Συγγραφέας του βιβλίου «Ρόδα στην καταιγίδα» – Εκδόσεις «Λιβάνη»

Ένα παιχνίδι μίσους και έρωτα στη σκιά της Μονεμβασιάς. Στη μυστικιστική ατμόσφαιρα της καστροπολιτείας της μας περιμένει μια δυνατή ιστορία αγάπης με έντονο, όμως αστυνομικό χαρακτήρα. Με την ιδιαίτερη πένα της, η Κατερινιώτισσα Γεωργία Κακαλοπούλου, κατάφερε να παντρέψει ένα θυελλώδη έρωτα και ένα φονικό, με έναν παλιό δυνατό θρύλο. Τον θρύλο της αδικοχαμένης Ρωξάνης! Μέσα από τις σελίδες του μυθιστορήματος, ο αναγνώστης γνωρίζει τις ομορφιές και τον ιστορικό πλούτο του εξαιρετικής ομορφιάς ελληνικού τόπου. Περπατά στα δαιδαλώδη καλντερίμια του και συζητά με τον Ιάσονα και την Ηλιάνα, που θα παλέψουν πραγματικά για να μείνουν αλώβητοι από τις δυνατές καταστάσεις που τους κατασπαράζουν. «Επισκέφθηκα τη Μονεμβασιά όλη κι όλη μια φορά στη ζωή μου. Από εκείνη όμως τη βραχεία μου επίσκεψη έδωσα όρκο πως θα ζήσω στα μεσαιωνικά της σοκάκια και συγγραφικά…», λέει στο Vivlio-life η συγγραφέας και ήδη μας κάνει μέρος του μεσαιωνικού οικισμού, που στέκει αγέρωχο στο νότιο άκρο της ανατολικής ακτής της Πελοποννήσου, για να προκαλεί δέος και να εμπνέει…

Μονεμβασιά! Εκεί επιλέξατε να μας ταξιδέψετε με το μυθιστόρημά σας. Ας ανηφορίσουμε μαζί σας, λοιπόν, στα ορεινά της Λακωνίας και ας δούμε τι συνέβη στη σκιά του Μεσαιωνικού Φρουρίου, και βρέθηκαν τα… «Ρόδα στην καταιγίδα».
Συνέβησαν άπειρες καταστάσεις στην σκιά του Μεσαιωνικού Φρουρίου, κυρίως ένας κυκεώνας από μίση και πάθη, από εγκλήματα κι εκδικητικές μανίες, από προδοσία και ίντριγκα αλλά και από μεγάλες αγάπες, έντονες συγκινησιακές στιγμές κι έναν βαθύ, δυνατό και ψυχοφθόρο έρωτα. Η Ηλιάνα, η πρωταγωνίστρια της ιστορίας μου, βρίσκεται ξαφνικά κι ερήμην της στο ρόλο του ηθικού αυτουργού για τον θάνατο του άντρα με τον οποίο είχε σχέση και σκόπευε να ενώσει τη ζωή της. Ο Μάριος σκοτώνεται ενώ πηγαίνει να τη συναντήσει έπειτα από την απότομη διακοπή της σχέσης τους μέσα από ένα ξερό, μήνυμα στο κινητό του. Όμως ποιος έκλεψε το κινητό της κι έστειλε το μήνυμα; Ήταν ατύχημα ο θάνατος του Μάριου ή δολοφονία; Κι εδώ εμφανίζεται από τη θάλασσα ο αδερφός του Ιάσονας που σαν καταπέλτης σκοπεύει να διαλύσει κάθε υπαίτιο, να εκδικηθεί για τον θάνατο του αδερφού του, να ανακαλύψει την αλήθεια. Ιάσονας και Ηλιάνα θα βρεθούν πάνω στο πέτρινο καράβι της Μονεμβασιάς και θα αντιμετωπίσουν φίλους κι εχθρούς αλλά περισσότερο από όλα, θα αντιμετωπίσουν τον εαυτό τους σε αυτό το παιχνίδι μίσους κι έρωτα.

Ερωτικό – αστυνομικό θρίλερ χαρακτηρίζετε το βιβλίο σας. Είναι τα μυστήρια που κρύβονται στη Μονεμβασιά που σας ενέπνευσαν ή η ιστορία σας κρύβει μέσα της μυστικά και πάθη που κάποιοι κάποτε έζησαν στον υπέροχο βράχο της;
Η αλήθεια είναι πως κατάφερα να παντρέψω τον ερωτικό – αστυνομικό χαρακτήρα του βιβλίου μου με έναν παλιό θρύλο της Μονεμβασιάς, αυτόν της Ρωξάνης. Δημιούργησα μια άρρηκτη σχέση ανάμεσα στην Ηλιάνα και το πνεύμα της αδικοχαμένης Ρωξάνης με αποτέλεσμα η μυστικιστική ατμόσφαιρα που μου προσέφερε η ίδια η Μονεμβασιά ως αρχαία πόλη, με τον ιστορικό της πλούτο αλλά και η ρυμοτομική της ιδιομορφία να αναβαθμιστούν από τα μυστικά και τα πάθη του θρύλου που συνδέθηκε με το σήμερα και την ιστορία της πρωταγωνίστριάς μου.

Ιάσωνας και Ηλιάνα. Είναι δυο από τους βασικούς σας ήρωες, που θα μονοπωλήσουν το ενδιαφέρον μας. Το πεπρωμένο τους είχε γραμμένο να έρθουν κοντά εξαιτίας ενός θανάτου. Μιλήστε μας γι’ αυτή τη σχέση.
Αυτή η σχέση πραγματικά δημιούργησε πολλές θύελλες μέσα μου συγγράφοντας την ιστορία τους εφόσον γι’ αυτούς ήταν η απόλυτη σχέση μίσους κι έρωτα. Στο βιβλίο μου αναφέρω πως «Από τη θάλασσα έρχεται ο πόλεμος ή ο έρωτας» και πιστεύω ακράδαντα πως ο Ιάσονας κατέφθασε με το ‘Μαύρο πετράδι’ το καράβι του, για να φέρει πόλεμο και να καταφέρει βαθιά και ανεξίτηλα τραύματα αλλά ταυτόχρονα κι έναν ακαταμάχητο έρωτα και την σκληρή λύτρωση που προσφέρει κάποιες φορές αυτός. Ήρθε σαν τιμωρός για να εκδικηθεί τον θάνατο του αδερφού του, πιστεύοντας πως η Ηλιάνα ήταν η ηθική αυτουργός του δυστυχήματος στο οποίο ενεπλάκη ο Μάριος. Τη θεωρούσε αρχικά μια άκαρδη και ανυπόληπτη γυναίκα και σκοπός του ήταν να της πάρει τα πάντα, να τη δει να σέρνεται, να την καταστρέψει. Στην συνέχεια οι αποκαλύψεις και οι ανακαλύψεις θα τον ξεπεράσουν. Η Ηλιάνα από την άλλη θα έχει να αντιμετωπίσει μέτωπα από κάθε πλευρά. Μέτωπα ανοιχτά που θα καταστρέφουν καθημερινά και κάτι από τη ζωή της. Θα περάσει από πολλά κύματα, θα μισήσει τον Ιάσονα και θα τον αγαπήσει παρασυρμένη από την ροή των καταστάσεων που είναι σχεδόν ανεξέλεγκτες αλλά παρόλο που σαν χαρακτήρας δεν είναι καθόλου ρομαντική, είναι μια σύγχρονη, δυνατή και ρεαλίστρια γυναίκα που είναι ικανή ακόμη και να αποτάξει τον εαυτό της προκειμένου να περισώσει ό,τι είναι πολύτιμο. Μέσα στις σελίδες του βιβλίου και κυρίως κατά το τέλος, ο αναγνώστης θα ανακαλύψει ένα μυστικό που διέπει την σχέση του με την Ηλιάνα και που τους οδηγεί σχεδόν με μαθηματική ακρίβεια προς την αντιπαράθεση, τον πόλεμο μα και τον έρωτα.

Τα δυο αυτά πρόσωπα θα βρεθούν στη δίνη ενός συναισθήματος που θα τους λυγίσει: Εκδίκηση. Και όχι μόνο. Το βαρύ αυτό φορτίο συνοδεύεται από αδικία, προδοσία αλλά και απώλειες. Πόσο θα διαβρώσει τις προσωπικότητες και τη σχέση τους η δίψα για εκδίκηση;
Η αλήθεια είναι πως θα παλέψουν πραγματικά για να μείνουν αλώβητοι από τις δυνατές καταστάσεις που τους κατασπαράζουν. Δεν ξέρω τελικά ποιος είναι πιο δυνατός από τους δυο τους, καθώς τους βλέπουμε να αλλάζουν μπρος στα μάτια μας, να σκληραίνουν και να δηλητηριάζονται από τη μανία του μίσους και της εκδικητικής μανίας στην οποία τους οδηγεί η απόλυτη προδοσία και οι απώλειες, αλλά ταυτόχρονα να αγωνιούν και να πασχίζουν για να παραμείνουν οι ίδιοι, να ανακαλύπτουν το φως της αγάπης μέσα σε όλο αυτό το σκοτάδι που τους κατακυριεύει. Είναι και οι δυο άνθρωποι που περιφρουρούν όσα αγαπούν με μανία και την ίδια στιγμή στοχοποιούν τον εαυτό τους για κάθε λάθος. Τους βλέπουμε κάποιες φορές να αυτοτιμωρούνται κι αυτή για μένα είναι η διαφυγή από την διάβρωση των προσωπικοτήτων τους, του καθαρού υλικού με το οποίο είναι φτιαγμένοι και οι δυο παρόλα τα λάθη.

Η Ηλιάνα στα μάτια του Ιάσωνα φαίνεται ως ο θύτης. Και δυστυχώς όλα δείχνουν την ενοχή της. Εκείνη, αντί να επιδιώξει τη λύτρωση, σιωπά και το μυστήριο στην ανάγνωση κορυφώνεται. Σίγουρα έχει κάποιο καλό λόγο που το κάνει, πόσο όμως θα φέρει τα πάνω κάτω στην υπόθεση;
Η Ηλιάνα περιφρουρεί όσα αγαπά… το ανέφερα και παραπάνω κι αυτό από μόνο του την οδηγεί στην θέση του μάρτυρα, – αρχικά τουλάχιστον. Όμως η αλήθεια είναι κάτι που δεν κρύβεται υπό το φως του ήλιου κι όλα αργά ή γρήγορα θα έρθουν στην επιφάνεια ξετυλίγοντας ένα απίστευτο κουβάρι από προδοσία και ίντριγκα. Πριν γίνει όμως αυτό, η ίδια η σιωπή της Ηλιάνας θα δημιουργήσει την αρχή για μια καταιγίδα αλλαγών στις ζωές αλλά και την ίδια την υπόθεση. Σχεδόν έτσι γίνεται πάντα. Ένα μυστικό, ένα ψέμα, η σιωπή, είναι ικανά να αλλάξουν ή να σταθεροποιήσουν την μοίρα τη δική μας αλλά και άλλων ανθρώπων. Αυτή είναι η ζωή.

Η γυναίκα αυτή γίνεται η εμμονή του και την κυνηγάει με μένος και λύσσα. Τι θα γίνει, όμως, όταν στο βλέμμα της διαβάσει την αθωότητα; Μπορεί η λογική και η καρδιά να συμφιλιωθούν για χάρη της αγάπης;
Ο Ιάσονας περνάει από πολλές φάσεις πριν αποφανθεί πως η αθωότητα είναι κομμάτι από τη σάρκα και την ψυχή της Ηλιάνας. Η λογική του θα χτυπήσει πολλές φορές το καμπανάκι για ανακωχή αλλά και μάχη απέναντι στην καρδιά του, που πασχίζει να αποδείξει πως η γυναίκα αυτή είναι αθώα. Όλα είναι μπλεγμένα μέσα του και ξεκαθαρίζουν –ξεμπερδεύονται σε κάθε βήμα της ίδιας της ιστορίας, σε κάθε εξέλιξη που τον φέρνει αντιμέτωπο με νέα δεδομένα αλλά και μειώνει την απόσταση ανάμεσά τους.

Κοντά τους πρόσωπα που θα παίξουν τον δικό τους σημαντικό ρόλο στην προσέγγιση της αλήθειας σ’ αυτή την τόσο περίπλοκη ιστορία σας. Ο Μάριος, ο Μιχάλης, η Βάσια η Ίντιθ, η κυρία Μάνια… Καθώς γράφατε το μυθιστόρημά σας ποιον από όλους αυτούς πιστεύατε πως θα συμπαθήσει περισσότερο ο αναγνώστης και γιατί.
Την κυρία Μάνια και με υπογραφή. Ο Μάριος είναι επίσης ένας υπέροχος χαρακτήρας που δημιουργεί καλές εντυπώσεις στον αναγνώστη αλλά η κυρά Μάνια είναι η Μάνα, η μητέρα που όλοι γνωρίζουμε με κεφαλαίο Μ. Είναι αυτή που παρά την κακή της υγεία πασχίζει να ικανοποιήσει τις επιθυμίες των παιδιών της, που η πρώτη και η τελευταία της σκέψη είναι η ευτυχία τους, που είναι ικανή να θυσιάσει αψήφιστα ό,τι θεωρεί πολύτιμο και ανεκτίμητο προκειμένου να είναι καλά εκείνα. Οι σκηνές δε με τον άντρα της, με έκαναν να δακρύσω κατά την δημιουργία τους και έχω ακούσει από πολλούς αναγνώστες μου πως τους συγκίνησαν ιδιαίτερα επίσης.

Η αλήθεια και το ψέμα στο βιβλίο σας κονταροχτυπιούνται συνεχώς. Όταν νομίζουμε πως φθάνουμε σε μια αλήθεια έρχεται μια νέα αποκάλυψη να μας ρίξει στα βαθιά. Το ίδιο διαπιστώνουμε πως συμβαίνει και με τον Ιάσωνα. Πόσο αγαπήσατε αυτόν τον ήρωα για να τον παιδέψετε τόσο;
Τον λάτρεψα, γιατί παρά τη δύναμη και την γοητεία του είναι τόσο γήινος που σχεδόν τον νιώθεις να γίνεται κομμάτι σου, σάρκα και αίμα σου. Δεν βάζω τους ήρωές μου σε δύσκολες καταστάσεις όπως αυτές που βιώνει ο Ιάσονας γιατί θέλω να τους τιμωρήσω ή επειδή τους αντιπαθώ, αντιθέτως, επειδή τους αγαπώ υπερβολικά πιστεύω πως μέσα από αυτές τις καταστάσεις κάνουν εμφανέστερη στους αναγνώστες την αξία τους. Σαν τα διαμάντια, που πρέπει να τριφτούν δυνατά, να αποκολληθεί από πάνω τους το σκάρτο εξωτερικό, να πονέσουν, για να αποκαλυφθεί η λαμπρότητα και η ομορφιά που κρύβουν εσώτερα.

Εκεί ψηλά, στα σοκάκια της Μονεμβασιάς και στις… σελίδες σας κυκλοφορεί και ένας δολοφόνος. Ασύλληπτος! Χωρίς να αποκαλύψουμε στοιχεία της πλοκής και της ταυτότητας αυτού του ανθρώπου δώστε μας κάποια μικρή γεύση από την αστυνομική εξέλιξη.
Υπάρχει ένας εντολέας κι ένας εντολοδόχος. Μια τρομακτική σκιά, ένας άνθρωπος που σκοπό έχει να σκορπίσει το θάνατο, ένας επαγγελματίας εκτελεστής που χρησιμοποιεί τις ανθρώπινες καρδιές και τις αδυναμίες τους για να εκτελέσει θανάσιμα. Πίσω από αυτό το τέρας ένα άλλο από την ηρεμία του διαμερίσματος, γραφείου, σπιτιού του, αποφασίζει τις μοίρες των άλλων με σκοπό το προσωπικό του συμφέρον. Η συμφωνία ανάμεσά τους ανίερη. Χρήμα και θάνατος. Τα υπόλοιπα θα τα ανακαλύψουν μόνοι τους οι αναγνώστες.

Κατορθώσατε και σ’ αυτό το βιβλίο με τις ανατροπές σας να μας κρατήσετε σε αγωνία μέχρι τον επίλογο. Πώς μπορεί ένας συγγραφέας να κάνει του αναγνώστη να διαβάσει και την τελευταία λέξη, χωρίς να βαρεθεί αλλά ούτε και να χαθεί στην ανάγνωση;
Αυτό δεν ξέρω αν μπορώ να σας το εξηγήσω. Για μένα είναι απλώς το πάθος της συγγραφής, της αγάπης μου για τους ήρωες και την ίδια μου την ένταση και το ενδιαφέρον για την ιστορία. Γίνομαι κι εγώ αναγνώστης τη στιγμή της συγγραφής, γίνομαι κομμάτι της ιστορίας, βουτάω ολόκληρη στην ψυχολογία των ηρώων μου και τις καταστάσεις που βιώνουν. Ζω μαζί τους, πονάω μαζί τους, γελάω και κλαίω αντάμα τους. Είμαι κι εγώ λέξεις και φράσεις και καταστάσεις. Ίσως αυτό να σας δίνει την απάντηση.

Αν και Κατερινιώτισσα μας προσφέρατε μία εξαιρετική ξενάγηση στη Μονεμβασιά. Θα έλεγε κάποιος πως γεννηθήκατε και μεγαλώσατε εκεί ανάμεσα στα γραφικά σοκάκια της. Ποια είναι η σχέση σας με τον πανέμορφο αυτό ελληνικό τόπο;
Επισκέφθηκα τη Μονεμβασιά όλη κι όλη μια φορά στη ζωή μου. Από εκείνη όμως τη βραχεία μου επίσκεψη έδωσα όρκο πως θα ζήσω στα μεσαιωνικά της σοκάκια και συγγραφικά, αιώνια δηλαδή, καθώς με μάγεψε με την ιδιαίτερη ατμόσφαιρά της, τους ήχους του ανέμου και το φως του ήλιου στα κτίσματα και τα πλακόστρωτά της, τις δρομικές και την σκληράδα της, την βροντή των κυμάτων στα θεμέλιά της. Έπειτα λοιπόν από ένα μαγευτικό ταξίδι στην Άπω Ανατολή και συγκεκριμένα στην Νότιο Κορέα που έκανα με το προηγούμενο βιβλίο μου «Όσα Αγαπήσεις Θα είναι Ξένα» -που ήταν άκρως ρομαντικό και ανθρώπινο-, αποφάσισα πως θα γυρίσω στα πάτρια εδάφη, στο πέτρινο καράβι της Πελοποννήσου και μια ιστορία χαρακτηριστική, σκληρή και ερωτική, σαν κι αυτήν, σαν την ίδια τη Μονεμβασιά. Τα Ρόδα στην Καταιγίδα δεν θα μπορούσαν να εκτυλιχτούν πουθενά αλλού. Μονάχα εκεί.

Ευχαριστώ θερμά για την πραγματικά υπέροχη συνέντευξη, για τις εξαιρετικά επικεντρωμένες, ψαγμένες κι ενδιαφέρουσες ερωτήσεις, για την τιμή που μου κάνατε με την πρόταση να με φιλοξενήσετε και το βήμα που μου προσφέρατε.

Λίγα λόγια για το βιβλίο
Ο Θεός δεν επιθυμεί την καταιγίδα. Ο άνθρωπος τη θέλει…
Ένα ερωτικό-αστυνομικό θρίλερ με φόντο τον υπέροχο βράχο της Μονεμβασιάς. Ένα ατύχημα οδηγεί τον Ιάσονα στον δρόμο της εκδίκησης. Στην πορεία του θα ξετυλίξει ένα γαϊτανάκι από συμπεριφορές που πλέκουν μια ιστορία γεμάτη αδικία, απώλειες και προδοσία. Εκείνη, η Ηλιάνα, θα γίνει η εμμονή του. Η γυναίκα που είναι θύτης και θύμα και κουβαλάει όλο το μυστήριο και τη γοητεία αυτού του τόπου, της καστροπολιτείας της λακωνικής γης. Ένας δολοφόνος, ένας εντολοδόχος, μίσος και πάθος, ενοχές και θάνατος, έρωτας… Οι εχθροί είναι περισσότεροι από όσους νομίζει, οι απώλειες το ίδιο. Όμως ο μεγαλύτερος αντίπαλός του θα είναι ο ίδιος του ο εαυτός.
Από τη θάλασσα έρχεται ο Πόλεμος ή ο Έρωτας… Κάποιες φορές αγκαλιάζονται τόσο σφιχτά που χάνονται τα όρια ανάμεσά τους και γίνονται τελικά ένα. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)

Το πνεύμα της Ρωξάνης τριγυρίζει στους δρόμους και στις ακτές του τόπου, έπειτα από το άδικο θανατικό από τους αδερφούς της γιατί την έκλεψε και την εκμεταλλεύτηκε ο Δράκος, το στερνοπαίδι του Χασάν Αγά. Υπάρχει, λένε, ένα μικρό μυστικό στην ιστορία: η Ρωξάνη ήταν ερωτευμένη με έναν ναυτικό που της είχε υποσχεθεί πως, όταν γύριζε από το τελευταίο του ταξίδι, θα τη ζητούσε γυναίκα από τους εφτά αδερφούς και τους δεκαεφτά ξαδέρφους της. Μα εκείνος θαλασσοπνίχτηκε, κι αυτή κατέληξε γκρεμισμένη από το βάραθρο του κάστρου της Μονεμβασιάς, για να ξεπλυθεί η τιμή και το όνομα της φαμίλιας της που μαγαρίστηκε από τον Τούρκο που την ορέχτηκε…

Βιογραφικό
Η Γεωργία Κακαλοπούλου γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη, αλλά ζει στον Δήμο Δίου Ολύμπου Πιερίας, απ’ όπου και κατάγεται. Οι πρόγονοί της έχουν ρίζες στην Κρήτη και στη Μικρά Ασία. Φοίτησε στα ΤΕΙ Επισκεπτριών Υγείας, ενώ παράλληλα έκανε σπουδές κλασικής κιθάρας και αρμονίας. Παρακολούθησε μαθήματα ζωγραφικής και σχεδίου, καθώς και μαθήματα υποκριτικής σε ερασιτεχνικό θέατρο της Κατερίνης, συμμετέχοντας σε πολλές παραστάσεις. Η μεγάλη της αγάπη είναι η συγγραφή μυθιστορημάτων. Το 2014 κυκλοφόρησε από τις Εκδόσεις Λιβάνη το μυθιστόρημά της “Μελωδία στη Θύελλα”. Γράφει, επίσης, ποιήματα και άρθρα στο blog της http://georgiakakalopoulou.blogspot.com. Άρθρα και ποιήματά της έχουν δημοσιευτεί και στη διαδικτυακή εφημερίδα Mag Newspaper. Είναι μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Λογοτεχνών, του Κέντρου Γραμμάτων και Τεχνών Δίου και της Ένωσης Συγγραφέων Πιερίας. Εργάζεται ως ιδιωτική υπάλληλος σε τεχνικό γραφείο. Είναι παντρεμένη και μητέρα δύο παιδιών.