ΛΕΝΑ ΜΑΝΤΑ- ΚΛΑΙΡΗ ΘΕΟΔΩΡΟΥ, Εκδόσεις ΨΥΧΟΓΙΟΣ

Παρουσίαση: Βιργινία Αυγερινού

Οι δύο κυρίες της σύγχρονης Ελληνικής Λογοτεχνίας, δεν χρειάζονται συστάσεις. Αγαπημένες συγγραφείς και οι αναγνώστες αγκάλιασαν και το νέο τους εγχείρημα της συνεργασίας στη συγγραφή, σε μια σειρά έργων μυστηρίου- θρίλερ.
Η «Γυναικεία υπόθεση» της Λένας Μαντά και της Κλαίρης Θεοδώρου είναι το λογοτεχνικό επιστέγασμα μιας φιλίας χρόνων που κατέληξε σε μια σειρά βιβλίων, η οποία ανήκει στην κατηγορία του αστυνομικού μυθιστορήματος.

[…Το τέλος της σχέσης μας, το τέλος του κόσμου, του δικού μου κόσμου. Ο καπνός μού γαργάλησε τα ρουθούνια και ο ήχος του χαρτιού που καιγόταν, της ζωής που καιγόταν, μου έφερε δάκρυα στα μάτια. Θέλησα να απλώσω το χέρι μου να την αγγίξω, να τη σταματήσω, να την προλάβω, αυτή όμως είχε ήδη γυρίσει την πλάτη της και απομακρυνόταν τώρα με παράλογα γρήγορα βήματα από κοντά μου. «Συγχώρεσέ με…» ψιθύρισα, ξέροντας πως δεν υπήρχε περίπτωση να με ακούσει. Την παρακολούθησα με τα μάτια μου να πονούν από την υπερπροσπάθεια, μέχρι που εκείνη χάθηκε, μικρότερη και από κουκκίδα πια, μέσα στην οχλοβοή του δρόμου πάνω από το εστιατόριο. Δεν έτρεξα πίσω της. Δεν είχε νόημα. Αυτή ήταν η τελευταία φορά που την έβλεπα. Ζωντανή…]

Στο ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΥΠΟΘΕΣΗ 3 – SCRIPTA MANENT, όπως και σε όλες τις Γυναικείες υποθέσεις εκτός από την αστυνομική περιπέτεια, την οποία ο αναγνώστης παρακολουθεί με κινηματογραφικό ενδιαφέρον σαν να βλέπει μια ταινία, μέχρι την εξιχνίαση των εγκλημάτων από τους Νόρα Δενδρινού και Νικόλα Παναγιωτίδη, και τα τρία βιβλία εμπεριέχουν κοινωνικά στοιχεία. Κυριαρχούν όχι μόνο οι σχέσεις των ανθρώπων, αλλά κυρίως τα σκοτεινά ψυχικά τραύματα που κουβαλούν οι ήρωες του έργου και τα οποία τους οδηγούν σε συγκεκριμένες συμπεριφορές και πράξεις. Οι κοινωνικές επαφές, ο τρόπος που αυτές ρυθμίζουν τις καταστάσεις, η εξέλιξη της πορείας τους γίνονται ένα παιχνίδι που καθορίζει την υπόθεση του έργου. Παράλληλα, το κείμενο είναι γεμάτο με ρεαλιστικές περιγραφές και εικόνες που λειτουργούν με τον καλύτερο τρόπο, ώστε να ενταθεί η αγωνία, το μυστήριο, η περιπέτεια και το σασπένς σε μια ιστορία καθηλωτική.


Αυτό που θα τονίσουμε για μια ακόμα φορά είναι ο τρόπος με τον οποίο οι δυο συγγραφείς συμπλέουν συγγραφικά. Οι γραφές ομοιοποιούνται και δίνουν ένα ενιαίο σύνολο στο οποίο είναι ευδιάκριτη η προσπάθεια των δύο συγγραφέων να χαρίσουν ένα ολοκληρωμένο καθηλωτικό αστυνομικό έργο που συναρπάζει από την πρώτη ως την τελευταία του σελίδα, γεμάτο σασπένς και αγωνία, ανατροπές και συγκρούσεις, για να μείνει στο τέλος η επίγευση μιας κινηματογραφικά στημένης αστυνομικής ιστορίας.

Από τις Εκδόσεις Ψυχογιός κυκλοφορούν τα ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΥΠΟΘΕΣΗ 1 & 2

SCRIPTA MANENT. ΤΑ ΓΡΑΠΤΑ ΜΕΝΟΥΝ… ΕΙΔΙΚΑ ΟΤΑΝ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ ΦΥΛΑΓΜΕΝΑ. ΕΚΕΙ ΟΠΟΥ ΧΤΥΠΑΕΙ… Η ΚΑΡΔΙΑ ΤΩΝ ΠΑΝΤΩΝ. Ή ΜΑΛΛΟΝ ΕΚΕΙ ΟΠΟΥ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΙΑ ΤΙΠΟΤΑ. ΤΙΠΟΤΑ ΠΟΥ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΧΤΥΠΗΣΕΙ. ΤΙΠΟΤΑ ΠΟΥ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΘΥΜΙΣΕΙ. ΤΙΠΟΤΑ ΠΟΥ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΑΡΤΥΡΗΣ …ΠΩΣ Η ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΠΟΔΕΙΧΤΕΙ ΠΟΛΥ ΤΡΟΜΑΚΤΙΚΗ. ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΘΑΝΑΤΗΦΟΡΑ…
<Η καρδιά>: το πιο σημαντικό –κυριολεκτικά και συμβολικά– ανθρώπινο όργανο. Σύμβολο του έρωτα, της αγάπης, της στοργής. Εκφράζει την επιθυμία, το συναίσθημα, τη συγκίνηση. Ορίζει τη ζωή.
<Η ραγισμένη καρδιά>: σύμβολο της προδοσίας, της απάτης, της εγκατάλειψης. Εκφράζει τη μοναξιά, τη θλίψη, τη ματαίωση. Ορίζει τον θάνατο.
Τι μπορεί όμως να συμβολίζει μια καρδιά που δε βρίσκεται πια στη θέση της; Χωρίς ουδέποτε μάλιστα να έχει σταματήσει να χτυπά; Η Νόρα Δενδρινού και ο Νικόλας Παναγιωτίδης καλούνται αυτή τη φορά να καταδυθούν σε κόσμους σκοτεινούς και επικίνδυνους. Βυθίζονται εκεί όπου το ένστικτο της επιβίωσης γεννά τον φόνο. Όπου ο θάνατος σημαίνει ζωή. Όπου ο έρωτας γίνεται τρόμος και η αγάπη φυλακή. Όπου η κλασική λογοτεχνία συναντά την… παραλογοτεχνία.
Διότι κάποιες φορές τα τέρατα δεν ξεπηδούν μέσα από τις σελίδες των βιβλίων. Τα τέρατα είναι… οι σελίδες των βιβλίων.