Ο Κώστας Τραχανάς προτείνει: «Η γυναίκα στο παράθυρο» Ε.Τ.Φιν Εκδόσεις Ψυχογιός
Μια τρομερή ιστορία.
Ένα θρίλερ.
Πάλεψε για τη ζωή της πάνω σε στέγη μέσα σε καταιγίδα. Αφού πάλεψε προφανώς δεν ήθελε να πεθάνει. Περίμενε να ξαναβγεί στον κόσμο. Έπρεπε να ξεκινήσει να ζει. Να βγει πάλι στο φως…
Η Άννα Φοξ, παιδοψυχολόγος, ζει κλεισμένη στο σπίτι.
Η Άννα έχασε τον άντρα της και την κόρη της. Πέθαναν. Είναι νεκροί. Σε αυτοκινητικό δυστύχημα. Είχε εξωσυζυγική σχέση.Τσακωνόταν με τον άντρα της και το αμάξι βγήκε εκτός δρόμου. Έπεσε σε γκρεμό. Τότε ξεκίνησαν τα προβλήματα της Άννα Φοξ. Το πρόβλημα με το να βγαίνει έξω.
Στο νοσοκομείο της είπαν πως είχε πάθει σοκ. Το σοκ έγινε φόβος. Ο φόβος μεταλλάχτηκε, έγινε πανικός. Και, μέχρι να εμφανιστεί ο δόκτωρ Φίλτινγκ στο προσκήνιο, που το είπε με απλά λόγια, με τέλεια λόγια: «Σοβαρή περίπτωση αγοραφοβικής». Ο αγοραφοβικός δεν μπορεί τους ανοιχτούς χώρους. Φοβάται να είναι μόνος έξω από το σπίτι. Για αυτό και παραμένει κλεισμένος στο σπίτι. Τώρα την Άννα την παρακολουθούσε ο ψυχίατρος Φίλντιγκ, που την βοηθούσε να αντιμετωπίσει τις τύψεις καθώς και την αγοραφοβία της. Όμως άρχισε να πίνει. Περισσότερο από το συνηθισμένο. Και παράλληλα έπινε και ψυχοφάρμακα. Πράγμα επικίνδυνο και λάθος. Ενώ ήξερε ότι οι δικοί της είχαν πεθάνει πίστευε ότι επικοινωνούσε μαζί τους. Της άρεσε να τους ακούει. Οι φωνές τους αντηχούσαν μέσα της, έξω της. Τους ακούει όταν υποφέρει από τον πόνο της απουσίας τους, της απώλειάς τους, του θανάτου τους. Και να τους νιώθει…
H Άννα κατασκοπεύει τους γείτονές της. Κατασκοπεύει κάθε τους κίνηση. Καταγράφει κάθε τους δραστηριότητα. Οι Τακέντα, οι Μίλερ, οι Γουάσερμαν, δεν έχουν τραβήξει ούτε στο ελάχιστο την προσοχή της την τελευταία εβδομάδα. Το μόνο που υπάρχει είναι οι καινούργιοι γείτονες. Το σπίτι των Ράσελ και το πάρκο ανάμεσά τους. Βλέπει απέναντι από το πάρκο, στο διαμέρισμα του Άλιστερ και της Τζέιν Ράσελ και του γιου τους Ίθαν. Ποιος ξέρει τι συμβαίνει μέσα σε μια οικογένεια;
Μια μέρα βλέπει μια γυναίκα, την γειτόνισσά της, την Τζέιν Ράσελ, να φωνάζει σε κάποιον και μετά την είδε να φέρνει τα χέρια στο στήθος της λες και την μαχαιρώνουν. Τρεκλίζει. Μια σκούρα κόκκινη κηλίδα λεκιάζει την μπλούζα της. Τα χέρια της πιάνουν σφικτά το στήθος. Κάτι λεπτό και ασημένιο έχει σκαλώσει εκεί, σαν στιλέτο. Είναι στιλέτο. Πιάνει το στιλέτο με το ένα χέρι, αδύναμα. Τεντώνει το άλλο, το δάχτυλό της προς το παράθυρο. Δείχνει απευθείας την Άννα. Το χέρι της Τζέιν διπλώνει πάνω στο παράθυρο. Τα μάτια της είναι διάπλατα ανοιχτά, ικετευτικά. Λέει κάτι που δεν ακούει, δεν μπορεί να διαβάσει. Και τότε, καθώς ο χρόνος σταματά, πιέζει το χέρι της στο παράθυρο και γονατίζει στο πλάι, αφήνοντας ένα σκούρο λεκέ αίματος πάνω στο τζάμι. Η Άννα έχει μείνει στήλη άλατος. Αρπάζει το τηλέφωνο. Πρέπει να το πει στην αστυνομία. Τηλεφωνεί.
Είδε μια γυναίκα να δολοφονείται και τώρα της λένε ότι το φαντάστηκε. Της λένε ότι λέει ψέματα. Δεν μπορεί να αποδείξει ούτε την ύπαρξη της Τζέιν, ούτε την εξαφάνισή της. Τις λένε ότι δεν δολοφονήθηκε καμία γυναίκα Τζέιν Ράσελ…
Για την Άννα, ο γιος και ο σύζυγος λένε ψέματα. Ο γείτονάς της σκότωσε τη γυναίκα του και τώρα μια απατεώνισσα παριστάνει εκείνη, την Τζέιν. Και ο γιος τους φοβάται να πει την αλήθεια. Αν και επιμένει ότι είδε μια γυναίκα μέσα στα αίματα της λένε ότι η γυναίκα του Άλιστερ Ράσελ είχε φύγει εκτός πόλεως και δεν την συνάντησε η Άννα ποτέ.
Ίσως αποζητά λίγο την προσοχή των άλλων. Ίσως τρελάθηκε μετά από δέκα μήνες εγκλεισμού στο σπίτι της.
Η Άννα Φοξ είναι ένα φρικιό για τους γείτονες. Ένα ανέκδοτο για τους αστυνομικούς (η αστυνομία πιστεύει για φάρσα). Η Άννα είναι μια ειδική περίπτωση για τον γιατρό της. Μια έγκλειστη. Όχι ηρωίδα. Όχι αστυνομικό δαιμόνιο. Είναι ποινικό αδίκημα να κάνεις ψευδή καταγγελία στην αστυνομία. Είναι παγιδευμένη. Είναι απομονωμένη. Με όλο αυτό το μερλό που πίνει και τα φάρμακα που παίρνει, ίσως παρασύρθηκε και είδε κάτι που δεν έγινε…
Την βγάζουν φαντασιόπληκτη. Παρανοϊκή. Αν ονειρευόταν πράγματα όταν ήταν ξύπνια, τότε τρελαινόταν. Όμως δεν είναι τρελή, δεν τα επινόησε όλα αυτά.
Εφιάλτης. Κόλαση. Τα φάρμακα που έπινε μπορεί να της προκαλούσαν κατάθλιψη, αϋπνίες, παραισθήσεις. Επίσης έβλεπε πολλά παλιά θρίλερ, στην τηλεόραση. Είδε έναν φόνο δίχως δολοφόνο, δίχως θύμα. Είδε ένα άδειο σαλόνι, ένα άδειο καναπέ. Είδε αυτό που ήθελε να δει, αυτό που είχε ανάγκη να δει.
Μπορεί η Άννα να σκηνοθέτησε έναν φόνο στο μυαλό της; Μήπως διαστρέβλωνε τα γεγονότα; Μήπως όλα αυτά, τα ονειρεύτηκε; Τι συμβαίνει στην πραγματικότητα; Τι κινείται στην σφαίρα της φαντασίας; Δεν είναι παράνοια αν πραγματικά συμβαίνει; Ποιος διατρέχει κίνδυνο;
Ένα διαβολικό και ανατριχιαστικό θρίλερ. Διαβάστε το.
Ο ΕΪ ΤΖΕΪ ΦΙΝ γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη αλλά έζησε για δέκα χρόνια στην Αγγλία πριν επιστρέψει στην πατρίδα του. Έχει συνεργαστεί με τους Los Angeles Times, την Washington Post και το Times Literary Supplement. Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΟ ΠΑΡΑΘΥΡΟ, το πρώτο του μυθιστόρημα, πρόκειται να κυκλοφορήσει σε 38 χώρες, ενώ θα μεταφερθεί στον κινηματογράφο από τη Fox.
Στις κριτικές των βιβλίων καλό θα είναι να μην υπάρχουν spoilers για την πλοκή και την εξέλιξή της υπόθεσης. θα πρέπει να δίνεται στον υποψήφιο αναγνώστη μόνο όσα χρειάζεται να γνωρίζει για την υπόθεση, το ύφος, κλπ. του βιβλίου.Για παράδειγμα στη κριτική του “η γυναίκα στο παράθυρο” ο συντάκτης του άρθρου δεν αφήνει πολλά για να ανακαλύψει ο αναγνώστης, παρά μόνο το όνομα του δολοφόνου
ευχαριστώ