«Ρικκαρντίνο» του Αντρέα Καμιλλέρι.

Το μυθιστόρημα Ρικκαρντίνο του μεγάλου τεχνίτη της πλοκής και της γλώσσας, του «πατρικού» σικελικού ιδιώματος Αντρέα Καμιλλέρι, αποτελεί τον αποχαιρετισμό αυτού που είναι με βεβαιότητα ο δημοφιλέστερος χαρακτήρας της ιταλικής λογοτεχνίας της χιλιετίας και είναι επίσης ηθική και πολιτιστική αναφορά για τη Σικελία και ολόκληρη την Ιταλία.
«Ο τρόπος της αποχώρησης του Μονταλμπάνο από την ενεργό δράση μού ήρθε ως ιδέα στα ογδόντα μου χρόνια, κι έτσι βρέθηκα να γράφω το βιβλίο αυτό, που αποτελεί το τελευταίο κεφάλαιο, το τελευταίο βιβλίο της σειράς. Το έστειλα στον εκδότη μου λέγοντάς του να το βάλει στο συρτάρι και να το εκδώσει μετά τον θάνατό μου».
Αντρέα Καμιλλέρι

Το μυθιστόρημα Ρικκαρντίνο αποτελεί τον αποχαιρετισμό αυτού που είναι με βεβαιότητα ο δημοφιλέστερος χαρακτήρας της ιταλικής λογοτεχνίας της χιλιετίας και είναι επίσης ηθική και πολιτιστική αναφορά για τη Σικελία και ολόκληρη την Ιταλία.

Διαπράχθηκε μια δολοφονία. Θύμα ο νεαρός διευθυντής του υποκαταστήματος της Μπάνκα Ρετζονάλε στη Βιγκάτα. Αυτόπτες μάρτυρες της εκτέλεσης οι τρεις επιστήθιοι φίλοι του. Οι τέσσερις νέοι έχουν μοιραστεί τα πάντα, και τα πιο κρυφά μυστικά τους. Ήταν ένας για όλους και όλοι για έναν: σαν τους τέσσερις σωματοφύλακες. Η υπόθεση μοιάζει προφανής. Όμως κόντρα στα αποδεικτικά στοιχεία, και ενάντια σε όλους, ο αστυνόμος κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τίποτα δεν είναι, στη συγκεκριμένη δολοφονία, αυτό που δείχνει. Ερευνά προσεκτικά. Ακολουθεί δύσκολες, γεμάτες εμπόδια ψυχικές διαδρομές. Αναλύει και συνδέει γεγονότα. Διευρύνει την έρευνα. Συναντά γραφικούς χαρακτήρες (έναν άντρα-σκουλήκι και μια πολύ παχιά γυναίκα ικανή να τον συνθλίψει στις ογκώδεις καμπύλες της). Σκοντάφτει σ’ ένα δεύτερο έγκλημα. Η έρευνα παίρνει απρόβλεπτη τροπή. Ο Μονταλμπάνο νιώθει και πάλι έντονη μοναξιά. Η Λίβια μακριά, πολύ μακριά. Ο Αουτζέλλο απών για οικογενειακούς λόγους. Ο αστυνόμος συνεργάζεται στενά με τον Φάτσιο που έχει εμμονή με τις ληξιαρχικές πράξεις. Και πολλές φορές χρησιμοποίησε σε δεύτερο ρόλο τον ζημιάρη και θορυβώδη Καταρέλλα, με τον ιδιαίτερο και έντονο τρόπο έκφρασης του σεβασμού προς τον αστυνόμο.

Σε αυτό το μυθιστόρημα, πολλές σκέψεις βασανίζουν το μυαλό του Μονταλμπάνο. Του προκαλούν ανυπομονησία, στεναχώρια, βασανιστικές εμμονές. Τον κουράζουν. Τον εξοργίζουν. Αλλά ο τρόπος που διενεργεί την έρευνα είναι πάντα ο ίδιος, ιδιαίτερα προσεκτικός, τολμηρός: ανάμεσα σε «σενάρια», «τρικλοποδιές», «προκλήσεις»: απρόσμενη αντιπαράθεση και ευφυή χτυπήματα, που εξαπολύονται ξαφνικά. Ο Μονταλμπάνο, ως Χαρακτήρας του μυθιστορήματος, πρέπει να φανεί ισάξιος του ηθοποιού που τον ενσαρκώνει στην τηλεόραση (ο «δίδυμος» μπορεί να έχει μεγαλύτερη αναγνωσιμότητα από αυτήν του πρωταγωνιστή των βιβλίων· και ύστερα γνωρίζει πάντα αυτό που συμβαίνει στην υπόθεση, ενώ αυτός, ο Χαρακτήρας που στηρίζει την ιστορία, κάποιες φορές πρέπει ν’ αυτοσχεδιάσει, να διακινδυνεύσει και να ρισκάρει). Για να μην αναφερθούμε στον ογδοντάχρονο συγγραφέα που γράφει την «ιστορία» που ο Χαρακτήρας «ζει»· και θα ήθελε να τη γράψει με τον δικό του τρόπο: σαν μυθιστόρημα. Ο Μονταλμπάνο αντίθετα θέλει να ζήσει τη δική του ζωή, αν μπορεί να θεωρηθεί ζωή. Μια σύγκρουση που θυμίζει Πιραντέλλο…
ΣΕΙΡΑ: ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΞΕΝΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ISBN: 978-960-16-9811-3 ΣΧΗΜΑ: 12Χ17 ΣΕΛΙΔΕΣ: 352 ΤΙΜΗ ΠΡΩΤΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: 12,20€ ΠΡΩΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2021

«Έμιλι Ντίκινσον. Αυτό είναι το γράμμα μου στην Οικουμένη: 160 ποιήματα» σε εισαγωγή- μετάφραση Χάρη Βλαβιανού.
Η παρούσα δίγλωσση έκδοση, περιλαµβάνει 160 ποιήµατα που καλύπτουν όλο το εύρος του έργου της κορυφαίας Αµερικανίδας ποιήτρια του 19ου αιώνα. Στην έκδοση συµπεριλαµβάνονται αποσπάσµατα από πλήθος επιστολές της ποιήτριας, που φωτίζουν την προσωπικότητα και τις εµµονές της ‒συγγραφικές και άλλες‒, καθώς επίσης και πλούσιο φωτογραφικό υλικό και εκτενής βιβλιογραφία.

Η Έµιλυ Ντίκινσον είναι η κορυφαία Αµερικανίδα ποιήτρια του 19ου αιώνα· µαζί µε τον Γουόλτ Γουίτµαν, αποτελούν τους δύο διακριτούς πυλώνες της αµερικανικής ποίησης. Η ποίησή της, αν και γράφτηκε στα µέσα του 19ου αιώνα, προαναγγέλλει τον µοντερνισµό και τα λογοτεχνικά ρεύµατα που ακολούθησαν, ενώ άσκησε ισχυρή επίδραση σε σηµαντικούς Αµερικανούς και αγγλόφωνους ποιητές του 20ού και του 21ου αιώνα. Αυτό που την κάνει να ξεχωρίζει δεν είναι µόνο η ιδιαίτερη τεχνοτροπία της Ντίκινσον: η πυκνότητα του λόγου, η ελλειπτική σύνταξη, η επίµονη εστίαση της ποιήτριας στις λέξεις, που επιτυγχάνεται µε τα κεφαλαία και τις περίφηµες «παύλες» της. Ούτε είναι µόνο το στοχαστικό βάθος, η πρωτοτυπία και η ελαφρά ειρωνεία της, αλλά, κυρίως, το αντισυµβατικό και τολµηρό βλέµµα της Ντίκινσον, η οποία δε δίστασε να αµφισβητήσει τις συντηρητικές κοινωνικές και θρησκευτικές αντιλήψεις της εποχής της, και –πολύ σηµαντικό– να αντισταθεί στις ισχύουσες ποιητικές επιταγές. Η Ντίκινσον χάραξε τον δικό της µοναχικό δρόµο, που, µε το πέρασµα του χρόνου, αποδείχθηκε ο πιο ρηξικέλευθος και ανθεκτικός.

Η παρούσα έκδοση –δίγλωσση, ώστε ο αναγνώστης να µπορεί να απολαύσει το σφρίγος του πρωτοτύπου, αλλά και να ελέγξει τις επιλογές του µεταφραστή– περιλαµβάνει 160 ποιήµατα που καλύπτουν όλο το εύρος του έργου της Ντίκινσον. Η εκτενής Εισαγωγή πραγµατεύεται ζητήµατα όπως ο εθελούσιος εγκλεισµός της ποιήτριας στην οικογενειακή εστία, οι απόψεις της για τον Θεό και τη θρησκεία, ο τρόπος που αντιλαµβανόταν τη φύση και τον θάνατο, οι συγγραφείς που θαύµαζε και τα διαβάσµατά της, η παθιασµένη σχέση της µε τη Σούζαν Γκίλµπερτ –γυναίκα του αδελφού της–, καθώς και οι περίφηµες «Master Letters», οι γεµάτες υποταγή επιστολές που η Ντίκινσον απηύθυνε σε εκείνον τον µυστηριώδη «Αφέντη», που δεν έχει ακόµα αποκαλυφθεί ποιος ήταν. Εξετάζεται, τέλος, η αντιφατική σχέση της µε τον Τόµας Χίγκινσον, τον «µέντορά» της, όπως τον αποκαλούσε, που τη συµβούλευε να µην εκδώσει τα «σπασµωδικά» –κατά τη γνώµη του– ποιήµατά της, αλλά και η αµφίθυµη στάση της ίδιας απέναντι στη φήµη, την οποία απέφευγε να διεκδικήσει αλλά ενδόµυχα προσδοκούσε.

Στην έκδοση συµπεριλαµβάνονται αποσπάσµατα από πλήθος επιστολές της ποιήτριας, που φωτίζουν την προσωπικότητα και τις εµµονές της –συγγραφικές και άλλες–, καθώς επίσης και πλούσιο φωτογραφικό υλικό και εκτενής βιβλιογραφία.

ΣΕΙΡΑ: ISBN: 978-960-16-9787-1 ΣΧΗΜΑ: ΣΕΛΙΔΕΣ: ΤΙΜΗ ΠΡΩΤΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: ΠΡΩΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2021

«Η εποχή των μάγων: Η μεγάλη δεκαετία της φιλοσοφίας, 1919-1929» του Wolfram Eilenberger.
Ο Wolfram Eilenberger, γεννημένος το 1972, συγγραφέας, επί σειρά ετών αρχισυντάκτης του Philosophie Magazin και ίσως ο πλέον ταλαντούχος εκλαϊκευτής της πνευματικής ιστορίας στον γερμανόφωνο χώρο, αναβιώνει δέκα πολύ κρίσιμα χρόνια φιλοσοφικού γίγνεσθαι, και συνάμα την πραγματικότητα μιας ολόκληρης δεκαετίας, που κινείται μεταξύ ξεφαντώματος και οικονομικής κρίσης, μεταπολεμικού κλίματος και επερχόμενου εθνικοσοσιαλισμού.

Η αλματώδης άνοδος του Μάρτιν Χάιντεγκερ και ο έρωτας της Χάννα Άρεντ, ο ασταθής Βάλτερ Μπένγιαμιν, ο μεγαλοφυής γόνος οικογένειας δισεκατομμυριούχων Λούντβιχ Βιττγκενστάιν, που, μολονότι στο Κέμπριτζ τον λατρεύουν ως «θεό της φιλοσοφίας», διδάσκει πάμπτωχος σε επαρχιακά σχολεία της Κάτω Αυστρίας. Και τέλος ο Ερνστ Κασσίρερ, που βιώνει στα αστικά προάστια του Αμβούργου την άνοδο του αντισημιτισμού πάνω στο ίδιο του το σώμα. Στις ζωές και στην επαναστατική σκέψη αυτών των φιλοσόφων βλέπει ο Eilenberger να θεμελιώνεται η καταγωγή του σημερινού μας κόσμου.
Ο Wolfram Eilenberger, γεννημένος το 1972, συγγραφέας, επί σειρά ετών αρχισυντάκτης του Philosophie Magazin και ίσως ο πλέον ταλαντούχος εκλαϊκευτής της πνευματικής ιστορίας στον γερμανόφωνο χώρο, αναβιώνει δέκα πολύ κρίσιμα χρόνια φιλοσοφικού γίγνεσθαι, και συνάμα την πραγματικότητα μιας ολόκληρης δεκαετίας, που κινείται μεταξύ ξεφαντώματος και οικονομικής κρίσης, μεταπολεμικού κλίματος και επερχόμενου εθνικοσοσιαλισμού. Χάρη στη μεγάλη αφηγηματική τέχνη του, η αναδρομική ματιά στη δεκαετία του 1920 γίνεται ταυτόχρονα έμπνευση και προειδοποίηση, αλλά κατά κύριο λόγο αναγνωστική απόλαυση. Ο Wolfram Eilenberger είναι επιφυλλιδογράφος της εφημερίδας Die Zeit, συντονίζει στην ελβετική τηλεόραση την εκπομπή «Λαμπρές στιγμές της φιλοσοφίας» και είναι μέλος της διεύθυνσης προγράμματος του «phil.cologne». Έχει διδάξει στο Πανεπιστήμιο του Τορόντο στον Καναδά, στο Πανεπιστήμιο της Ιντιάνα στις ΗΠΑ, στο Πανεπιστήμιο των Τεχνών του Βερολίνου και στο ETH της Ζυρίχης. Έχει γράψει βιβλία εκλαϊκευμένης φιλοσοφίας. Η Εποχή των Μάγων πρωτοεκδόθηκε στη Γερμανία το 2018, απέσπασε το βραβείο Bayerischer Buchpreis και έχει μεταφραστεί ως τώρα σε περισσότερες από 20 γλώσσες με εξαιρετική επιτυχία. Το 2019 τιμήθηκε στη Γαλλία με το βραβείο Prix du Meilleur Livre Étranger.

«Το βιβλίο αυτό, πλούσιο σε εικόνες, πλούσιο σε ιδέες και εξαιρετικά καλογραμμένο, περιγράφει τα δέκα χρόνια από το 1919 ως το 1929, τα χρόνια που ο Χάιντεγκερ, ο Βιττγκενστάιν, ο Μπένγιαμιν και ο Κασσίρερ αποκτούν παγκόσμια αναγνώριση. Μολονότι δεν είχαν ιδιαίτερες επαφές ο ένας με τον άλλο, υπάρχουν πολλά που τους συνδέουν. Όλοι μαζί συνθέτουν, όπως πολύ πειστικά μας δείχνει ο Eilenberger, μια εκπληκτική πνευματική συντυχία, τέσσερα σχέδια ζωής και τέσσερις απαντήσεις στο ίδιο ερώτημα: Τι είναι ο άνθρωπος; Εκείνο που προκύπτει είναι μια μεγάλη στιγμή για τον αστερισμό της φιλοσοφίας – στη σκιά μιας καταστροφής που προηγήθηκε και μιας που θα ακολουθήσει».
Rüdiger Safranski

«Ο Eilenberger βγάζει στο φως τους μάγους του πνεύματος από τη σκιά των κειμένων τους και μας δίνει
μια ιστορία της διανόησης που φέρνει τη φιλοσοφία στη ζωή
». The New York Times Book Review

ΣΕΙΡΑ: ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ISBN: 978-960-16-9237-1 ΣΧΗΜΑ: 14Χ21 ΣΕΛΙΔΕΣ: 536 ΤΙΜΗ ΠΡΩΤΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: 22,00€ ΠΡΩΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2021

«Εξαρτάται. Μια ιστορία ζωής δίπλα στο εξαρτημένο μέλος της οικογένειας» της Μαρίας Μαυρικάκη.
Πώς πορεύεσαι στη ζωή όταν έχεις στην οικογένειά σου ή στο στενό σου περιβάλλον έναν άνθρωπο παγιδευμένο στις ουσίες; Επτά διαφορετικές φωνές αφηγούνται τα συναισθήματα που τους προκαλεί ο γιος, ο αδερφός, ο φίλος, ο σύντροφος, ο εραστής, που εξαρτάται, καθώς και τη ζωή μαζί του. Ηχεί όμως και η δική του φωνή, κοφτερή, χωρίς φτιασίδια και υπεκφυγές.

Δεν ήμασταν παιδιά εγκαταλειμμένα ή κακοποιημένα, γόνοι διαλυμένης οικογένειας, ούτε τίποτα πλουσιόπαιδα, που από την ευμάρεια οδηγούνται στην πλήξη και στους πειραματισμούς με τα διάφορα. Κοντολογίς, δεν ανταποκρινόμασταν σε κανένα από τα στερεότυπα που περιγράφονται ως οικογενειακό περιβάλλον των εξαρτημένων. Αργότερα κατάλαβα πως αυτό που σου (μας) συνέβη μπορεί να συμβεί στον καθένα. Συνηθισμένοι άνθρωποι οι γονείς μας, της ομάδας των ταπεινών που ζουν ανάμεσά μας και δεν βλάπτουν, ούτε ενοχλούν, βοηθούν μάλιστα όπου μπορούν. Τα παιδικά μας χρόνια χορτάτα από παιχνίδι στους χωματόδρομους της γειτονιάς, μύριζαν βερίκοκο και σύκο. Σχολείο στον Άγιο Ιερόθεο, στα εμβληματικά 60ς εσύ, εγώ στα 70ς, «της μεταπολίτευσης καημένη γενιά». Από τότε ξεχώριζες. Είχες το κοκαλάκι της νυχτερίδας. Ήσουν ο διαφορετικός, που σε παίρναμε στο κατόπι να δούμε πού το πας.

Πώς πορεύεσαι στη ζωή όταν έχεις στην οικογένειά σου ή στο στενό σου περιβάλλον έναν άνθρωπο παγιδευμένο στις ουσίες; Επτά διαφορετικές φωνές αφηγούνται τα συναισθήματα που τους προκαλεί ο γιος, ο αδερφός, ο φίλος, ο σύντροφος, ο εραστής, που εξαρτάται, καθώς και τη ζωή μαζί του. Ηχεί όμως και η δική του φωνή, κοφτερή, χωρίς φτιασίδια και υπεκφυγές.

Σαράντα σύντομα κεφάλαια, ο συνεχής αγώνας για την επούλωση των τραυμάτων, κωμικοτραγικά συμβάντα με ροκ μουσική και πικρό χιούμορ, τα θεραπευτικά προγράμματα και οι υποτροπές, η μελαγχολία και οι ενοχές, η αναγκαία συγχώρεση και η τελική κάθαρση.

Η γυμνή αλήθεια της κάθε πλευράς, ενός «παλαίμαχου χρήστη», των συγγενών και των φίλων του, σε ένα πλαίσιο συνεξάρτησης, όπου αναδύεται το ανικανοποίητο, το ακόρεστο της ψυχικής έλλειψης

Η Μαρία Μαυρικάκη γεννήθηκε το 1964 στο Περιστέρι. Έχει σπουδάσει διοίκηση επιχειρήσεων και οικονομικά, με εξειδίκευση στην αγροτική οικονομία. Έχει εργαστεί στον τομέα προστασίας περιβάλλοντος και βιώσιμης ανάπτυξης, στα χρηματοοικονομικά και στη διοίκηση μονάδων υγείας. Μέρος της δράσης της αφορά προγράμματα κοινωνικοοικονομικής ανάπτυξης που προάγουν την αρμονική συνύπαρξη ανθρώπου και φύσης. Χρονογραφήματα και επιφυλλίδες της δημοσιεύονται στο λογοτεχνικό περιοδικό δέκατα, στις ηλεκτρονικές εφημερίδες Athens Voice, Bookpress, Atlantea.news, και στο προσωπικό της ιστολόγιο exartatai.blogspot.com. Το 2019 εκδόθηκε το πρώτο της μυθιστόρημα, με τίτλο Περαστικά (εκδόσεις Αίολος). Από τις Εκδόσεις Πατάκη κυκλοφορεί το βιβλίο που έγραψε σε συνεργασία με τον Γιάννη Μπουτάρη, Εξήντα χρόνια τρύγος (2020).
Ηλεκτρονική διεύθυνση: [email protected]

ΣΕΙΡΑ: ISBN: 978-960-16-9820-5 ΣΧΗΜΑ: 14Χ21 ΣΕΛΙΔΕΣ: 232 ΤΙΜΗ ΠΡΩΤΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: 11,50 € ΠΡΩΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2021

«Οι τρεις ζωές του Γιόζεφ Κλάιν» της Ούλλα Λέντσε.
Βασισµένη σε αληθινά περιστατικά, η ιστορία του µετανάστη από τη Ρηνανία Γιόζεφ Κλάιν, που µπαίνει στο στόχαστρο των µεγάλων δυνάµεων ενώ βρίσκεται στη Νέα Υόρκη, φωτίζει τις κατασκοπικές δραστηριότητες του ναζιστικού καθεστώτος στην Αµερική.

Πριν από την εµπλοκή των Αµερικανών στον B΄ Παγκόσµιο πόλεµο, στους δρόµους της Νέας Υόρκης µαίνονται ταραχές, η πόλη θυµίζει καζάνι που βράζει. Αντισηµιτικές και ρατσιστικές οργανώσεις πασχίζουν να κερδίσουν την εύνοια των µαζών, Γερµανοί εθνικιστές δοξάζουν τον Χίτλερ ως τον σωστό άνθρωπο στη σωστή στιγµή. Ο Γερµανός µετανάστης Γιόζεφ Κλάιν ζει σχετικά ανεπηρέαστος από όλα αυτά. Ο δικός του κόσµος είναι οι πολυφυλετικοί δρόµοι του Χάρλεµ και το µεγάλο του πάθος ο ραδιοερασιτεχνισµός. Στις µπάντες των ραδιοερασιτεχνών γνωρίζει και τη Λόρεν, µια νεαρή ακτιβίστρια που τρέφει µεγάλη συµπάθεια για τον ήσυχο Γερµανό. Όµως οι τεχνικές δεξιότητες του Γιόζεφ προσελκύουν την προσοχή ισχυρών ανδρών και, προτού προλάβει να καταλάβει τι ακριβώς συµβαίνει, ο Γιόζεφ είναι κιόλας ένα µικρό γρανάζι στον µηχανισµό του δικτύου κατασκόπων της γερµανικής Στρατιωτικής Υπηρεσίας Πληροφοριών… Η περιπετειώδης πορεία του θα τον οδηγήσει αργότερα στην Αργεντινή και στην Κόστα Ρίκα, όπου θα έρθει αντιµέτωπος µε το παρελθόν του.

Βασισµένη σε αληθινά περιστατικά, η ιστορία του µετανάστη από τη Ρηνανία Γιόζεφ Κλάιν, που µπαίνει στο στόχαστρο των µεγάλων δυνάµεων ενώ βρίσκεται στη Νέα Υόρκη, φωτίζει τις κατασκοπικές δραστηριότητες του ναζιστικού καθεστώτος στην Αµερική.

H Ούλλα Λέντσε γεννήθηκε το 1973 στο Μενχενγκλάντµπαχ, σπούδασε µουσική και φιλοσοφία στην Κολονία και σήµερα ζει στο Βερολίνο. Έχει γράψει τέσσερα µυθιστορήµατα και έχει τιµηθεί µε πολλά βραβεία, µεταξύ άλλων, το 2016, µε το Λογοτεχνικό Βραβείο του Πολιτιστικού Κύκλου της Γερµανικής Οικονοµίας για το σύνολο του έργου της.

«Υπέροχο µυθιστόρηµα που βλέπει την πραγµατική Ιστορία υπό εξαιρετικά πρωτότυπη οπτική».
New York Times of Books

«Πυκνό, λακωνικό, εκθαµβωτικά ποιητικό». Tagesspiegel

«Καλύτερα από κάθε συγγραφέα της γενιάς µας, η Ούλλα Λέντσε µπορεί να µεταφέρει στην αφήγησή της την ατµόσφαιρα και την ιδιοσυγκρασία µακρινών τόπων και των κατοίκων τους. Στις Τρεις ζωές του Γιόζεφ Κλάιν χρησιµοποιεί αυτήν της την ικανότητα για να επεξεργαστεί για πρώτη φορά ένα ιστορικό υλικό, και το αποτέλεσµα είναι εντυπωσιακό». Inger-Maria Mahlke

ΣΕΙΡΑ: ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΔΟΚΙΜΙΑ ISBN: 978-960-16-9787-1 ΣΧΗΜΑ: 14Χ21 ΣΕΛΙΔΕΣ: 360 ΤΙΜΗ ΠΡΩΤΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: 17,70€ ΠΡΩΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2021

«Το τετράδιο των συνταγών» του Ζακύ Ντυράν.
Το βιβλίο του Ζακυ Ντυράν, αρθρογράφου γαστρονομίας της γαλλικής Liberation, σκιαγραφεί το πορτρέτο ενός ανθρώπου για τον οποίο η µαγειρική είναι κάτι περισσότερο από επάγγελµα – είναι η καθηµερινή ευχαρίστηση του να µοιράζεσαι και µια τέχνη για να ξεπερνάς τις δυσκολίες.

Ο Ανρί, ιδιοκτήτης ενός µικρού παραδοσιακού µπιστρό σε µια επαρχιακή πόλη της Γαλλίας, είναι ένας ασυναγώνιστος µάγειρας, που προσφέρει γαστριµαργικές απολαύσεις µε τα πιο απλά υλικά. Δε θέλει όµως ο γιος του ο Ζυλιέν να ακολουθήσει το επάγγελµά του, ούτε να αναλάβει την οικογενειακή επιχείρηση, αν και ποτέ δεν του έχει εξηγήσει γιατί. Όπως ακριβώς δεν του είπε ποτέ ούτε γιατί τους εγκατέλειψε η µητέρα του Ελέν πριν από τριάντα χρόνια.
Όταν ο Ανρί πέφτει σε κώµα, ο Ζυλιέν, που περνά ώρες κοντά του, κρατώντας του το χέρι, θυµάται το χαµένο τετράδιο των συνταγών του πατέρα του, όπου τον έβλεπε, από τα παιδικά του χρόνια, να σηµειώνει τις συνταγές και τα µυστικά της κουζίνας του. Ο Ζυλιέν είναι αποφασισµένος να βρει αυτό τον τελευταίο σύνδεσµο µε τον πατέρα του. Θα µπορέσουν άραγε τα µυστικά της µαγειρικής να τον βοηθήσουν επιτέλους να καταλάβει και τα µυστικά που έχει κρατήσει ο Ανρί όλα αυτά τα χρόνια;

Το Τετράδιο των συνταγών σκιαγραφεί το πορτρέτο ενός ανθρώπου για τον οποίο η µαγειρική είναι κάτι περισσότερο από επάγγελµα – είναι η καθηµερινή ευχαρίστηση του να µοιράζεσαι και µια τέχνη για να ξεπερνάς τις δυσκολίες.

Ο Ζακύ Ντυράν είναι αρθρογράφος γαστρονοµίας. Τις γαστριµαργικές ανταποκρίσεις του απολαµβάνουν χιλιάδες αναγνώστες της εφηµερίδας Libération και ακροατές του ραδιοφωνικού σταθµού France Culture. Το Τετράδιο των συνταγών είναι το πρώτο του µυθιστόρηµα.

ΣΕΙΡΑ: ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΞΕΝΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ISBN: 978-960-16-8981-4 ΣΧΗΜΑ: 14Χ21 ΣΕΛΙΔΕΣ: 232 ΤΙΜΗ ΠΡΩΤΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: 11,80€ ΠΡΩΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2021