Κυκλοφόρησαν 9 νέοι τίτλοι των εκδόσεων Βακχικόν και 1 νέος τίτλος των εκδόσεων Το Μέλλον:

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

Η αναγέννηση μιας γυναίκας, νέο μυθιστόρημα του Βασίλη Τσιρώνη.


Η καθημερινότητα της Νάντιας Ζώτου φαντάζει εκ πρώτης όψεως εύρυθμη και τακτοποιημένη. Καθηγήτρια, συγγραφέας και δόκιμη αρθρογράφος, κινείται σε χώρους που της παρέχουν ελευθερία, δημιουργικότητα και ασφάλεια. Τα πρωινά διδάσκει αρχαία ελληνικά σε απρόθυμους εφήβους, ενώ το υπόλοιπο της ημέρας το αφιερώνει στα αλλόκοτα διηγήματά της και στον πληκτικό εραστή της. Η κανονικότητα της ζωής της θα διαταραχθεί όταν μια φαινομενικά ασήμαντη ρινορραγία θα σημάνει την επιστροφή των κρίσεων πανικού που την κατέτρυχαν χρόνια πριν. Σαν να μην έφτανε αυτό, η γνωριμία με τον Άλεξ, έναν μυστηριώδη νεαρό με εκρηκτικό λογοτεχνικό ταλέντο, και η επανασύνδεσή της με τον Στέφανο, τον νεανικό της έρωτα, θα πυροδοτήσουν ακόμα μεγαλύτερες και απροσδόκητες εξελίξεις. Με το ξέσπασμα της πανδημίας, η Νάντια θα καταφύγει στο νησί του Στέφανου και εκεί μοιραία θα αναμετρηθεί με το τραυματικό παρελθόν, τις ενοχές, τα πάθη και τις ανομολόγητες επιθυμίες της. Σε συνθήκες περιορισμού και ακραίας απομόνωσης θα αναγεννηθεί με έναν τρόπο συγκλονιστικό, βίαιο, σοκαριστικό.

Η αναγέννηση μιας γυναίκας διερευνά τις σκοτεινές όψεις της ανθρώπινης σεξουαλικότητας, τις σχέσεις υποταγής και εξουσίας, το πατριαρχικό άχθος, καθώς και την ιερή σαγήνη της Φύσης.

Οδός απωλείας 10, συλλογή διηγημάτων του μεταφραστή Τάσου Πετρίτση.


Η οδός Απωλείας δεν είναι στους χάρτες. Όμως γράφει για αυτήν ένα ευαγγέλιο. Λέει πως ο δρόμος της απώλειας είναι δρόμος ευρύχωρος, πλατύς. Και πράγματι. Είναι μεγάλος, να χωρέσει κάθε άνθρωπο. Τις απουσίες που έμαθε να αντέχει. Στόχους που νόμιζε ότι θα μείνουν αταλάντευτοι. Αρχές και αξίες που μια κρίσιμη στιγμή ξεχάστηκαν. Την ψυχραιμία που ζητάς. Το κουράγιο να αρχίζεις ακόμη μια μέρα.

Είναι γεμάτος ιστορίες αυτός ο δρόμος. Ιστορίες από έναν κόσμο καθημερινό αλλά και υπερβατικό. Όπου συνυπάρχουν σκληρά εργαζόμενες μητέρες, ανασφαλείς ερωτευμένοι και γυναίκες χωρίς ταυτότητα. Πληγωμένοι. Ψυχικά ασθενείς. Λογοτέχνες με ένοχα μυστικά. Θύματα της οικονομικής κρίσης. Έναν κόσμο όπου φανταστικοί ήρωες δραπετεύουν από κλασικά έργα και αναζητούν μια θέση στο σήμερα, την ίδια ώρα που θαλασσινά τοπία επιφυλάσσουν στους επισκέπτες τους μεταφυσικές εκπλήξεις.

Το αποτέλεσμα; Δώδεκα διηγήματα που ακροβατούν στα όρια μεταξύ καθημερινότητας και μαγικού ρεαλισμού.

Η μαντική μηχανή και άλλες καθημερινές συγκινήσεις, συλλογή διηγημάτων του μουσικού Αλέξανδρου Βαλκανά.


Όμως κάτι έπρεπε να σκεφτεί να πάρει μαζί του. Γιατί δεν μπορούσε να πάει με άδεια χέρια. Τα λουλούδια σ’ ένα Νεκροταφείο Λέξεων θα ήταν άσχετα με το θέμα, περιττά. Σκέφτηκε αρκετά. Και τελικά το βρήκε. Θα τους πήγαινε δυο τρεις λέξεις καινούριες. Ολοκαίνουριες, ει δυνατόν της ημέρας. Για τις κείμενες ψυχές των πρόωρα χαμένων λέξεων θα ήταν μια παρηγοριά.

Μηχανές που μαντεύουν το μέλλον, λέξεις που αναζητούν έναν τόπο να αναπαυτούν, σπίτια με τα μάτια ερμητικά κλειστά, καπέλα που ταξιδεύουν και άλλες καθημερινές συγκινήσεις συνθέτουν ένα σύμπαν από σαράντα μία μικρές ιστορίες, όπου το παράδοξο συστήνεται ως πραγματικό. Και όπως στην περιπέτεια της ζωής αέναα το ευτράπελο συνυφαίνεται με το δραματικό, η απάντηση στο παράλογο τείνει στη σιωπή. Τότε, αναλαμβάνουν τα αντικείμενα να διηγηθούν τις ιστορίες που οι άνθρωποι αδυνατούν να πουν.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ

Λευκοί νάνοι, νέα ποιητική συλλογή της Κατερίνας Λιάτζουρα.


και έπειτα∙

με τούτο δω το ποίημα
δεν θα διεκδικήσω καμιά πρωτοτυπία
για μένα, τον Μαμωνά και τη malaise du siècle∙
σαδιστική εξάλλου ήταν πάντοτε
η φλέβα του ειδώλου
σαν αντάμωνε το μαύρο με τον χρυσό
και το θειάφι με το φυτίλι
ντενεκέδες κοσμοκαλόγεροι, Εαυτούληδες της πόλης
ζυγίζουν νευρόσπαστα τη νοερή αξία
μέσα στην ασάφεια του χρόνου
και πυκνώνουν και πυκνώνουν ολοένα
στα πέπλα της αρένας

Πάμπολλες οι αλήθειες, κι εσύ δεν γνώρισες καμία;
Γιγαντώθηκες στη λογική, ποιο να’ ναι το σημάδι;

Στον πύργο της Βαβέλ σκαρφάλωσες
στον ουρανό και στον βωμό
και πιο πάνω και πιο πάνω και όλο πιο πάνω θέλησες
την πτώση να αποφύγεις

μα, εκείνο το φρούτο άλλοτε, μήλο κόκκινο δεν ήταν;

Χρόνος σε τρεις εποχές/A year with three seasons, δεύτερη ποιητική συλλογή της Παρασκευής Τζιωρτζούδα.


Γίνε παλμός
και δεν θα πάψω ποτέ να χτυπώ.
Γίνε θάνατος
κι εγώ θ’ αποκηρύξω την αθανασία.

Become a pulse
and I will never stop beating.
Become death
and I’ll renounce immortality.

Αντάρα, πρώτη ποιητική συλλογή της εκπαιδευτικού Ανδρομάχης Μασούρου.


Οι γέφυρες φτιάχνονται για να ενώνουν.
Ενώνουν τις στεριές και δένουν τους ανθρώπους.
Τους κάνουν δυνατούς, τους επιτρέπουν να διασχίζουν
τα ποτάμια, τις λίμνες, τις θάλασσες.
Οι γέφυρες εξυπηρετούν.
Πλέκουν δυο κομμάτια μαζί.
Δεν είναι για να γκρεμίζονται, παρά μόνο σε περίπτωση
πολέμου, μην περάσει ο εχθρός.
Η γέφυρα που έχτισα εγώ, απ’ όλες η πιο όμορφη.
Ξύλινη αλλά και πέτρα μαζί, μπετό χοντρό στα θεμέλια
και βουκαμβίλιες πλεγμένες σε όλο το μήκος της.
Μεγάλη και γερή, δυνατή και εντυπωσιακή.
Να ενώνει εσένα κι εμένα μαζί.
Απ’ όλες τις γέφυρες του κόσμου αυτή βρήκες να τινάξεις;

ΞΕΝΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

Μακάρι να είχα χρόνο, πολυμεταφρασμένο μυθιστόρημα του σημαντικού Σλοβένου συγγραφέα Έβαλντ Φλίσαρ, σε μετάφραση Αλεξάνδρας Παπαμανώλη.


Ο εικοσιδυάχρονος Σίμον Μπέμπλερ, φοιτητής Φιλοσοφίας, μαθαίνει πως πάσχει από μία ανίατη ασθένεια. Του απομένει μόλις ένας χρόνος ζωής. Στην προσπάθειά του να χωρέσει σε αυτό το διάστημα όλα όσα η ζωή έχει να του προσφέρει, μετουσιώνει σε πραγματικότητα τα μυθιστορήματα που έχει διαβάσει ή τις ταινίες που έχει αγαπήσει, αρνούμενος να συναντήσει τον θάνατο με το αίσθημα ότι δεν έχει ζήσει τη ζωή του.

Ωστόσο, η κατάσταση ξεφεύγει γρήγορα από τον έλεγχό του και ο ίδιος βρίσκεται εν μέσω περίεργων συμπτώσεων στη Νέα Υόρκη, όπου συναντά απίθανους ανθρώπους, μεταξύ των οποίων τον Αλ Πατσίνο, τον Γούντι Άλεν, την Ούμα Θέρμαν… Είναι άραγε αληθινοί ή μήπως όχι; Ποιος, άραγε, κινεί τα νήματα σε αυτό το «παιχνίδι» ζωής και θανάτου;

Στο Μακάρι να είχα χρόνο, ο συγγραφέας προσκαλεί τον αναγνώστη σε ένα φιλοσοφικό θρίλερ με αμείωτη ταχύτητα και έντονο σασπένς, παρασύροντάς τον σε έναν στρόβιλο μυστηρίου. Αλήθεια, εσύ τι θα έκανες αν μάθαινες πως έχεις μόνο έναν χρόνο ζωής;

Σκιές του μονόκερου, βραβευμένο με EUPL μυθιστόρημα της Ισπανίδας Ρακέλ Μαρτίνεζ Γκόμεζ, σε μετάφραση Γιάννη Παπαδόπουλου.


Έπειτα από μία τραυματική εμπειρία, η Κλαούντια, δημοσιογράφος από την Αργεντινή, πηγαίνει στη Μαδρίτη με την ελπίδα να γυρίσει σελίδα στη ζωή της. Εκεί θα βρει δουλειά σε ένα μπαρ με το όνομα Μονόκερος και θα γνωρίσει τον Έντγκαρ, έναν νεαρό Μεξικανό που αποζητά και αυτός καταφύγιο μακριά από την πατρίδα του, κυνηγημένος από το παρελθόν. Οι δυο τους, γεμάτοι φαντασία και πάθος, θα προσπαθήσουν με όλες τους τις δυνάμεις να κλείσουν τις παλιές πληγές και να αναγεννηθούν, να αφήσουν πίσω τους αυτό που είναι και να γίνουν αυτό που πάντα ήθελαν.

Σε αυτό το ονειρικό μυθιστόρημα, η συγγραφέας προσκαλεί τον αναγνώστη σε ένα μοναδικό ταξίδι στην Αργεντινή, την Ισπανία και το Μεξικό, φέρνοντάς τον αντιμέτωπο με τον ίδιο του τον εαυτό. Τελικά, πόσο εύκολο είναι να ξεκινήσει κανείς από το μηδέν;

Βραβείο Λογοτεχνίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης 2010

ΠΟΙΗΣΗ ΑΠ’ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ

Μεγάλες αγωνίες προσιτές, βραβευμένη ποιητική συλλογή της Κροάτισσας συγγραφέως Μίλα Παβίσεβιτς, σε μετάφραση Θανάση Βαβλίδα.


Η ποίηση της Παβίσεβιτς δεν έχει καλολογικά στοιχεία, ούτε μακροσκελείς στίχους. Είναι ποίηση που εκφράζεται με λιτότητα και ακρίβεια, που ενσωματώνει γόνιμα στιγμές ομοιοκαταληξίας, που δεν αρνείται τη σκληρότητα και την αυτοκριτική. Με αυτό τον τρόπο, οι λέξεις αποκτούν ένα απόλυτα ειδικό βάρος σε κάθε στίχο του ποιήματος και καθορίζουν με οριακά εκτεινόμενους σχηματισμούς το τελικό νόημα ή την εντύπωση που θέλει ν’ αποδώσει η ποιήτρια. Υπάρχουν σημεία, όπου η οικειότητα που θα νιώσει ο αναγνώστης, θ’ ανατραπεί και θα τον οδηγήσει σε άγνωστα μονοπάτια, κάθε άλλο παρά αδιάφορα.

Ήταν δικός μας ο:
πόθος για Ήλιο,
πόθος για νερό,
πόθος για εξύψωση,
πόθος για μοναξιά,
πόθος για αγνότητα,
και για πολλά άλλα.
Πλέον, δεν υπάρχουν
άλλοι πόθοι –

  • μόνον ο φόβος!

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

12 σκηνοθέτες, συνεντεύξεις σκηνοθετών του κινηματογράφου που παραχωρήθηκαν στον Νέστορα Πουλάκο, που συνοδεύονται από πρωτότυπους πίνακες της εικαστικού Βίβιαν Χαλκίδη.


Συνεντεύξεις 12 σημαντικών σκηνοθετών του ελληνικού και παγκόσμιου κινηματογράφου συνθέτουν την παρούσα ειδική συλλεκτική κινηματογραφική έκδοση 12 σκηνοθέτες από τις εκδόσεις Το μέλλον.

Σχολιασμένες από τον Νέστορα Πουλάκο που τις υπογράφει οι συνεντεύξεις συνοδεύονται από πρωτότυπους πίνακες της εικαστικού Βίβιαν Χαλκίδη, εμπνευσμένους από το κινηματογραφικό έργο και στίγμα του εκάστοτε σκηνοθέτη. Μέσα από τις λέξεις των ίδιων και τον ζωγραφικό καμβά «ζωντανεύουν» 12 κινηματογραφικά και ανθρώπινα πορτρέτα τα οποία αποκαλύπτουν τον άνθρωπο πίσω από την κάμερα.

Συνεντεύξεις και πορτρέτα των σκηνοθετών: Φράνσις Φορντ Κόπολα, Τόνι Γκατλίφ, Γιάννης Σμαραγδής, Κωνσταντίνος Γιάνναρης, Παντελής Βούλγαρης, Κώστας Γαβράς, Μιχάλης Κακογιάννης, Χρήστος Δήμας, Βέρνερ Χέρτζογκ, Φατίχ Ακίν, Πατρίς Λεκόντ, Νίκος Κούνδουρος.