Γράφει ο Κώστας Τραχανάς
«Από στιγμή σε στιγμή θα τη βρουν.
Θα τη βρουν στο σημείο που επιπλέει, με τα δάχτυλα ανοιχτά στις ρυτιδώσεις του νερού, με τα μαλλιά απλωμένα σαν γιαπωνέζικη βεντάλια. Ψάρια γλιστρούν από κάτω τους, περνούν ανάμεσά τους, κινούνται κατά μήκος του κορμιού της.
Από στιγμή σε στιγμή μια κραυγή θα θρυμματίσει τη σιωπή.
Στο μεταξύ επικρατεί απόλυτη ηρεμία, τέλεια ακινησία, με μόνη εξαίρεση το σχεδόν αδιόρατο σάλεμα στο νερό, το νωχελικό κολύμπι των ψαριών, τις γραμμές που σχηματίζονται γύρω από το πτώμα.
Στην άλλη άκρη του κήπου η μπαλκονόπορτα ανοίγει, ο ήλιος αντανακλά πάνω στο τζάμι. Μια ανάσα. Κι ύστερα εκείνη η κραυγή.
Τη βρήκαν…»
Ένας διάσημος συγγραφέας ιστοριών μυστηρίου, ο Σεμπάστιαν Τραπ. Ζει στο Πασίφικ Χάιτς της Καλιφόρνια, σε μια εντυπωσιακή έπαυλη με οκτώ υπνοδωμάτια με απαράμιλλη θέα στη Γέφυρα Γκόλντεν Γκέιτ. Ο Σεμπάστιαν Τραπ ήταν ο δημιουργός του Σάιμον Σεντ Τζον, του ευγενούς Άγγλου ντετέκτιβ.
Μια νύχτα παραμονή Πρωτοχρονιάς του 1999 η γυναίκα του Χόουπ κι ο γιος του Κόουλ Τραπ εξαφανίστηκαν από διαφορετικά σημεία του Σαν Φρανσίσκο και δεν τους ξαναείδαν ποτέ. Λες κι άνοιξε η γη και τους κατάπιε. Ο πιο πολύς κόσμος πιστεύει πως το έκανε ο ίδιος ο συγγραφέας.
Σε τρεις μήνες ο συγγραφέας θα είναι νεκρός γιατί είναι βαριά άρρωστος. Ζητά τώρα από μια μελετήτρια της αστυνομικής λογοτεχνίας, την Νίκι Χάντερ, που διατηρεί αλληλογραφία πέντε χρόνια και την εκτιμά για τις ικανότητές της να κρίνει το έργο άλλων, να έλθει στο σπίτι του και να καταγράψει την ιστορία της ζωής του και τις αναμνήσεις του.
Ένα βιβλίο αναμνήσεων. Μια… ιδιωτική βιογραφία.
Παρότι του απομένουν μόλις τρεις μήνες ζωής είναι ένας ζωντανός αγωγός ηλεκτρισμού, που ακτινοβολεί ενέργεια, είναι σαν τη φωτιά που θέλεις να πλησιάσεις να σταθείς δίπλα του να ζεστάνεις τα χέρια σου. Η Νίκι νιώθει τυχερή που την προσκάλεσε αυτός ο διάσημος συγγραφέας, που είχε μια ενδιαφέρουσα ζωή που είχε διαβάσει και λατρέψει τα βιβλία του, αλλά αισθάνεται απέναντί του και δέος. Φόβο. Περιέργεια.
Πάνω στο πολυτελές γραφείο του ο Σεμπάστιαν έχει εκτός από τη γραφομηχανή Remington, ένα στιλέτο, μία στραγγάλη, ένα φιαλίδιο δηλητηρίου και ένα πιστόλι…
Ο Σεμπάστιαν εκμυστηρεύεται στη Νίκι ότι μπορεί οι δυο τους στην πορεία να ξεδιαλύνουν και κάνα δύο παλιά μυστήρια… Τι εννοεί;
Η φήμη που θα αφήσει πίσω του θα είναι αυτή ενός ιδιαίτερα αγαπητού συγγραφέα. Ενδεχομένως, ενός ιδιαίτερα αγαπητού συγγραφέα που βρέθηκε αντιμέτωπος με μια συντριπτική συμφορά ή ενός ιδιαίτερα αγαπητού συγγραφέα που κατόρθωσε να διαπράξει το τέλειο έγκλημα.
Ο Σεμπάστιαν Τραπ πριν δέκα χρόνια έχει παντρευτεί την πανέμορφη σαραντάρα Νταϊάνα Γκίμπσον. Στο πελώριο αυτό σπίτι ζει επίσης η κόρη του από την πρώτη του γυναίκα, Μάντλιν (Μαντ, Μάγκνταλα), ενώ στο σπίτι μπαινοβγαίνουν ελεύθερα ο αλλοπρόσαλλος ανιψιός του, Φρέντι, και η νύφη του, Σιμόν.
Μια πανέμορφη Αγγλίδα, ευγενική αλλά απόμακρη. Μια άχρωμη κόρη. Ένα αχανές σπίτι. Μια λιμνούλα με χρυσόψαρα και μια επιβλητική σκάλα. Ένας λαβύρινθος από διαδρόμους, ένα επιδαπέδιο ρολόι. Μια τεράστια βιβλιοθήκη. Μια σοφίτα -μια τρομακτική σοφίτα. Ένα τεράστιο, τέλειο σπίτι. Η Νίκι όμως πρέπει να προσέχει σε αυτό το σπίτι. Υπερβολικά πολλά δωμάτια, υπερβολικές πολλές σκάλες. Σε ένα τέτοιο χώρο θα μπορούσε ανά πάσα στιγμή να στέκεται πίσω της ένα πολύ επικίνδυνο άτομο…
Η Μάντλιν δέχεται κάποια γραπτά μηνύματα στο κινητό της από τον… αδελφό της Κόουλ. Είναι ζωντανός;
Όταν στην λίμνη της έπαυλης θα βρεθεί δολοφονημένη η Νταϊάνα, με ένα τραύμα στον κρόταφο ,θα αναλάβει την υπόθεση η αστυνομική επιθεωρήτρια Μπι Μπι Σπρίνγκερ και ο συνεργάτης της Τίμπο Μαρτίνεζ. Πώς κατέληξε η δεύτερη σύζυγος του Σεμπάστιαν σε εκείνη τη λιμνούλα με τα χρυσόψαρα;
Ο Σεμπάστιαν Κόουλ είναι ένας άνθρωπος που έχει χάσει δύο συζύγους. Και ένα παιδί. Είχε μια δυστυχισμένη ζωή.
Η Νίκι τόσα χρόνια διάβαζε ιστορίες με θανάτους κι όμως ποτέ της δεν είχε δει ένα πτώμα. Ο θάνατος για αυτήν ήταν ίντριγκα. Ο θάνατος ήταν πρόκληση. Ο θάνατος φάνταζε συναρπαστικός. Τώρα όμως που είδε με τα μάτια της τον θάνατο της Νταϊάνα, διαπίστωσε πως είναι απλώς αλλόκοτος και θλιβερός.
Πρώτα το σοκ της κραυγής, ύστερα το σοκ του πτώματος ,έπειτα το σοκ της αστυνομίας… και τελικά πάνω που σκεφτόταν η Νίκι ότι στο σπίτι αυτό ζει ένας άντρας με τον οποίο δύσκολο να παραμείνει κάποια παντρεμένη για καιρό το σοκ του σημειώματος. «Είναι ένα απαίσιο κλισέ, όμως δεν μπορώ να συνεχίσω. Οι τύψεις με βαραίνουν και στο τέλος θα με πνίξουν».
Η Νίκι κοιτάζει τον Σεμπάστιαν με τη ρόμπα του κοιτάζει τη Μάντλιν με το φούτερ και το σορτσάκι της, κοιτάζει την Μπι Μπι με το σακάκι της από δέρμα φιδιού .Αισθάνεται την παρουσία του Τίμπο δίπλα της, βλέπει τη Σιμόν να σπεύδει προς την κουζίνα .Συμμετέχουν όλοι τους σε ένα κακογραμμένο θεατρικό, με κουστούμια ό,τι να΄ναι και σκηνικό χαοτικό : έξι πρόσωπα που αναζητούν μια απάντηση.
Η Νταϊάνα δολοφονήθηκε.
Η Χόουπ και ο Κόουλ είκοσι χρόνια πριν, η Νταϊάνα το προηγούμενο βράδυ. Και στις δυο περιπτώσεις παρόντες ήταν ο Σεμπάστιαν, η Μάντλιν, ο Φρέντι, η Σιμόν.
Αν θέλει η Νίκι να ανακαλύψει τι συνέβη στην Νταϊάνα -και το θέλει, ο πυρετός του ντετέκτιβ την έχει κυριεύσει και πάλι για τα καλά- πρέπει να ανακαλύψει τι συνέβη πριν από είκοσι χρόνια…
Ενδιαφέρει την Νίκη η ιστορία της οικογένειας Τραπ.
Ο Κόουλ επανεμφανίζεται μετά από είκοσι χρόνια στον κόσμο των ζωντανών, η Νταϊάνα εξαφανίζεται απ΄ αυτόν… Ποιες είναι οι πιθανότητες να πρόκειται για σύμπτωση;
Η Μάντλιν υποπτεύεται τη Νίκι Χάντερ. Από την ώρα που εμφανίστηκε η Νίκι για αυτά τα ανούσια, ανόητα απομνημονεύματα του Σεμπάστιαν, όλα πάνε στραβά. Άνθρωποι πεθαίνουν κι ανασταίνονται. Ξαφνικά εμφανίζεται ο Κόουλ για να τακτοποιήσει κάποια εκκρεμότητα. Η Μάντλιν θέλει να μάθει τι ξέρει ο Κόουλ. Θέλει να προστατεύσει τον αδελφό της από κάθε κίνδυνο. Τι γίνεται όμως αν ο ίδιος είναι ο κίνδυνος; Μήπως έχει βρεθεί στο σπίτι χωρίς να τον δει κανείς;
Καθώς η Νίκι επιχειρεί να συνδέσει όλα τα κομμάτια της ζωής του Σεμπάστιαν, η Μάγκλιν αρχίζει να αμφισβητεί τι στ΄ αλήθεια γνωρίζει ο αγαπημένος της πατέρας για εκείνη τη νύχτα πριν είκοσι χρόνια.
Δεν υπάρχει πιο θανάσιμη παγίδα από αυτή που στήνεις στον εαυτό σου.
Η ζωή είναι ένα θρίλερ. Το τέλος είναι πάντοτε μοιραίο και η αυλαία οριστική κι αμετάκλητη.
Η οδύνη μπορεί να μοιάζει με τον φόβο, όμως μοιάζει και με τη μνήμη. Κι όταν υπάρχει μνήμη, η ιστορία δεν τελειώνει…
Διέπραξε άραγε το έγκλημα της πρώτης γυναίκας του και του γιού του ο διάσημος μετρ της αστυνομικής λογοτεχνίας; Γιατί βγήκε από την απομόνωσή του ύστερα από είκοσι χρόνια, δίνοντας την άδεια σε μια άγνωστη να σκαλίσει το παρελθόν του; Ποιος έγραψε σε ένα φύλλο χαρτιού (σε μια κόκκινη πεταλούδα) τις λέξεις Cherchez la femme=Αναζήτησε τη γυναίκα; Ποιος έγραψε το σημείωμα: οι τύψεις με βαραίνουν και στο τέλος θα με πνίξουν; Τι είναι τα χαρτιά οριγκάμι; Μήπως το παρελθόν είχε επιστρέψει -με κάποια μορφή, για κάποιον λόγο- για να τιμωρήσει την Νταϊάνα; Όλη η ανθρώπινη σοφία συνοψίζεται σε δύο λέξεις: αναμονή κι ελπίδα; Είχε ερωτική σχέση ο Φρέντι με την Νταϊάνα; Η Χόουπ και η Νταϊάνα γνωρίζονται προτού παντρευτούν τον Σεμπάστιαν; Τι πραγματικά ξέρει η οικογένεια Τραπ για τη Νίκι; Γνώριζε η Νίκι τον Κόουλ; Ο Σεμπάστιαν Κόουλ παίζει κάποιο παιχνίδι ή τέχνασμα με την Νίκι Χάντερ; Ποια είναι η αινιγματική Νίκι; Τι σχέση έχει το πορτρέτο ενός παιδιού απροσδιορίστου φύλου; Ποιος φορούσε το ασημένιο μενταγιόν με την ασημένια αλυσίδα; Ποιος είχε λόγο να δολοφονήσει την Νταϊάνα; Πώς θεωρεί η αστυνομία ύποπτο για τον θάνατο της Νταϊάνας τον… εξαφανισμένο Κόουλ; Τελικά θα αποκαλυφθεί όλη η αλήθεια; Θα βρεθεί η λύση του μυστηρίου; Ποιος θα γράψει το τέλος της ιστορίας;
Το παρελθόν δεν έχει χαθεί. Aπλώς περιμένει…
Πολλοί ύποπτοι και πολλοί οι κατά τα φαινόμενα αθώοι.
Υπάρχουν αρκετές αναφορές από ταινίες στο μυθιστόρημα. Επίσης παρατίθενται λόγια που προέρχονται από έργα των Ρέμοντ Τσάντλερ, Άγκαθα Κρίστι, Έντμουντ Κρίσπιν, Άρθουρ Κόναν Ντόιλ, Αλέξανδρου Δουμά και Ντόροθι Σέγιερς.
Εμβληματικό και πολύτροπο ψυχολογικό θρίλερ.
Εξαιρετικό. Καθηλωτικό. Απρόβλεπτο. Συναρπαστικό, συνταρακτικό και γεμάτο αγωνία.
Διαβάστε το.
Ο ΕΪ ΤΖΕΪ ΦΙΝ γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη αλλά έζησε για δέκα χρόνια στην Αγγλία πριν επιστρέψει στην πατρίδα του. Έχει συνεργαστεί με τους Los Angeles Times, τη Washington Post και το Times Literary Supplement. Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΟ ΠΑΡΑΘΥΡΟ, το πρώτο του μυθιστόρημα, έχει κυκλοφορήσει σε περισσότερες από 40 χώρες, έχει ξεπεράσει σε πωλήσεις τα 2.000.000 αντίτυπα, ενώ διασκευάστηκε σε κινηματογραφική ταινία με πρωταγωνιστές τους Έιμι Άνταμς, Γκάρι Όλντμαν και Τζούλιαν Μουρ.
No comments!
There are no comments yet, but you can be first to comment this article.