Ο Μαλόν ισχυρίζεται πως η Αμάντα δεν είναι η μαμά του η αληθινή. Ο μόνος που τον πιστεύει είναι ο Βαζίλ Ντράγκονμαν, ο παιδοψυχολόγος του σχολείου που φοιτεί. Ο Βαζίλ αναγκάζεται να ζητήσει τη βοήθεια της Μαριάν Ογκρές, της αρχηγού της αστυνομίας.
Η Μαριάν ασχολείται με μια πολύ σοβαρή υπόθεση, μια σειρά από ληστείες με αρχηγό τον Αλεξίς Ζερντά και δε δίνει βάση στα λεγόμενα του παιδοψυχολόγου. Θα αναγκαστεί όμως εκ των πραγμάτων να κοιτάξει τις δύο υποθέσεις με άλλη ματιά γιατί αντιλαμβάνεται ότι δένονται με κάποιον τρόπο μεταξύ τους.
Ο Μαλόν έχει φτιάξει έναν δικό του εσωτερικό κόσμο, με συμβολισμούς που επινόησε μόνος του, έναν ψυχολογικό λαβύρινθο όπου δεν μπορεί να μπει κανείς.
Ο Βαζίλ είναι πεπεισμένος πως οι περισσότερες αναμνήσεις του παιδιού είναι αληθινές. Ένστικτο ή διαίσθηση; Σύμφωνα με την επιστήμη του ο χρόνος κατά τον οποίο διατηρεί ένα παιδί μια ανάμνηση, αυξάνεται παράλληλα με την ηλικία του. Στη μνήμη ενός τρίχρονου παιδιού οποιαδήποτε ανάμνηση δεν αναπαραχθεί στη συνέχεια, αναπόφευκτα θα σβηστεί. Ο συγγραφέας αναλύει διεξοδικά την παιδική ψυχολογία καθώς και την παιδική μνήμη. Ο Μαλόν ζητάει τη μαμά του, δεν την έχει ξεχάσει και παλεύει κάθε βράδυ με τους εφιάλτες του, προσπαθώντας να κρατήσει τις αναμνήσεις του ζωντανές. Ο Μαλόν πρέπει να θυμάται.
Ο Ζερντά, είναι αρχηγός της συμμορίας, ένα άγριο θηρίο μόνιμα σε επιφυλακή, φαινομενικά απαθής, έτοιμος όμως να χιμηξει πάνω σε οτιδήποτε. Ο Μαλόν πρέπει να ξεχάσει.

Ξεκινά λοιπόν ένας αγώνας γεμάτος ένταση και δράση. Τα χρονικά περιθώρια στενεύουν και η Μαριάν πρέπει να βρει την άκρη. Καλείται να εισχωρήσει με τη βοήθεια του Βαζίλ στη μνήμη του παιδιού κι απ’ την άλλη να πιάσει επιτέλους το άγριο αυτό θηρίο, τον Ζερντά. Έχει στο πλάι της σημαντικούς βοηθούς, με ολοκληρωμένη προσωπικότητα και άποψη καθώς και με ενδιαφέρουσα συμμετοχή ο καθένας τους στις δύο αυτές υποθέσεις που τελικά αποδεικνύεται ότι είναι μία και μοναδική.
Κινηματογραφικές εικόνες με αυτοκίνητα και περιπολικά να τρέχουν με ιλιγγιώδη ταχύτητα σε λεωφόρους, πυρά να ανταλάσσονται, νεκροί στα πεζοδρόμια κι απ’ την άλλη ένα μικρό αγοράκι, ο συνδετικός κρίκος, που θα δώσει το φως στο μυστήριο. Όλα αυτά μαζί συνθέτουν ένα παραμύθι, με καλούς και κακούς, με δράκους και κάστρα που ανάμεσά τους ανεμίζουν παιδικές ζωγραφιές.
Ο Bussi μας έδωσε ένα αστυνομικό παραμύθι, έναν γρίφο που μπορεί μόνο ο ίδιος να τον λύσει. Σελίδα με σελίδα υποψιάζεσαι, νομίζεις ότι έχεις καταλήξει κάπου μα έρχεται μια νέα σελίδα που σε παρασέρνει μαζί της βάζοντας σε σε έναν άλλον δρόμο, σ έναν λαβύρινθο γεμάτο μίτους και δεν ξέρεις ποιον να επιλέξεις.
Ένα ευφυέστατο σενάριο κινηματογραφικής ταινίας με σενάριο, πρωταγωνιστές και σκηνοθέτη και με την αδρεναλίνη να τινάζεται στα ύψη.
Καθηλωτικό από όλες τις απόψεις και γεμάτο μυστήριο, ρέουσα γραφή, έμπειρους πρωταγωνιστές μα συνάμα γλυκό και τρυφερό στα κεφάλαια που πρωτοστατεί ο μικρός ήρωας.
Θαύμασα, βλέποντας την επιμονή του μικρού να βρει τη μαμά του, θαύμασα για ακόμη μία φορά το μητρικό δέσιμο, την ένωση δύο ανθρώπων πάνω στον κόσμο που δεν μπορεί κανένας και τίποτα να διασπάσει. Λύγισα μπροστά στα δάκρυά του και έγινα ακόμη μία σύμμαχος του. Άλλωστε μάνα είναι μόνο μια!!!!

 

(Από το οπισθόφυλλο του βιβλίου)

«ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΙΠΟΤΑ ΠΙΟ ΕΦΗΜΕΡΟ ΑΠΟ ΤΗ ΜΝΗΜΗ ΕΝΟΣ ΠΑΙΔΙΟΥ
Ο Μαλόν είναι τριών χρόνων και αρχίζει να διαδίδει γύρω του ότι η μαμά του δεν είναι η πραγματική του μαμά. Ο μόνος που φαίνεται να τον ακούει είναι ο Βαζίλ Ντράγκονμαν, ο παιδοψυχολόγος του σχολείου. Κανείς άλλος. Και γι’ αυτό ο Βαζίλ θεωρεί ότι πρέπει να κινηθεί γρήγορα, να βρει την κρυμμένη αλήθεια, προτού οι αναμνήσεις που ισχυρίζεται ότι έχει ο Μαλόν από το παρελθόν κι από την πραγματική του μητέρα αρχίσουν να σβήνονται απ’ τη μνήμη του. Ζητά τότε τη βοήθεια της επικεφαλής της αστυνομίας, της Μαριάν Ογκρές, η οποία την ίδια στιγμή έχει μια πολύ πιο σοβαρή υπόθεση στα χέρια της, αυτή των διαδοχικών ένοπλων ληστειών σε πολυτελή καταστήματα της Χάβρης. Από τα στοιχεία, όμως, που αρχίζουν να βγαίνουν στην επιφάνεια, όταν πολύ σύντομα ο παιδοψυχολόγος δολοφονείται, φαίνεται ότι οι δύο αυτές υποθέσεις τελικά δεν είναι καθόλου άσχετες μεταξύ τους… Τι είναι όμως αυτό που τις συνδέει;

Μέσα από μια αφηγηματική δομή χρονομετρημένη με ακρίβεια και μια δράση καταιγιστική, ο συγγραφέας κρατά τον αναγνώστη με κομμένη την ανάσα ως το τέλος της ιστορίας, που είναι πάνω απ’ όλα μια ιστορία συγκινητική και ανθρώπινη.»

«Ο Bussi μπερδεύει όλες τις πίστες, όλα τα νήματα της δράσης ,παίζει με όλες τις φαινομενικές πλευρές των πραγμάτων. Είναι ο μάστορας της “οφθαλμαπάτης”». Elle