Συγγραφέας του βιβλίου «Φύλακες διάβολοι» – Εκδόσεις «BELL»

Ο ταυτόχρονος θάνατος σε νοσοκομείο γιατρού και ασθενούς είναι το σημείο εκκίνησης της περιπέτειας μυστηρίου της Χριστίνας Σωτηροπούλου. Ο ήρωάς της Αλέξανδρος, τον οποίο συναντούμε απομονωμένο στον μοναχικό του ψηφιακό κόσμο, προσπαθεί να αποδείξει πως ο αδερφός του δεν αυτοκτόνησε αλλά δολοφονήθηκε και σύντομα θα συνειδητοποιήσει πως έχει μπει και ο ίδιος στο στόχαστρο των δολοφόνων. Βοηθός σ’ αυτή την περιπετειώδη αναζήτηση, οι δυνατότητες που του παρέχει η τεχνολογία, η οποία όμως τον οδηγεί στα όρια της παρανομίας. Όπως λέει στο Vivlio-life η συγγραφέας σχετικά με την ανασφάλεια που κάποιοι ίσως νοιώθουμε πίσω από την οθόνη του υπολογιστή μας «Δεν πιστεύω ότι πρέπει να φοβόμαστε την τεχνολογία, πρέπει όμως να προσαρμόζουμε το πλαίσιο λειτουργίας της ώστε να εξαλείφουμε πιθανούς κινδύνους και να προλαβαίνουμε ακραίες καταστάσεις».

  • Αλέξανδρος. Είναι ο προγραμματιστής ήρωάς σας, που τον συναντάμε στον μοναχικό, ψηφιακό του κόσμο. Τι περιλαμβάνει αυτός ο κόσμος;
    Ο Αλέξανδρος είναι προγραμματιστής, αλλά οι υπολογιστές δεν είναι για εκείνον μόνο εργαλείο της δουλειάς του. Ο ψηφιακός κόσμος είναι ο κόσμος του. Εκεί νιώθει άνετα. Η κοινωνική ζωή του είναι περιορισμένη και ο πιο κοντινός του άνθρωπος είναι ο αδερφός του ο Άρης. Αργότερα βλέπουμε ότι ο Αλέξανδρος φτάνει στα όρια της παρανομίας (και τα ξεπερνά) καθώς εξερευνά τις δυνατότητες που του παρέχει η τεχνολογία.
    Όταν δημιουργώ έναν χαρακτήρα, θέλω να είναι πολύπλευρος, όχι άσπρος ή μαύρος (0 ή 1, όπως θα έλεγε ο Αλέξανδρος). Και ο Αλέξανδρος δεν είναι μόνο θύμα, αλλά και θύτης του ψηφιακού κόσμου.
  • Αναγκάζεται να εγκαταλείψει αυτόν τον κόσμο βίαια «όταν ο αδερφός του ο Άρης χάνει τη ζωή του πέφτοντας από τον τελευταίο όροφο του νοσοκομείου όπου εργαζόταν». Τι τον κάνει να πιστεύει πως η πτώση δεν οφειλόταν σε αυτοκτονία;
    Ο Άρης ήταν ο πιο κοντινός άνθρωπος του Αλέξανδρου. Ο Αλέξανδρος ξέρει ότι ο αδερφός του δεν είχε αυτοκτονικές τάσεις και ότι δεν είχε βιώσει κάτι που θα μπορούσε να τον οδηγήσει στην αυτοχειρία. Όταν είχαν μιλήσει λίγη ώρα πριν τον θάνατό του, ο Άρης είχε ζητήσει από τον Αλέξανδρο να φέρει φαγητό στο νοσοκομείο για εκείνον και για τον ασθενή του. Οι υποψίες του Αλέξανδρου πολλαπλασιάζονται, όταν ανακαλύπτει ότι και ο ασθενής του Άρη πέθανε σχεδόν ταυτόχρονα με τον αδερφό του.
  • Η κατάσταση μπερδεύεται πολύ και η αγωνία χτυπάει κόκκινο όταν ακολουθώντας τον ήρωά σας διαπιστώνουμε πως έχει μπει στο στόχαστρο μιας επικίνδυνης ομάδας. Δώστε μας μια μικρή γεύση από την πλοκή.
    Ο ταυτόχρονος θάνατος του γιατρού και του ασθενούς του στο νοσοκομείο είναι το σημείο εκκίνησης της περιπέτειας του Αλέξανδρου. Στην πορεία εμφανίζονται διάφορα πρόσωπα που τον βοηθούν, αν και ο Αλέξανδρος δεν μπορεί να είναι βέβαιος για τις προθέσεις τους. Ο Αλέξανδρος ξεκινά για να βρει τους δολοφόνους του αδερφού του με ελάχιστα στοιχεία στα χέρια του και συνειδητοποιεί σταδιακά ότι έχει μπει και ο ίδιος στο στόχαστρό τους.
  • Πολλές γυναίκες μπαίνουν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο στη ζωή του. Μυστηριώδεις τις αποκαλείτε στο οπισθόφυλλό σας. Πώς υποστηρίζετε συγγραφικά αυτό το ιδιαίτερο επίθετο που προσδίδετε σ’ αυτές τις προσωπικότητες;
    Μυστηριώδεις είναι από την οπτική του Αλέξανδρου, γιατί εμφανίζονται απροσδόκητα μπροστά του σε κομβικά σημεία της ιστορίας. Αρκετά νωρίς στο βιβλίο βλέπουμε ότι πρόκειται για δίκτυο γυναικών. Ο Αλέξανδρος ανακαλύπτει σταδιακά τι σχέση έχουν μεταξύ τους οι γυναίκες, αλλά και με τον ίδιο.
  • Υπατία. Ας μείνουμε λίγο περισσότερο στην αινιγματική γειτόνισσά του.
    Η Υπατία είναι μια γυναίκα απροσδιόριστης ηλικίας, όπως λέει ο Αλέξανδρος, με σουλούπι μπαλαρίνας, που δεν διστάζει να τα βάλει με έναν άντρα πολύ πιο μεγαλόσωμο από εκείνη την πρώτη φορά που συναντιούνται με τον Αλέξανδρο. Μετά την επεισοδιακή γνωριμία τους, η Υπατία δεν παύει να τον εκπλήσσει με την παράδοξη συμπεριφορά της, αλλά και με τις καίριες αποκαλύψεις της.
  • «Ο Αλέξανδρος θα γινόταν πάμπλουτος αν αποφάσιζε να γίνει χάκερ. Για την ώρα έβγαζε λεφτά αξιοποιώντας τη νοημοσύνη και τις προγραμματιστικές ικανότητές του…». Ίσως το πρώτο μέρος της πρότασης αποτελεί στόχο πολλών. Έχετε εικόνα του κεφαλαίου «χάκερ» στην Ελλάδα;
    Γνωρίζω ότι έχουμε σπουδαία μυαλά στον τομέα της πληροφορικής στην Ελλάδα. Το πώς χρησιμοποιεί ο καθένας τα ταλέντα του είναι προσωπικό ζήτημα και σίγουρα έχει να κάνει με την ηθική. Υπάρχουν οι χάκερ που εντοπίζουν κενά ασφαλείας και τα επισημαίνουν σε εταιρείες για να τα κλείσουν και υπάρχουν και οι κράκερ που εντοπίζουν κενά ασφαλείας για να εκβιάσουν και να αποσπάσουν χρήματα.
  • Η περιπέτεια μυστηρίου, που κάποιες στιγμές παίρνει διαστάσεις θρίλερ, μας κάνει να νιώθουμε εξαιρετικά ανασφαλείς πίσω από την οθόνη του υπολογιστή μας. Το επιδιώξατε αυτό;
    Με την ιστορία του Αλέξανδρου επισημαίνω την πραγματικότητα, δεν τη δημιουργώ. Λατρεύω την τεχνολογία, αγόρασα τον πρώτο μου 286 το 1992, όταν ήμουν μαθήτρια γυμνασίου και δεν σταμάτησα να ασχολούμαι με τους υπολογιστές από τότε. Δεν πιστεύω ότι πρέπει να φοβόμαστε την τεχνολογία, πρέπει όμως να προσαρμόζουμε το πλαίσιο λειτουργίας της ώστε να εξαλείφουμε πιθανούς κινδύνους και να προλαβαίνουμε ακραίες καταστάσεις.
  • Το crime έχει αποκτήσει τη δική του θέση στο χώρο της λογοτεχνίας. Πώς κέρδισε το δικό σας συγγραφικό ενδιαφέρον;
    Λατρεύω τις ανατροπές. Και τα genre που απολαμβάνω περισσότερο (κωμωδία και θρίλερ/crime) βασίζονται ακριβώς σε αυτό. Δείχνουν τον κόσμο ανάποδα. Την άλλη πλευρά του, τη μη αναμενόμενη. Επίσης, η δομή ενός βιβλίου crime θυμίζει έντονα τον προγραμματισμό. Αν κάτι δεν είναι στη σωστή θέση, αν το ένα γεγονός δεν οδηγεί στο άλλο, η ιστορία καταρρέει. Χτίζεις κάτι με πολύ συγκεκριμένο και μαθηματικό τρόπο και βρίσκω αυτή την εγκεφαλική εργασία συναρπαστική. Και χαίρομαι ιδιαίτερα όταν διαπιστώνω ότι οι αναγνώστες επιβιβάζονται σε αυτό το ρόλερ κόστερ και απολαμβάνουν τη διαδρομή.
  • Γράφετε σενάρια για τον κινηματογράφο και τη διαφήμιση, σύμφωνα με το βιογραφικό σας. Ποιος από τους δυο χώρους κρύβει τις μεγαλύτερες συγκινήσεις και ποιος μπορεί να απογειώσει ένα συγγραφέα;
    Η συγγραφή είναι ένα ταξίδι που απαιτεί πολύ χρόνο και πολύ κόπο, όποιο είδος και να υπηρετείς. Πάντα είναι ευχάριστο να βλέπεις τη θετική ανταπόκριση του κοινού, αναγνωστικού ή άλλου, αλλά αν δεν σε συγκινεί η ίδια η διαδικασία, δεν υπάρχει λόγος να γράφεις. Στην Ελλάδα δεν νομίζω ότι είναι πολλοί οι συγγραφείς, οι σεναριογράφοι και οι κειμενογράφοι που ζουν μεγάλες συγκινήσεις. Προσωπικά είμαι ευχαριστημένη με τις μικρές συγκινήσεις της συγγραφής (όταν, για παράδειγμα, φτάνω στην τελευταία σελίδα του κειμένου ή του σεναρίου μου, όταν το κείμενό μου εγκρίνεται για έκδοση, όταν παίρνω μια καλή κριτική από κάποιον που εκτιμώ ή όταν βλέπω ότι το αποτέλεσμα της δουλειάς μου αγγίζει πολύ κόσμο).
  • Οι «Φύλακες διάβολοι» είναι σεναριακά γραμμένοι;
    Πάντα όταν γράφω την πλοκή μιας νέας ιστορίας αξιοποιώ τις γνώσεις μου στο σενάριο, χωρίς να αυτοπεριορίζομαι όμως. Στις main stream ταινίες, η δομή του σεναρίου είναι συγκεκριμένη και αν δεν την ακολουθήσεις, η ιστορία θα καταρρεύσει σαν πύργος από τραπουλόχαρτα. Στη λογοτεχνία τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά. Δεν γράφεις έχοντας κατά νου περιορισμούς όπως το μπάτζετ. Όταν γράφεις ένα σενάριο, προσπαθείς να διευκολύνεις την παραγωγή. Στο μυθιστόρημα έχεις ελευθερία κινήσεων. Και έτσι όταν γράφω μυθιστόρημα και αισθάνομαι ότι η ιστορία με πάει κάπου αλλού, εξερευνώ με ενδιαφέρον αυτό το «κάπου αλλού» και, αν χρειαστεί, ξεφεύγω από την αρχική εκδοχή της πλοκής. Λένε κάποιοι συγγραφείς ότι η ιστορία πολλές φορές γράφεται μόνη της και πλέον καταλαβαίνω πολύ καλά τι εννοούν. Οπότε όταν γράφω μυθιστόρημα προτεραιότητα έχει το ένστικτο και όχι η τεχνική.

Λίγα λόγια για το βιβλίο
Όταν σου χακάρουν το μυαλό, δεν μπορείς να κρυφτείς πουθενά.
Ο Αλέξανδρος είναι προγραμματιστής. Αναγκάζεται να εγκαταλείψει βίαια τον μοναχικό, ψηφιακό κόσμο του, όταν ο αδερφός του ο Άρης χάνει τη ζωή του πέφτοντας από τον τελευταίο όροφο του νοσοκομείου όπου εργαζόταν.
Στην προσπάθειά του να αποδείξει ότι ο αδερφός του δεν ήταν αυτόχειρας, αλλά το θύμα μιας καλά οργανωμένης δολοφονίας, ο Αλέξανδρος βρίσκεται στο στόχαστρο μιας επικίνδυνης ομάδας που παρακολουθεί την κάθε του κίνηση. Στην πορεία, ο Αλέξανδρος αποκτά φύλακες αγγέλους που τον προστατεύουν. Ή μάλλον φύλακες διαβόλους, καθώς τα όρια του καλού και του κακού θολώνουν όσο περισσότερο γνωρίζει τις μυστηριώδεις γυναίκες που εμφανίζονται διαρκώς μπροστά του, με πρώτη την αινιγματική γειτόνισσά του, την Υπατία.

Βιογραφικό
Η Χριστίνα Σωτηροπούλου γεννήθηκε στην Αθήνα και πέρασε την παιδική της ηλικία στο Ηράκλειο Κρήτης. Τελείωσε το λύκειο στην Ελληνογαλλική Σχολή Άγιος Ιωσήφ, σπούδασε μετάφραση και έκανε μεταπτυχιακό στην υπολογιστική γλωσσολογία. Από το 2002 εργάζεται ως μεταφράστρια και γράφει σενάρια για τον κινηματογράφο και τη διαφήμιση. Οι Φύλακες Διάβολοι είναι το δεύτερο μυθιστόρημά της.