Το βιβλίο αυτό για τη σημασία των νανουρισμάτων και των ιστοριών/μύθων, είναι ένα ταξίδι φαντασίας, ένα παράθυρο στον κόσμο.
Στη σημερινή εποχή της τεχνολογίας ,της ταχύτητας και του αγχωτικού κοινωνικού περίγυρου,ο τίτλος του βιβλίου μπορεί να θεωρηθεί άκαιρος και αναχρονιστικός. Κι όμως, ο λόγος της συγγραφής του είναι να καταδειχτεί η σπουδαιότητα των νανουρισμάτων και των ιστοριών/μύθων στην ανάπτυξη του παιδιού, καθώς και ο σημαντικός ρόλος που διαδραματίζουν στη δυαδική σχέση παιδιών –γονιών.
Τα νανουρίσματα και οι ιστορίες/ μύθοι βοηθούν τα μικρά παιδιά να αποκοιμηθούν , ενώ οι ιστορίες/μύθοι μπορούν να απευθύνονται σε παιδιά από 12 μηνών και να διαβάζονται οποιαδήποτε ώρα της ημέρας. Είναι όλα απλά και λιτά και ως προς τα κεντρικά πρόσωπα τα νανουρίσματα μπορεί να είναι ζώα ή στοιχεία της φύσης και στις ιστορίες/μύθους προσωποποιούνται , μιλούν, δρουν και αισθάνονται.


Ο ύπνος είναι σημαντικός σε περιόδους ωρίμανσης του εγκέφαλου, όπως είναι η βρεφική και παιδική ηλικία. Ο ύπνος συμβάλλει σημαντικά στη μάθηση και στη μνήμη του παιδιού .Τα νανουρίσματα βοηθούν τα παιδιά να κοιμηθούν, είναι σύντομα, περιεκτικά, έχουν αργό ρυθμό ,συνοδεύονται από ένα ελαφρύ ρυθμικό λίκνισμα .Τις λέξεις το παιδί δεν είναι ακόμα σε θέση να τις αντιληφθεί, αυτά όμως που αντιλαμβάνεται είναι ο ήχος , η τονικότητα και τα συναισθήματα που μεταδίδονται. Τα παιδιά που οι μητέρες τους τα νανουρίζουν είναι πιο ασφαλή και ήρεμα.
«Νάνι νάνι, κοριτσάκι , νάνι, κι ο πατέρας σου,/ κράχτης του καλού καιρού,/ σμαραγδένιο βατραχάκι,/στη δεξιά γωνιά του φεγγαριού,/ στη φωνή του τ΄άστρα βάνει ,/νάνι, νάνι.» Απόσπασμα από ποίημα του Γιάννη Ρίτσου «Νάτη η νύχτα που σιμώνει»
Σκοπός του βιβλίου είναι να καταδείξει τη σημαντικότητα των νανουρισμάτων και των ιστοριών/μύθων στη βιο-ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού και τον ρόλο τους στην υποκειμενική επικοινωνία ανάμεσα στο βρέφος /παιδί και στη μητέρα/φροντιστή τη σημερινή εποχή. Τα παιδιά , από τη βρεφική ηλικία , πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να ακούσουν νανουρίσματα και να έρθουν έτσι από πολύ νωρίς σε επαφή με το βιβλίο.
Το βιβλίο χωρίζεται σε δύο μέρη, ένα για τα νανουρίσματα και ένα για τις ιστορίες /μύθους, που περιλαμβάνουν σύντομα αλλά περιεκτικά κεφάλαια , έτσι ώστε να μπορεί εύκολα να ανατρέξει κάποιος γονιός/φροντιστής ,αλλά και κάποιος ειδικός. Στο βιβλίο δεν θα βρείτε παρά μόνο ενδεικτικά κάποια νανουρίσματα και κάποιες ιστορίες ή μύθους.


Ο χρόνος που απαιτείται για να πούμε ένα νανούρισμα ή μια ιστορία είναι σχετικά μικρός , το όφελος, όμως , είναι πολύ μεγάλο και διαχρονικό .Οι αναφορές του βιβλίου είναι για την ηλικιακή ομάδα από 0-4 χρονών, όμως μπορεί να χρησιμοποιηθούν σε μεγαλύτερα παιδιά σε συνθήκες άγχους, κρίσεων, κατευνασμού κ.λ.π.
Το μικρό αυτό βιβλίο με απόλυτα κατανοητή και περιεκτική γραφή ,επιτυγχάνει να επαναφέρει τον κομβικό ρόλο των νανουρισμάτων-ιστοριών /μύθων στην ιεροτελεστία του ύπνου ,αλλά και στην ολόπλευρη ανάπτυξη των μικρών παιδιών.
Πρόκειται για ένα εξαιρετικό βιβλίο ,απλό και προσιτό, απαραίτητο για τους νέους γονείς και όσους ασχολούνται με τη φροντίδα των παιδιών.
Διαβάστε το.


Η Ελευθερία Παναγιωτοπούλου γεννήθηκε το 1961. Έκανε πενταετείς σπουδές Ψυχολογίας στο Πανεπιστήµιο Λοµονόσοφ της Μόσχας. Είναι κάτοχος Msc Νευροψυχολογίας. Το 1999 ολοκλήρωσε την εξειδίκευσή της στην Οµαδική Ψυχοθεραπεία και το 2012 αποφοίτησε από τη Σχολή Κοινωνικής Ανθρωπολογίας του Παντείου Πανεπιστηµίου. Εργάστηκε επί τριάντα χρόνια ως κλινική ψυχολόγος στο Νοσοκοµείο Παίδων Π. και Α. Κυριακού. Έχει µεταφράσει το βιβλίο Εισαγωγή στη Νευροψυχολογία της Λ. Σ. Τσβετκόβα (Εκδόσεις Πασχαλίδη). Επίσης, έχει γράψει δύο βιβλία ψυχολογίας, σε αυτοέκδοση (Παρουσίαση των Τεστ των Μύθων και Εγχειρίδιο για Ψυχολόγους Παιδιών και Εφήβων). Από τις Εκδόσεις Λιβάνη κυκλοφορούν επίσης τα βιβλία της Τα Ανείπωτα και Ρωγµές Ιστορίας.
Η Άιντα Ξένη Ντβέικ είναι ψυχολόγος, κάτοχος πτυχίου Ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστηµίου. Έκανε µετεκπαίδευση στην Ουαλία, στο Bangor University, στο πρόγραµµα «Βασικές Αρχές της Κλινικής Ψυχολογίας», καθώς και εκπαίδευση στην Οµαδική Ανάλυση και Ψυχοθεραπεία. Αποφοίτησε από το ετήσιο πρόγραµµα ειδίκευσης στη Συµβουλευτική και στον Επαγγελµατικό Προσανατολισµό (ΠΕΣΥΠ) της ΑΣΠΑΙΤΕ. Έχει παρακολουθήσει το Mindfulness Stress Reduction Program (πρόγραµµα µείωσης του άγχους) στην Ουαλία και στην Αθήνα. Έχει εργαστεί σε ιδιωτικά κέντρα και σε σχολεία και τώρα εργάζεται ως ψυχολόγος στο Κέντρο Κοινότητας του Δήµου Μοσχάτου – Ταύρου.