CLARE MACKINTOSH. Βρετανίδα συγγραφέας. Η εμπειρία της επί δώδεκα έτη στην αστυνομία την κάνει να γνωρίζει καλύτερα και σε βάθος πώς να χειρίζεται αστυνομικές ιστορίες.
Τον Ιανουάριο του 2018 οι εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ μάς σύστησαν τη συγγραφέα, εκδίδοντας το βιβλίο της με τίτλο «Σ’ ΑΦΗΣΑ», ένα βιβλίο το οποίο κέρδισε αμέσως το ελληνικό αναγνωστικό κοινό, που του χάρισε του εξαιρετικές κριτικές. Η απήχηση που είχε το πρώτο βιβλίο, έκαναν τις εκδόσεις Μεταίχμιο, 8 μόλις μήνες αργότερα, να μας χαρίσουν το βιβλίο της «ΣΕ ΕΙΔΑ». Ένα αστυνομικό – ψυχολογικό θρίλερ που καθηλώνει και κόβει την ανάσα, χωρίς υπερβολή και αυτό γιατί αφορά στην καθημερινή ζωή των ανθρώπων και στις στερεότυπες συνήθειές τους. Πόσοι από μας δεν πηγαίνουμε για καφέ στην ίδια καφετέρια και δεν καθόμαστε στην ίδια θέση; Πόσοι δεν ακολουθούμε την ίδια διαδρομή για να πάμε στην εργασία μας μπαίνοντας στο ίδιο βαγόνι και καθόμαστε στο ίδιο κάθισμα στο μετρό; Νοιώθοντας ασφάλεια ίσως, ανάμεσα σε τόσο κόσμο και με τόσες κάμερες γύρω μας να καταγράφουν τα πάντα, αφηνόμαστε και χαλαροί σκεφτόμαστε ό,τι μας απασχολεί ή είμαστε απασχολημένοι με το κινητό μας. Έτσι, δεν αντιλαμβανόμαστε ότι κάποιος μας παρακολουθεί, τσεκάρει τις κινήσεις μας και τις διαδρομές μας και μας στήνει την παγίδα του.
«Κάνεις το ίδιο πράγμα κάθε μέρα. Ξέρεις ακριβώς πού πηγαίνεις. Το ίδιο κι εκείνος…»
Θύματα της συγκεκριμένης ιστορίας είναι γυναίκες. Κεντρική ηρωίδα η Ζόι Γουόκερ. Μια μητέρα που ζει με τον σύντροφό της και τα δυο ενήλικα παιδιά της. Μια εργαζόμενη που καθημερινά χρησιμοποιεί τον υπόγειο αλλά και τον υπέργειο σιδηρόδρομο για να πάει στην δουλειά της, αλλά και να επιστρέψει το βράδυ στο σπίτι της. Κάθε μέρα όλα είναι ίδια σε αυτήν την διαδρομή. Ίδιο βαγόνι, ίδια θέση, ίδιοι σχεδόν άνθρωποι, ίδιες συνήθειες. Μια απλή όπως φαινόταν ημέρα, η Ζόι παίρνει μια από τις δωρεάν εφημερίδες του μετρό. Εκεί, στις ροζ σελίδες, η Ζόι θα αναγνωρίσει τον εαυτό της σε μια φωτογραφία που δεν είναι τόσο καθαρή, μα είναι σίγουρη ότι πρόκειται για την ίδια. Πώς βρέθηκε η φωτογραφία της εκεί; αναρωτιέται ανήσυχη. Στο σπίτι, δείχνοντας την φωτογραφία στους δικούς της, άλλοι λένε ότι είναι αυτή, άλλοι όχι. Η Ζόι όμως είναι σίγουρη, ενώ το τηλέφωνο που υπάρχει κάτω από την φωτογραφία δεν αντιστοιχεί σε συνδρομητή και το email οδηγεί σε αδιέξοδο. Συνεχίζει να παρακολουθεί την εφημερίδα βλέποντας και άλλες γυναίκες εκεί που πριν υπήρχε η δική της φωτογραφία. Σύντομα θα αναγνωρίσει κάποιες από αυτές όταν στις ειδήσεις θα δει ότι βρέθηκαν νεκρές ή βιασμένες.
Τι ακριβώς είναι λοιπόν αυτή η δημοσίευση στην εφημερίδα;
Κάπου εκεί έξω υπάρχει ένας δολοφόνος που πριν διαπράξει ένα έγκλημα, δημοσιεύει το θύμα του στην εφημερίδα ή είναι ένα σάιτ που δημοσιεύει φωτογραφίες και πληροφορίες για ανυποψίαστες γυναίκες – θηράματα σε επίδοξους δολοφόνους και βιαστές;
Δράση αναλαμβάνει η Κέλι Σουιφτ, μια αστυνομικός η οποία υποβαθμίστηκε από την ομάδα σεξουαλικών παραβάσεων στην ομάδα αστυνόμευσης συγκοινωνιών, λόγω επίθεσης σε κρατούμενο ύποπτο για βιασμό. Όταν η Κέλι ενημερώνεται από την Ζόι, διαπιστώνει ότι το σάιτ έχει πράγματι σχέση με τις δολοφονίες και τους βιασμούς. Πράγματι όλες οι γυναίκες που έπεσαν θύματα, είχαν δημοσιευθεί φωτογραφίες τους στο συγκεκριμένο σάιτ. Είναι η Ζόι το επόμενο θύμα όπως η ίδια πιστεύει; Η ζωή της έχει αρχίσει να γίνεται ένα μαρτύριο, αφού όλους όσους συναντά τους κοιτάζει με καχυποψία, ακόμα και τους φίλους της και την οικογένειά της. Ποιος και γιατί; Η υποψία ότι κάποιος από αυτούς έχει σχέση με το σάιτ δεν την αφήνει να ησυχάσει, ώσπου γίνεται το μοιραίο λάθος και το κουβάρι αρχίζει να ξετυλίγεται, ανεβάζοντας την αδρεναλίνη, την αγωνία και τον φόβο.
Ένα ψυχολογικό θρίλερ αρκετά κλειστοφοβικό. Καλοδουλεμένη έξυπνη και συνάμα εφιαλτική πλοκή σε ένα ταξίδι τρόμου χωρίς όρια μα και χωρίς υπερβολές, με γρήγορη ροή που θα σας κρατήσει παγιδευμένους ως το τέλος. Σύντομα, μικρά κεφάλαια που αναγκάζουν τον αναγνώστη να γυρίζει τις σελίδες χωρίς σταματημό, ενώ τα κεφάλαια με τα πλάγια γράμματα στην ιστορία προκαλούν ανατριχίλα. Πρωτοπρόσωπη για την Ζόι και τριτοπρόσωπη αφήγηση για την Κέλι εναλλάσσονται. Γεμάτο με δυναμικούς χαρακτήρες όλοι οι ήρωες είναι προσεγμένοι αν και υπερτερούν οι γυναίκες. Πιστεύουμε ότι θα ξανασυναντήσουμε την Κέλι σε νέες περιπέτειες.
Εσείς; Μετά την ανάγνωση αυτού του βιβλίου θα είστε υποψιασμένοι πλέον; Για όλους όσοι είναι γύρω σας; Άραγε η καθημερινή επανάληψη κινήσεων, η ρουτίνα μπορεί να κρύβουν κινδύνους; Η δραστηριότητά μας στο διαδίκτυο; Θα κοιτάτε προσεκτικά τους ανθρώπους γύρω σας στο μετρό και όχι μόνο; Κάποιος που σας κοιτάζει άραγε είναι μια απλή ματιά ή κάτι σκέφτεται για εσάς; Θα αναρωτιέστε αν ποτέ θα μπείτε κι εσείς σε μια τέτοια λίστα ή μήπως θα ακούσετε κάποιον εκεί έξω να ψιθυρίζει « Σε είδα»…

Το οπισθόφυλλο του βιβλίου
ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ (2017) ΣΥΜΦΩΝΑ ME TO RICHARD AMD JUDY SUMMER BOOK CLUB

ΚΑΝΕΙΣ TO ΙΔΙΟ ΠΡΑΓΜΑ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ.
Όταν η Ζόι Γουόκερ βλέπει τη φωτογραφία της στις προσωπικές αγγελίες μιας λονδρέζικης εφημερίδας, αποφασίζει να μάθει γιατί βρέθηκε εκεί. Δεν υπάρχει εξήγηση: μόνο μια θολή εικόνα, ένα σάιτ κι ένα τηλέφωνο.
ΞΕΡΕΙΣ ΑΚΡΙΒΩΣ ΠΟΥ ΠΑΣ.
Αναφέρει το θέμα στην οικογένειά της, αλλά όλοι είναι πεπεισμένοι ότι πρόκειται απλώς για κάποια που της μοιάζει. Την επόμενη μέρα όμως στην ίδια αγγελία εμφανίζεται η φωτογραφία μιας άλλης γυναίκας και τη μεθεπόμενη μιας άλλης.
ΤΟ ΙΔΙΟ ΚΙ ΕΚΕΙΝΟΣ…
Να πρόκειται για λάθος; Για σύμπτωση; Ή μήπως κάποιος παρακολουθεί κάθε τους κίνηση;
Τόσο κοντά στην πραγματικότητα που θα σας αγχώσει. Εντυπωσιακό και πρωτότυπο“. (TIMES)
Υπέροχα δυσοίωνο. Με έκανε να κοιτάζω πίσω απ’ τον ώμο μου μες στο μετρό“. (FIONA BARTON, συγγραφέας)
Καθηλωτικό και ποτισμένο με μια διαρκή αίσθηση απειλής“. (SUNDAY MIRROR)