O Ζαν-Κριστόφ Γκρανζέ, Γάλλος συγγραφέας, δεν χρειάζεται συστάσεις στο Ελληνικό αναγνωστικό κοινό. Ο τρόπος γραφής του, οι εκπλήξεις και οι αναπάντεχες ανατροπές που σε ξαφνιάζουν συνεχίζονται και στο «ΚΑΪΚΕΝ – Το μαχαίρι της τιμής και της αγάπης» που, και αυτό, κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις ΚΑΛΕΝΤΗΣ.

Ένα εξαιρετικό μυθιστόρημα, μια ευφυέστατη αστυνομική ιστορία, στην οποία ο ύποπτος είναι από την αρχή γνωστός στον αναγνώστη. Είναι; Μήπως τελικά αυτό είναι το δόλωμα που μας βάζει ο Γκρανζέ; Η ιστορία θα εξελιχθεί τελικά σε ένα ψυχολογικό θρίλερ, με φόντο την κουλτούρα και την τέχνη της Ιαπωνίας, απ όπου και προέρχεται άλλωστε, ο τίτλος του βιβλίου. «ΚΑΪΚΕΝ», είναι ένα μικρό μαχαίρι με το οποίο αυτοκτονούν οι γυναίκες των Σαμουράι. Το μαχαίρι της τιμής και της αγάπης.

Κεντρικός ήρωας ο αστυνόμος Ολιβιέ Πασάν. Μεγαλωμένος σε ιδρύματα, και με μια άσχημη εφηβεία, τελικά σπουδάζει Νομική και γίνεται αξιωματικός της Γαλλικής Αστυνομίας. Στην πρώτη του μετάθεση θα ζητήσει θέση στο εξωτερικό και συγκεκριμένα στο Τόκυο. Η Ιαπωνία, θα γίνει πλέον μια πατρίδα επιλογής για τις προσδοκίες του, τις επιθυμίες του και τα όνειρά του, αφού ο Ιαπωνικός πολιτισμός, είχε πάντα βαθιά απήχηση μέσα του.
Φυσικό επακόλουθο είναι να παντρευτεί τη γιαπωνέζα Ναόκο. Μια γυναίκα για την οποία δεν γνώριζε τίποτα για το παρελθόν της, αλλά ούτε και φρόντισε να την γνωρίσει όπως έπρεπε. Στο μέλλον, για τον Πασάν η Ναόκο ήταν ένα γιαπωνέζικο ενθύμιο στην συλλογή του. Έτσι φτάνουμε στο σήμερα και στο Παρίσι. Από την μια ο Πασάν και η Ναόκο έχουν δυο γιους, αλλά οδεύουν πλέον προς το διαζύγιο. Από την άλλη, ο αστυνομικός βρίσκεται στα ίχνη ενός μανιακού δολοφόνου εγκύων γυναικών και εμπρηστή μαιευτηρίων του Πατρίκ Γκιγιάρ. Πρόκειται για ένα «ανδρόγυνο» πλάσμα, ένα ερμαφρόδιτο ον χωρίς ταυτότητα, με κακία και μίσος για κάθε άνθρωπο που γνώρισε και δεν τον αποδέχθηκε. Και ενώ ο Πασάν είναι σίγουρος για την ενοχή του Γκιγιάρ δεν έχει αποδείξεις για να τον συλλάβει. Ο Γκιγιάρ αποδεικνύεται πανέξυπνος και δύσκολος αντίπαλος και γίνεται πλέον για τον Πασάν εμμονή, αν και κάτι ανάλογο νοιώθει και ο Γκιγιάρ, μια αντίστοιχη εμμονή αφού η θηλυκή του πλευρά, ίσως και να τον έχει ερωτευτεί! Όταν όμως η Ναόκο βρει στο ψυγείο του σπιτιού το γδαρμένο πτώμα ενός πιθήκου, τότε ο Πασάν θα καταλάβει ότι απειλείται και η οικογένειά του με ένοχο φυσικά και πάλι τον Γκιγιάρ, κατά την άποψή του. Ένα ανελέητο κυνηγητό αρχίζει γεμάτο αγωνία και σασπένς.
Είναι όμως πραγματικά ο Γκιγιάρ αυτός που απειλεί την οικογένειά του ή μήπως μια σκιά από το παρελθόν της Ναόκο που έρχεται απειλητικά να διεκδικήσει ό,τι της ανήκε; Ένα ψυχικά διαταραγμένο πλάσμα ευθύνεται για όλα ή μήπως λάθη του χθες οδηγούν στον σημερινό εφιάλτη;
Μια συναρπαστική σκληρή ιστορία και συνάμα γεμάτη στοιχεία τρυφερότητας, με έντονη κινηματογραφική ροή και ευφυή-καταιγιστική πλοκή και πολλές εκπλήξεις και ανατροπές. Ένα υπέροχο ταξίδι στην Ιαπωνία του χθες και του σήμερα, «ζωγραφισμένο» με την πένα του Γκρανζέ, γραμμένο σε τριτοπρόσωπη αφήγηση και την προσεγμένη μετάφραση της Μαρίας Γαβαλά. Ένα δυνατό ψυχολογικό θρίλερ που θα λατρέψουν οι λάτρεις του είδους.
«…Για έναν Ιάπωνα, η ανθρώπινη ύπαρξη είναι συγκριτική με ένα κομμάτι μεταξωτού. Δεν μετράει η διάρκεια αλλά η ποιότητά της. Μικρή σημασία έχει αν τελειώσει κανείς στα είκοσι, στα τριάντα ή τα εβδομήντα. Η ύπαρξη πρέπει να είναι χωρίς λεκέ και χωρίς σκίσιμο…»

(Από το οπισθόφυλλο του βιβλίου)

“Στα βορειοδυτικά προάστια του Παρισιού, στις ευαίσθητες αστικές ζώνες όπου ζουν κυρίως μετανάστες από τη Βόρεια Αφρική, εκεί όπου η βία κυριαρχεί, οι χειρότεροι εφιάλτες θα γίνουν πραγματικότητα. Ένας μανιακός, ένα ανδρόγυνο ον που έχει υποστεί τη βία, την ταπείνωση και την εγκατάλειψη, γίνεται κατά συρροή δολοφόνος εγκύων γυναικών και των βρεφών τους.
Ο αστυνόμος Ολιβιέ Πασάν, έχοντας μια καταδίκη στην πλάτη του για κατάχρηση εξουσίας και ανυπακοή, αποκηρυγμένος από τους ανωτέρους του, θα εξαπολύσει κυνηγητό εναντίον του παρανοϊκού δολοφόνου, μόνος του, σαν μοναχικός σαμουράι που δεν ανήκει σε κανέναν κύριο, αλλά υπακούει αποκλειστικά στους δικούς του νόμους του θάρρους, του δικαίου και της ηθικής.
Όμως και στην προσωπική του ζωή, ο αστυνόμος Πασάν έχει να παλέψει με άλλους εφιάλτες, ίσως ακόμα τρομακτικότερους. Ποια είναι στην πραγματικότητα η Γιαπωνέζα γυναίκα του; Μια ύπαρξη μοιραία, με χαλύβδινο χαρακτήρα και εξωτική ομορφιά; Ή μια ύπαρξη ευάλωτη, καταποντισμένη στη δίνη των προσωπικών μυστικών της, η οποία παραπαίει ανάμεσα σε δύο κόσμους, τον δυτικό κόσμο της ελευθερίας και τον κόσμο των πατρογονικών αξιών και δεσμεύσεων;”

Το χάσμα αλλά και οι γέφυρες μεταξύ του δυτικού και του ιαπωνικού πολιτισμού, η βία και η ωμότητα των σύγχρονων μητροπόλεων σε ένα μυθιστόρημα με καταιγιστική δράση, γοητευτικό μυστήριο και συνεχείς ανατροπές. Ένα βιβλίο-φόρος τιμής τόσο στα λογοτεχνικά είδη του αστυνομικού, του ψυχολογικού θρίλερ, του τρόμου, του περιπετειώδους μυθιστορήματος, όσο και στον κόσμο του κινηματογράφου.