Συλλογικότητες και φορείς έχουν οργανώσει ένα υπαίθριο πάρτι, στην περιοχή του παλιού Φραγκομαχαλά της Θεσσαλονίκης , ενάντια στην ψήφιση του τρίτου μνημονίου, κόντρα στην επιβολή των capital controls.
Κάποιοι αφήνουν ελεύθερα μέσα στο συγκεντρωμένο πλήθος τρία μικρά ελάφια προκαλώντας αναστάτωση. Η κίνηση αυτή είχε κάτι το συμβολικό .Μέλη φιλοζωικής εταιρείας, που συμμετείχε ενεργά στη δράση, κατάφεραν και έπιασαν τα ελάφια και το πράγμα ξεχάστηκε.
Δυο άντρες που φοράνε μάσκες βυζαντινών αξιωματούχων έχουν πάρει στο κατόπι την Ιφιγένεια Ρούσσου .Καταλαβαίνει ποιοι είναι και την πιάνει πανικός. Καθώς τρέχει βλέπει να της κλείνει τον δρόμο ένας άντρας που φοράει την μπέρτα με το βυζαντινό έμβλημα του αυτοκράτορα. Τελικά όσο και αν αντιστέκεται οι τρεις άντρες κατορθώνουν να την χτυπήσουν και να πάρουν την Ιφιγένεια αναίσθητη μαζί τους.
Η διοργανώτρια Ιφιγένεια Ρούσσου και ιδρυτικό μέλος της αυτόνομης συλλογικότητας Ροδάνθη εξαφανίζεται χωρίς να αφήσει κάποιος ίχνος. Οι φίλοι και οι σύντροφοί της: ο Αχιλλέας, η Κασσιανή και ο Θέμης δεν μπορούνε να την βρούνε.
Η Ιφιγένεια Ρούσσου συμμετέχει σε αυτοοργανώσεις και συλλογικότητες, όπου βρει αντίσταση μπλέκεται ,όπου αντιληφθεί πρωτοπορία τρέχει να βιώσει τις ζυμώσεις ,να διαμορφώσει τις συνθήκες. Είναι ένα εξαιρετικό πλάσμα. Μπορεί να φτιάξει χρυσάφι από λάσπη. Δίνει το αίμα της για να γεμίσουν οι ζωές των άλλων. Θεωρεί πως η ζωή που ζούμε δεν είναι αρκετή και πως πρέπει να κάνουμε ότι μπορούμε για να την κάνουμε καλύτερη. Πιστεύει στη βιωματική καθημερινή επανάσταση. Η συλλογικότητα Ροδάνθη που ανήκε η Ιφιγένεια και οι φίλοι της πρόσδιδε βαρύτητα όχι μόνο στο πολιτικό, αλλά και στο πολιτιστικό στοιχείο .Ήτανε ρόδα που ανθίζανε και θέλανε το άρωμα τους να απλωθεί σε όλο τον κόσμο. Σκοπός της Ροδάνθης ήταν η δημιουργία πρόσφορων συνθηκών για την αλληλεπίδραση των ανθρώπων και την εδραίωση εναλλακτικών μορφών κοινωνικής και αλληλέγγυας οικονομίας. Η έδρα της Ροδάνθης ήταν ένα πανέμορφο κτίσμα νεοκλασσικής αρχιτεκτονικής, η Βίλα Μπεναρόγια, στην Άνω Πόλη και είχε παρθεί με κατάληψη. Ένα ξημέρωμα κάποιοι ακροδεξιοί επιτέθηκαν στην κατάληψη βάζοντας φωτιά στο κτίριο. Λίγες μέρες μετά, έγινε εκκένωση της Βίλας Μπεναρόγια από την αστυνομία. Πλέον έχουν δρομολογηθεί οι διαδικασίες ώστε το νεοκλασσικό να περάσει στην κατοχή της Σόλιδος μιας μη κυβερνητικής οργάνωσης με σκοπό τον σχεδιασμό και τη διοργάνωση φιλανθρωπικών δράσεων.
Η Τάνια που ανήκει στον κύκλο των Στουδιτών. Μπήκε σε αυτόν τον κόσμο για να ξεπληρώσει τα χρέη του πατέρα της και έγινε πουτάνα πολυτελείας. Έχει ως αποστολή να πάρει οπωσδήποτε ένα στικάκι από τον Θωμά Βασιλείου (οικονομολόγο και βασικό μέτοχο της εταιρίας οικονομικών μελετών Uniform) ,που περιέχει κρισιμότατες πληροφορίες για το κύκλωμα της πατρωνίας . Το παλιό και το νέο. Τους Στουδίτες και τη Uniform.Τα αφεντικά που είχαν αρχικά τον έλεγχο και τα αφεντικά που ανέλαβαν στη συνέχεια.
Αφού κάνουν έρωτα, η Τάνια κατορθώνει να πάρει το στικάκι. Η Ιφιγένεια την είχε ειδοποιήσει, αν όλα πάνε καλά, να κρυφτεί σε μια γκαρσονιέρα του Αχιλλέα.
Ο Κύρος Σταματίου σύντροφος της Ιφιγένειας, μετά από τρεις μέρες, ανησυχεί για την φίλη του, αφού δεν βρίσκεται πουθενά ,οπότε να αναγκάζεται να ζητήσει βοήθεια από τον ντετέκτιβ Πέτρο Ριβέρη της Cosmopolis, της μεγαλύτερης εταιρείας ιδιωτικών ερευνών στην Ιταλία. Οι φίλοι του τον φωνάζουν Πιέρο και αλωνίζει όλη την Ευρώπη. Ο Κύρος του ζητάει να βρει την Ιφιγένεια όπου κι αν βρίσκεται ό,τι και αν κάνει.
Ο Πέτρος Ριβέρης θα βρει στοιχεία για ένα κύκλωμα πατρωνίας, μια φατρία προστασίας, που δρούσε και αναπτυσσόταν στην Θεσσαλονίκη ,με έντονες αναφορές στη βυζαντινή περίοδο. Υπήρχε μια λίστα με βυζαντινές ιδιότητες και επαγγέλματα που συνιστούσαν το κύκλωμα. Τα μέλη του κυκλώματος , τα οποία είναι επαγγελματίες και εργαζόμενοι , αγοράζουν προστασία από τους σημερινούς πάτρωνες παρέχοντάς στους προμήθεια. Το κύκλωμα ήταν βασισμένο στον θεσμό της πατρωνίας που είχε αναπτυχθεί κατά κόρον στο Βυζάντιο. Ο θεσμός περιελάμβανε δυο ομάδες ανθρώπων, τους πάτρωνες και τους πελάτες. Κάθε προστατευόμενος είχε ένα βυζαντινό προσωνύμιο (Πρωτοσπαθάριος, σακελάριος δεσπότης, κριτής, μανδάτορας, ρεφενδάριος, κοντόσταυλος, βόθρος, πρωτοσύγκελλος, ταβουλλάριος, κράχτης, μεσάζων, χαρτουλάριος, κουβουκλάριος, μάστορας, έμπορος τιτουλάριος, ιατρός, ψαράς, αστροπόλισσα και γεωργός) που αντιστοιχούσε σε μια ιδιότητα. Δίπλα σε κάθε βυζαντινή ιδιότητα υπήρχε ένας εντεκαψήφιος αριθμός για κάθε βυζαντινό επάγγελμα.
Πολλά από αυτά είχε ανακαλύψει η Ιφιγένεια και δεχόταν τον τελευταίο καιρό απειλές .Είχε προχωρήσει αρκετά με την αποκάλυψη των μελών του κυκλώματος. Ήταν σίγουρη ότι η Uniform ήταν μπλεγμένη στο κύκλωμα και είχε ως βιτρίνα τη Σόλιδος. Και σύντομα θα είχε όλα εκείνα τα στοιχεία για να τους τινάξει στον αέρα. Η Ιφιγένεια είχε στα χέρια της ένα πολύ γερό χαρτί, το οποίο σκόπευε να ανακοινώσει πιθανότατα μετά το τέλος του πάρτι .Ήθελε να πράξει υπέρ των καταπιεσμένων, αλλά έθετε τη ζωή της σε κίνδυνο. Το πιθανότερο αυτοί που εξαφανίσανε την Ιφιγένεια ανήκαν στο κύκλωμα προστασίας ,ήταν πελάτες , υποτελείς των πατρώνων. Οι πάτρωνες ήταν επιφανείς προσωπικότητες της περιοχής…
Η άλλη πλευρά του φεγγαριού.
Μια κυριολεκτικά μαφία που ήλεγχε μέρος της τοπικής οικονομίας.
Τι σχέση έχουν οι Στουδίτες με τη Uniform και τη Σόλιδος;
Ποιος ήταν ο μυστικός και ο σακελλάριος, που ήταν λαγοί στις δημοπρασίες σπιτιών που ήθελε να πάρει η Σόλιδος για να μπει στην αγορά των βραχυχρόνιων μισθώσεων κατοικίας ;
Ποιοι κάνανε στημένους πλειστηριασμούς σπιτιών;
Φταίνε τα μνημόνια για τα κυκλώματα προστασίας;
Έκανε η Σόλιδος φιλανθρωπίες;
Ποια ήταν η αστροπόλισσα;
Ποιο ήταν το πλυντήριο όπου ξεπλενόταν τα μαύρο χρήμα και λειτουργούσε ως εταιρία σκούπα ;
Γιατί χρησιμοποιήθηκαν αυτές οι βυζαντινές ιδιότητες από τους Σουδίτες και τη Uniform ;
H δίψα για εκδίκηση τυφλώνει;
Πού βρισκόταν η Ιφιγένεια; Ήταν ζωντανή ή νεκρή;
Ήταν δίδυμοι ο Ιωάννης Παλαιολόγος και ο Αλέκος Μετοχίτης;
Ποιος ψάχνει για παλάτια στην άμμο και για διαμάντια στα σκουπίδια;
Η Ροδάνθη τελικά ήταν τα ρόδα που άνθισαν για λίγο και μαράθηκαν γρήγορα;
Καθώς πλησιάζει στη λύση του γρίφου ο Πέτρος Ριβέρης, συνειδητοποιεί πως όταν η αλήθεια και η πραγματικότητα δεν ταυτίζονται , το κόστος της λύτρωσης είναι πολύ μεγάλο για όλους.
Ένα πυκνό αφήγημα μεγάλης έντασης, ελλειπτική ατμόσφαιρα και αλλόκοτες χαρακτήρες που αδράχνει τον αναγνώστη.
Ένα μυθιστόρημα που φωτίζει τα όρια και την ώσμωση ανάμεσα στην απελπισμένη ενδοσκόπηση, την βία και απληστία των πλουσίων και πατρώνων και τον προβληματικό φανατισμό.
Ένα βιβλίο που μας διδάσκει πώς να ζούμε σε εποχές κρίσεων και πώς να σκεφτόμαστε για αυτές , πράγματα που χρειαζόμαστε εκ νέου σήμερα.
Διαβάστε το.
Ο Πάνος Ιωαννίδης γεννήθηκε τον Αύγουστο του 1978. Είναι ο δημιουργός του ιδιωτικού ντετέκτιβ Πέτρου Ριβέρη, ο οποίος πρωταγωνιστεί στα τρία νουάρ μυθιστορήματά του [Τα μωρά της Αθηνάς (Πηγή, 2016), Ο χορός της μέλισσας (Κέδρος, 2019) και Ο καιρός των ρόδων (Κέδρος, 2021)]. Διακρίθηκε στον 1ο διαγωνισμό της Ελληνικής Λέσχης Αστυνομικής Λογοτεχνίας με το διήγημα «Η γυναίκα από τη Ζυρίχη», το οποίο εκδόθηκε στον συλλογικό τόμο 15 σφαίρες αναζητούν θύματα (Άπαρσις, 2013). Έχει εκδώσει δύο ποιητικές συλλογές [Ποιήματα της στιγμής και άλλες ουτοπικές ιστορίες (ηλεκτρονική αυτοέκδοση, 2014) και Λοκομοτίβα (Το Δόντι, 2017)], ενώ διηγήματα και κείμενα κριτικής του έχουν κυκλοφορήσει στον έντυπο και στον ηλεκτρονικό τύπο. Είναι διδάκτωρ οικονομικών επιστημών. Ζει στη Δράμα με τη σύντροφό του και τον γιο τους.
No comments!
There are no comments yet, but you can be first to comment this article.