ΛΙΤΣΑ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗ ΕΤΣΙ ΑΡΧΙΣΑΝ ΟΛΑ
Μια αγάπη απαγορευµένη, που η γυναίκα φορτώνεται όλο το βάρος της ευθύνης και το µεγαλύτερο µερίδιο στις ενοχές, που της υψώνουν ένα αβάσταχτο τείχος. Το κενό της απόγνωσης φωλιάζει µέσα της και σαν αφρισµένο ποτάµι την παρασύρει στην εσχατιά της θλίψης. Σε εκείνο το ατελείωτο κάλεσµα χωρίς όρια η ψυχή της, διάφανη και αθώα, καίγεται από τις φλόγες του πάθους. Η µεγάλη γεύση της µοναξιάς θα τη συνοδεύσει. Οι βεβαιότητες που έχουν φωλιάσει στην ψυχή της θα τη φέρουν αντιµέτωπη µε τον εαυτό της, που θα βουλιάζει καθηµερινά στη σιωπή, αφού θα εξασθενεί η σηµασία της ζωής. Προχωράει στους ανοιχτούς ορίζοντες ενός βαθύτερου συνειδητού, που τη συντρίβει. Σε αυτό το δεδοµένο σηµείο της απόγνωσης…
…Ο ΑΝΑΜΑΡΤΗΤΟΣ ΠΡΩΤΟΣ ΤΟΝ ΛΙΘΟΝ ΒΑΛΕΤΩ.
Μια γυναίκα σε µια πορεία µε συγκεκριµένα όρια, όταν ξαφνικά συντελούνται µέσα της µετασχηµατισµοί. ∆εν µπορεί να καταλαγιάσει σ’ ένα φθινόπωρο
που την τελµατώνει. Αφουγκράζεται τα µηνύµατα που ανασύρει από τα κατάβαθά της. Πιστεύει ότι η ζωή τής χρωστάει και θα υποστηρίξει το µυστικό της. ∆ε θα αγγίζει πια τα σύνορα του ονείρου, αλλά αυτό που αναζητά θα γίνει πραγµατικότητα.
Η Λίτσα Φραγκούλη γεννήθηκε στο γραφικό Καρλόβασι της Σάµου. Η σχέση της µε τις τέχνες άρχισε από τα παιδικά της χρόνια. Ξεκίνησε µε σπουδές στο πιάνο, ενώ στη συνέχεια γοητεύτηκε από την ποίηση, τη λογοτεχνία και τη ζωγραφική. Μαθήτευσε στο Ελεύθερο Εργαστήρι του Καθηγητή Raymond Skiner στο Devon του Λονδίνου. Έργα της κοσµούν ιδιωτικές συλλογές. Έχει εκθέσει σε γκαλερί της Ελλάδας και του εξωτερικού.
Έχει βραβευτεί από την Ένωση Εικαστικών της Πολωνίας για το έργο της
Πρόσφυγα Μάνα. Έχει εκδώσει τρεις ποιητικές συλλογές, Πεδίο Βολής, Αριθµός Μοναξιάς, Ακροβασία στο Κενό, και το µυθιστόρηµα Εγώ, η Μάρθα.
Αθήνα 2022
Σειρά: ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
Σελίδες: 302
Τιμή: € 15,00 (με ΦΠΑ)
ΜΑΡΙΑ ΠΕΡΑΤΙΚΟΥ-ΚΟΚΑΡΑΚΗ
Ο ΜΕΛΙΟΡΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΚΥΚΛΑΜΙΝΩΝ
«∆εν µπορούµε να ξεχνάµε, αλίµονό µας, ούτε τα οδυνηρά πώς και γιατί ούτε, πάνω απ’ όλα, το µέγα κόστος της, όπως το µαρτυρεί η ανοιχτή εθνική πληγή της Κύπρου!» γράφει για πολλοστή φορά ο αξιόλογος φιλόλογος και συγγραφέας Λαοκράτης Βάσσης στο βιβλίο του Ξορκίζοντας Φαντάσµατα.
Με αυτά τα ερωτηµατικά έχουν ζήσει κι έχουν στήσει τα σκηνικά της ζωής τους η Ελένη, από τον Καραβά της Κερύνειας και µεγαλωµένη στην Αµµόχωστο, κι η Ιφιγένεια, από το χωριό των βουνών.
Ο Νικόλας, συµπαραστάτης στην Ελένη σε όλη του τη ζωή, οι αδελφές του, η παιδική συντροφιά τους… Ο Μενέλαος που έγινε Πάρις και του ’κλεψε την Ελένη… Ο Μιχάλης της Ιφιγένειας, που η ψυχή της τον γυρεύει και τον ζωντανεύει… Όλα είναι µια ιδέα. Οι άνθρωποι, κάτω απ’ το στέγαστρο της αναγκαιότητας, καταφέρνουν να κρατούν τα τιµαλφή τους. Βαλσαµώνουν τα κυκλάµινα κάτω απ’ τα βλέφαρά τους, και το διακριτικό, σχεδόν ανεπαίσθητο άρωµά τους έχει αποτυπωθεί στο δέρµα τους, σ’ όλο τους το κορµί. Και τα προσφέρουν χωρίς φειδώ, «µνήστρα» σ’ όσους αγαπούν. Ανθρώπους και πατρίδα!
Η Μαρία Περατικού-Κοκαράκη γεννήθηκε στην Αθήνα και µεγάλωσε στην Κύπρο, τόπο καταγωγής του πατέρα της. Μεγάλωνε µε τις διηγήσεις
της Μικρασιάτισσας στην καταγωγή, Αθηναίας µητέρας της, µαζί µε τους µύθους, θρύλους κι αγώνες της Κύπρου. Της άφηναν γεύσεις και µυρωδιές,
για να φτιάχνει στη συνέχεια τις δικές της µικρές ιστορίες. Ιστορίες που την ταξίδευαν και της γνώριζαν ανθρώπινες µοίρες, πορείες, αγώνες, αντιστάσεις, προσπάθειες, µόχθους.
Από πολύ µικρή συµπέρανε πως κάθε Άνθρωπος κι ένα µοναδικό ταξίδι!
Τούτο το ταξίδι την οδήγησε σε φιλολογικές σπουδές στην Αθήνα και στο Σίδνεϊ. Εργάστηκε ως Tutor στο Old Sydney University και στη Μέση Εκπαίδευση της Κύπρου. Έχει βραβευθεί αρκετές φορές, µεταξύ των οποίων από το Παιδαγωγικό Τµήµα του Πανεπιστηµίου Αθηνών, και το 2014 τιµήθηκε από το Ελληνικό Ινστιτούτο ΕΛΛΙΕΠΕΚ ως «Άνθρωπος του Πολιτισµού και των Γραµµάτων».
Κάνει βιβλιοκριτικές, οµιλίες και παρουσιάσεις λογοτεχνών, οι οποίες δηµοσιεύονται σε λογοτεχνικά περιοδικά και εφηµερίδες στην Κύπρο και στην Ελλάδα. Έργα της έχουν µεταφραστεί στα γαλλικά, ιταλικά, γερµανικά και σερβικά. Ήταν υποψήφια βουλευτής στις εκλογές του 2021.
Έχει γράψει µεταξύ άλλων τα ποιητικά έργα Αγυρτείες, Ταναφόρµια, Αυτόµελα, Χάι-Κάι, Ιδιόµελα, Χάι Κου και Τάνκα (δίγλωσση επανέκδοση στα ελληνικά
και γαλλικά του βιβλίου Χαϊκού και Τάνκα από το Πανεπιστήµιο του Νανσί), Χάι Κου – Σένριου και Ρέγκα, Ποίησης Σχηµατισµοί, το διήγηµα Μνήστρα
και το µυθιστόρηµα Βαλς µε ∆εκανίκια. Ο Μελιορισµός των Κυκλαµίνων αποτελεί τo Τρίτο Μέρος Της Κύπρος Τριλογίας, µε Πρώτο Μέρος Τα Χρόνια µε τα Κυκλάµινα και ∆εύτερο Μέρος Τα Χρόνια των Ακαµαντίδων.
Αθήνα 2022
Σειρά: ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
Σελίδες: 608
Τιμή: € 19,00 (με ΦΠΑ)
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΕΤΡΗ
ΘΕΛΩ ΕΝΑ ΑΣΤΕΡΙ
Τα πάντα µπορεί να γίνουν, εάν το θέλουµε πραγµατικά.
Σε αυτή τη µικρή ιστορία το αρκουδάκι ψάχνει για έναν φίλο.
Όµως ο φίλος αυτός βρίσκεται πολύ ψηλά.
Έτσι, ένα από τα παιχνίδια του
θα κάνει το µεγάλο ταξίδι, δίνοντάς του παράλληλα και µαθήµατα ζωής.
Μια υπέροχη ιστορία για την ώρα που τα παιδιά πάνε για ύπνο.
Η ∆έσποινα Πετρή γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπουδάζει Ψυχολογία στο Deree College. Από τις Εκδόσεις Λιβάνη κυκλοφορούν επίσης τα βιβλία της:
Η Καρδιά του Χιονάνθρωπου, Ο Μικρός Τυµπανιστής, Άγιε µου Βασίλη, σε Παρακαλώ, Πάνω από το Ουράνιο Τόξο, Τικ Τακ Χριστούγεννα, Άλφι ο Τάρανδος και Ο Παππούς µου και Εγώ.
Αθήνα 2022
Σειρά: ΠΑΙΔΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
Σελίδες: 36
Τιμή: € 10,00 (με ΦΠΑ)
Τι είναι ενθουσιασµός
Και πώς να προσθέσεις ζωή στη ζωή
Κείμενο Kobi Yamada
Εικονογράφηση Charles Santoso
Από τον συγγραφέα του best seller των New York Times
Τι Μπορείς να Κάνεις με μια Ιδέα;
Τι είναι ο ενθουσιασμός; Τι είναι πολύ; Και πώς το βρίσκεις; Ο ενθουσιασμός είναι η πλήρης αφθονία ελπίδας, χαράς και φαντασίας που έχει ο καθένας μας όταν έρχεται σε αυτόν τον κόσμο. Με τον καιρό, καθώς αναλαμβάνουμε περισσότερες ευθύνες και ανησυχίες, οι αμφιβολίες και οι φόβοι μας μεγαλώνουν μαζί μας. Και εξαιτίας αυτού, μπορούμε να χάσουμε ένα μεγάλο μέρος από το μεγαλείο μας.
Αυτό το μικρό βιβλίο είναι για να το ξαναβρούμε. Γραμμένο από τον συγγραφέα των New York Times των μπεστ σέλερ Κόμπι Γιαμάντα, το ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΜΟΣ ακολουθεί τις περιπέτειες ενός αξιολάτρευτου παπιού σε ένα ταξίδι για να ζήσει μια ζωή με καρδιά. Είναι μια ιστορία γεμάτη σοφία και θαύματα και διαχρονικές προσκλήσεις για να ζήσετε γενναία, να νοιαστείτε βαθιά και να αξιοποιήσετε στο έπακρο κάθε στιγμή σας. Κάντε δώρο αυτό το όμορφο βιβλίο για να γιορτάσετε γενέθλια, αποφοίτηση, νέο εγχείρημα, συνταξιοδότηση ή μετάβαση στη ζωή. Τα απολαυστικά μαθήματα ζωής του είναι βέβαιο ότι θα έχουν απήχηση σε οποιονδήποτε ηλικίας 99 ετών και κάτω.
Ο Kobi Yamada είναι ο No1 best seller συγγραφέας των New York Times και διευθύνων σύµβουλος της Compendium, µιας εταιρείας που οι καταπληκτικοί της άνθρωποι κάνουν καταπληκτικά πράγµατα. Ζει ευτυχισµένος µε την ασυνήθιστη οικογένειά του στην περιοχή του Βορειοδυτικού Ειρηνικού,
όπου νιώθει ευγνωµοσύνη για πολλά και περιµένει πολλά περισσότερα.
Ο Charles Santoso λατρεύει να σχεδιάζει µικρά πράγµατα στο µικρό του ηµερολόγιο και ονειρεύεται αστείες, θαυµαστές ιστορίες. Είναι ο δηµιουργός
του Happy Hippo και έχει εικονογραφήσει πολλά βιβλία, µεταξύ των οποίων το Ida, Always και το Wishtree, best seller των New York Times. Κυκλοφορεί σε διάφορες χώρες όπου ζει και εργάζεται.
Αθήνα 2022
Σειρά: ΠΑΙΔΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
Σελίδες: 56
Τιμή: € 14,00 (με ΦΠΑ)
ANIMALIA
Jean-Baptiste Del Amo
Αυτό είναι ένα βιβλίο για τον πόλεμο, τη βία, την αρρώστια και τη σκληρότητα, και για τη σχέση μεταξύ ανδρών, γυναικών, ζώων και του φυσικού κόσμου. Σχεδόν τα πάντα στο Animalia είναι λεκιασμένα, χαλασμένα, παραβιασμένα, βρώμικα και δυσάρεστα – επιλέξτε μια σελίδα, οποιαδήποτε σελίδα, οποιαδήποτε σκηνή, οποιοδήποτε άτομο, οτιδήποτε. «Έχει συρρικνωθεί μέχρι που δεν είναι τίποτα περισσότερο από ένα περίβλημα από αναίμακτο δέρμα τεντωμένο πάνω από κόμπους μύες και οδοντωτά κόκκαλα… Αντιμέτωπος με την αποφασιστική σιωπή της συζύγου, αποφασίζει τελικά να μπει μέσα, ακολουθώντας τη δική του δυσωδία και τη δυσοσμία των ζώων μέχρι εκεί. καθώς το κουτί-κρεβάτι, και ανοίγει την πόρτα… Ο Ζερόμ σηκώνει μια κουτάλα με κρύο ζωμό και λιπαρούς θρόμβους από την επιφάνεια μιας μεγάλης κατσαρόλας στη σόμπα υγραερίου, τη φέρνει στα χείλη του και βουρκώνει».
Αποτελούμενο από μόλις τέσσερα μεγάλα κεφάλαια, το Animalia ακολουθεί τις κακοτυχίες τεσσάρων γενεών μιας οικογένειας χωρικών, καθώς τρεκλίζουν τον 20ο αιώνα σε ένα γραφικό χωριό στην επαρχιακή Γαλλία, μεγαλώνοντας και κακομεταχειρίζοντας τα ζώα τους και ο ένας τον άλλον.
Η μόνη σταθερά σε όλο αυτό το τρομερό έπος είναι η Ελεονόρ, γεννημένη στη φτώχεια και ένα τοπίο που δεν συγχωρεί: «Μέχρι τη στιγμή που γεννιέται ,τα μαύρα χωράφια έχουν σκληρύνει, είναι αρκετά κρύο για να χωρίσει τις πέτρες και τα ζώα περιπλανώνται, χαμένες ψυχές, αναζητώντας τούφες χόρτου παγωμένες από τον χειμωνιάτικο καιρό». Η ζωή της είναι αρκετά κακή, αλλά η ζωή της μητέρας της είναι τόσο αδιάκοπη απαίσια – ο μόνος σημαντικός της ρόλος είναι να αναπαράγει – που ο Del Amo την αποκαλεί «η γενεσιουργός», αντί την αποκαλεί με ένα όνομα. Αν στο Animalia οι άνθρωποι δεν συμπεριφέρονται καλύτερα από τα ζώα, είναι επειδή βασικά είμαστε ζώα.
Υπάρχουν περιστασιακά αναλαμπές ελπίδας – αν και σχεδόν πάντα αρπάζονται αμέσως. Η Ελεονόρ ερωτεύεται τον ξάδερφό της Μαρσέλ, ο οποίος στη συνέχεια πηγαίνει να πολεμήσει στον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο. Μέχρι τη δεκαετία του 1980, η οικογένεια είναι κατά κάποιο τρόπο ακόμα στην επιχειρηματική δραστηριότητα – αν και η φτωχή από τη βρωμιά μικροϊδιοκτησία της είναι τώρα μια πραγματικά φρικτή χοιροτροφική μονάδα.
(«Περιστασιακά ο Joël αναρωτιέται αν ήταν το χοιροτροφείο που τους έκανε τέρατα ή η τερατώδης συμπεριφορά τους που μόλυνε τη φάρμα».
Στο τέλος του μυθιστορήματος, τα δισέγγονα τους προσφέρουν υποδείξεις για ένα πιο λαμπρό μέλλον, αλλά η πραγματική αναδυόμενη δύναμη είναι το «το Κτήνος», ένας τεράστιος κάπρος που είναι τρομερά ζωντανός με τις δυνατότητες που διαθέτει. αυτόν έξω από την καταδικασμένη ύπαρξή του στο αγρόκτημα. «Του επιστρέφουν εικόνες, που βγαίνουν στην επιφάνεια από την αταβιστική μνήμη: πεδιάδες και χωράφια χορτονομής, τείχη χτισμένα ανάμεσα στις φτέρες, βαθιά μέσα σε αρχέγονα δάση, άγρια ποτάμια από τα γρήγορα ρεύματα των οποίων πίνει».
Για ορισμένους κριτικούς λογοτεχνίας, ο ρεαλισμός οδηγεί τους αναγνώστες στην κρεβατοκάμαρα και ο νατουραλισμός τους οδηγεί στο μπάνιο. Καμία ανθρώπινη δραστηριότητα δεν είναι πολύ ιερή ή βέβηλη για την τελευταία προσέγγιση, η οποία είναι ευτυχής να προσβάλει λεπτές ευαισθησίες. (Σκεφτείτε τον Emile Zola.) Ο Jean-Baptiste Del Amo έχει γράψει ένα θαυμάσιο μυθιστόρημα με φυσιοκρατικό τρόπο που εξερευνά πώς οι ζωές των ανθρώπων και των ζώων είναι τόσο αλληλοεξαρτώμενες όσο και σε σύγκρουση — δεν είναι για τους αδύναμους ή αδύναμους στομάχου.
Όποιος σκέφτεται την τέχνη της περιγραφής θα έκανε καλά να διαβάσει το Animalia για να δει πώς ένας δάσκαλος δημιουργεί έναν ανεξίτηλο κόσμο.
Το Animalia δεν είναι ποτέ αυτό που περιμένεις να είναι. Ο Del Amo έχει το ταλέντο του Flaubert για την απόδοση. . . Η πεζογραφία του εκτινάσσεται στον αναγνώστη, λάμπει από τελειότητα.» -Ankita Chakraborty, New York Times Book Review
Το Animalia είναι ένα βιβλίο για το σεξ και τη βία, αλλά έχει ασυνήθιστη νηφαλιότητα και μια ιστορία με βαθιά έλξη. Ο τρόπος με τον οποίο αισθάνεται τον φυσικό κόσμο, σε σπόρους, φλέβα, τρίχες, κόκκους, πόρους, μπουμπούκια, υγρό δεν μοιάζει με τίποτα που έχω διαβάσει.» -Daisy Hildyard, συγγραφέας του The Second Body
«Αναμειγνύει την τραγική ενέργεια ενός οικογενειακού μυθιστορήματος με τη βάναυση εξέλιξη της σχέσης ανθρώπου και θηρίου. . . Ο Ντελ Άμο δείχνει ένα αποκαλυπτικό όραμα για το πώς η ανθρωπότητα οδηγήθηκε στην τρέλα, όλα στο όνομα του οικονομικού ορθολογισμού. . . Ένας πλούτος στυλ τόσο σαρωτικός όσο και ισχυρός.» -Le Monde
Ο Jean-Baptiste Del Amo, γεννημένος το 1981, είναι ένας από τους πιο συναρπαστικούς και φιλόδοξους νέους συγγραφείς της Γαλλίας. Είναι ο συγγραφέας των Pornographia, Le sel και Une éducation libertine, που κέρδισε το πρώτο βραβείο μυθιστορήματος Goncourt. Το Animalia, είναι το τέταρτο μυθιστόρημά του.
Αθήνα 2022
Σειρά: ΞΕΝΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
Σελίδες: 512
Τιμή: € 19,00 (με ΦΠΑ)
ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟΣ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΣ
ΕΝΑ ΝΕΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ
ΜΕΤΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ Η ΜΕΓΑΛΗ ΕΠΑΝΕΚΚΙΝΗΣΗ ΤΟΥ ΚΛΑΟΥΣ ΣΒΑΜΠ
ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟΣ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΣ
Η αρχή του καπιταλισμού των ενδιαφερόμενων μερών απαιτεί από τους ηγέτες των επιχειρήσεων να ορίσουν την αποστολή τους ως τη δημιουργία μακροπρόθεσμης αξίας όχι μόνο για τους μετόχους αλλά και για τους πελάτες, τους προμηθευτές, τους υπαλλήλους, τις κοινότητες και άλλους. Τα κέρδη και οι αποδόσεις έχουν σημασία, φυσικά.
Oι εταιρείες προσανατολίζονται να εξυπηρετούν τα συμφέροντα όλων των ενδιαφερομένων τους. Μεταξύ των βασικών ενδιαφερομένων είναι οι πελάτες, οι προμηθευτές, οι εργαζόμενοι, οι μέτοχοι και οι τοπικές κοινωνίες.
Κομμάτι-κομμάτι, αυτό το νέο βιβλίο του καθηγητή Klaus Schwab, Ιδρυτή και Προέδρου του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ, μοιράζεται απαντήσεις για όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη της παγκόσμιας οικονομίας, πλούσιους και φτωχούς, κατοχυρωμένους και αποζημιωμένους, δεσμευμένους ή αναζητούντες. Ο στόχος είναι η αντιμετώπιση προβλημάτων και η παροχή λύσεων, ενδιαφερόμενο μέρος προς ενδιαφερόμενο μέρος, χώρα προς χώρα, πολίτης του κόσμου προς παγκόσμιο πολίτη.
Στο επίκεντρο της επίλυσης του παζλ — και της αντιμετώπισης της παγκόσμιας διαταραχής και αβεβαιότητας — βρίσκονται τρία αναγνωρίσιμα ζητήματα που πρέπει να ταιριάζουν: Πρώτον, η εισοδηματική και άλλες ανισότητες μέσα στις κοινωνίες αυξάνεται, ενώ η αύξηση της παραγωγικότητας και των μισθών επιβραδύνθηκε και οι χώρες επιβαρύνονται από χρέη. Δεύτερον, η ισχύς στην αγορά των μεγαλύτερων εταιρειών του κόσμου έφτασε σε πρωτοφανή επίπεδα, εγείροντας ερωτήματα σχετικά με τη διάδοση της καινοτομίας και τα κέρδη παραγωγικότητας. Και τρίτον, η εκμετάλλευση των φυσικών πόρων οδηγεί σε επιδείνωση του περιβάλλοντος, επηρεάζοντας τις ζωές πολλών προς το χειρότερο.
Τι προκάλεσε τα προβλήματα.
Μια κακώς διαχειριζόμενη παγκοσμιοποίηση ή η άνοδος της τεχνολογίας που ευνοεί τους λίγους, οι πιθανοί ένοχοι είναι λεγεώνες. Σε κάθε περίπτωση, ο Schwab υποστηρίζει ότι το τρέχον σύστημά μας δεν κατάφερε να καταχωρήσει σωστά και να αντιμετωπίσει πολλά από τα ζητήματα που αντιμετωπίζουμε τώρα.
Δεν υπάρχουν εύκολες απαντήσεις και κανένας μεμονωμένος ενδιαφερόμενος δεν μπορεί να τις δώσει. Αλλά είναι βέβαιο ότι οι μεμονωμένοι παράγοντες έχουν πρακτικές και ότι οι πολιτικές έχουν σημασία, όταν πρόκειται για την αντιμετώπιση εξωτερικών δυνάμεων. Επιπλέον, όπως δείχνουν οι ιστορίες επιτυχίας από την Ελβετία έως τη Σιγκαπούρη και από την Κόστα Ρίκα έως την Κίνα, τα κοινωνικά αποτελέσματα θα είναι βέλτιστα μόνο όταν η κυβέρνηση, οι επιχειρήσεις και τα άτομα παίζουν όλοι τους αντίστοιχους ρόλους τους και συμφωνούν σε ένα κοινωνικό συμβόλαιο με κοινή ευθύνη
Ο καθηγητής Κλάους Σβαµπ γεννήθηκε το 1938 στο Ράβενσµπουργκ της Γερµανίας. Είναι ο ιδρυτής και ο εκτελεστικός πρόεδρος του Παγκόσµιου Οικονοµικού Φόρουµ. Το 1971 δηµοσίευσε το έργο Modern Enterprise Management in Mechanical Engineering, στο οποίο υποστήριζε ότι µια εταιρεία δεν πρέπει να υπηρετεί µόνο τους µετόχους, αλλά όλα τα ενδιαφερόµενα µέρη, προκειµένου να επιτύχει τη µακροπρόθεσµη οικονοµική µεγέθυνση και ευηµερία. Για να προωθήσει την έννοια του ενδιαφερόµενου µέρους, ο Σβαµπ ίδρυσε, το ίδιο έτος, το Παγκόσµιο Οικονοµικό Φόρουµ.
Ο καθηγητής Σβαµπ έχει διδακτορικό στα οικονοµικά (Πανεπιστήµιο του Φράιµπουργκ) και στη µηχανική (Ελβετικό Οµοσπονδιακό Ινστιτούτο Τεχνολογίας) και µάστερ στη δηµόσια διοίκηση από τη Σχολή ∆ηµόσιας ∆ιοίκησης Τζ. Φ. Κένεντι, του Πανεπιστηµίου Χάρβαρντ. Το 1972, εκτός από τον ηγετικό ρόλο του στο Φόρουµ, άρχισε να διδάσκει ως καθηγητής στο Πανεπιστήµιο της Γενεύης, όπου σήµερα είναι επίτιµος διδάκτωρ. Σε όλη την επαγγελµατική σταδιοδροµία του έχει λάβει πολλές διεθνείς διακρίσεις, συµπεριλαµβανοµένων δεκαεφτά τιµητικών διδακτορικών.
Μεταξύ άλλων εθνικών διακρίσεων, χρίστηκε ιππότης στη Γαλλία (Ιππότης της Λεγεώνας της Τιµής, 1997), στην Αγγλία (από τη βασίλισσα Ελισάβετ II, Ιππότης ∆ιοικητής του Τάγµατος του Αγίου Μιχαήλ και του Αγίου Γεωργίου, 2006) και στη Γερµανία (Ιππότης ∆ιοικητής του Σταυρού, 2012). Έλαβε επίσης το Παράσηµο του Τάγµατος του Ανατέλλοντος Ηλίου της Ιαπωνίας (2013).
Μετά από την πρώτη του εκδοτική προσπάθεια, έχει γράψει και συν-γράψει πολλά βιβλία και εκθέσεις, στα οποία συµπεριλαµβάνονται η ετήσια Παγκόσµια Έκθεση για την Ανταγωνιστικότητα (1979-σήµερα) του Παγκόσµιου Οικονοµικού Φόρουµ, The Fourth Industrial Revolution (2016, διεθνές µπεστ σέλερ, που µεταφράστηκε σε τριάντα γλώσσες), Shaping the Future of the Fourth Industrial Revolution (2018, µε τον Νίκολας Ντέιβις) και Η Μεγάλη Επανεκκίνηση (2020, µε τον Τιερί Μαλερέ, που κυκλοφορεί επίσης από τις Εκδόσεις Λιβάνη).
Παράλληλα µε την ηγετική θέση του στο Παγκόσµιο Οικονοµικό Φόρουµ, έβαλε τα θεµέλια, µαζί µε τη σύζυγό του Χίλντε, του Ιδρύµατος Σβαµπ για την Κοινωνική Επιχειρηµατικότητα (1998), ίδρυσε το Φόρουµ των Νέων Παγκόσµιων Ηγετών (2006) και την Κοινότητα Παγκόσµιων ∆ιαµορφωτών (2011). Κατοικεί στη Γενεύη µε τη σύζυγό του.
Ο Πέτερ Βανχάµ είναι επικεφαλής του Συµβουλίου Επικοινωνιών και ∆ιεθνών ΜΜΕ του προέδρου του Παγκόσµιου Οικονοµικού Φόρουµ. Προηγουµένως, ήταν επικεφαλής των δηµοσίων σχέσεων του Φόρουµ µε τα αµερικανικά ΜΜΕ, στη Νέα Υόρκη, και εργάστηκε ως δηµοσιογράφος στη Φιλαδέλφεια, στο Λονδίνο, στη Ζυρίχη και στο Βερολίνο.
Είναι συγγραφέας του Before I Was CEO (2016), όπου αφηγείται τα διδάγµατα ζωής και επαγγελµατικής σταδιοδροµίας διευθυνόντων συµβούλων πριν φτάσουν στην κορυφή, και έχει συµβάλει σε θέµατα που αφορούν τις αναδυόµενες αγορές και την επιχειρησιακή ηγεσία στους Financial Times, στο Business Insider, στο Harvard Business Review και σε πολλά άλλα ΜΜΕ. Έχει µεταπτυχιακά διπλώµατα στην επιχειρηµατική και οικονοµική δηµοσιογραφία (Πανεπιστήµιο Κολούµπια) και στην εµπορική µηχανική (KU Leuven). Ζει στη Γενεύη µε τη σύζυγό του, Βαλέρια.
Αθήνα 2022
Σειρά: ΠΟΛΙΤΙΚΗ-ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Σελίδες: 512
Τιμή: € 22,50 (με ΦΠΑ)
No comments!
There are no comments yet, but you can be first to comment this article.