Συγγραφέας του βιβλίου «Το ναρκοπέδιο του έρωτα» – Εκδόσεις «Ωκεανός»
Πέντε φόνοι, πολλοί ύποπτοι και μια ομάδα αστυνομικών που θα κληθεί να διαλευκάνει τις δύσκολες υποθέσεις. Επικεφαλής της ομάδας και βασικός πρωταγωνιστής του νέου νουάρ βιβλίου της Αλίκης Αλιφέρη, ο Σάββας Καλλίνης. Αν και φοιτητής Ιατρικής αναγκάζεται να δουλέψει σαν αστυνομικός, πιστεύοντας ότι θα καταφέρει να ολοκληρώσει τις σπουδές. Ένας άντρας γοητευτικός, με χιούμορ και προβληματισμούς που κάνει τον αναγνώστη να συμπαθήσει, τόσο τον ίδιο όσο και τις επιλογές του. Οι τρεις αδυναμίες του, η ροκ μουσική, η μοτοσυκλέτα του και το σεξ θα τον βάλουν σε μεγάλους μπελάδες καθώς θα εξετάζει τα άλλοθι των υπόπτων και τα ίχνη των δολοφόνων. Όπως λέει στο Vivlio-life η συγγραφέας, τα ερωτικά μπερδέματα είναι εκείνα που θα του δημιουργήσουν τους μεγαλύτερους μπελάδες. Σημαντική παράμετρος αυτού του μυθιστορήματος η δύναμη της εξουσίας και οι διαπλοκές των κρατούντων, με το γνωστό παρακράτος και τις μυστικές υπηρεσίες εν δράσει.
Ο Σάββας Καλλίνης είναι ο κεντρικός σας ήρωας. Για ποιο λόγο ένας νεαρός άντρας εγκαταλείπει τις σπουδές της ιατρικής για να γίνει αστυνομικός;
Στα είκοσι αντιμετωπίζεις δύσκολα την οικονομική καταστροφή της οικογένειάς σου χωρίς βοήθεια και επικίνδυνους τοκογλύφους. Αυτή είναι η περίπτωση του Σάββα, ο οποίος αναγκάζεται να δουλέψει σαν αστυνομικός στο τμήμα Εγκλημάτων κατά Ζωής, πιστεύοντας ότι θα καταφέρει να ολοκληρώσει τις σπουδές. Και πράγματι, στα επόμενα έξι χρόνια επιτυγχάνει να περάσει τα μαθήματα ενός πανεπιστημιακού χρόνου. Ύστερα όμως υποκύπτει στην καθημερινή πίεση και την αναγνώριση από τους ανωτέρους του, οι οποίοι τον κάνουν επικεφαλής ομάδας.
Τρεις αδυναμίες έχει ο Σάββας. Τη ροκ μουσική, την μοτοσυκλέτα του και το σεξ. Ποια από αυτές τις αδυναμίες θα τον βάλει σε μεγαλύτερους μπελάδες;
Αναμφίβολα το σεξ λόγω της πολυπλοκότητάς του και λόγω της αντίληψής του Σάββα ότι θα παντρευτεί μόνο εάν νιώσει τη βεβαιότητα ότι βρήκε τη σύντροφο με την οποία θέλει να περάσει το υπόλοιπο της ζωής του. Όσο, λοιπόν, αυτό δεν συμβαίνει, οι σχέσεις του δεν αντέχουν στον χρόνο.
Πέντε φόνοι κρύβονται στις σελίδες του βιβλίου σας. Έχουν κάποιον κοινό παρονομαστή που θα διευκολύνει τον αναγνώστη;
Κοινός παρανομαστής είναι η ίδια ομάδα αστυνομικών (με επικεφαλής τον Σάββα) και η ίδια μέθοδος έρευνας και αντιμετώπισης των υπόπτων. Ο αναγνώστης θα παρακολουθήσει εύκολα τις πέντε ιστορίες φόνων, διότι δεν συμβαίνουν συγχρόνως. Παράλληλα, θα γνωρίσει τον ιδιωτικό Σάββα. Τον χαρακτήρα και την ιδιοσυγκρασία του. Τις αδυναμίες, τα πλεονεκτήματα και το χιούμορ του. Τις αντιλήψεις του για τη φιλία, την εξουσία και τους προβληματισμούς του. Τις παρανομίες και τα ρίσκα που παίρνει. Τέλος, την επιρροή που έχουν επάνω του οι υποθέσεις που του αναθέτουν και πώς φτάνει στην υπέρβαση.
Χαρακτηρίσατε το βιβλίο σας «νέο νουάρ». Γιατί του προσθέσατε αυτό το επίθετο;
«Νέο» νουάρ, διότι το κλασσικό νουάρ μετρά ιστορία πολλών δεκάδων χρόνων. Μετά τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, ένα ρεύμα από αξιόλογους συγγραφείς αναβιώνει το κλασσικό νουάρ, προσδίδοντάς του την αντίληψη της δικής μας εποχής. «Νουάρ» λογοτεχνία (δηλαδή μαύρη, σκοτεινή), επειδή καταγίνεται με διάφορες μορφές σεξ και βίας, μοιραίες γυναίκες, αστυνομικούς ή ντετέκτιβς και πρόσωπα του υποκόσμου, ταλαιπωρημένα ή καταραμένα (με την Ντοστογιεφσκική έννοια) σε ανώμαλους τρόπους ζωής. Το «Ναρκοπέδιο του Έρωτα» υπάγεται σε αυτή την κατηγορία λογοτεχνίας.
Το βιβλίο σας εκτός από το ναρκοπέδιο του έρωτα, μας βάζει και σε μια ακόμη ναρκοθετημένη περιοχή. «Τη δύναμη της εξουσίας και τις διαπλοκές των κρατούντων», με το παρακράτος και τις μυστικές υπηρεσίες εν δράσει. Πώς αποφασίσατε να συμπεριλάβετε στην ιστορία σας αυτήν την παράμετρο;
Διότι είναι μια σημαντική πραγματικότητα. Σήμερα έχουμε να κάνουμε με ένα κοινωνικο-πολιτικό σύστημα, όπου οι πάμπλουτοι είναι υπεράνω κυβερνήσεων και δικαιοσύνης. Αυτό είναι ένα ζήτημα που απασχολεί πολλούς ανθρώπους στην Ευρώπη, από ό,τι έχω αντιληφθεί. Είναι μια παράμετρος, όπως πολύ σωστά την αποκαλέσατε, την οποία δεν μπορούμε να παραβλέψουμε ή να αγνοήσουμε.
Ανάμεσα στις «βαριές» σελίδες του μυθιστορήματός σας συναντούμε και αστεία γεγονότα. Θεωρείτε πως γίνεται πιο εύκολη η ανάγνωση όταν μας δίνετε μια ανάσα;
Δεν πιστεύω ότι το «Ναρκοπέδιο του Έρωτα» μπορεί να χαρακτηριστεί «βαρύ» βιβλίο. Χορταστικό από πλευράς ύλης, ναι. Είναι όπως η ζωή: Κλάμα-γέλιο. Η ιδιωτική ζωή του Σάββα Καλλίνη και της ομάδας του είναι εσκεμμένα δοσμένη με χιουμοριστικό τρόπο, που συχνά σε κάνει να χαμογελάσεις.
Ψηλέας, Αρχιπιπίλας, Σάτυρος, Γλυκοφρύδης είναι μερικά από τα ονόματα που δώσατε στους πρωταγωνιστές σας. Επινοημένοι ήρωες, σίγουρα. Γνωρίσατε ποτέ κάποιον από τους χαρακτήρες που πρωταγωνιστούν στο βιβλίο σας;
Από τους πρωταγωνιστές, ο Λούπης είναι ένας άνθρωπος με σάρκα και οστά που γνώρισα κάποτε, αν και όχι τόσο καλά όσο θα ήθελα. Ωστόσο πολλοί χαρακτήρες από αυτούς που θα βρείτε στο βιβλίο έχουν περάσει από τη ζωή μου.
Η Αύρα Νέσσου, ωστόσο, είναι εκείνο το πρόσωπο που θα αναστατώσει τη ζωή του Σάββα. Ποια είναι αυτή η αινιγματική κυρία;
Η Αύρα είναι μια ταλαντούχα σύγχρονη γυναίκα που θέλει να διαφεντεύει τον εαυτό της. Στα τριάντα ανακαλύπτει την έννοια της ανεξαρτησίας και τη διαφορά μεταξύ έρωτα και αγάπης. Επιτυγχάνει να αφυπνιστεί έγκαιρα, να προστατέψει τον εαυτό της από έναν λάθος γάμο και να πραγματώσει το όνειρό της για ωριμότερο μέλλον.
Μέσα στη θυελλώδη και επικίνδυνη ζωή του Σάββα που έμαθε να αρκείται στις εφήμερες σχέσεις μπορεί να χωρέσει μια γυναίκα με τα χαρακτηριστικά της Αύρας;
Διαβάζοντας το βιβλίο αντιλαμβάνεται κανείς ότι ο Σάββας αποζητά πάντα το καλύτερο για τον εαυτό του. Τηρουμένων των αναλογιών, εξυπακούεται. Γι’ αυτόν η Αύρα ενσαρκώνει την ιδανική γυναίκα, από πολλές απόψεις. Στα σημεία που σκοντάφτει, πιστεύει ότι θα την πείσει να αλλάξει. Στην πορεία, το άνισο ζευγάρι θα ανακαλύψει μια νέα διάσταση σχέσης.
Πού δώσατε μεγαλύτερο βάρος γράφοντας αυτό το πολυσέλιδο μυθιστόρημα, στην αστυνομική πλοκή και τις ανατροπές ή στην περίπλοκη ιδιωτική ζωή του ιδιόμορφου αστυνομικού;
Μπορεί το περιεχόμενο να μην είναι ακριβώς ζυγισμένο, έχω όμως την εντύπωση ότι το «Ναρκοπέδιο του Έρωτα» περιγράφει την ιδιωτική ζωή του αστυνομικού Σάββα, όσο και την επαγγελματική του. Προσωπικά, δεν έχω διαβάσει άλλο αστυνομικό μυθιστόρημα που να ασχολείται τόσο με τον αστυνομικό επιθεωρητή.
Δεν ξέρω για τους άλλους αναγνώστες αλλά εγώ όχι μόνο σημείωνα κατά την ανάγνωση όλες τις αναφορές σας σε ροκ συγκροτήματα και τραγουδιστές όπως η Janis Joplin, οι PinkFloyd ή ο κορυφαίος της ηλεκτρικής κιθάρας Bo Diddley αλλά και άκουσα όλα τα κομμάτια στα οποία αναφέρεστε. Ποια είναι η σχέση σας με την ροκ μουσική;
Αναμφίβολα, η ροκ μουσική αποτελεί έναν καθοριστικό σταθμό της μουσικής του εικοστού αιώνα με πολλά διαφορετικά στιλ και σημαντικούς ερμηνευτές. Εγώ ανήκω στους οπαδούς της, πράγμα που δεν με εμποδίζει να μου αρέσουν πολλά άλλα είδη μουσικής εξίσου.
Εκτός από τη μουσική περιπλάνηση στο βιβλίο σας βρίσκει κανείς διασκεδαστικές λέξεις της συνθηματικής γλώσσας αργκό. Πρόκειται μόνο για λέξεις που πλάσατε με τη φαντασία σας;
Η αργκό που μιλιέται στο βιβλίο είναι γλώσσα υπαρκτή, ευρηματική, έξυπνη, διασκεδαστική και επίκαιρη. Μακάρι να είχα το ταλέντο να κατασκευάζω τόσο ζωντανές λέξεις!
Το «Ναρκοπέδιο του έρωτα» δεν είναι η πρώτη σας επαφή με το κεφάλαιο «βιβλίο» και τις εκδόσεις. Τώρα που γνωρίσατε και αυτόν τον συναρπαστικό κόσμο πώς νιώθετε παρακολουθώντας την πορεία του πρώτου σας συγγραφικού εγχειρήματος;
Από την ημέρα που κυκλοφόρησε το βιβλίο μου νιώθω σαν να περπατώ σε ναρκοπέδιο.
Λίγα λόγια για το βιβλίο
Μοιραίοι έρωτες που οδηγούν σε προσωπική έκρηξη, στην καταστροφή ή στην αλλαγή ζωής. Όλα ξεκινούν με μια απλή παρακολούθηση, την οποία θα ακολουθήσει ντόμινο αινιγματικών εγκλημάτων, κρυφών ερωτικών σχέσεων και μια δυνατή έλξη, που θα επηρεάσει καθοριστικά τη ζωή του Σάββα Καλλίνη, αστυνομικού στο Τμήμα Εγκλημάτων κατά Ζωής. Οι καταστάσεις που θα αντιμετωπίσει ο τριαντάρης αξιωματικός θα τον κάνουν να επανεκτιμήσει έννοιες όπως έρωτας, αγάπη, φιλία, παρανομία, τιμωρία.
Ακολουθώντας διαφορετικό στιλ από τα παραδοσιακά ερωτικά/αστυνομικά μυθιστορήματα, το βιβλίο θίγει επίσης τη δύναμη της εξουσίας και τις διαπλοκές των κρατούντων.
Βιογραφικό
Η Αλίκη Αλιφέρη γεννήθηκε στην Αθήνα. Ο πατέρας της, Τζανής Αλιφέρης, ήταν φωτογράφος, οπερατέρ και κινηματογραφικός παραγωγός. Η μητέρα της, Ιωάννα, γραμματέας στο Αναμορφωτικό Κατάστημα Αρρένων Κορυδαλλού. Τελειώνοντας το σχολείο, παρακολούθησε μαθήματα υποκριτικής στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου σαν ακροάτρια. Πριν τελειώσει η σχολική χρονιά, έφυγε για τη Γερμανία, όπου γράφτηκε στη φιλολογική σχολή του πανεπιστημίου του Μονάχου, με δευτερεύουσες σπουδές: Ιστορία Θεάτρου και Δημοσιογραφία. Παράλληλα με τις σπουδές, εργάστηκε σαν ελεγκτής κινηματογραφικών κοπιών (celluloid) σε διάφορα εργαστήρια, όπως της Bavaria Film, Arnold und Richter, Constantin Film AG, Globus-Film. Γυρίζοντας στην Αθήνα, απασχολήθηκε για λίγο στις εκδόσεις. Στη συνέχεια, δημιούργησε το “Γερμανότυπο Νηπιαγωγείο”. Δυο δεκαετίες αργότερα, μεταπήδησε στις εκδόσεις σαν συντονίστρια και photo editor εβδομαδιαίου περιοδικού. Σήμερα, ασχολείται με τη γραφή και τη μελέτη της ιστορίας και φιλοσοφίας. Είναι παντρεμένη με τον συγγραφέα Θωμά Σιταρά, με τον οποίο έχουν μια κόρη, τη Φοίβη.
No comments!
There are no comments yet, but you can be first to comment this article.