Συγγραφέας του βιβλίου «Ένα ξεχωριστό βαλιτσάκι» – Εκδόσεις iWrite

Όχι. Το «ξεχωριστό βαλιτσάκι» της Ολίβια δεν έχει μέσα ούτε ρούχα, ούτε παιχνίδια. Υπάρχουν μέσα σ’ αυτό οι ινσουλίνες της και αυτό είναι που το κάνει όχι μόνο ξεχωριστό αλλά και πολύτιμο. Η Σεβάνα Κασεμιάν μέσα από την ευαίσθητη ιστορία που μας αφηγείται, μιλά για την ιδιαιτερότητα και τη μοναδικότητα του κάθε ανθρώπου, όλων μας δηλαδή, τον σεβασμό, τη συγχώρεση αλλά και τη δυνατή φιλία. Τη φιλία της Ολίβια και της Αμαλίας. Όπως λέει στο Vivlio-life η συγγραφέας «Η φιλία αυτή επηρέασε θετικά και τα δυο κορίτσια. Πρέπει να στοχεύουμε στη δημιουργία τέτοιων δεσμών, που μας οικοδομούν και μας βοηθούν να εξελιχθούμε στην καλύτερη εκδοχή του εαυτού μας. Και να θυμόμαστε πως όλοι μας μπορούμε να αφήσουμε ένα θετικό αποτύπωμα στη ζωή κάποιου ανθρώπου και πρέπει να το επιδιώκουμε».

  • Τι κρύβει μέσα του το βαλιτσάκι των δυο κοριτσιών που σας ενέπνευσαν γι αυτή τη νεανική ιστορία και τι είναι αυτό που το κάνει ξεχωριστό;
    Αρχικά, θέλω να σας ευχαριστήσω που μου δίνετε τη δυνατότητα αυτής της συνέντευξης.
    Το βαλιτσάκι αυτό δεν περιέχει τίποτα από όσα θα περίμενε κανείς και είναι πράγματι ξεχωριστό. Για την Ολίβια, μάλιστα, είναι ιδιαίτερα πολύτιμο, καθώς μέσα σε αυτό κουβαλά τις ινσουλίνες της. Η υγεία της και η ομαλότητα της ζωής της εξαρτάται από αυτό το μικρό και ξεχωριστό βαλιτσάκι.
  • Αμαλία και Ολίβια. Ας γνωρίσουμε τις ηρωίδες σας και ας μπούμε στους διαφορετικούς κόσμους τους.
    Η Αμαλία ζει στην Ελλάδα και ετοιμάζεται να φιλοξενήσει ένα κοριτσάκι από την Αγγλία, στο πλαίσιο ενός προγράμματος ανταλλαγής μαθητών του σχολείου. Αρχικά ντρέπεται, είναι απρόθυμη να μοιραστεί τον χώρο της και τα προσωπικά της αντικείμενα, έχει άγχος. Νομίζω πως πολλά παιδιά ταυτίζονται με τον ψυχισμό της Αμαλίας τη δεδομένη στιγμή της ιστορίας μας. Οι γονείς της τη συμβουλεύουν να προσπαθήσει να μπει στη θέση του κοριτσιού από την Αγγλία και να σκεφτεί πώς μπορεί να νιώθει εκείνη.
    Η Ολίβια ζει στην Αγγλία και είναι το κορίτσι που καταλήγει να φιλοξενήσει τελικά η Αμαλία στην Ελλάδα. Είναι γεμάτη χαρά και ενθουσιασμό, φιλική, τρυφερή, κοινωνική, ευγενική. Τα χαρακτηριστικά της αυτά ενθαρρύνουν την Αμαλία να βγάλει τον καλύτερό της εαυτό και αποκτούν άλλη αξία στα μάτια της όταν της εξηγούν οι γονείς της την ιδιαιτερότητα της υγείας της Ολίβια – ότι πάσχει από παιδικό διαβήτη-. Η Αμαλία πλέον βλέπει τη νέα της φίλη μέσα από έναν άλλο φακό· αυτόν του θαυμασμού και του σεβασμού.
  • Τι θέλετε να κρατήσουν οι αναγνώστες σας από την ξεχωριστή φιλία των δυο κοριτσιών;
    Η φιλία αυτή επηρέασε θετικά και τα δυο κορίτσια. Πρέπει να στοχεύουμε στη δημιουργία τέτοιων δεσμών, που μας οικοδομούν και μας βοηθούν να εξελιχθούμε στην καλύτερη εκδοχή του εαυτού μας. Και να θυμόμαστε πως όλοι μας μπορούμε να αφήσουμε ένα θετικό αποτύπωμα στη ζωή κάποιου ανθρώπου και πρέπει να το επιδιώκουμε.
  • Ενσυναίσθηση. Μία λέξη που «παίζει» πολύ τα τελευταία χρόνια αλλά δεν είμαι σίγουρη πως κατανοούν εύκολα τα παιδιά. Με ποιες επιπλέον λέξεις θα εξηγούσατε στους μικρούς σας αναγνώστες τη σημασία της;
    Έχω ενσυναίσθηση όταν βάζω τον εαυτό μου στη θέση του άλλου, έχω συμπόνια, συμπάσχω, προσπαθώ να καταλάβω και να αισθανθώ πώς νιώθει. Κατά τη γνώμη μου, ο απόστολος Παύλος περιγράφει πρακτικά, απλά και άριστα την ενσυναίσθηση, όταν λέει: «Να χαίρεστε με αυτούς που χαίρονται και να κλαίτε με αυτούς που κλαίνε».
  • Οι συγγραφείς των εικονογραφημένων βιβλίων πάντα ανησυχούν αν θα αποδοθεί το νόημα που επιθυμούν μέσα από τις εικόνες. Ποια είναι τα μηνύματα που θέλετε να εισπράξουν οι αναγνώστες σας και σε ποιο βαθμό η εικονογράφηση βοήθησε τη δική σας έκδοση;
    Το βιβλίο έχει πολλά μηνύματα, αλλά θα σταθώ σε δύο. Θα ήθελα οι αναγνώστες να συνειδητοποιήσουν ότι ο καθένας είναι μοναδικός και πολύτιμος, ακόμα κι όταν έχει κάποια ιδιαιτερότητα. Θα ήθελα, επίσης, να τους ενθαρρύνει το βιβλίο να σέβονται, να αγαπούν και να συγχωρούν άφθονα. Την εικονογράφηση του βιβλίου μου την αγάπησα πολύ και θέλω να ευχαριστήσω το ατελιέ του εκδοτικού οίκου iwrite, που κατάφερε να απεικονίσει τόσο εύστοχα τις διάφορες σκηνές. Οπωσδήποτε η εικονογράφηση βοήθησε πολύ και έδωσε σάρκα και οστά στο βιβλίο μου.
  • «Ένα ταξίδι με αφετηρία τη φιλία και προορισμό την αγάπη και τον σεβασμό», διαβάζουμε κάτω από τον τίτλο του βιβλίου σας και στο μυαλό μας έρχονται όλα εκείνα τα βίαια περιστατικά που καταγράφηκαν τη σχολική χρονιά που μόλις ολοκληρώθηκε. Πώς τα βλέπει ένας συγγραφέας παιδικού βιβλίου και πόσο επηρεάζεται η σκέψη του καθώς γράφει;
    Προσωπικά κινητοποιούμαι μέσα από τέτοια περιστατικά. Θέλω να αποτυπώσω τη σκέψη μου στο χαρτί και να μιλήσω μέσα από την ιστορία μου σε κάθε θύμα, αλλά και σε κάθε θύτη. Θέλω να μιλήσω στην καρδιά, να διεγείρω την ανθρωπιά και να θάψω τη σκληρότητα. Πιστεύω πως μέσα σε κάθε θύτη κρύβεται ένα θύμα· ένας άνθρωπος που δεν αγαπήθηκε σωστά και ψάχνει στη βία το αντίδοτο. Γι’ αυτό, όπως προείπα, πρέπει να επιδιώκουμε να αφήσουμε ένα θετικό αποτύπωμα στη ζωή κάποιου ανθρώπου. Όχι αν προκύψει. Να το επιδιώκουμε. Ως συγγραφείς παιδικών βιβλίων, μας δίνεται η ευκαιρία να το κάνουμε αυτό ήδη από την τρυφερή παιδική ηλικία των αναγνωστών μας.
  • Διαφορετικότητα και αποδοχή της ιδιαιτερότητας του άλλου. Ποιες είναι οι λέξεις κλειδιά για την επιτυχή τοποθέτηση του συγγραφέα ενός παιδικού βιβλίου;
    Πρωτίστως η αγάπη, μέσα στην οποία υπάρχουν και όλα όσα θα πω παρακάτω: ο σεβασμός, η αλληλεγγύη, η υπομονή, η ανοχή, το έλεος.
  • Αγαπάτε –όπως γράφετε στο βιογραφικό σας- να περνάτε ποιοτικό χρόνο µε τα παιδιά, να παίζετε μαζί τους και να τους διηγείστε αληθινές και φανταστικές ιστορίες. Μπορείτε να μας αναφέρετε δυο τρεις παρατηρήσεις ή ερωτήσεις τους σχετικά με το βιβλίο σας;
    Μια ερώτηση είναι πότε θα γράψω το επόμενο! Χαχαχα
    Επίσης, ένα παιδάκι σχολίασε την ανταλλαγή τσάντας μεταξύ των συμμαθητών, που υπάρχει μέσα στο βιβλίο, λέγοντας πως δε θα ήθελε να δώσει την τσάντα του και πως τα άλλα παιδάκια θα του χαλούσαν τα πράγματα. Αυτή η αντίδραση, φυσικά, έρχεται σε πλήρη ταύτιση και με τις αντιδράσεις των πρωταγωνιστών του βιβλίου, οπότε το παιδί βλέπει τον εαυτό του στα πρόσωπα των ηρώων.
  • Πολλές φορές τα παιδιά ταυτίζονται με τους ήρωες που ξεπηδούν από τις σελίδες των βιβλίων που διαβάζουν. Νιώσατε να έχει συμβεί με κάποια από τα κορίτσια που κράτησαν το «ξεχωριστό βαλιτσάκι» σας;
    Ναι! Εκτός από την περίπτωση που ανέφερα πριν, ένα άλλο παιδάκι κατάφερε να προσαρμόσει αυτά που διάβασε στη δική του ζωή και να πει πως θα κάνει ό,τι και η Ολίβια για να αντιμετωπίσει το τάδε θέμα. Δηλαδή, παραδειγματίστηκε και βρήκε διέξοδο σε μια πρόκληση που αντιμετώπιζε. Γενικά, βλέπω ότι ταυτίζονται με όλους τους ήρωες του βιβλίου κι όχι μόνο με τα δυο κορίτσια, οπότε και τα μηνύματα που κρατά το κάθε παιδί ποικίλλουν.
  • Παιδικό βιβλίο. Ποια είναι τα μυστικά ώστε να μείνει αξέχαστο στους αναγνώστες του αλλά και για πάντα στη βιβλιοθήκη του σπιτιού για να περάσει στις επόμενες γενιές;
    Σίγουρα δεν κατέχω το ελιξίριο της επιτυχίας, αλλά ούτε και πιστεύω ότι υπάρχει απόλυτη συνταγή. Θα έλεγα πως αν καταφέρει ο συγγραφέας να κάνει κατάθεση ψυχής στο βιβλίο του, να περάσει δυνατά και διαχρονικά μηνύματα, με ένα ύφος πρωτότυπο, αλλά και με μια πολύ καλή εικονογράφηση, έχει θέσει καλά θεμέλια.

Λίγα λόγια για το βιβλίο
Μέσα από την τρυφερή φιλία που αναπτύσσεται μεταξύ δύο μικρών κοριτσιών από διαφορετικές χώρες και τις περιπέτειές τους αναδεικνύονται οι αξίες της ενσυναίσθησης, της υπευθυνότητας, της ανιδιοτέλειας, του σεβασμού προς τις προκλήσεις των άλλων, της αποδοχής της ιδιαιτερότητας του καθενός, της συγχώρεσης.
Παιδιά, φορέστε τις ζώνες σας και ετοιμαστείτε για ένα μοναδικό ταξίδι στις γειτονιές της συγκίνησης, στις ανηφόρες των προκλήσεων και στα σοκάκια του γέλιου!
Γραμμένο µε χιούμορ και ευαισθησία, το βιβλίο αυτό θα μιλήσει στην καρδιά μικρών και μεγάλων!

Βιογραφικό
Η Σεβάνα Κασεµιάν γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε Φαρμακευτική στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Από μικρή ηλικία έγραφε βιβλία και ποιήματα. Αγαπά να περνά ποιοτικό χρόνο µε τα παιδιά, να παίζει μαζί τους και να τους διηγείται αληθινές και φανταστικές ιστορίες. Διαμένει στη Θεσσαλονίκη, όπου και εργάζεται ως φαρμακοποιός.