Γράφει: η Βιργινία Αυγερινού

Ιστορίες για ψυχές ηλεκτροφόρες, για αντιήρωες που ματώνουν λέξεις από την απέναντι πλευρά του καθρέφτη. Σκόροι που ντύνονται τις νύχτες ταξί και γλείφουν τον αφαλό σου, μέχρι να τους δώσεις άφεση. Οι φλέβες, ποταμός κι ανάθεμα.
Και να μας τινάζει στις πίστες της ζωής
Το ρεύμα.

Από τη σειρά Διαυγή Όνειρα των εκδόσεων Ενύπνιο, κυκλοφορεί το πρώτο έργο της Μαριάνθης Λαζαρίδου.

Η Μαριάνθη Λαζαρίδου γεννήθηκε στις 23 Δεκεμβρίου 1987, ημέρα Τετάρτη, εν Αθήναις. Έπειτα τα γνωστά, σπίτι, πλατεία, σχολείο, αρχαιολογία ΑΠΘ και μεταπτυχιακό στην τέχνη. Εγκατάσταση στη Δράμα. Δημιουργός στην ΑΜΚΕ Μέθεξις, καλλιτεχνική επιμέλεια στο 1ο διεθνές φεστιβάλ φωτογραφίας Δράμας, στο 1ο συμπόσιο θεάτρου και αλλού.

Το Ρεύμα είναι η πρώτη της επαφή με τη γραφή. Ίσως για αυτό να είναι ηλεκτροφόρα, όπως κάθε πρώτη φορά.
Σε παρακαλώ. Όταν χτίσουμε το σπίτι μας, έλα να φυτέψουμε στην αυλή μια λεμονιά. Κι άσε με – άσε με τις νύχτες να κατεβαίνω εκεί, να ακουμπάω το μάγουλό μου στον κορμό, άσε με να δοκιμάζω ξανά και ξανά λεμόνια κι έλα πριν χαλάσουν και τα δικά μας βήματα με το σώμα μου να ακουμπάει στον κορμό να με φιλάς για καληνύχτα, να μην ξεχνάμε ποτέ τη γεύση που έχει Το σπίτι.

Μια συλλογή εικοσιτριών ιστοριών-κοινωνικών ιστοριών που οδηγούν σε μια ιδιαίτερη νουβέλα, γραμμένη με μια ξεχωριστή και συνάμα απλή-σε κάποια σημεία ίσως και λίγο ωμή- γλώσσα μα και γραμμένη με μια πιο «φιλοσοφική» διάθεση καθόλου επιτηδευμένη, όλα σε πρωτοπρόσωπη αφήγηση. Από τις σελίδες του και τη ζωή των αντιηρώων που η συγγραφέας επέλεξε να πρωταγωνιστούν στο βιβλίο της, περνούν θέματα που απασχολούν την κοινωνία διαχρονικά και θέματα που αφορούν στον ψυχισμό του ανθρώπου.
Όνειρα απραγματοποίητα, προσδοκίες, ψυχικά τραύματα, περιθωριοποιημένοι άνθρωποι, πόρνες, άνθρωποι που βαδίζουν στα χρόνια των γηρατειών, παραδοχή σεξουαλικού προσανατολισμού, πρόσφυγες, γυναίκες που περνούν δύσκολα στον γάμο τους, παιδιά που τα εκμεταλλεύονται ή τα απαξιώνουν και τα παραμελούν.
Ένα πρωτόλειο έργο που θα προβληματίσει και ίσως συγκινήσει ταυτόχρονα τους αναγνώστες.