Μόλις κυκλοφόρησαν
ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
Παραπλάνηση του Γρηγόρη Αζαριάδη
Ένας διαταραγμένος σίριαλ κίλερ πυροδοτεί τη φαντασία ενός συγγραφέα. Η νέα υπόθεση της αστυνόμου Τρύπη θα παίξει με το μυαλό σας.
Ο συγγραφέας Ιωάννης Πατρίκιος βλέπει την καριέρα του να βυθίζεται, ύστερα από την έκδοση του τρίτου βιβλίου του, καθώς η έμπνευση φαίνεται να τον έχει εγκαταλείψει. Η φίλη του Ηλιάνα Πετράκη τον φέρνει σε επαφή με μια ιδιόρρυθμη ψυχολόγο, την Άρτεμις Βάλενταλ. Η Βάλενταλ αντιλαμβάνεται σύντομα την εμμονή του Πατρίκιου να γράψει ένα μπεστ σέλερ που θα περιγράφει μια σειρά αποτρόπαιων, φρικιαστικών εγκλημάτων.
Και τότε η Αστυνομία ανακαλύπτει το πτώμα μιας νεαρής κοπέλας από το οποίο έχει αφαιρεθεί η καρδιά. Η δολοφονία πυροδοτεί τον εμμονικό συγγραφέα κι αρχίζει να γράφει πυρετωδώς το νέο του μυθιστόρημα. Κι όταν ακολουθεί ένα δεύτερο πτώμα δολοφονημένο με το ίδιο μοτίβο, ο Πατρίκιος συνεχίζει τη συγγραφή με ιλιγγιώδη ρυθμό κι η Βάλενταλ συνειδητοποιεί ότι κάτι τρομακτικό κρύβεται πίσω από τις διαδοχικές δολοφονίες.
Η αστυνόμος Τρύπη και η ομάδα ερευνών του Τμήματος Εγκλημάτων κατά Ζωής έχουν αυτή τη φορά απέναντί τους τον πιο ιδιόμορφο, διαταραγμένο σίριαλ κίλερ στα σύγχρονα εγκληματολογικά χρονικά. Κι όσο οι φόνοι συνεχίζονται, η Τρύπη και η ομάδα της νιώθουν να βυθίζονται στα έγκατα του σκοτεινού τρόμου, σ’ ένα απύθμενο τούνελ χωρίς την παραμικρή φωτεινή αχτίδα.
Από τις εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ κυκλοφορεί επίσης το αστυνομικό του μυθιστόρημα Σκοτεινός λαβύρινθος.
Ασημένια φτερά της Camilla Lackberg
μετάφραση: Γρηγόρης Κονδύλης
Η μάχη δεν έχει τελειώσει ακόμη… Η Φέι θα παλέψει για ό,τι της ανήκει.
Πάνω που η Φέι πίστεψε ότι όλα ήταν εντάξει, η ίδια της η ύπαρξη απειλείται ακόμα µια φορά. Έχει φτιάξει τη ζωή της στο εξωτερικό, ο πρώην σύζυγός της είναι στη φυλακή και η εταιρεία της Revenge καλπάζει προς την επιτυχία. Τη στιγμή όμως που η Revenge ετοιμάζεται να κατακτήσει τις ΗΠΑ, µια νέα απειλή κάνει την εμφάνισή της και η Φέι αναγκάζεται να επιστρέψει στη Στοκχόλµη.
Θα ρισκάρει να αφήσει πίσω της όλα αυτά για τα οποία πάλεψε τόσο σκληρά; Ή θα καταφέρει να αναγεννηθεί από τις στάχτες και να ανακτήσει τον έλεγχο; Με τη βοήθεια μιας επίλεκτης ομάδας γυναικών ξεκινάει να μάχεται για να σώσει ό,τι της ανήκει – για να σώσει τα αγαπημένα της πρόσωπα αλλά και τον ίδιο της τον εαυτό.
Μετά το απόλυτο μπεστ σέλερ Το χρυσό κλουβί, το δεύτερο μέρος της διλογίας µε πρωταγωνίστρια τη Φέι. Μια δραματική ιστορία προδοσίας, εκδίκησης και γυναικείας αλληλεγγύης.
«Σκληρό και πραγματικά περίτεχνο. Δεν πίστευα ότι ήταν δυνατό να ανεβάσει τη γυναικεία εκδίκηση σε υψηλότερο επίπεδο από ό,τι είχε ήδη κάνει, αλλά η καινούργια Camilla Lackberg προκαλεί το ένα σοκ μετά το άλλο».
Bohuslänningen
«Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι η Camilla Lackberg είναι µία από τις πιο δημοφιλείς συγγραφείς σε όλο τον κόσμο. Τα Ασημένια φτερά είναι ένα απολαυστικό κοκτέιλ εξουσίας και ίντριγκας που θα ανεβάσει την αδρεναλίνη σας στα ύψη, ένας ύμνος στην εκδίκηση που πατάει γερά στην πραγματικότητα και µε όλα τα συστατικά μιας επιτυχημένης τηλεοπτικής σειράς. Στο νέο μυθιστόρημα της Camilla δεν χωράνε άσκοπες ηθικολογίες ούτε ανόητες ευαισθησίες. Η αρχαία ελληνική τραγωδία στην εποχή του #MeToo. Ανυπομονούμε για την επόμενη σκληρή, απολαυστική της εκδίκηση».
Il Messaggero
NON FICTION
21 ερωτήσεις και απαντήσεις για το ’21 του Θάνου Μ. Βερέμη
Η επανάσταση του 1821 σε 21 βήματα. Όλα τα πώς και τα γιατί του Αγώνα.
Το 1821 δεν είναι μόνο η αφετηρία του έθνους-κράτους, αλλά και παρακαταθήκη υποδειγμάτων ηρωικής συμπεριφοράς για τους επερχόμενους. Μέσα στα διακόσια χρόνια που μας χωρίζουν από τότε, το μεγάλο γεγονός έγινε η εξιδανικευμένη ανάγνωση της πρώτης ιστορίας του ελληνικού κράτους.
Η προνεωτερική κοινωνία που συναντούμε στα πρώτα χρόνια της Παλιγγενεσίας σταδιακά μετασχηματίζεται, χάρη στη Διασπορά, σε νεωτερική κοινωνία. Ο δρόμος του μετασχηματισμού περνάει από τις λεωφόρους του εμπορίου Δύσης-Ανατολής.
Η σημασία του εθνικισμού για τον πολιτικό εκσυγχρονισμό εμφανίζεται έντονα στη διάπλαση της ελληνικής κοινωνίας όπως εξελίσσεται από το 1821 ως το 1831. Μέσα στη δεκαετία αυτή η προνεωτερική κοινωνία κατακερματισμένη σε οικογένειες, φατρίες, δίκτυα προστασίας και ισχυρό τοπικισμό, αποκτά επαγγελματικές συσπειρώσεις. Οι πρόκριτοι-πολιτικοί αφενός και οι ένοπλοι (κάποιοι κλέφτες και οι αρματολοί της Ρούμελης) στρατιωτικοί αφετέρου ανταγωνίζονται για τον έλεγχο του υπό διαμόρφωση κράτους.
Η τοπικιστική διαίρεση θα τερματιστεί με την επιλογή του Ιωάννη Καποδίστρια ως πρώτου Κυβερνήτη της Ελλάδας. Οι φίλοι και οι εχθροί του γενικότερα αποδεκτού ηγέτη των Ελλήνων θα χωριστούν με ιδεολογικά κριτήρια.
Τα 21 ερωτήματα που συνιστούν και τα περιεχόμενα του βιβλίου είναι:
Πώς αντιλαμβάνονταν οι Έλληνες του 1821 το περιεχόμενο της Επανάστασής τους;
Ποιοι ήταν οι ένοπλοι του Αγώνα;
Τι ήθελαν οι ξένοι ταξιδιώτες στην Ελλάδα;
Ποια τα προνεωτερικά χαρακτηριστικά της κοινωνίας του 1821 και ποια της νεωτερικότητας;
Ποιες αλλαγές σημειώνονται στην ελληνική χερσόνησο κατά τις πρώτες εκατονταετίες της Τουρκοκρατίας;
Ποια η σχέση των Ελλήνων του 1821 με την αρχαιότητα;
Πώς αλλάζουν οι σχέσεις Δύσης-Ανατολής μέσα στα τετρακόσια χρόνια της οθωμανικής κυριαρχίας;
Ποια η σημασία των απομνημονευματικών έργων για την κατανόηση της Παλιγγενεσίας;
Πώς εξηγείται η καταστολή της Επανάστασης στον Μοριά από τον Ιμπραήμ;
Ποιο το καθεστώς των Οθωμανών;
Ποια η γεωστρατηγική σημασία της Ελλάδας;
Ποια η σημασία του Διαφωτισμού για τον ελληνικό Αγώνα;
Ποια η επίδραση των ξενικών κομμάτων στην ελληνική πολιτική;
Ποια η σημασία των Εθνοσυνελεύσεων για τον Αγώνα;
Γιατί οι πρώτες στρατιωτικές επιτυχίες οδήγησαν τους Έλληνες σε διχόνοια;
Ποιες πολιτικές συνθήκες επικρατούσαν στην οθωμανική επικράτεια τις παραμονές της Επανάστασης;
Ποια η σημασία της Εκκλησίας;
Ποιος ο ρόλος των Φιλελλήνων στον Αγώνα;
Πώς πραγματοποιήθηκαν τα δύο δάνεια (1824-1825) της Ανεξαρτησίας;
Ποιες οι διεθνείς σχέσεις της Ελλάδας (1821-1830);
Ποιες λεπτομέρειες μάς διαφεύγουν;
Από τις εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ κυκλοφορούν επίσης τα βιβλία του Θάνου Μ. Βερέμη:
Δόξα και αδιέξοδα Ηγέτες της Νεοελληνικής Ιστορίας
Ελευθέριος Βενιζέλος: Ο οραματιστής του εφικτού
1821: Η δημιουργία ενός έθνους-κράτους
Τριπολιτσά – Μεσολόγγι: Πολιορκία και Άλωση
1940-1941: Ο πόλεμος των Ελλήνων
Η μεγάλη γρίπη του 1918 του Freddy Vinet
Η χειρότερη επιδημία του 20ού αιώνα: Ιστορία της ισπανικής γρίπης
μετάφραση: Αριστέα Κομνηνέλλη
Το πιο επίκαιρο βιβλίο της εποχής μας. Θα μας ενημερώσει για το παρελθόν, θα μας βοηθήσει να κατανοήσουμε το παρόν και να κοιτάξουμε το μέλλον με σιγουριά.
Η επιδημία που έμεινε γνωστή με το όνομα ισπανική γρίπη χτυπά κατά τους τελευταίους μήνες του Α΄ Παγκόσμιου Πολέμου, από τον Απρίλιο του 1918 έως τον Ιούνιο του 1919, και πλήττει ολόκληρο τον κόσμο, από την Ευρώπη μέχρι και τα πιο απομακρυσμένα νησιά του Ειρηνικού. Προσβάλλει κυρίως νέους ενήλικες, πάνω στην ακμή τους, και εκτιμάται ότι οδηγεί στον θάνατο από το 2% έως το 5% του παγκόσμιου πληθυσμού, δηλαδή πενήντα με εκατό εκατομμύρια ανθρώπους.
Αν και μείζον γεγονός, η πιο θανατηφόρα επιδημία από την εποχή της Μαύρης Πανώλης του 1348, η Μεγάλη Γρίπη έχει στις μέρες μας απωθηθεί από τη συλλογική μνήμη. Τη στιγμή που οι πανδημίες αποτελούν ακόμα και σήμερα απειλή για την ανθρωπότητα, ποια είναι τα διδάγματα που μπορούμε να αντλήσουμε από το γεγονός αυτό, το οποίο στην εποχή μας αποτελεί σημείο αναφοράς σε θέματα πανδημίας;
Η διατήρηση της «ισπανικής» γρίπης στη μνήμη έχει να κάνει με τη γενιά. Σκότωσε τους νέους ενήλικες, αλλά άφησε στο απυρόβλητο τους υψηλά ιστάμενους […] Μπορεί ο Φρόιντ και ο Ανατόλ Φρανς να έχασαν τις κόρες τους, αλλά οι επιφανείς που έχασαν οι ίδιοι τη ζωή τους από τη γρίπη ήταν ελάχιστοι. Η γενιά που επλήγη περισσότερο ήταν μία γενιά υπό διαμόρφωση, μία γενιά σε εκκόλαψη. Καταλαβαίνουμε λοιπόν πως η γενιά που γλίτωσε δεν ήταν πρόθυμη να φέρει στο φως την ολιγωρία και την ανεπάρκειά της απέναντι στην επιδημία. Η λήθη στην οποία έπεσε η γρίπη είναι εν μέρει αποτέλεσμα της συλλογικής σιωπής, την οποία ασυναίσθητα ενορχήστρωσαν εκείνοι που είχαν κάθε λόγο να σβήσουν από τη θύμηση το δραματικό αυτό γεγονός.
Απόσπασμα από το βιβλίο
Η εποχή της δωρεάς του Πάτρικ Λη Φέρμορ
μετάφραση: Μαίρη Βοσταντζή
Ανάμεσα στα δάση και τα νερά του Πάτρικ Λη Φέρμορ
μετάφραση: Νίκος Κούτρας
Ν’ αλλάξω σκηνικό· να εγκαταλείψω το Λονδίνο και την Αγγλία και να σεργιανίσω την Ευρώπη σαν απλός αλήτης ή –σύμφωνα με πιο προσωπική διατύπωση– σαν φτωχός προσκυνητής ή περιπλανώμενος καλόγερος, ένας περιηγητής φιλόσοφος, ένας μοναχικός ιππότης.
Ο Πάτρικ Λη Φέρμορ, σε ηλικία 18 ετών, το 1933, αντί να ακολουθήσει τη στρατιωτική σταδιοδρομία για την οποία τον προόριζαν, περνάει τη Μάγχη και ξεκινάει να διασχίσει την Ευρώπη με τα πόδια: προορισμός του η Κωνσταντινούπολη. Υποκινημένος από την ασίγαστη περιέργειά του για τον κόσμο, θα πραγματοποιήσει αυτό το μυθικό κατόρθωμα, περνώντας από δοκιμασίες και περιπέτειες.
Η εποχή της δωρεάς, το συναρπαστικό χρονικό του νεανικού ταξιδιού του από την Ολλανδία μέχρι την ουγγρική μεθόριο, τιμήθηκε το 1978 με το W. H. Smith Literary Award και χαρακτηρίστηκε ως ένα από τα ωραιότερα ταξιδιωτικά βιβλία του 20ού αιώνα.
Το Ανάμεσα στα δάση και τα νερά είναι το δεύτερο μέρος του συναρπαστικού χρονικού του νεανικού ταξιδιού του και καλύπτει τη διαδρομή του από τη Βουδαπέστη ως τις Σιδηρές Πύλες του Δούναβη.
«Το χρονικό της περιπλάνησης του Φέρμορ στην Ευρώπη είναι ένας λογοτεχνικός θησαυρός, ένα υπέροχο αμάλγαμα δράσης και παρατήρησης».
Observer
«Ο Φέρμορ γράφει με ασύγκριτη φρεσκάδα και ωριμότητα. Ο νεανικός ενθουσιασμός του μετουσιώνεται σ’ ένα ύφος λιτό, φυσικό, απαλλαγμένο από καθετί περιττό».
Le Figaro Littéraire
«Σε κάθε βήμα γίνεται όλο και πιο ξεκάθαρο ότι η περιπέτειά του δεν μπορεί να επαναληφθεί ποτέ: μόνο αυτός ο τόσο ξεχωριστός άνθρωπος σε αυτήν την κομβική στιγμή θα μπορούσε να έχει βιώσει και καταγράψει όλα όσα είδε. Τα γεγονότα που έζησε στη Γερμανία ρίχνουν ένα αχνό φως στην πορεία αυτού του ελεύθερου πνεύματος».
New York Times
«Ο νεαρός Fermor φαίνεται ότι ήταν τόσο ευχάριστος συνταξιδιώτης όσο ευχάριστος αφηγητής υπήρξε ο πολύ μεγαλύτερος Fermor».
Houston Chronicle
Από τις εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ κυκλοφορούν τα βιβλία του:
Ατέλειωτος δρόμος
Η απαγωγή του στρατηγού Κράιπε
Κυκλοφορεί επίσης η βιογραφία του γραμμένη από την Άρτεμις Κούπερ.
No comments!
There are no comments yet, but you can be first to comment this article.