Ο Ράσελ Ντέβις Πίκετ εξαφανίστηκε. Λίγες ώρες πριν από την έφοδο της αστυνομίας στην κατοικία του, στο πλαίσιο έρευνας για ενδεχόμενη απάτη και δωροδοκία.
Η δεκαεξάχρονη Άζα Χολμς δε θα σκεφτόταν ποτέ να λύσει το μυστήριο του εξαφανισμένου δισεκατομμυριούχου Ράσελ Πίκετ. Αλλά η αμοιβή είναι εκατό χιλιάδες δολάρια, και η Καλύτερη και Πιο Ατρόμητη φίλη της, η Ντέιζι, θέλει οπωσδήποτε να προσπαθήσει. Έτσι, αρχίζουν την έρευνα, που θα τις φέρει στον κόσμο του Ράσελ Πίκετ και του γιου του, του Ντέιβις, με τον οποίο τις ενώνουν πολλά -και τις χωρίζουν ακόμη περισσότερα.

Μια νυχτερινή φωτογραφία τη στιγμή που ο Πίκετ διέφυγε, ήταν κάτι που δεν είχε η αστυνομία. Η αμοιβή προσφέρεται για «πληροφορίες σχετικά με το πού βρίσκεται ο Ράσελ Ντέβις Πίκετ». Μπορεί να μην ξέρανε οι δύο φίλες πού βρίσκεται, όμως έχουν πληροφορίες που εκείνοι δεν έχουν και που θα τους βοηθήσουν να ανακαλύψουν το πού βρίσκεται.Ίσως τελικά αν αποφάσιζαν να τους δώσουν κάποια αμοιβή.
Ποιος κληρονομεί τα δισεκαεκατομμύρια του Πίκετ έτσι και πεθάνει; Ίσως ο Ντέβις και ο Νόα. Τα παιδιά του. Λάθος. Ο Ράσελ Πίκετ κληροδοτούσε το σύνολο της περιουσίας του στο τουατάρα, μια σαύρα, που διατηρούσε ως κατοικίδιο… Όλη η περιουσία του Πίκετ θα κατέληγε σε μια εταιρεία η οποία θα ασχολείται με τη σαύρα. Δεν είσαι υποχρεωμένος να αφήσεις το παραμικρό στα παιδιά σου όταν πεθάνεις.

Μια ιστορία της μητέρας της Ντέιζι: Mια ηλικιωμένη γυναίκα λέει σε ένα επιστήμονα . «Η γη είναι μια επίπεδη επιφάνεια ακουμπισμένη στη ράχη μιας γιγάντιας χελώνας». Ο επιστήμονας αποφασίζει να κάνει πλάκα στην ηλικιωμένη γυναίκα και απαντάει: «Μα, αν πράγματι είναι έτσι, πού στέκεται η γιγάντια χελώνα;»
Κι η γυναίκα απαντάει: «Στέκεται πάνω στο καύκαλο μιας άλλης γιγάντιας χελώνας».
Ο επιστήμονας έχει αρχίσει να εκνευρίζεται και λέει: «Έστω, και τότε εκείνη η χελώνα πού στέκεται;»
Κι η ηλικιωμένη γυναίκα λέει: «Κύριε, δεν καταλαβαίνετε. Οι χελώνες είναι άπειρες».
Γέλασα «Χελώνες στο άπειρο».Σκεφτόταν τις χελώνες στο άπειρο. Σκεφτόταν πως ίσως τόσο η ηλικιωμένη κυρία όσο και ο επιστήμονας να είχαν δίκιο. Δηλαδή ο κόσμος μετρά δισεκατομμύρια χρόνια, και η ζωή είναι αποτέλεσμα της μετάλλαξης κάποιων νουκλεοτιδίων. Ταυτόχρονα όμως ο κόσμος είναι και οι ιστορίες που αφηγούμαστε γι΄αυτόν.

Ο πίνακας με τη σπείρα. Η σπείρα να συρρικνώνεται, το στόμα του δρομέα, η ηλιθιότητα της Αγιάλα, η Άζα, το Αζουλίνι και όλες οι ασύμβατες εκδοχές του εαυτού του, ο εγωκεντρισμός του, η βρόμα στα σωθικά του.
Οι σπείρες μικραίνουν στο άπειρο όσο περισσότερο τις ακολουθείς προς τα μέσα, όμως παράλληλα μεγαλώνουν στο άπειρο όσο περισσότερο τις ακολουθείς προς τα έξω.
Η αγάπη δεν είναι κάποια τραγωδία ή αποτυχία, αλλά ένα δώρο. Θυμάσαι την πρώτη σου αγάπη γιατί είναι αυτή που σου δείχνει, που σου αποδεικνύει, ότι μπορείς να αγαπήσεις και να αγαπηθείς, ότι ο άνθρωπος τίποτε δεν αξίζει να ζήσει σε αυτή τη ζωή πέρα από την αγάπη, ότι η αγάπη είναι το πώς εξελίσσεται το άτομο, και το γιατί.
Ποιο είναι τελικά το στόμα του δρομέα;
Ένα μυθιστόρημα για την αγάπη, τη δύναμη της ψυχής και τις φιλίες που κρατούν για πάντα.

Διαβάστε το.

Ο ΤΖΟΝ ΓΚΡΙΝ είναι πολυβραβευμένος συγγραφέας και έχει τιμηθεί με πολλές διακρίσεις, μεταξύ των οποίων το Μετάλλιο Printz και το Βραβείο Edgar, ενώ έργα του έχουν συμπεριληφθεί στη λίστα ευπωλήτων των New York Times. Δύο φορές συμπεριλήφθηκε στον κατάλογο των τελικών υποψηφιοτήτων για το Λογοτεχνικό Βραβείο των L.A. Times, ενώ επιλέχθηκε από το περιοδικό Time ως ένας από τους εκατό πιο σημαίνοντες ανθρώπους στον κόσμο. Σε συνεργασία με τον αδελφό του, Χανκ, έχει δημιουργήσει πολλά διαδικτυακά οπτικοακουστικά προγράμματα, όπως το Vlogbrothers και το εκπαιδευτικό κανάλι Crash Course. Ο Τζον ζει με την οικογένειά του στην Ινδιανάπολη στην Ιντιάνα.