυκλοφορεί το βιβλίου του Σωτήρη Ριζά Κωνσταντίνος Καραμανλής: Η Ελλάδα από τον Εμφύλιο στη Μεταπολίτευση.

Απώλεια – Πένθος – Κατάθλιψη
Πάθος και Λύτρωση των Νίκου Σιδέρη και Αιµιλιανού Σιδέρη

Η καλύτερη πρόληψη της κατάθλιψης είναι το πένθος: η τέχνη του καλού αποχαιρετισμού.

Η απώλεια καλεί την ψυχή να επιτελέσει ένα έργο: Τον καλό αποχαιρετισμό του αγαπημένου όντος που χάθηκε. Το πένθος είναι η ολοκλήρωση του καλού αποχαιρετισμού. Για να ζεις, πρέπει να ξέρεις να πενθείς. Κάποιες φορές, σε ορισμένες συνθήκες, το πένθος αστοχεί. Τότε εμφανίζεται η αντιδραστική κατάθλιψη. Η κατάθλιψη είναι το παράπονο μιας προδομένης αγάπης, το οποίο δεν απευθύνεται στον αποδέκτη του ευθέως, αλλά µέσω τρίτου. Το κλειδί της κατάθλιψης είναι η αναποφάσιστη κατάσταση του αντικειμένου της απώλειας: Δεν είναι ούτε χαμένο ούτε µη-χαμένο. Το παράδοξο της αναποφάσιστης κατάστασης υποστηρίζεται από την ενδοβολή του απολεσθέντος: Το Εγώ το έχει βάλει μέσα του. Η επεξεργασία της ενδοβολής και η υπέρβαση της αναποφάσιστης κατάστασης του απολεσθέντος μετατρέπει την κατάθλιψη σε πένθος, και έτσι τη θεραπεύει.