Μ’ ένα αστυνομικό μυθιστόρημα, που μέχρι την τελευταία σκηνή θα μας κρατά σε αγωνία, μας συντροφεύει αυτό το καλοκαίρι η Χρύσα Σπυροπούλου. Χάριν του νέου της βιβλίου επέστρεψε στον τόπο καταγωγής της, τις Σέρρες, αναζητώντας τα ίχνη της Σάρας που χάθηκε στα «Ταραγμένα νερά της Δοϊράνης». Υποψίες, περίεργοι θάνατοι, γεγονότα του παρελθόντος, που μπλέκονται με μεγάλη δόση μυστηρίου, σ’ ένα μυθιστόρημα που θα κρατήσει αμείωτη την προσοχή του αναγνώστη, αφού όπως λέει στο Vivlio-life η συγγραφέας, το πιο ενδιαφέρον στην ιστορία της βρίσκεται σε όσα υπονοούνται…

-Στα «Ταραγμένα νερά» η ιστορία σας ξεκινάει με την εξαφάνιση της Σάρας Ανδρέου, ενώ κολυμπάει στη λίμνη Δοϊράνη. Ήδη το μυαλό μας κάνει διάφορα σενάρια για το τι θ’ ακολουθήσει. Πόσο θα μπερδευτεί η ιστορία; Τι μας περιμένει στις επόμενες σελίδες;

Απάντηση: Μερικά γεγονότα προκύπτουν κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης της ιστορίας, δεν είναι εξαρχής προγραμματισμένα.

-Η Σάρα είναι συγγραφέας. Όταν εμπνευστήκατε τον ρόλο της αλλά και στη συνέχεια όταν δομούσατε τον χαρακτήρα της, δώσατε κάποια δικά σας χαρακτηριστικά στην πρωταγωνίστριά σας;

Απάντηση: Δεν θα το έλεγα. Δεν μοιάζω καθόλου με εκείνην. Εκτός από την κοινή μας καταγωγή δεν υπάρχουν ομοιότητες…

-Ένας αυτόπτης μάρτυρας, πολλοί ύποπτοι, συγγενείς, περιουσίες, εραστές και ερωμένες. Κυρίως, όμως, υποψίες. Υπάρχει κάποιο αληθινό γεγονός στην ιστορία σας ή πρόκειται για μυθοπλασία;

Απάντηση: Είναι προϊόν μυθοπλασίας. Αποφεύγω την πραγματικότητα. Από την οποία όμως παίρνει κανείς στοιχεία, θραύσματα, τα οποία επεξεργάζεται και τα εντάσσει σε ένα άλλο εντελώς διαφορετικό πλαίσιο.

-Κάθε αστυνομικό μυθιστόρημα έχει κι έναν Αστυνομικό που συνήθως είναι ιδιαίτερα ευφυής και συμπαθής. Ποια χαρακτηριστικά δώσατε στον Αστυνόμο Ηλιού;

Απάντηση: Του κανονικού ανθρώπου, χωρίς υπερβολές, ούτε στα θετικά ούτε στα αρνητικά. Είναι ο άνθρωπος της διπλανής πόρτας.

-Η αγωνία μας κορυφώνεται από τις πρώτες κιόλας σελίδες που παρατηρούμε ότι η ανάσα μας γίνεται πιο γρήγορη και το ενδιαφέρον μας μεγαλύτερο, όταν η μια ανατροπή μας οδηγεί σ’ ένα συμπέρασμα και η συνέχεια μάς ανατρέπει όλα τα δεδομένα. Σε ποιο κεφάλαιο θα χαλαρώσουμε; Ή δεν θα χαλαρώσουμε μέχρι να φθάσουμε στην τελευταία σελίδα;

Απάντηση: Θα συμβεί αυτό στην τελευταία σκηνή.

-Κι ενώ η αγωνία και οι υποψίες για πρόσωπα και καταστάσεις εναλλάσσονται και μας κρατούν σε εγρήγορση, έρχονται οι περιγραφές των όμορφων τοπίων, οι ντόπιες νοστιμιές, αλλά και η ίδια η λίμνη με τα «ταραγμένα της νερά» να μας προκαλέσουν την επιθυμία να επισκεφθούμε τις ομορφιές του νομού Σερρών. Ήταν ένας από τους στόχους σας αυτός;

Απάντηση: Στα μυθιστορήματα, και μάλιστα στα αστυνομικά, ο τόπος πρωταγωνιστεί. Αν αυτό διακρίνεται στα «Ταραγμένα νερά», με χαροποιεί ιδιαιτέρως.

-Αυτήν τη φορά το κουβάρι της ιστορίας εκτυλίσσεται στα δικά σας «λημέρια». Έχετε αναμνήσεις από τα σημεία όπου κινούνται οι ήρωές σας;

Απάντηση: Σπαράγματα εικόνων συνέλεξα και άφησα τη μνήμη να μιλήσει.

-Πώς υποδέχτηκαν οι συντοπίτες σας το νέο σας μυθιστόρημα;

Απάντηση: Οι φίλοι και οι συμμαθητές μου με υποστήριξαν και με περιέβαλαν με την αγάπη τους, και γι’ αυτό τους είμαι βαθύτατα ευγνώμων.

-Πιστεύετε πως τα «Ταραγμένα νερά» έπιασαν τον σφυγμό των Ελλήνων φανατικών αναγνωστών αστυνομικών μυθιστορημάτων;

Απάντηση: Μάλλον οι αναγνώστες θα πρέπει να δώσουν την απάντηση.

-Ποιο είναι το μυστικό μονοπάτι στη συγγραφή που πρέπει ν’ ακολουθήσει ο συγγραφέας για να κρατήσει αμείωτο το ενδιαφέρον του αναγνώστη μέχρι τον επίλογο;

Απάντηση: Όσα υπονοούνται.

-Είναι η ανατροπή το αλατοπίπερο των αστυνομικών βιβλίων;

Απάντηση: Ναι, όπως και πολλά άλλα. Μεταξύ αυτών οι εναργείς περιγραφές, ο άμεσος λόγος και η σφιχτή ανάπτυξη της ιστορίας που εκπλήσσει διαρκώς τον αναγνώστη, το παιχνίδι της γάτας και του ποντικού.

-Ποιον ξένο συγγραφέα αστυνομικών μυθιστορημάτων θεωρείτε μετρ του είδους;

Απάντηση: Την P. D. James.

Σας ευχαριστώ πολύ για τη συνομιλία!


Η Χρύσα Σπυροπούλου γεννήθηκε στις Σέρρες το 1957. Σπούδασε Κλασική και Αγγλική Φιλολογία και εργάζεται στη Μέση Εκπαίδευση. Ασχολείται με την κριτική βιβλίου και συνεργάζεται με την εφημερίδα Καθημερινή, καθώς και λογοτεχνικά περιοδικά (Τα Ποιητικά, ο αναγνώστης), ενώ κάνει επίσης και μεταφράσεις. Συντονίζει τη Λέσχη Κλασικής Λογοτεχνίας στον Πολυχώρο Μεταίχμιο. Έχει εκδώσει δοκίμια, συλλογές διηγημάτων και αστυνομικά μυθιστορήματα τόσο για ενήλικες όσο και για εφήβους. Τα πιο πρόσφατα αστυνομικά της μυθιστορήματα για ενήλικες είναι: Δίχως ίχνη (2006), Ένα αθώο παιχνίδι (2004).