Συγγραφέας του βιβλίου «Του κύκλου τα γυρίσματα» – Εκδόσεις «Μπαρμπουνάκη»

Μια δραματική ιστορία σε τρεις πράξεις και τρεις κωμωδίες περιλαμβάνονται στο νέο βιβλίο του δημοσιογράφου Άγγελου Κολοκοτρώνη «Του κύκλου τα γυρίσματα». Η επιλογή των ηρώων του δεν έγινε τυχαία. Γνωρίζοντας πολύ καλά πως η δημοσιογραφία, την οποία υπηρέτησε με ήθος και συνέπεια έχει δικούς της κανόνες αλλά και η συγγραφή ενός θεατρικού έργου που υπηρετεί τα τελευταία χρόνια, τις δικές του απαιτήσεις, κατάφερε να περάσει μέσα από τα βιώματα των πρωταγωνιστών του μια έντονη κοινωνική κριτική και μηνύματα με αποδέκτες όλους εμάς. Όπως λέει στο Vivlio-life ο συγγραφέας «Συχνά άλλα φαίνονται σε μια πρώτη προσέγγιση και άλλα υπονοούνται. Υπάρχουν προβληματισμοί. Ειρωνεύομαι αδίστακτα το «εγώ». Την υποκρισία. Την μικρότητα. Την απιστία. Την επιπολαιότητα. Όσα μπορεί κάποτε να μας προκάλεσαν να τα ακολουθήσουμε, αλλά την τελευταία στιγμή συγκρατηθήκαμε ή όχι. Μπορεί, δεν ξέρω, να ειρωνεύομαι τον ίδιο τον συγγραφέα».

Έχει ο καιρός γυρίσματα… Τελικά έχει και ο κύκλος γυρίσματα; Και αν ναι ποιος είναι ο κύκλος και ποια τα γυρίσματά του; Μιλήστε μας για τον τίτλο του βιβλίου σας.
Πίσω από τον τίτλο διαδραματίζεται μια δραματική ιστορία, σε ένα έργο στο οποίο ένας από τους πρωταγωνιστές δεν είναι αυτός που παρουσιάζεται, αλλά κάποιος άλλος. Η πραγματική ταυτότητά του αποκαλύπτεται στο τέλος. Πέραν αυτού, το έργο περιγράφει το δράμα μιας ανύπαντρης μάνας με δυο παιδιά, που έχει φτάσει στα όριά της, για να μπορέσει να ξεπεράσει τις δυσκολίες της ζωής της. Ένας άφαντος πατέρας των παιδιών της, εμφανίζεται από το πουθενά, αλλά δεν είναι βέβαιο ότι είναι αυτός. Το έργο εστιάζει στη γυναικεία αντοχή και τα έντονα συναισθήματα που αναδεικνύονται, στην προσπάθειά της να μεγαλώσει τα παιδιά της. Και ενώ «χτυπιέται» αλύπητα, από κρίσεις πανικού, στο τέλος λύνονται όλοι οι γρίφοι. Ένας ανεκπλήρωτος έρωτας, μια παρεξήγηση της ζωής και μια ολική ανατροπή, είναι όσα χαρακτηρίζουν το έργο. Ο τίτλος είναι δάνειο από τον Βιτσέντζο Κορνάρο και ο κύκλος είναι η ίδια η ζωή, η διαδρομή και οι ανατροπές της.

Η εικόνα του εξωφύλλου είναι αποτέλεσμα των εικαστικών σας ανησυχιών των τελευταίων χρόνων;
Ναι. Παλιές και νέες αμαρτίες… Είναι δημιούργημα από την εφαρμογή «Ζωγραφική» του ηλεκτρονικού υπολογιστή. Έχω ιδιωτική συλλογή με πίνακες σε μουσαμά και πραγματικά χρώματα. Δεν θα τα εκθέσω ποτέ, γιατί νομίζω θα… εκτεθώ και θα μου θυμώσουν οι πραγματικοί ζωγράφοι!

Μια δραματική ιστορία σε τρεις πράξεις και τρεις κωμωδίες. Ας ξεκινήσουμε από τη δραματική ιστορία. Ποιοι πρωταγωνιστούν σ’ αυτήν;
Όπως προανέφερα, μια ανύπαντρη μάνα με δυο παιδιά, χωρίς πατέρα. Ένας βοσκός, ένας ταβερνιάρης και η γυναίκα του.

«ΣΙΑ.gr». Μια απίστευτη πεθερά πρωταγωνιστεί σ’ αυτό το θεατρικό έργο και θέλουμε να μας μιλήσετε για την ηρωίδα σας.
Ωχ! Η πεθερά θέλει η κόρη της να χωρίσει τον άντρα που παντρεύτηκε. Τον βρίζει συνεχώς και τον υποτιμά, του φέρεται σαν σκουπίδι και καταστρώνει σχέδια, να του ρίξει δίπλα του μια άλλη γυναίκα, για να χαλάσει ο γάμος! Όταν όμως βάζει υποψηφιότητα για δήμαρχος, η πεθερά «βλέπει» ότι μπορεί να ελπίζει σε μια δική της κοινωνική ανέλιξη, δίπλα του και, αλλάζει τακτική. Τον φροντίζει του μιλά ευγενικά, τον… καμαρώνει. Όταν δεν πάνε όλα καλά για τον γαμπρό της, αρχίζει πάλι να τον ελεεινολογεί. Μια ξαφνική εύνοια της τύχης του γαμπρού, που τον φέρνει στην πολιτική σκηνή, την υποχρεώνει να αρχίσει πάλι να τον παινεύει. Αυτά εν ολίγοις. Ουσιαστικά το έργο αναφέρεται στην ανθρώπινη ματαιοδοξία και στην αντιμετώπιση του άλλου, ανάλογα με το… αξίωμά του.

«Κάποιος πρέπει να σκοτώσει τον Σωκράτη». Ποιος είναι ο ήρωάς σας και γιατί επιλέξατε αυτό το όνομα (που οδηγεί τη σκέψη μας σε πολλά μονοπάτια).
Γυρίστε στα κανονικά μονοπάτια. Δεν πρόκειται για τον Σωκράτη που ξέρουμε. Αυτός είναι ένας εμποράκος. Η γυναίκα του τον απατά και σχεδιάζει με τον εραστή της να τον σκοτώσουν, για να πάρουν την αποζημίωση από την ασφάλεια ζωής που έχει κάνει. Την παράσταση «κλέβει» ένας «θυρωρός», που τους κάνει όλους άνω – κάτω!

«Φέρτε πίσω τη Λουΐζα». Εδώ «κυριαρχεί ένας χαμός, με κωμικοτραγικές συμπτώσεις και παρεξηγήσεις», γράφετε. Βάλτε μας στον κόσμο της Λουΐζας σας.
Η Λουΐζα είναι ένα σκυλάκι, που εκνευρίζει την σύζυγο ενός ανθρωπάκου, που αγαπά υπερβολικά το ζωάκι. Δείχνει να το… ζηλεύει, γιατί δεν εισπράττει από τον άνδρα της ανάλογη αφοσίωση. Η υπόθεση μπλέκεται, όταν οι γείτονες ενοχλούνται από το σκυλάκι που… γαυγίζει και θα πρέπει να πάει στο κυνοτροφείο. Απαρηγόρητος ο πρωταγωνιστής, καταφεύγει στην κουμπάρα του, που είναι παντρεμένη με έναν κτηνίατρο, ώστε να μεσολαβήσει και να πάρει πίσω τη Λουΐζα. Εκεί κάπου μπερδεύονται ακόμη περισσότερο τα πράγματα, όταν μάλιστα η σύζυγος θυμάται ότι Λουΐζα λέγεται και μια συνάδελφος του άντρα της… Τα υπόλοιπα επί σκηνής…

Θεωρώ βέβαιο πως η επιλογή των ηρώων σας δεν είναι τυχαία. Πως κάτι θέλετε να μας πείτε μέσα από τα θεατρικά σας έργα και αν κρίνω από τις αναρτήσεις σας αυτό που θέλετε να μας πείτε είναι σημαντικό ακόμη και αν το πείτε με το γνωστό σας καυστικό χιούμορ…
Ναι Μαρία. Δεν θα έγραφα ποτέ μια απλή ιστοριούλα, για να περάσει η ώρα. Όσα γίνονται στα έργα, αποτελούν ένα είδος κοινωνικής κριτικής. Συχνά άλλα φαίνονται σε μια πρώτη προσέγγιση και άλλα υπονοούνται. Υπάρχουν προβληματισμοί. Ειρωνεύομαι αδίστακτα το «εγώ». Την υποκρισία. Την μικρότητα. Την απιστία. Την επιπολαιότητα. Όσα μπορεί κάποτε να μας προκάλεσαν να τα ακολουθήσουμε, αλλά την τελευταία στιγμή συγκρατηθήκαμε ή όχι. Μπορεί, δεν ξέρω, να ειρωνεύομαι τον ίδιο τον συγγραφέα. Ουδείς αναμάρτητος!

Το πότε συναντηθήκατε με τη δημοσιογραφία και την πολιτική, το γνωρίζουμε. Αυτό που θέλουμε να μάθουμε είναι πώς, πότε, και γιατί συναντηθήκατε με τη συγγραφή θεατρικών έργων.
Α, αυτό με ρωτάνε συνήθως. Μάλιστα κάποιος στο μοναδικό κακό σχόλιο που άκουσα, είπε «Τί σχέση έχει ο Άγγελος με το θέατρο». Του απάντησα: «Καμία! Τους θεατρικούς συγγραφείς τους γεννούν ιδιαίτερες μανάδες». Στην ερώτησή σου τώρα. Από τότε που δημιουργήθηκε το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, κάπου στα 16 μου, ενώ τα άλλα παιδιά έπαιζαν πετροπόλεμο, εγώ πήγαινα κρυφά από όλους και έβλεπα τα έργα. Και συνέχισα σε όλη τη ζωή μου. Μερικά τα έχω δει δυο και τρείς φορές. Από τον «Ταρτούφο» και τον «Κατά φαντασίαν ασθενή», μέχρι τη Φιλουμένα Μαρτουράνο» με την ΄Ελλη Λαμπέτη και τον Τίτο Βανδή! Όταν ξέκλεβα χρόνο από το πολιτικό ρεπορτάζ έπαιρνα συνεντεύξεις από ηθοποιούς στις εφημερίδες και στην τηλεόραση. Θυμάμαι τον Μυράτ και την Ζουμπουλάκη, τον Παπαμιχαήλ, τον φίλο μου τον Βουτσά και πάει λέγοντας. Προφανώς επηρεάστηκα από τα κλασικά έργα του Κρατικού. Δεν τα αντέγραψα όμως. Έγραψα τις δικές μου ιστορίες, σε στιγμές ακατανίκητης έμπνευσης. Αν αυτό είναι αμάρτημα… κρεμάστε με!!!

Αν σας ρωτούσε κάποιος τι κοινό υπάρχει ανάμεσα στη σύνταξη ενός δημοσιογραφικού κειμένου και τη συγγραφή ενός θεατρικού έργου τι θα απαντούσατε;
Όπως γνωρίζεις η δημοσιογραφία έχει δικούς της κανόνες. Και η συγγραφή ενός θεατρικού έργου τις δικές του απαιτήσεις. Στη δημοσιογραφία εξάντλησα όλη την γκάμα, από ειδήσεις, σχόλια, άρθρα, χρονογραφήματα, σελιδοποίηση κλπ. Αναζήτησα κάτι πιο κοντά στην ύπαρξή μου, πέρα από τον βιοπορισμό. Με τα θεατρικά έργα μπόρεσα και είπα πράγματα που η δημοσιογραφία τα απαγορεύει. Το θέατρο με γοητεύει αθεράπευτα. Με ρώτησαν κάποτε ποιους ηθοποιούς θαυμάζω. Και είπα ότι τους θαυμάζω όλους. Διότι το να είσαι ηθοποιός είναι κάτι πολύ σπουδαίο. Παίρνεις ένα κείμενο και θα πρέπει να υποδυθείς έναν ήρωα. Αυτό απαιτεί ταλέντο, τεράστια προσπάθεια και Τέχνη, για να αποδώσεις αυθεντικά τον ήρωα. Α, ξέφυγα από την ερώτηση! Η σύνδεση ενός δημοσιογραφικού κειμένου και τη συγγραφή ενός θεατρικού έργου είναι η καλή γνώση της γλώσσας, είναι η λογοτεχνία, είναι ο άνθρωπος, καθώς δεν έχουν τελειωμό τα βάσανα και οι καημοί του κόσμου, όπως θα έλεγε ο Παπαδιαμάντης και, κάποιοι θα πρέπει να τα περιγράψουν. Θέλει και λίγο ταλέντο -εντελώς μεταξύ μας- για να ασχοληθεί κανείς με αυτά!

Τα θεατρικά έργα αποτελούνται από πράξεις, από σκηνές, από ρόλους και διαλόγους, από σκηνικά και πολλά άλλα. Αποφασίσατε να μπείτε στα βαθιά, λοιπόν, ενός χώρου που δεν γνωρίζατε. Ή μήπως τον γνωρίζατε;
Νομίζω ότι με όσα ήδη σας ανέφερα, είχα τη συγκρότηση, τη γνώση, την έμπνευση και την επιθυμία, να κάνω το «έγκλημα»!

Το βιβλίο σας ακολουθεί την έκδοση «Πλανόδιοι έρωτες» που είχαμε τη χαρά να απολαύσουμε στο Θέατρο Μαίωτρον. Πώς νιώσατε εκείνη την πρώτη στιγμή της πρώτης παρουσίασης του έργου σας επί… σκηνής;
Μεγάλη χαρά. Σαν το παιδάκι που του αγοράζουν το πρώτο ποδηλατάκι του!

Άραγε θα δούμε επί σκηνής του κύκλου τα γυρίσματα, τη Λουΐζα, το Σωκράτη, την απίστευτη πεθερά και τη ΣΙΑ με ή χωρίς .gr;
Έτσι όπως έγιναν τα πράγματα είναι πολύ δύσκολο. Μας «τρώει» ο Πίντερ, ο Σαίξπηρ, ο Μολιέρος, ο Μπρεχτ και οι άλλοι… Μετά θάνατον μπορεί κάποιος να τα ανακαλύψει! Το άλλο –και πιο πιθανό- ενδεχόμενο είναι να πεταχτούν στα σκουπίδια της Ιστορίας!

Την έκδοση του βιβλίου σας ακολούθησαν πολλά και σημαντικά γεγονότα τόσο στη χώρα μας, όσο και μακριά μας. Αν σας δινόταν η ευκαιρία να προσθέσετε στην έκδοση ένα από αυτά τα γεγονότα ποιο θα επιλέγατε;
Μαρία, αυτή τη χρονική περίοδο, δεν έχω ούτε έμπνευση, ούτε κέφι. Μην ξεχνάς, ότι επί πενήντα χρόνια κατά κάποιον τρόπο, παρακολούθησα τη νεώτερη Ιστορία κατά πόδας. Γράφοντας για σημαντικά και ασήμαντα γεγονότα. Η έμπνευση, όπως καταλαβαίνεις δεν έρχεται κατά παραγγελία. Ας γράψει και κανένας άλλος. Αρκεί να μην είναι χειρότερος από ΄μένα!

Λίγα λόγια για το βιβλίο
Το θεατρικό έργο «Του κύκλου τα γυρίσματα», είναι μια δραματική ιστορία, στην οποία εκτυλίσσονται γεγονότα, τα οποία ανατρέπουν το ένα το άλλο. Οι πρωταγωνιστές αποκαλύπτουν στη διάρκεια του έργου την πραγματική τους ταυτότητα και η ιστορία παίρνει δραματικές διαστάσεις, που κανένας δεν μπορούσε να φανταστεί. Μέσα από το έργο αναδεικνύονται εναγώνιες καταστάσεις, που θα μπορούσαν να συμβούν στον καθένα. Επίκεντρο είναι ο άνθρωπος και το πώς κατορθώνει να αντιμετωπίσει αναπάντεχα γεγονότα, μέχρι να επέλθει η λύτρωση στην τελευταία σκηνή.
Στο επόμενο έργο, με τίτλο «ΣΙΑ.gr», μια… απίστευτη πεθερά, θέλει να χωρίσει η κόρη της από τον άντρα της, με κάθε τρόπο. Του συμπεριφέρεται προσβλητικά, αλλά κάτι συμβαίνει στη διάρκεια του έργου και αλλάζει ριζικά τη συμπεριφορά της. Μέχρι την ώρα που πάλι κάτι θα συμβεί και θα αλλάξει θεαματικά τον τρόπο με τον οποίο τον αντιμετωπίζει και που προσδιορίζεται από την ανάμιξή του στην πολιτική και στα «μεγαλεία» που ονειρεύεται για τον εαυτό της!
Στην κωμωδία «Κάποιος πρέπει να σκοτώσει τον Σωκράτη», μια γυναίκα σχεδιάζει με τον εραστή της, το πώς θα σκοτώσουν τον άντρα της, για να εισπράξουν ένα μεγάλο χρηματικό ποσό, από την ασφάλεια ζωής, που έχει κάνει. Το σχέδιό τους δεν θα έχει την κατάληξη που θέλουν. Αλλά ο πραγματικός πρωταγωνιστής του έργου είναι ένας τύπος που τον έχουν για τα θελήματα και τους κάνει όλους άνω – κάτω!
Τέλος στην κωμωδία «Φέρτε πίσω τη Λουΐζα», αναδεικνύεται η στενή σχέση που έχει με το σκυλάκι του ένας απλός, καθημερινός άνθρωπος. Τα πράγματα μπλέκονται όταν ανακαλύπτει η γυναίκα του ότι υπάρχει και μια συνάδελφός του, που την λένε κι αυτή Λουΐζα… Κυριαρχεί ένας χαμός, με κωμικοτραγικές συμπτώσεις και παρεξηγήσεις.

Βιογραφικό

Ο Άγγελος Κολοκοτρώνης γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1948. Σπούδασε πολιτικές επιστήμες στο Πάντειο Πανεπιστήμιο. Εξελέγη βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης στις εθνικές εκλογές της 4ης Οκτωβρίου 2009. Συμπλήρωσε πρόσφατα 50 χρόνια μαχόμενης δημοσιογραφίας και είναι μέλος της Ένωσης Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Μακεδονίας – Θράκης από το 1986. Έχει διδάξει δημοσιογραφία στη Σχολή Δημοσιογραφίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, στο Πανεπιστήμιο Μακεδονία, στη Σχολή Δικαστών και σχεδόν σε όλες τις σχολές Ι.Ε.Κ..
• Έχει βραβευθεί από το Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων, για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία, για την προσφορά του στη Δημοκρατία και στον Κοινοβουλευτισμό.
• Από την Κυπριακή Εστία Βορείου Ελλάδος, από τον τότε Πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας Γλαύκο Κληρίδη, για την προσφορά του στα εθνικά θέματα.
• Από τη Θρακική Εστία Βορείου Ελλάδος, για τη συμβολή του στα εθνικά θέματα.
• Από τα συνεργαζόμενα προσφυγικά σωματεία των Σερρών για τη συμβολή του στην εθνική μνήμη του Ελληνισμού της Μικράς Ασίας.
• Από την Τοπική Αυτοδιοίκηση Σερρών για τη δημοσιογραφική προσφορά στο νομό.
• Από την εφημερίδα “Ελληνικός Βορράς”, για το ήθος και την εργατικότητά του.
• Από την “ΤV Μακεδονία”, για την οργάνωση του δημοσιογραφικού τμήματος.
• Και από πλήθος άλλων συλλόγων και σωματείων, για την προσφορά του στο κοινωνικό σύνολο.
Συνέγραψε τα βιβλία:
«ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟ ΠΛΗΘΟΣ»
(Χρονογραφήματα).
«Ο ΧΟΡΤΙΑΤΗΣ»
(Ιστοριογραφική αναφορά).
Και τα θεατρικά έργα:
1.«ΠΛΑΝΟΔΙΟΙ ΕΡΩΤΕΣ»
(Δραματική κομεντί σε τρείς πράξεις).
2.«ΟΣΑ ΞΕΡΕΙ ΜΙΑ ΓΥΝΑΙΚΑ»
(Δραματική κομεντί σε τρείς πράξεις)
3.«ΤΟΥ ΚΥΚΛΟΥ ΤΑ ΓΥΡΙΣΜΑΤΑ»
(Δραματική ιστορία, σε τρείς πράξεις).

  1. «ΣΙΑ.GR »
    (Κωμωδία σε τρείς πράξεις).
  2. “KAΠΟΙΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΚΟΤΩΣΕΙ
    ΤΟΝ ΣΩΚΡΑΤΗ»
    (Κωμωδία σε τρεις πράξεις).
  3. «ΦΕΡΤΕ ΠΙΣΩ ΤΗ ΛΟΥΪΖΑ»
    (Κωμωδία σε τρεις πράξεις).
    Τα μονόπρακτα:
    «ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΛΛΟ ΚΟΣΜΟ», «ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΠΙΤΕΥΓΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΕΡΟΝΑΥΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΟΣ», «ΕΝΑ ΣΚΥΛΑΚΙ ΣΥΝΤΡΟΦΙΑΣ», «ΠΑΝΩ ΣΕ ΜΙΑ ΠΑΡΤΙΔΑ ΤΑΒΛΙ» και άλλα.
    Πολιτικές αναλύσεις, άρθρα και χρονογραφήματά του, δημοσιεύθηκαν σε εφημερίδες και περιοδικά της Θεσσαλονίκης, των Αθηνών και άλλων πόλεων.