Η Μαρία Κάλλας, είναι η Μις Κάλλας των παιδικών χρόνων του Αλέξανδρου Αντωνόπουλου. Την γνώρισε για πρώτη φορά το 1958 στο Ντάλας. Αυτή ήταν 35 ετών και ο Αντωνόπουλος 11. Ο παππούς του Αλέξανδρου Αντωνόπουλου θα σκηνοθετούσε την Κάλλας στη Μήδεια του Κερουμπίνι.
Ο Αλέξανδρος Αντωνόπουλος εγγονός της Κατίνας Παξινού και του Αλέξη Μινωτή συνάντησε πέντε φορές την διάσημη σοπράνο Μαρία Κάλλας, ασήμαντες για εκείνη, αλλά καθοριστικές για τον μικρό Αλέξανδρο, που μαγεύτηκε με την προσωπικότητα της θρυλικής ντίβας της όπερας.


Η Μαρία Κάλλας (Μαριάννα Καλογεροπούλου) πέθανε το 1977, 54 ετών. Όλα αυτά τα χρόνια γυρίστηκαν δεκάδες ντοκιμαντέρ και γράφτηκαν δεκάδες βιβλία και χιλιάδες άρθρα. Και είναι πράγματι αξιοσημείωτο το ότι οι άνθρωποι επανέρχονται ξανά και ξανά στην Κάλλας. Αλήθεια, ποιο μυστικό κρύβει η ανομοιογενής φωνή της; Ποιο αίνιγμα γράφεται στα βυζαντινά της μάτια; Γιατί μας μαγνητίζει ακόμα; Πέρασαν πολλές φωνές. Μεγάλες φωνές. Και τεχνικά πολύ καλύτερες απ΄τη φωνή της Κάλλας. Τι την κάνει ανεπανάληπτη; Γιατί δεν την ξεχνάμε; Γιατί δεν την ξέχασε ο Αλέξανδρος Αντωνόπουλος;
Αυτό το κείμενο του Αλέξανδρου Αντωνόπουλου ήταν η προσπάθεια του να εξηγήσει αυτή την εμμονή. Γράφοντας προσπάθησε να την εξερευνήσει. Να τη γνωρίσει. Ποια ήταν στ΄ αλήθεια αυτή η γυναίκα. Το βιβλίο αυτό είναι η ιστορία αυτής της εικόνας της Μαρίας Κάλλας, όπως καταγράφηκε στην παιδική και νεανική ψυχή του Αλέξανδρου Αντωνόπουλου. Αλλά όσο προχωρούσε το κείμενο τόσο συνειδητοποιούσε ο συγγραφέας ότι δε θα τη γνωρίσει ποτέ. Πάντα θα κρύβεται μέσα στον μύθο της. Στον μύθο που έχει γι΄ αυτήν ο καθένας από μας που την αγαπήσαμε. Το αφήγημα αυτό δεν είναι μια βιογραφία της Κάλλας. Είναι μια μυθιστορηματική βιογραφία. Είναι το ημερολόγιο της εικόνας της στο μυαλό του συγγραφέα. Είναι οι προβολές του πάνω της. Αυτά που κράτησε. Αυτά που είχε ανάγκη να κρατήσει. Κατέγραψε με λέξεις την πικρή μελωδία που γέννησαν μέσα του τα πάθη της. Ναι. Δεν κατέγραψε την Κάλλας. Κατέγραψε τον εαυτό του…


Αυτό το βιβλίο περιέχει την γέννησή της Μαρίας Κάλλας το 1923 στην Αμερική, την δεσποτική μάνα της, τη Λίτσα με τα χίλια πρόσωπα, τα δύσκολα χρόνια της Κατοχής στην Ελλάδα, που η χωρισμένη μητέρα της έγινε ρουφιάνα, πουτάνα και μετρέσα των Ιταλών, για να επιζήσουν, η δημόσια διαπόμπευση της Κάλλας σαν συνεργάτιδα και μετρέσα των Ιταλών κατακτητών, τα πρώτα βήματα της Κάλλας στην όπερα, που έφυγε από τη Νέα Υόρκη με ένα φουστάνι και γύρισε βασίλισσα της όπερας, τα έργα της όπερας που έπαιξε και τους πέντε ρόλους που την ταύτισε το κοινό (Μήδεια, Τόσκα, Νόρμα, Λουτσία ντι Λαμερμούρ και Τραβιάτα), τα θέατρα που εμφανίστηκε η Κάλλας (την Επίδαυρο, το θέατρο του Ηρώδου του Αττικού, το Κόβεντ Γκάρντεν του Λονδίνου, την Μετροπόλιταν όπερα της Νέας Υόρκης, την Σκάλα του Μιλάνου, την όπερα του Ντάλας, την όπερα του Βερολίνου, το θέατρο της Βενετίας, το θέατρο του Παρισιού, το Τέατρο Κομουνάλε της Φλωρεντίας, το Τέατρο Μουνισιπάλ στο Ρίο ντε Τζανέιρο κ.α.), τις πόλεις ολόκληρου του κόσμου που ταξίδεψε, τα έργα που τραγούδησε και αγάπησε, τους συνεργάτες της (την Ελβίρα ντε Ιντάλγκα, τον Δημήτρη Μητρόπουλο, τον Αλέξη Μινωτή, τον Λουκίνο Βισκόντι, τον Χέμπερτ φον Κάραγιαν, τον Τζουζέπε ντι Στέφανο, τον Τούλιο Σεραφίν, τον Λέοναρντ Μπερστάιν, τον Βίκτορ ντε Σάμπατα κ.α.) την πιο λαμπερή πενταετία της ζωής της, την πενταετία 1954-1958, που έζησε την απόλυτη δόξα και γίνεται είδωλο, απόλυτη Ντίβα, την Λα Ντιβίνα των Ιταλών, την αντιπαλότητα και αντιζηλία με την μεγάλη ιταλίδα πριμαντόνα Ρενάτα Τεμπάλντι, τους έρωτές της, κυρίως με παντρεμένους άνδρες (Μπατίστα Μενεγκίνι, Μπαγκαρόζι, Μαγκλιβέρα, Τζουζέπε ντι Στέφανο ,Λουκίνο Βισκόντι, Πιερ Πάολο Παζολίνι, τον πιο μεγάλο της έρωτα, τον Αριστοτέλη Ωνάση), την αληθινή αγάπη που δε γνώρισε ποτέ, την περίφημη κρουαζιέρα το 1959 με την θαλαμηγό Χριστίνα του Ωνάση, τότε που ήταν στην απόλυτη κορυφή της δόξας της, τις διασκεδάσεις, τα πάρτι, τους χορούς, τα κοσμικά κέντρα, τις γνωριμίες με διάσημα πρόσωπα, τις αντιπάθειες και κακές σχέσεις που είχε με τους διευθυντές των σημαντικότερων θεάτρων του κόσμου Αντόνιο Γκιρινγκέλι και Ρούντολφ Μπινγκ, τις συγκρούσεις και την απομάκρυνσή της από τη μητέρα της και τον πατέρα της, τον υποβιβασμό της πιο μεγάλης πριμαντόνας του κόσμου σε απλή μετρέσα του Έλληνα μεγιστάνα, την δημόσια εξόντωσή της από τη Φιορέντσα Κοσότο το 1965 και την κατάρρευσή της στα παρασκήνια, τις αποδοκιμασίες και την «προδοσία» από το Ιταλικό και Γαλλικό κοινό, που πρώτα τη λάτρευε και την χειροκροτούσε, την πρόταση γάμου που δεν ήρθε ποτέ από τον έρωτα της ζωής της τον Αρίστο, το τέλος της καριέρας της ντίβας, του τέλους κάθε ελπίδας να έχει μια δική της οικογένεια, τη μοναξιά της, το κύκνειο άσμα της, το τέλος της πρώτης σοπράνο στον κόσμο και της πιο σπουδαίας ηθοποιού της όπερας, το τέλος της φωνής της, το τέλος της βουβής Μήδειας. Addio del passato.


Ποια ήταν η Μαρία Κάλλας; Πραγματικότητα, φαντασία, εξιδανίκευση και απομυθοποίηση συμπλέκονται και αλλοιώνουν την εύθραυστη ύλη της αλήθειας των γεγονότων, που φαντάζει όλο και πιο απροσπέλαστη. Το μόνο που μας μένει είναι η αλήθεια των αισθημάτων μας.
Διαβάστε το.


Ο ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ είναι ηθοποιός. Γεννήθηκε στο Λος Άντζελες των ΗΠΑ και είναι εγγονός της Κατίνας Παξινού. Σπούδασε Νομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, αλλά δεν άσκησε ποτέ τη δικηγορία. Τελείωσε τη Δραματική Σχολή Αθηνών. Για δεκαεφτά χρόνια παρουσίαζε το δελτίο ειδήσεων καθώς και ενημερωτικές εκπομπές στην κρατική τηλεόραση. Έχει πάρει μέρος σε πολλές τηλεοπτικές σειρές, σε αρκετές κινηματογραφικές ταινίες και φυσικά, από το 1972 μέχρι σήμερα, έχει συνεχή παρουσία στο θέατρο (στο Εθνικό και στις περισσότερες αθηναϊκές σκηνές).
O ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΕΠΠΑΣ γεννήθηκε στο Λουτράκι Κορινθίας. Πέρασε στο Μαθηματικό Αθήνας, το οποίο εγκατέλειψε σύντομα, γράφτηκε στη Σχολή Σκηνοθεσίας Σταυράκου, την οποία επίσης εγκατέλειψε. Τελείωσε μόνο τη Σχολή Υποκριτικής του Εθνικού Θεάτρου και από το 1987 συνεργάζεται με τον Θανάση Παπαθανασίου. Έχουν γράψει και σκηνοθετήσει μαζί 2 τηλεοπτικά σίριαλ, 4 ταινίες, 28 πρωτότυπα θεατρικά έργα και 12 διασκευές ξένων έργων. Επίσης έχει γράψει μόνος του ένα βιβλίο που κυκλοφορεί και ακόμη ένα, αδημοσίευτο. Το ΜΗΝ ΕΝΟΧΛΕΙΤΕ ΤΗ ΜΙΣ ΚΑΛΛΑΣ, σε συνεργασία με τον Αλέξανδρο Αντωνόπουλο, είναι το τρίτο του βιβλίο.