Ο Σταύρος Βαρώνης είναι ένας ατρόμητος και απροσπέλαστος νονός της νύχτας. Έχει κόρη την όμορφη Άννα, είναι ιδιοκτήτης ενός υπέροχου αμπελώνα, είναι εξαγωγέας κρασιών και συνάμα ασχολείται με την αρχαιοκαπηλία, τα ναρκωτικά και την τοκογλυφία. Ακοίμητοι φρουροί στο πλάι του στέκουν ο Μωάμεθ και το Βουνό, πάντα έτοιμοι να υπερασπιστούν το αφεντικό τους, να το προστατέψουν και να θυσιαστούν, όποτε η κατάσταση το κρίνει απαραίτητο.
Την Άννα θα προσεγγίζει ο Άλκης, θα συνάψουν δεσμό και παρέα με τον Σάββα, θα αποτελέσουν μια αχώριστη τριάδα. Τα δυο αγόρια γνωρίζονται από το γυμνάσιο αλλά μονάχα κατά τη διάρκεια της στρατιωτικής τους θητείας θα αποκτήσουν σχέσεις, θα εργαστούν στις επιχειρήσεις του Βαρώνη και θα εμπλακούν σε καταστάσεις που ποτέ δεν είχαν φανταστεί.
…καμιά φορά η αναμονή είναι πολύ σκληρότερη από την εν τέλει εκδηλωμένη πραγματικότητα…
Η βουλγάρικη μαφία, η ευκολία διάπραξης φόνων, η τούρτα με την κόκκινη καρδιά, ένα καθαρό μη ανιχνεύσιμο 38αρι, ένας γερομαφιόζος μεσάζοντας, ένας άγριος ξυλοδαρμός και ένας παραλίγο βιασμός σε παραλία, δίνουν το στίγμα της ιστορίας και αφήνουν αιχμές για μια καταιγιστική και αγωνιώδη συνέχεια.
Στα βρώμικα παιχνίδια της μαφίας θα εμπλακούν το δίχως άλλο η Άννα, ο Άλκης και ο Σάββας, χωρίς φυσικά να το επιθυμούν και φυσικά δεν θα βγουν αλώβητοι από αυτήν εμπλοκή. Νέα πρόσωπα θα πλαισιώσουν τους ήρωες της ιστορίας μας, όπως ο Κοκκότης που θα εξαφανιστεί πρόωρα από προσώπου γης, η Νίκη παιδικός έρωτας του Σάββα και ο ηδονοβλεψίας και βιαστής Στέλιος Κρανής.
Έρωτες, πάθη, μίση, φόνοι και απληστία για χρήμα, μπερδεύονται στο κείμενο και αναζητούν τη λύτρωση. Άλλες φορές οι συνθήκες είναι ευνοϊκές και άλλες δεν υπάρχουν περιθώρια ελπίδας. Οι ήρωες προσμένουν, επιθυμούν, παλεύουν με τον εαυτό τους, σκαρώνουν σχέδια, ονειρεύονται ελευθερία και αδημονούν για την επίτευξη των στόχων τους.
…για να είσαι στα αλήθεια αξιοπρεπής σ’ αυτόν τον κόσμο, αυτό που απαιτείται πραγματικά είναι να έχεις χρήματα…
Η σχολή οινοποιίας στη Γαλλία που προς στιγμήν ταράσσει τη σχέση της Άννας και του Άλκη, δυο πανέμορφοι Γερμανικοί ποιμενικοί, ο Εμίλ ο Χασάπης, ένα λαδωμένο και ταλαιπωρημένο πράσινο καπέλο, ο μύθος των δυο αγαπημένων αδερφών και το επίμονο μείγμα που αποτελείται από χώμα, ιδρώτα, απλυσιά και λάδι μηχανής και φωτογραφίζει έναν ένοχο που στερεί το πολυτιμότερο κομμάτι της «συλλογής» του Βαρώνη, εκτοξεύει την αγωνία στο ζενίθ της και αφήνει τους αναγνώστες άναυδους.
Ο Βλάντιμιρ και οι δολοφονίες ανθρώπων επί πληρωμή, ο κλίβανος που χρησιμοποιεί ως καύσιμη ύλη νεκρά σώματα, η ζωγραφιά του γράφει Σάββας + Άννα, ο βιασμός ενός 12χρονου κοριτσιού, ένα ηλεκτροφόρο όπλο και μια άτακτη φυγή που έμεινε μετέωρη μας φέρνουν πιο κοντά στην αποκάλυψη της αλήθειας, μιας αλήθειας τόσο συνταρακτικής που δεν φαντάζεστε.
Από τα βιβλία που διαβάζω, επιλέγω μια φράση, για να την μοιραστώ μαζί σας. Από το βιβλίο του Αλέξη Σάλτη, ένα μικρό βιογραφικό του οποίου θα βρείτε στο τέλος του άρθρου, επέλεξα την παρακάτω:
…πολλές φορές οι γίγαντες αποδεικνύονται τελικά ακλόνητοι, πέτρινοι ανεμόμυλοι…
Κομβικό σημείο στην ιστορία, θα αποτελέσει μια φωτογραφία που απαθανατίζει ένα αδύναμο σημείο και πλέον είναι ικανή για περαιτέρω σκέψεις. Κάπου εκεί το κουβάρι αρχίζει να ξεμπλέκει, η άκρη του νήματος είναι στα σωστά χέρια και η απόδοση κατηγοριών βρίσκεται προ των πυλών.
Τι σχέση έχει ο αποθηκευτικός χώρος μιας ξεχαρβαλωμένης πολυθρόνας με τα 8 ψεύτικα διαμάντια;
Ποιος τελικά είναι ο θήτης και ποιος το θύμα;
Τι μπορείς να κάνεις τα αμύθητα πλούτη που σαν από μηχανής θεός πέφτουν στα χέρια σου;
Δεν θα κρίνω τους ήρωες, δε θα μπω στο πετσί του ρόλου τους, θα πω μονάχα ότι στο βωμό του συμφέροντος, πολλά μπορούν να χαθούν…
Ο Αλέξης Σάλτης γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Καρδίτσα, όπου εξακολουθεί να ζει με τη σύζυγό του, Δήμητρα.
Στον ελεύθερο του χρόνο, συνήθως διαβάζει, επιχειρεί να παίξει μπιλιάρδο με τους φίλους του, σκιτσάρει, και επισκέπτεται το γυμναστήριό του.
Επίσης γράφει, μιας και το θεωρεί την ιδανικότερη ψυχοθεραπεία.
Το βιβλίο κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Έξη.
No comments!
There are no comments yet, but you can be first to comment this article.