Συγγραφέας του βιβλίου «Ο Κώδικας της Δημιουργίας. Ο Γολγοθάς της Εύας» – Εκδόσεις «Anubis»

Ένας πολυσέλιδος τόμος γεμάτος ένταση, σκληρές εικόνες, ανατροπές, όπλα νέας γενιάς, ασύλληπτα παιχνίδια μυστικών υπηρεσιών, τζιχαντιστές, αλλά και αισθησιακές ερωτικές στιγμές που σου κόβουν την ανάσα. Όλα αυτά τα συγγραφικά «συστατικά» και πολλά άλλα χρησιμοποίησε στο βιβλίο του ο Γιώργος Ζορμπάς για να παρασύρει τον αναγνώστη σ’ ένα φανταστικό ταξίδι στη γη του 2022. Αυτό που εισπράττεις από τις πρώτες κιόλας σελίδες του βιβλίου, είναι πως ο συγγραφέας είναι αποφασισμένος να μη βάλει φρένο στη συνεχή ροή της δράσης. Ένα δυνατό βιβλίο φανταστικού στο οποίο εμπλέκεται η Ελλάδα, κάτι που προσδίδει στην έκδοση ένα μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Εκείνο που διαπίστωσα είναι πως ο «Ο κώδικας της δημιουργίας», εκτός από το να ανεβάσει την αδρεναλίνη του αναγνώστη στα ύψη, επιχειρεί και μια εκτενή πολιτική και ηθική ανάλυση των τελευταίων χρόνων στη χώρα μας.

«Θρίλερ συνωμοσίας» διαβάζω στο εξώφυλλο και ας ξεκινήσουμε έτσι τη συνέντευξή μας. Τι προσθέτει η λέξη «συνωμοσία» στη λέξη «θρίλερ»;


Πρώτα πρέπει να σου πω ότι δυσκολευτήκαμε να καταλήξουμε σε αυτήν την περιγραφή. Ο Κώδικας της Δημιουργίας είναι πολύπλευρο έργο. Κρατήσαμε τη λέξη συνωμοσία γιατί εκφράζει μία από τις βασικές πλοκές του έργου και για να δείξουμε ότι συχνά αποφάσεις λαμβάνονται υπόγεια από υποχθόνιες ομάδες μακριά από το φως του ήλιου. Όμως, όπως σου είπα, ο Κώδικας της Δημιουργίας έχει επιπλέον στοιχεία: επιστημονική φαντασία, πολιτικά, ηθικά και αισθησιακά. Θα μπορούσαμε εξίσου εύκολα να διαλέξουμε κάποια από τις άλλες εκφράσεις.

Νίκος Αυγερινός – παιδί θαύμα της φυσικής. Σοφία Βλαστού – δημοσιογράφος. Η γνωριμία τους δεν έγινε υπό το φως των κεριών ούτε κάτω από το ολόγιομο φεγγάρι, όπως γίνεται συνήθως στα μυθιστορήματα. Μιλήστε μας γι αυτή τη σχέση.


Στην επιφάνεια πρόκειται για μία σχεδόν αδύνατη σχέση. Πώς να ερωτευτεί η ξύπνια, ωραία και «περπατημένη» κοπέλα τον «σπασίκλα»; Όμως η ζωή κι οι σχέσεις δεν είναι επιφάνεια. Η Σοφία έχει μεγάλο βάθος. Είναι άνθρωπος που ζει για τις αρχές της κι είναι έτοιμη να θυσιαστεί γι’ αυτές – δικαιοσύνη, αξιοπρέπεια, ικανότητα, πρόκληση κι επιτυχία. Είναι έξυπνη, συμπονετική κι οξυδερκής. Βλέπει τον Νίκο κάτω από την επιφάνεια, αντιλαμβάνεται τη μεγαλοφυΐα του, την ευθύτητά του και τη λάμψη στα μάτια του. Κι αυτά τα στοιχεία μαγνητίζουν τον δικό της πυρήνα αξιών. Από την άλλη, ο Νίκος είναι πολύ πιο επιφανειακός στη σχέση του. Άπειρος κι αδέξιος κοινωνικά, ερωτεύεται πρώτα την γκόμενα. Σιγά σιγά, όμως, το βάθος της Σοφίας αναδύεται και τον καθηλώνει.

Ποια είναι η 8χρονη Εύα; Το κοριτσάκι του εξωφύλλου ήδη μας έχει προετοιμάσει για δύσκολες αναγνωστικές καταστάσεις. Ποιος είναι ο «Γολγοθάς» που θα κληθεί να ανέβει;


Δε θέλω να κάνω Spoiler στους αναγνώστες. Θα πω τα απολύτως απαραίτητα. Η οκτάχρονη Αυστριακή Εύα, βρίσκεται μόνη της αιχμάλωτη των τζιχαντιστών στη Συρία. Δεν ξέρει τη γλώσσα ούτε έχει ξαναζήσει εκτός Ευρώπης. Μπορεί ένας Ευρωπαίος να φανταστεί πώς ζει η Εύα στη Ράκκα; ΟΧΙ! Η αλήθεια ξεπερνάει τη δυτική φαντασία μας. Δεν κατανοούμε πραγματικά πώς είναι να ζει κανείς εκεί. Το βιβλίο εμβαθύνει σε αυτήν την πραγματικότητα. Υπάρχουν σκηνές ασύλληπτα σκληρές που ο κόσμος θα νομίσει ότι τις γέννησε η αρρωστημένη φαντασία μου. Να πω λοιπόν ότι οι περισσότερες βασίζονται σε πραγματικά γεγονότα κι ότι η αλήθεια συχνά είναι χειρότερη.

Ταξίδι στο μέλλον με έναν «Κώδικα», λοιπόν. Δώστε μας μια γεύση από τον πλανήτη γη του 2022 και εξηγήστε μας σε ποια «Δημιουργία» αναφέρεστε.


Η γη του 2022 δε διαφέρει πολύ από τη σημερινή. Στον κόσμο του βιβλίου το Ισλαμικό Κράτος έχει ανακάμψει και οι Μυστικές Υπηρεσίες παίζουν τα δικά τους παιχνίδια χρησιμοποιώντας όλο και νεότερα όπλα. Η Ελλάδα από την άλλη βρίσκεται σε πλήρη παρακμή – το σενάριο είναι αντίστοιχο των κακών προβλέψεων του 2015. Τι θα είχε συμβεί αν η Ελλάδα είχε βγει από το Ευρώ;
Η «Δημιουργία» έχει δύο ερμηνείες. Η πρώτη έχει να κάνει με τη θεωρία που ξεκλειδώνει τα μυστικά του σύμπαντος και δίνει σε αυτόν που την κατέχει δυνάμεις θεϊκές, αντίστοιχες του δημιουργού. Η δεύτερη έχει να κάνει με δημιουργικότητα στην κοινωνία. Πώς μία σχεδόν κατεστραμμένη Ελλάδα θα μπορούσε να ανακάμψει βάσει της επιστημονικής δημιουργίας, καινοτομίας και νέων πολιτικών/κοινωνικών συμβάσεων;

Σ’ αυτό το συναρπαστικό ταξίδι κάνουμε πολλές στάσεις. Από το Αμβούργο πηγαίνουμε στο Κάιρο και τη Βιρτζίνια, από τη Ράκκα της Συρίας στη Μόσχα και από το Κρεμλίνο στο Λονδίνο, την Ουάσιγκτον τις Βρυξέλλες και τη Μέση Ανατολή. Πείτε μας σε ποια χώρα θα συναντήσουμε τη μεγαλύτερη ανατροπή στην ιστορία σας.


Στον πρώτο τόμο μάλλον στην Ουάσινγκτον. Όμως στη συνέχεια έπονται μεγαλύτερες ανατροπές. Στη Μέση Ανατολή… Και οι μεγαλύτερες στην ίδια την Ελλάδα!

Αφετηρία μας όμως είναι η Ελλάδα και πιστεύω πως οι αναγνώστες σας θα το απολαύσουν – όπως κι εγώ άλλωστε – που σ’ ένα τέτοιο βιβλίο φανταστικού η χώρα μας παίζει καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη μιας τόσο περίπλοκης ιστορίας.


Πρόκειται για ένα από τα βασικά μηνύματα του έργου (και μία από τις κρυφές ελπίδες μου). Ότι η Ελλάδα μπορεί να επιστρέψει στη δόξα του παρελθόντος, υιοθετώντας ξανά τις αρχές της επιστήμης, του ορθού λόγου, της αριστείας και της τήρησης των νόμων. Να αποτινάξουμε πια τα κατάλοιπα της Τουρκοκρατίας που θεωρούμε δεδομένα (ρουσφέτι, σχέσεις, δε-βαριέσαι, ανομία). Σκεφτείτε, βρισκόμαστε στη χώρα που ο Σωκράτης έδωσε τη ζωή του για τους νόμους, που ο Λεωνίδας και οι 300 θυσιάστηκαν σεβόμενοι τους νόμους της πατρίδας, που ο φρουρός της σημαίας της Ακρόπολης γκρεμίστηκε από τον λόφο για να μην δώσει τη σημαία στους Γερμανούς, στη χώρα που ανακαλύφθηκαν οι περισσότερες επιστήμες. Σε αυτήν λοιπόν τη χώρα, σήμερα, μία μεγάλη μερίδα ανθρώπων δεν πληρώνει τους φόρους της και μία άλλη διεκδικεί το «δικαίωμα στην ανομία» – να μην πληρώνουμε εισιτήριο, να μην τηρούμε τον αντικαπνιστικό νόμο, και το «δικαίωμα στην άγνοια» να μην κάνουμε εμβόλια, να μην πληρώνουμε τα χρέη της Ελλάδας, να ζούμε εν’ ολίγοις στο τζάμπα σε βάρος άλλων.

Η αλήθεια είναι πως εμείς οι Έλληνες παρακολουθούμε πολύ ευχάριστα μια ταινία ανάλογης πλοκής. Ως αναγνώστες όμως; Πώς υποδέχτηκαν τον «Κώδικα» οι αναγνώστες σας;


Έχω συγκλονιστεί. Οι αντιδράσεις όσων έχουν διαβάσει τον Κώδικα της Δημιουργίας ξεπέρασαν τις πιο τρελές προσδοκίες μου. Συχνά κάνουν παρομοιώσεις με ξένους συγγραφείς που θαυμάζω και θα έδινα τα πάντα για ένα αυτόγραφό τους. Να με συγκρίνουν με αυτούς; Με τιμά απίστευτα. Καθημερινά λαμβάνουμε παρόμοια σχόλια.
Μπορεί κανείς να τα δει στο Good reads, στην ιστοσελίδα μας: www.the code of creation.com κι ακόμη στο Face book στο:
https://www.facebook.com/227983651284918/posts/490274221722525/

Φαντάζομαι ότι γνωρίζετε πως βιβλία γραμμένα στην ελληνική γλώσσα δύσκολα «περπατούν» στο εξωτερικό. Μεταφρασμένος ο «Κώδικας» πιστεύετε πως θα είχε προοπτική να περάσει τα σύνορα;

Μας το λένε πολλοί αναγνώστες. Η δική μου γνώμη είναι ότι η θεματολογία θα περπατούσε – οι ξένοι ενδιαφέρονται πολύ για μελλοντικά σενάρια. Από την άλλη η κεντρική θέση της Ελλάδας στο έργο ίσως ενοχλούσε κάποιους ξένους αναγνώστες.

Θα μπορούσε να συμβεί άραγε στο μέλλον αυτό που διαβεβαιώνει η ΝΑΣΑ στο μυθιστόρημά σας; Να μας μιλήσουν -ας πούμε – νοήμονες εξωγήινοι από τον Δία όπου έφθασαν αφού διήνυσαν 422 έτη φωτός σε 64 μέρες;


Μία διευκρίνιση πρώτα: Αυτή η ανακοίνωση στο βιβλίο είναι η ευφάνταστη φάρσα ενός χάκερ κι όχι τμήμα της ιστορίας του έργου. Από την άλλη, στον πραγματικό κόσμο, η έρευνα για εξωγήινους πολιτισμούς συνεχίζεται από διεθνείς επιστημονικές ομάδες και κράτη. Αυτό από μόνο του δείχνει ότι οι επιστήμονες πιστεύουν στο σενάριο αυτό.
Τα ερωτήματα είναι τα εξής: α) Υπάρχει κάπου κοντά μας, σ’ ένα από τα δισεκατομμύρια δισεκατομμυρίων άστρα όπως ο ήλιος μας, άλλος νοήμων πολιτισμός; Οι πιθανότητες λένε ναι, από την άλλη ο Φέρμι είχε διατυπώσει το παράδοξό του: Αν υπάρχουν πού είναι;
Β) Πόσο προηγμένος μπορεί να είναι; Οι άνθρωποι μέσα σε 2500 χρόνια εξελιχτήκαμε ασύλληπτα. Αυτά που κάνουμε σήμερα σε έναν αρχαίο Έλληνα θα φαίνονταν ως μαγεία. Πώς θα βλέπαμε εμείς τα επιτεύγματα ενός πολιτισμού δέκα εκατομμύρια χρόνια πιο προηγμένου; Μήπως θα ήταν θεοί για εμάς;

Φθάνοντας κατά την ανάγνωση στο «Διάγγελμα της 5/1/2022, ο αναγνώστης αντιλαμβάνεται πως βρίσκεται μπροστά σ’ ένα μακροσκελές και άκρως πολιτικό κείμενο, που μέσα του περικλείει όλα τα μεγάλα κοινωνικά και οικονομικά προβλήματα της χώρας μας. Μήπως τελικά ο «Κώδικας της Δημιουργίας» είναι μια πολιτική ανάλυση;
Μία από τις επιδιώξεις του Κώδικα της Δημιουργίας είναι να παρουσιάσει μία ολοκληρωμένη πολιτική και ηθική ανάλυση. Όμως αυτό δε θα ολοκληρωθεί στο πρώτο βιβλίο, στον Γολγοθά της Εύας. Τα συμπεράσματα θα φανούν όταν εξελιχτεί όλο το έργο.
Το «διάγγελμα» στον Γολγοθά της Εύας προέρχεται από ένα ακραίο και εγκληματικό καθεστώς. Αποτελεί έναν σταθμό στην εξέλιξη του έργου και αποκαλύπτει μια πολιτική ανάλυση, μερικώς σωστή αλλά και εσφαλμένη καθώς είναι ιδωμένη από μία ακραία παράταξη.

Τι θα λέγατε σ’ εκείνους που ίσως σκεφτούν πως το βιβλίο σας είναι ένας έμμεσος τρόπος να δείξετε την αντίδραση και τη δυσαρέσκειά σας σε όλα αυτά που συμβαίνουν τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα αλλά και να υποδείξετε τρόπους αντιμετώπισής τους που ορισμένες φορές φθάνουν στα άκρα;


Μεταξύ άλλων ο Κώδικας της Δημιουργίας επιδιώκει να δώσει καινοτόμες πολιτικές λύσεις και θέσεις. Όμως οι πραγματικές θέσεις του έργου θα ξεδιπλωθούν σταδιακά προς το τέλος της τετραλογίας. Μέχρι τότε περνάμε από ζυμώσεις κι ενδιάμεσα στάδια που δεν εκφράζουν κατ’ ανάγκη τις θέσεις του έργου. Κάποιες ναι, κάποιες το αντίθετο – θα γίνουν παραδείγματα προς αποφυγή.

Στο «Διάγγελμα» μιλάτε, επίσης, για προδότες πολιτικούς κατονομάζοντάς τους μάλιστα, για χρέος που θα υποδουλώσει τις επόμενες γενιές, για παρακμή και εξαθλίωση. Και όχι μόνο! Βλέπουμε πως η χώρα μας έχει περιέλθει σε κατάσταση ανάγκης, την τύχη της αναλαμβάνει ο στρατός και επιβάλλεται ο στρατιωτικός νόμος. Σκεφτήκατε καθώς γράφατε μήπως υπάρξει δυσαρέσκεια και αντίδραση στη δική σας … αντίδραση;


Και βέβαια το σκέφτηκα. Όμως μήπως οι ευθύνες υπάρχουν; Δεν είναι προδοσία να φορτώνω τη χώρα με επιπλέον δάνεια για να αγοράσω ψήφους κάνοντας περιττές προσλήψεις στο δημόσιο πριν τις εκλογές; Κάτι που όλες – μα όλες – οι κυβερνήσεις της Ελλάδας έκαναν, Δεξιές, Κεντρώες, Σοσιαλιστικές και πρόσφατα Αριστερές…
Σχετικά με την επέμβαση του Στρατού στο έργο. Πρώτα να πω ότι σέβομαι πολύ τον Ελληνικό Στρατό. Τον θεωρώ ως έναν από τους πιο αξιόλογους και τίμιους θεσμούς στη χώρα μας. Από την άλλη, όπως σε κάθε οργάνωση, υπάρχουν καλά και κακά στοιχεία.
Στο σενάριό του Κώδικα της Δημιουργίας έχουμε φτάσει πια σε μία κατάσταση ακραία – μία κατάσταση χωρίς μέλλον. Σε αυτήν την κατάσταση τα κακά στοιχεία επικρατούν.
Σήμερα το σενάριο αυτό είναι λιγότερο πιθανό απ’ ό,τι ήταν το 2015. Πιστεύω τότε βρεθήκαμε στο χείλος του γκρεμού. Ωστόσο, να έχουμε πάντα στο μυαλό μας, ότι ποτέ δεν υπάρχουν εγγυήσεις για το μέλλον, αν δεν είμαστε σε επαγρύπνηση. Όλες οι αυτοκρατορίες του παρελθόντος κατέρρευσαν. Πόλεμοι ξεκίνησαν από το τίποτε.
Στην τελική, μόλις 50 χρόνια πριν, είχαμε δικτατορία στην ίδια την Ελλάδα. Και μόλις πρόσφατα μία κυβέρνηση που ζωγράφιζε ως παράδειγμα προς μίμηση τη Βενεζουέλα.

Το βιβλίο έχει ιδιαίτερα τολμηρές, ερωτικές σκηνές. Αυτό δε συμβαίνει συχνά σε βιβλία τέτοιου είδους. Ποιο ήταν το σκεπτικό σας;


Σε ευχαριστώ για την ερώτηση, την οποία μου έχουν κάνει αρκετοί φίλοι. Ο Κώδικας της Δημιουργίας είναι επί του συνόλου του τολμηρός. Θίγει θέματα για τα οποία συνήθως κλείνουμε τα μάτια μας προσποιούμενοι ότι δεν υπάρχουν. Για παράδειγμα 200 εκατομμύρια γυναίκες στον κόσμο έχουν υποστεί κλειτοριδοεκτομή; 40 φορές ο γυναικείος πληθυσμός της Ελλάδας. Δεν είναι ένα ασύλληπτο έγκλημα αυτό; Κι όμως, ο δυτικός κόσμος, τόσο ευαίσθητος σε ασήμαντα ζητήματα πολιτικής ορθότητας, κλείνει τα μάτια του. Ο Κώδικας της Δημιουργίας καταπιάνεται ανοιχτά με το θέμα αυτό και πολλά άλλα εξίσου σκληρά. Για αυτό οι σκηνές του έργου είναι σκληρές και ρεαλιστικές, όπως τις ζει ο πρωταγωνιστής. Θα ήταν υποκρισία αν σε ένα έργο που είναι γλαφυρό και ρεαλιστικό, επέλεγα να «ωραιοποιήσω» ή να παραλείψω τις ερωτικές σκηνές. Το κάνουν πολλοί συγγραφείς, αλλά το αποτέλεσμα – κατά τη γνώμη μου – είναι χλιαρό. Έργα, που ενώ είναι συγκλονιστικά στην εξέλιξή τους, ξάφνου γίνονται νερόβραστα και πουριτανικά στα σεξουαλικά – λες και το σεξ δεν είναι μία από τις μεγάλες κινητήριες δυνάμεις της ζωής. Καταλήγουμε με ήρωες που δεν πηγαίνουν στην τουαλέτα, είναι πάντα όμορφοι όπως στις ταινίες και βέβαια βλέπουν πάντα τον έρωτα με μία ρομαντική απόχρωση, χωρίς τους τσακωμούς και την σαρκική επιθυμία της καθημερινότητας. Πέρα από τον χαρακτήρα των σκηνών, η ύπαρξη σεξουαλικού περιεχομένου στο βιβλίο ήταν απαραίτητη. Αποτελεί στοιχείο της πλοκής και συχνά οδηγεί τις εξελίξεις. Είναι ένα από τα βασικά μηνύματα. Συχνά κοσμοϊστορικά γεγονότα επηρεάζονται από μικρές αδυναμίες και πάθη των πρωταγωνιστών. Δεν είναι τα πάντα θέμα μεγαλείου, δύναμης και σχεδιασμού. Η μικρή αδυναμία ή η στιγμή μπορούν να αλλάξουν την πορεία του κόσμου. Είναι στοιχείο λογοτεχνικό από την αρχή του κόσμου – ο έρωτας του Πάρη για την Ελένη π.χ. ξεκίνησε έναν πόλεμο και της ίδιας της ιστορίας – βλέπε Κλεοπάτρα. Κι αυτό, η ανάγκη να ισορροπήσεις τις ανθρώπινες αδυναμίες και τα πάθη των ηρώων με στόχους και προκλήσεις που ξεπερνούν τους ίδιους είναι ένα κεντρικό στοιχείο στους πραγματικούς ηρωικούς χαρακτήρες.

Στην προσπάθειά μου να σας γνωρίσω καλύτερα με τη μεγάλη δυνατότητα που μου δίνει το διαδίκτυο, αντιλήφθηκα πως δε θέλετε να μάθουμε ποιος είστε. Είναι ένας τρόπος να εντείνετε το μυστήριο γύρω από τα βιβλία σας χρησιμοποιώντας ψευδώνυμο;

Όχι, όχι. Δεν έχει να κάνει με την προώθηση του βιβλίου. Αντίθετα η ανωνυμία καθιστά κάποιους τρόπους προώθησης αδύνατους (π.χ. παρουσιάσεις, προσωπικές συνεντεύξεις, επιστράτευση βοήθειας φίλων κλπ).
Αποφάσισα την ανωνυμία για δύο λόγους:

  1. Για να παραμείνει το ενδιαφέρον στο περιεχόμενο του βιβλίου και να μην μετατοπιστεί στον συγγραφέα
  2. Λόγω των αντιδράσεων από ακραίους κύκλους. Θα προκαλούσαν μεγάλες περιπλοκές στη σημερινή μου σταδιοδρομία.

Αυτή η μυστικότητα σας στερεί τη δυνατότητα παρουσίασης του βιβλίου. Είναι αρκετή για εσάς τη διαδικτυακή επικοινωνία με τους αναγνώστες;


Θα ήθελα βέβαια και την προσωπική επαφή. Όμως πρέπει να αρκεστώ στην διαδικτυακή. Η ευχάριστη έκπληξη για εμένα ήταν οι βαθιές διαδικτυακές φιλίες. Έχω κάνει πολύ καλούς φίλους στο Ίντερνετ, ανθρώπους που εμπιστεύομαι και ζητάω τη γνώμη τους, ανθρώπους με τους οποίους, σεβόμενοι την ανωνυμία, μιλάμε μέχρι και για προσωπικά μας θέματα.

Λάβατε σοβαρά υπόψη σας την άποψή τους για την επιλογή του εξωφύλλου. Σας γνωρίζει κάποιος από τους πενήντα που πήραν μέρος στην ψηφοφορία επιλογής του;

Στην ψηφοφορία έλαβαν μέρος 400 φίλοι του βιβλίου – απλά μπορέσαμε να αναγράψουμε τα ονόματα λιγότερων στο βιβλίο λόγω GDPR. Το τελικό εξώφυλλο (όπως και το κείμενο οπισθόφυλλου) το επέλεξε η πλειοψηφία. Όμως κανείς δε με γνωρίζει προσωπικά.

Θα είχα καμία τύχη αν σας ζητούσα να συναντηθούμε με την ιδιότητα της δημοσιογράφου γι’ αυτήν τη συνέντευξη;


Και βέβαια, εφόσον δεσμευόσουν να προστατέψεις την ανωνυμία μου.

Το ψευδώνυμο Γιώργος Ζορμπάς ήταν επιλογή αυθόρμητη ή σημαίνει κάτι για σας αυτό το όνομα;

Έψαξα ώρες στο Internet για ονόματα. Επέλεξα 6 κι έκανα κλήρωση μεταξύ τους. Μάλλον το Ζορμπάς μπήκε στους τελικούς επιλαχόντες, λόγω υποσυνείδητης επιρροής από τον Ζορμπά του Καζαντζάκη.

Το βιβλίο σας, είναι μια πολύ καλή απάντηση σ’ εκείνους που πιστεύουν ότι η έμπνευση των Ελλήνων συγγραφέων είναι περιορισμένης εμβέλειας.


Σε ευχαριστώ πολύ για το σχόλιο! Με κολακεύει. Με αυτό όμως άγγιξες την καρδιά ενός από τα μεγαλύτερα προβλήματα κατά τη γνώμη μου. Όταν κάποιος λέει: «Έεε …. Για Έλληνας καλός είναι…».
Πιστεύω ότι ως απόγονοι ανθρώπων που δημιούργησαν τον δυτικό πολιτισμό, έχουμε τη βαριά ευθύνη στους ώμους μας να διαπρέψουμε και να διακριθούμε, όντας ισάξιοι ή και καλύτεροι των ξένων. Εκεί πρέπει να βάζουμε τον πήχη. Αυτό προσπαθώ να κάνω. Δεν ξέρω αν θα το καταφέρω εγώ, αλλά είμαι βέβαιος ότι γρήγορα κάποιοι Έλληνες θα το πετύχουν – αρκεί να το παλέψουμε.

Ποιος είναι ο λόγος, πιστεύετε, που οι ελληνικοί εκδοτικοί οίκοι δεν τολμούν και προτιμούν την ασφάλεια της πεπατημένης;

Δεν γνωρίζω τη συμπεριφορά όλων των εκδοτικών οίκων. Από την άλλη αναγνωρίζω μία πολύ σημαντική πρόκληση που αντιμετωπίζουν. Η ελληνική αγορά είναι πολύ μικρή και λίγοι Έλληνες διαβάζουν. Μεγάλες αλυσίδες βιβλιοπωλείων χρεοκόπησαν τα τελευταία χρόνια κι η χώρα μας ακόμη είναι σε κρίση. Σ’ ένα τέτοιο περιβάλλον κάθε νέο βιβλίο είναι ρίσκο και πρόκληση. Οι περισσότεροι προσπαθούν απλά να επιβιώσουν παρά να μεγαλουργήσουν. Από την άλλη θεωρώ τον εαυτό μου τυχερό για τη συνεργασία με τις εκδόσεις Anubis, η οποία βασίστηκε στη γνώμη τους για το βιβλίο. Μου είπαν: «Εκδίδουμε τα βιβλία που μας αρέσουν, που μας συναρπάζουν. Έτσι εκδώσαμε το Game of Thrones πριν γίνει γνωστό… Θέλουμε να εκδώσουμε τον Κώδικα της Δημιουργίας».

Στο υστερόγραφο των ευχαριστιών σας μετά τον επίλογο μας ενημερώνετε πως ο δεύτερος τόμος πλησιάζει στο τέλος του. Πότε θα κυκλοφορήσει;


Στόχος μου είναι να ολοκληρώσω το χειρόγραφο τέλος Οκτωβρίου. Είμαι σε πολύ καλό δρόμο – η συγγραφή έχει ολοκληρωθεί και κάνω διορθώσεις. Μετά από την παράδοση του χειρόγραφου, μερικοί μήνες για την έκδοση.

Λίγα λόγια για το βιβλίο
Ο Νίκος Αυγερινός, το παιδί-θαύμα της Φυσικής, ζει ένα διάλειμμα πάθους όταν γνωρίζει τη Σοφία, μια μαχητική και σέξι δημοσιογράφο, στην πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα μετά από χρόνια. Έχει βρει μια χώρα, ξεζουμισμένη από τη διαφθορά και τις ψεύτικες υποσχέσεις, να παραδέρνει μόνη της στην ιστορία, έξω από την Ευρώπη. Στην Αμερική, μία παγκόσμια συνωμοσία εξυφαίνεται με στόχο τον οριστικό έλεγχο της Γης. Αμερικανοί, Ρώσοι και Ισλαμιστές ρίχνονται στην αρένα με νέα όπλα, αποκυήματα νοσηρής τεχνολογίας. Επιστέγασμά τους το Angel, η πρώτη τεχνητή νοημοσύνη. Η σύγκρουση πλησιάζει την Ελλάδα. Ο στρατός επεμβαίνει μ’ ένα αιματηρό πραξικόπημα…
Σε μία στιγμή έμπνευσης, ο Νίκος ανακαλύπτει το ιερό γκράαλ της Φυσικής, τη Θεωρία των Πάντων. Αποκρυπτογραφεί δυνάμεις αποκαλυπτικές, ικανές ν’ αλλάξουν τον κόσμο. Μοιραία τραβάει την προσοχή μυστικών υπηρεσιών, βιομηχανικών κολοσσών και τρομοκρατών.
Ο Νίκος κι η Σοφία επιδίδονται σ’ έναν αγώνα δρόμου για να προλάβουν. Και κρυμμένο… στο βάθος του χρόνου… παραμονεύει το απόλυτο κακό…

Ένα καθηλωτικό θρίλερ που απευθύνεται στους λάτρεις της περιπέτειας και των θεωριών συνομωσίας. Ικανό να σε παρασύρει με έντονες στιγμές δράσης και αγωνίας.
Τι θα έκανες αν ανακάλυπτες την απάντηση σε όλα τα μυστήρια του σύμπαντος;
Πόσο επικίνδυνη είναι η τεχνολογία σε λάθος χέρια;
Τι θα συμβεί όταν ένα αιχμάλωτο κορίτσι έρθει σε επαφή με ένα υπερόπλο;

Βιογραφικό

Ο Γιώργος Ζορμπάς εγκαινιάζει το νέο του ψευδώνυμο – εμπνευσμένο (από τι άλλο;) από τον ήρωα που ενέπνευσε τον θρυλικό Ζορμπά του Καζαντζάκη – με το νέο του έργο, την τετραλογία «Ο Κώδικας της Δημιουργίας», το πρώτο βιβλίο της οποίας κρατάτε στα χέρια σας. Γεννήθηκε και σπούδασε στην Αθήνα του εικοστού αιώνα. Την ημέρα ζει μία κανονική ζωή – εργασία ως υψηλόβαθμο στέλεχος, γυμναστική, έξοδοι, κοινωνική και οικογενειακή ζωή. Τη νύχτα όμως ξυπνάει μέσα του σα βρικόλακας το θηρίο της δημιουργίας, τον αρπάζει με δύναμη ασυγκράτητη, τον καθίζει στο γραφείο του και τον αναγκάζει να ξεράσει στο χαρτί όλες του τις σκέψεις και επιθυμίες. Ο βρικόλακας λατρεύει την νοητική πρόκληση, τους πειρασμούς, τις περιπέτειες και τις δύσκολες ερωτήσεις. Όσο για ύπνο… Οι βρικόλακες δεν κοιμούνται.
Ο Γιώργος Ζορμπάς ξεκίνησε να γράφει στα τέσσερά του χρόνια.
Έζησε την ανοδική πορεία της Ελλάδας από την ασημαντότητα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, το ξεκίνημα της νέας χιλιετίας, το αποκορύφωμα της δόξας με την Ολυμπιάδα του 2004 και τη βάναυση προσγείωση στην πραγματικότητα της οικονομικής κρίσης και της νέας φτωχής Ελλάδας των μνημονίων. Εγκατέλειψε την πατρίδα, όπως τόσοι άλλοι, κι αναζήτησε την τύχη του στο εξωτερικό. Έζησε στη Μέση Ανατολή, στην Κεντρική Ευρώπη, στην Αυστρία και στην Ελβετία και μάζεψε εμπειρίες και παραστάσεις από άλλους λαούς και άλλους πολιτισμούς.
Ζει ακόμη στο εξωτερικό.
Ο Κώδικας της Δημιουργίας είναι ένα έργο που βασίστηκε σε αντιφάσεις και αντιθέσεις. Τη διαφορά της σύγχρονης(;), διεφθαρμένης Ελλάδας και της δημιουργικής Αρχαίας Ελλάδας που έδωσε τα φώτα της σε όλον τον κόσμο. Την αλλαγή της συμπεριφοράς του νεοέλληνα όταν βρίσκεται μακριά από την πατρίδα. Την αντίφαση ανάμεσα στην κορυφαία κι επιταχυνόμενη επιστημονική πρόοδο και στην διάδοση και διεύρυνση των ψευδεπιστημών και της κατινιάς στις μάζες. Της ελπίδας για αιώνια ζωή και τον φόβο για ανεξέλεγκτη καταστροφή που γεννάει η πρόοδος της τεχνολογίας. Την ευγένεια του δημοκρατικού πολιτεύματος και την αισχύνη της εκμετάλλευσής του από δημαγωγούς. Τις προθέσεις ευγενικών ανθρώπων και την ξεφτίλα της υπερβολής του politically correct και του φαίνεσθαι. Την αδυναμία της σάρκας αλλά και τη δύναμη της σάρκας.
Οι αντιφάσεις αυτές και η θέση που θα πάρουμε απέναντί τους θα καθορίσουν το μέλλον των παιδιών μας. Για να ανοίξει αυτές τις συζητήσεις, αλλά και για να σας διασκεδάσει γεννήθηκε το ψευδώνυμο Γιώργος Ζορμπάς.