Γράφει η Κατερίνα Σιδέρη

Τον Μάρτιο του 2020, όταν όλοι μας υποχρεωθήκαμε να μείνουμε κλεισμένοι στα σπίτια μας και να μάθουμε τον όρο καραντίνα, στο διαμέρισμα του αστυνόμου Στάβαρη και της συντρόφου του Πέρσας, έφτασε μια κούτα Α4 που περιείχε τους φακέλους τεσσάρων ανεξιχνίαστων υποθέσεων. Οι υποθέσεις ανήκαν στον μέντορα του Στάβαρη τον Νάσο Ταβουλάρη, ο οποίος τώρα βρίσκεται στο νοσοκομείο, σε άσχημη κατάσταση.
Αποφασίζουν από κοινού με την Πέρσα, να μελετήσουν εκ νέου τους φακέλους, να βρουν τα σημεία εκείνα που πέρασαν απαρατήρητα και να προσπαθήσουν να συσχετίσουν τους τέσσερις φακέλους φτάνοντας στη λύση του γρίφου. Με έναν περιορισμό. Μόλις η καραντίνα φτάσει στο τέλος της, οι φάκελοι θα μπουν στην κούτα παρέα με τα φαντάσματά τους και όσο κοντά κι αν έχουν φτάσει στην εξιχνίασή τους, δε θα ασχοληθούν περισσότερο!
Κάθε φάκελος κρύβει έναν νεκρό, εκ των οποίων οι τρεις έχουν καταχωρηθεί ως αυτοκτονίες. Ο Στάβαρης, πιστεύει πως ο μέντοράς του είχε προαίσθημα για αυτές τις υποθέσεις και έψαχνε μανιωδώς το κοινό σημείο αναφοράς τους. Αυτό καλείται τώρα να βρει, πλάι στη συμβολή της Πέρσας που αγόγγυστα συνδράμει σε αυτή του την προσπάθεια και νιώθει τον Στάβαρη να βυθίζεται σε μια άβυσσο σκιών, μια άβυσσο φαντασμάτων.
Τα «μιράντα» που λατρεύει ο Dio και σκορπούν τρίμματα, τα χτενισμένα και βρεγμένα μαλλιά ενός εκ των θυμάτων, η συναυλία του Ενρίκε Ιγκλέσιας στη Ρώμη, τα δύο εισιτήρια για σινεμά στην τιμή του ενός που ποτέ δεν χρησιμοποιήθηκαν και ένα δαχτυλίδι ασημένιο που θα μείνει πλάι σε ένα κινητό τηλέφωνο, είναι στοιχεία που αβίαστα ξεχώρισαν στη μνήμη μου, αδημονώντας για τη σύνδεσή τους με τη συνέχεια της ανάγνωσης.
Οι φάκελοι ανοίγονται ένας – ένας, σημειώσεις εκ νέου μπαίνουν στο μικροσκόπιο και φωτογραφίες ψηλαφίζονται για να φέρουν στο φως νέα στοιχεία που ίσως δεν είχαν εντοπιστεί.

τι είναι αυτό που πρακτικά ταυτοποιεί έναν σίριαλ κίλερ; Το μοτίβο

Η φωτογραφία μιας γυναίκας που ποζάρει σαν μοντέλο και σφύζει από ζωή, ένα σημείωμα που συνοδεύει μια αυτοκτονία δανεισμένο από γνωστό συγγραφέα, μια κουρούνα που επισκέπτεται συχνά πυκνά το μπαλκόνι, ένας απαγχονισμός δια βρόγχου, ένα βραχιόλι Pandora και ένας σεκιουριτάς με φαλλοκρατική συμπεριφορά, άλλοτε μπερδεύουν τους ήρωες μας και άλλοτε σηματοδοτούν μια μικρή ελπίδα προς τη λύση.

Αυτοκτονίες ή φόνοι;
Και αν δεχτούμε ότι πρόκειται για φόνους, ποιο είναι το κοινό τους σημείο;
Ποιο λάθος του δολοφόνου θα γίνει αντιληπτό και θα οδηγήσει τον Στάβαρη στη σύλληψή του;
Μήπως τελικά όλα ήταν στο μυαλό του Ταβουλάρη και τόσες μέρες οι πρωταγωνιστές του βιβλίου κυνηγούν χίμαιρες;

Ένας φάκελος βιασμού, μια τρομαγμένη γυναίκα έρμαιο να ζει στο πλάι ενός χειριστικού άνδρα, ένα μικρό κρυστάλλινο αντικείμενο που ίσως αποτελέσει ένα ακόμη κομμάτι του παζλ και σκιές. Σκιές που κρατούν δέσμιους, σκιές γεμάτες πόνο, σκιές που ζητούν δικαίωση, σκιές που θέλουν να συνδράμουν στην έρευνα, σκιές που δείχνουν κατεύθυνση αλλά συνάμα προκαλούν φόβο.

Από τα βιβλία που διαβάζω, επιλέγω μια φράση που μου κίνησε το ενδιαφέρον για να την μοιραστώ μαζί σας. Από το βιβλίο του Αντώνη Ζερβού, ένα μικρό βιογραφικό του οποίου θα βρείτε στο τέλος του άρθρου, επέλεξα την παρακάτω:
το θράσος είναι πάντα το ελάχιστο που διαθέτει ένας επίδοξος δολοφόνος

Το δάσος του Φονιά, ένα ιδιωτικό συμφωνητικό μίσθωσης κατοικίας, ένας γερός και περίτεχνος κόμπος, οι εργασίες που εκτελούνται στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, μια αντιγραφή που ξεπερνά τον όποιο θαυμασμό, ένα escape room με αφοπλιστικά αξεσουάρ και η εξαφάνιση του καταγραφικού μιας κάμερας ασφαλείας μας οδηγούν στο τέλος της ιστορίας, όπου τόσο η Πέρσα όσο και ο αστυνόμος Στάβαρης, εξουθενωμένοι βρίσκονται μπροστά σε μια αποκάλυψη.

Τελικά οι μικρές λεπτομέρειες είναι αυτές που συμπληρώνουν το πορτρέτο του καθενός και η διεισδυτική ματιά πάνω τους, πολλές φορές οδηγεί σε συμπεράσματα που δε βάζει ο νους σας…

Ο Αντώνης Ζερβός γεννήθηκε στο Ηράκλειο Κρήτης και μοιράζει τον χρόνο του ανάμεσα στη Ρόδο και στον Πειραιά. Σπούδασε στη Νομική Σχολή του Δ.Π.Θ. και εργάζεται ως δικηγόρος. Είναι παντρεμένος και πατέρας τριών παιδιών. Το «DEADLiNE» είναι το πρώτο του βιβλίο.
Το βιβλίο κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Πνοή.