Φαίνεται ότι η μυθιστορηματική βιογραφία είναι ένα πεζογραφικό είδος που ταιριάζει στον Στέφανο Δάνδολο. Μετά τη μεγάλη επιτυχία του βιβλίου του «Ιστορία χωρίς όνομα» για την Πηνελόπη Δέλτα, που κυκλοφορεί επίσης από τις εκδ. ΨΥΧΟΓΙΟΣ, ο Στέφανος Δάνδολος έστρεψε τους συγγραφικούς του προβολείς σε μια σχέση ζωής που σηματοδότησε μια εποχή τόσο σε επίπεδο πολιτικής όσο και σε επίπεδο πολιτισμού. Ο ταραχώδης έρωτας του Γεώργιου Παπανδρέου με την Κυβέλη Ανδριανού, την πασίγνωστη κορυφαία ηθοποιό είναι η αφορμή για να παρουσιάσει με τον πιο γλαφυρό τρόπο την κοινωνική, πολιτική και ανθρωπολογική κατάσταση μιας εποχής και μάλιστα μιας ταραγμένης εποχής για τον τόπο. Σκιαγραφώντας τόσο τους κεντρικούς ήρωες όσο και τους δορυφορικά κινούμενους γύρω τους με αδρές πινελιές ο Δάνδολος υπογράφει ένα αμάλγαμα μυθοπλασίας και ιστορικής αλήθειας με ευαισθησία και σεβασμό καταθέτοντας τη δική του ματιά για όλα όσα ορίζουν την ελευθερία και τη σχέση με την τέχνη και την πολιτική.
Με κεντρικό αφηγηματικό άξονα τις τέσσερις ημέρες της κηδείας του Γεωργίου Παπανδρέου, του πολιτικού που «πρώτα απ’ όλα ήταν ποιητής», ο συγγραφέας συνθέτει τις παραμέτρους εκείνες που συστήνουν στον αναγνώστη όλη εκείνη την δύσκολη εποχή κατά την οποία μια κηδεία μετατρέπεται σε μια λαϊκή εξέγερση που συντελείται εν μέσω δικτατορίας για να αποδείξει περίτρανα πως είναι πολυσήμαντη κάθε αναμέτρηση του λαού με το ιστορικό γίγνεσθαι. Χαρακτηριστικό είναι το απόσπασμα:
«…Μπροστά η νεκροφόρα, πίσω η απέραντη λαοθάλασσα. Ανηφορίζει αργά την οδό Μητροπόλεως. Παίρνει μαζί της τους ανθρώπους στα πεζοδρόμια και το τεράστιο πλήθος που κατακλύζει την Πλατεία Συντάγματος. Οι μάζες ενώνονται. Μετατρέπονται σε μια ατελείωτη φάλαγγα. Η σιωπή είναι μεγαλειώδης. Τόσο βαθιά που μπορείς να ακούσεις το φτερούγισμα των πουλιών στον ουρανό. Και γίνονται όλο και περισσότεροι. Προχωρούν, περνάνε από μαγαζιά με κατεβασμένα ρολά, από εισόδους κτιρίων όπου καιροφυλακτούν σκιές. Επί της οδού Φιλελλήνων, παράθυρα έχουν ανοίξει, κάποιοι κοιτάζουν έξω, αμίλητοι, με περιέργεια. Η διάθεση του κόσμου είναι παράξενη. Υπάρχει φόβος. Υπάρχει η ανησυχία που κάνει μυριάδες ξένα χέρια να αγγίζονται. Αλλά υπάρχει κι ένα ανεπανάληπτο δέος. Όλοι πια ξέρουν ότι σήμερα γράφεται Ιστορία…».

Διεξάγοντας ενδελεχή έρευνα ο συγγραφέας καταθέτει ένα σημαντικό κεφάλαιο της σύγχρονης Ιστορίας υπό το πρίσμα μιας συνύφανσης της πολιτικής με την τέχνη και παρουσιάζει ανάγλυφα τη γοητεία δυο σημαντικών ανθρώπων που διαδραμάτισαν ένα διακριτό ρόλο στην Ιστορία του τόπου. Η αλληλογραφία των δύο ερωτευμένων γίνεται η αφετηρία μιας ιχνηλάτησης όχι μόνο της ζωής αυτών των ανθρώπων αλλά μιας ανασύστασης όλων εκείνων των ουσιαστικών στιγμών που καθόρισαν τη σχέση τους και την πορεία τους. Ο Δάνδολος τραβά το πέπλο που καλύπτει τον μύθο που δημιούργησαν γύρω από το όνομά τους και αποκαλύπτει τις προσωπικότητές τους στην καθημερινή τους έκφανση. Πέρα από τον πολιτικό και τη μεγάλη θεατρίνα υπάρχει ο άνθρωπος και οι ανάγκες του, οι αδυναμίες και οι αγωνίες του και για τον συγγραφέα είναι σημαντικό να τις γνωρίσουμε για να εκτιμήσουμε εκ νέου και τον ίδιο τον μύθο τους αλλά και πολλά γεγονότα που σημάδεψαν τη ζωή και τις αποφάσεις τους.
Στηριγμένος σε ένα πλούσιο αρχειακό υλικό και αναμορφώνοντας τις ζωές αυτών των ανθρώπων και την αγάπη που μοιράστηκαν ο συγγραφέας δημιουργεί ένα αυτόνομο αφήγημα στηριγμένο σε ιστορικά και προσωπικά ντοκουμέντα και συνδιαλέγεται με τις ιστορικές συγκυρίες για να αναδείξει εν τέλει τις μορφές των ανθρώπων που τις προσδιόρισαν. Όλα αυτά με τη χαρακτηριστική εκφραστική λιτότητα του συγγραφέα, τη συνδυασμένη με μια πλούσια αισθαντικότητα δημιουργούν ένα αξιανάγνωστο μυθιστόρημα.

«Μπορεί μια γυναίκα που είχε όλο τον κόσμο απλωμένο στα πόδια της να γίνει έρμαιο του ανέμου που έφερε ένας και μόνο άντρας στην καρδιά της;

 
 
 

Το καλοκαίρι του 1920 καταφτάνει στη Χίο η Κυβέλη Αδριανού, η μεγάλη δόξα του ελληνικού θεάτρου. Γενικός Διοικητής του νησιού είναι ένας γοητευτικός νεαρός, ονόματι Γεώργιος Παπανδρέου. Εκείνη είναι παντρεμένη. Το ίδιο κι αυτός. Η εμβληματική πρωταγωνίστρια και ο πολιτικός που θα αναδειχθεί τρεις φορές Πρωθυπουργός της Ελλάδας ζουν για χρόνια έναν θυελλώδη παράνομο έρωτα, ώσπου ενώνονται με τα δεσμά του γάμου και γίνονται ένα από τα μυθικά ζευγάρια του εικοστού αιώνα. Όμως οι παράφορες αγάπες είναι πάντα σπαρμένες με αγκάθια.
Το φθινόπωρο του 1968, η Κυβέλη είναι μια ραγισμένη ύπαρξη, ο «Γέρος της Δημοκρατίας», κείτεται στο φέρετρό του και η Ελλάδα ασφυκτιά μέσα στο σκοτάδι της δικτατορίας. Την ίδια ώρα, η μοίρα τους συνδέεται με μια ομάδα ανθρώπων που αναζητούν τη δική τους λύτρωση, πρόσωπα ανώνυμα αλλά και πρόσωπα της Ιστορίας… Άραγε μπορείς να διεκδικήσεις ένα θαύμα όταν όλα τα σημάδια είναι εναντίον σου;
Το ΦΛΟΓΑ ΚΑΙ ΑΝΕΜΟΣ είναι η τοιχογραφία μιας ολόκληρης εποχής. Μέσα από ανέκδοτες επιστολές, αρχειακό υλικό και μαρτυρίες, ο Στέφανος Δάνδολος φέρνει στο φως τη ζωή της θρυλικής Κυβέλης και την ταραχώδη σχέση της με τον Γεώργιο Παπανδρέου, ζωντανεύει αθέατες πτυχές του θεάτρου και της πολιτικής, ενώ παράλληλα, συνδυάζοντας αριστοτεχνικά την πραγματικότητα με τη μυθοπλασία, χτίζει ένα επικό μυθιστόρημα για τον έρωτα, τον θάνατο και την ελευθερία.»