Συγγραφέας του βιβλίου «Ξενοδοχείο πέντε αστέρων» – Εκδόσεις «Πηγή»

Σ’ ένα ξενοδοχείο πέντε αστέρων, στο οποίο χωράει τόσος έρωτας όσα και τα δωμάτιά του, ακολουθούμε τον Παναγιώτη Μποκοβό. Εκεί συναντούμε ανώνυμους και επώνυμους, ανθρώπους διαφορετικών πεποιθήσεων, γυναίκες και άνδρες, που ο καθένας αντιμετωπίζει μικρά ή μεγαλύτερα προβλήματα από εκείνα τα γνωστά που αντιμετωπίζουμε όλοι εμείς τα μέλη της ελληνικής κοινωνίας. Οι άντρες έχουν μια ιδιαίτερη αδυναμία στο γυναικείο φύλο και οι γυναίκες συναγωνίζονται σε ομορφιά. Όλοι τους θέλουν ν’ αγαπηθούν. Ένα βιβλίο που μιλά για τη δύναμη της αντρικής φιλίας, για τον έρωτα, για τη γενετήσια ορμή η οποία «είναι τέτοια που ενώνει πάντα άντρες και γυναίκες». Μιλώντας στο Vivlio-life για την έμπνευση και τους επινοημένους ήρωές του, ο συγγραφέας, σημείωσε: «συνήθως οι εμπειρίες γονιμοποιούν τη φαντασία και παράγουν ένα μυθιστόρημα, στο οποίο χάνονται κάποια υπαρκτά πρόσωπα».

Ένα «Ξενοδοχείο πέντε αστέρων», ανοίγει σήμερα τις πύλες του για τους φίλους τού Vivlio-life. Ποιους θα συναντήσουμε εκεί;
Στο «Ξενοδοχείο Πέντε Αστέρων» θα συναντήσουμε πολλούς ανθρώπους, άνδρες και γυναίκες, ανώνυμους και επώνυμους. Αλλά μετά τα μεσάνυχτα, αν έχουμε λίγη τύχη, μπορεί να συναντήσουμε τον φιλόσοφο Σωκράτη και τον μαθητή του, Πλάτωνα, το πιο λαμπρό μυαλό που υπήρξε σε αυτόν τον κόσμο. Ο Σωκράτης πιθανόν να μας αναπτύξει τη θεωρία του για την κοινοκτημοσύνη των γυναικών, όπως τη διατύπωσε στο Συμπόσιο του Πλάτωνα και την ολοκλήρωσε ο μαθητής του Πλάτων στο βιβλίο του, Πολιτεία, που αφορά την ιδανική αρχαιοελληνική πόλη. Στα Συμπόσια οι αρχαίοι Έλληνες, έτρωγαν, έπιναν, και συζητούσαν τα ανθρώπινα προβλήματα, από το απόγευμα κάποιας ημέρας, μέχρι το πρωί, ακριβώς όπως κάνει και η παρέα του μυθιστορήματος.

Τοποθετώντας τους ήρωές σας στη λευκή σελίδα και στις χλιδάτες σουίτες είχατε κατά νου κάποιο συγκεκριμένο ξενοδοχείο που να έχει κοινά στοιχεία με αυτό του εξωφύλλου;
Το «Ξενοδοχείο Πέντε Αστέρων» είναι μια πραγματικότητα: υπάρχουν τέτοια ξενοδοχεία στη Θεσσαλονίκη και στην Αθήνα· στο εξωτερικό περισσότερα· ο καθένας μπορεί να τα επισκεφθεί.

Δυναμικοί άντρες, σαγηνευτικές γυναίκες, ζωή στα άκρα, διασκέδαση στο κόκκινο, χρήμα, ματαιοδοξία, άφθονο ουίσκι… Ποια είναι εκείνη η επινοημένη αντρική προσωπικότητα στην οποία επενδύσατε περισσότερο συγγραφικά;
Έχω γνωρίσει πολλούς ανθρώπους, σημαντικούς και μη. Νομίζω ότι κεντρικό πρόσωπο είναι ο Μάριος, με εξαιρετικές σπουδές στη Γενεύη και μακρά θητεία στο Hilton. Δεν είναι μια «επινοημένη αντρική προσωπικότητα». Τέτοιες προσωπικότητες υπάρχουν παντού γύρω μας.

Τι είναι αυτό που ενώνει τους άντρες ήρωές σας; Ή θα ήταν καλύτερα να ρωτήσω τι τους χωρίζει;
Τους άντρες ήρωές μου, τους ενώνει η φιλία, η παρέα. Επομένως τίποτα δεν τους χωρίζει, γιατί για τους Έλληνες πάντοτε η φιλία ήταν και είναι πάνω από όλα.

Οι άντρες πρωταγωνιστές σας έχουν μια ιδιαίτερη αδυναμία στο γυναικείο φύλο. «Δυνατό πειρασμό» χαρακτήρισε ο Μάριος την Ιουλίττα, τη Λία και την Πολίνα καθώς τις παρατηρούσε να κινούνται και να φλερτάρουν γύρω του. Σε ποια από τις όμορφες κυρίες δώσατε την πιο δυνατή εικόνα;
Η γενετήσια ορμή είναι τέτοια που ενώνει πάντα άντρες και γυναίκες. Έτσι αναπτύσσεται ο έρωτας που δίνει τελικά τη ζωή. Επομένως είναι λογικό οι άντρες να έχουν προτίμηση για τις γυναίκες και το αντίστροφο. Δηλαδή να βάζουν πάνω από όλα τον έρωτα. Νομίζω ότι την πιο δυνατή εικόνα έδωσα στην Πολίνα της Γενεύης, τον πραγματικό έρωτα του Μάριου, που πέθανε ξαφνικά, έστω κι αν δεν έχει μεγάλη παρουσία στην αφήγηση.

Ποιο σημείο του βιβλίου θεωρείτε κομβικό για τη σχέση όλων αυτών των ανθρώπων; Περιγράψτε μας μια σκηνή.
Πιστεύω ότι το πρώτο κεφάλαιο, η Μακαριά, είναι το βασικό για τη σχέση όλων αυτών των ανθρώπων μεταξύ τους και για τη σχέση ανδρών και γυναικών.

Πρωταγωνιστές και συναισθήματα σε μια πρωτότυπη κοινωνική ιστορία. Ήταν εύκολη υπόθεση να χωρέσετε σ’ ένα ξενοδοχείο την κοινωνία του σήμερα;
Στο κεφάλαιο «Σερφάροντας στο ξενοδοχείο», χώρεσαν όχι μόνο άτομα διαφόρων πεποιθήσεων, αλλά και πολλά από τα τρέχοντα προβλήματα της ελληνικής κοινωνίας.

Αν κάτι προκύπτει από την ανάγνωση του βιβλίου σας είναι η δύναμη της αντρικής φιλίας. Ήταν και η έμπνευση για τη συγκεκριμένη έκδοση;
Πράγματι από το βιβλίο μου προκύπτει η δύναμη της αντρικής φιλίας· η έμπνευση ήρθε από την ανάγκη και τη δύναμη του έρωτα.

Χρησιμοποίησα νωρίτερα την έκφραση «επινοημένη προσωπικότητα». Έχω την αίσθηση, όμως, πως κάποιοι από τους ήρωές σας δεν είναι επινοημένοι. Πως ίσως στην πολύχρονη πολιτική πορεία σας αλλά και την έντονη κοινωνική σας παρουσία, έχετε γνωρίσει κάποιον Νεόφυτο, κάποιον Μάριο, κάποιον Νικηφόρο ή κάποιον από τους υπόλοιπους θαμώνες του ξενοδοχείου πέντε αστέρων…
Συνήθως οι εμπειρίες γονιμοποιούν τη φαντασία και παράγουν ένα μυθιστόρημα, στο οποίο χάνονται κάποια υπαρκτά πρόσωπα.

«Πόσο έρωτα μπορεί να φιλοξενήσει ένα ξενοδοχείο;». Μ’ αυτό το άκρως ενδιαφέρον ερώτημα ξεκινά το οπισθόφυλλο. Αλήθεια πόσο έρωτα μπορεί να φιλοξενήσει το «Ξενοδοχείο πέντε αστέρων» σας;
Πόσον έρωτα μπορεί να χωρέσει ένα Ξενοδοχείο Πέντε Αστέρων; Υποθέτω όσα και τα δωμάτιά του.

Ολοκληρώνοντας την ανάγνωση θα έχουμε συναντήσει έναν τουλάχιστον δυνατό έρωτα που θα κάνει τη διαφορά ανάμεσα στις συνευρέσεις μιας βραδιάς στις σουίτες του ξενοδοχείου;
Ένας ήταν ο δυνατός έρωτας για τον Μάριο: η Πολίνα της Γενεύης. Και ένας δεύτερος θα γινόταν η ζωγράφος της αγάπης, αλλά δεν έγινε.

«Το ξενοδοχείο είναι το καταφύγιο από τη ρουτίνα, εκεί που θα αναζητήσεις αυτό, το κάτι ξεχωριστό της ζωής…», γράφετε. Μα, τι είναι αυτό το ξεχωριστό που μπορούμε να αναζητήσουμε σε ένα ξενοδοχείο, ακόμη και αν είναι πέντε αστέρων;
Το ξεχωριστό στη ζωή είναι ο αληθινός έρωτας, που φιλοξενείται παντού.

Λίγα λόγια για το βιβλίο

Πόσο έρωτα μπορεί να φιλοξενήσει ένα ξενοδοχείο;
Πόσα διαφορετικά όνειρα μπορούν να γεννηθούν κάτω από την ίδια στέγη;

Το ξενοδοχείο είναι το καταφύγιο από τη ρουτίνα, εκεί που θα αναζητήσεις αυτό, το κάτι ξεχωριστό της ζωής.
Θα είναι αυτό η εμπειρία της αγάπης; Ή μήπως η αυγή μιας νέας ζωής;

Κανείς δεν φεύγει ίδιος από το Ξενοδοχείο των Πέντε Αστέρων. Αφήνουν το κατώφλι του με μπαγκάζια γεμάτα από τις υποσχέσεις που τους προσέφερε, μαζί με προσεκτικά φυλαγμένες, ανομολόγητες στιγμές…

Βιογραφικό

Ο Παναγιώτης Μποκοβός, είναι διδάκτορας οικονομικών επιστημών, τ. υπουργός-βουλευτής, συγγραφέας. Γεννήθηκε στην Έδεσσα στις 11.9.1935. Είναι παντρεμένος με τη Σοφία Κ. Νικοπούλου. Έχει δύο κόρες, έγγαμες. Τελείωσε το δημοτικό και το γυμνάσιο (1953), του Πειραματικού Σχολείου του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης· πτυχιούχος της Σχολής Νομικών και Οικονομικών Επιστημών του Α.Π.Θ. (1959)· διδάκτορας οικονομικών επιστημών (1969)· μετεκπαιδεύτηκε σε θέματα ευρωπαϊκής συνεργασίας στο Πανεπιστήμιο Νανσύ Γαλλίας (1961-1962)· δικηγόρος Θεσσαλονίκης (1963). Υπηρέτησε τη στρατιωτική θητεία του, ως έφεδρος αξιωματικός πεζικού (1958-1960).
Σταδιοδρομία: επιστημονικός συνεργάτης του Ελληνικού Κέντρου Παραγωγικότητας-Γραφείο Θεσσαλονίκης (1964-1968)· οικονομικός σύμβουλος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Β. Ελλάδος και διευθυντής του μηνιαίου Δελτίου του (1968-1976)· μέλος του Δ.Σ. της Ελληνικής Τράπεζας Βιομηχανικής Ανάπτυξης και του Δ.Σ. της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης (1975-1976)· υποδιοικητής της Εθνικής Κτηματικής Τράπεζας Ελλάδος (1976-1977)· πρόεδρος του Εθνικού Οργανισμού Ελληνικής Χειροτεχνίας (1976-1977). Εξελέγη βουλευτής της Α΄ Περιφέρειας Θεσσαλονίκης με τη Ν.Δ., στις εκλογές του 1977 (1977-1981) και του 1981 (1981-1985)· διετέλεσε υφυπουργός οικονομικών (1977-1981), στις κυβερνήσεις Κωνσταντίνου Καραμανλή-Γεωργίου Ράλλη.
Εξέδιδε το μηνιαίο περιοδικό Οικονομική Επιθεώρηση (1975-1986). Δίδαξε στη Σχολή Στελεχών της ΠΑΣΕΓΕΣ και σε σεμινάριά της. Εισηγητής σε πολλά σεμινάρια του Ελληνικού Κέντρου Παραγωγικότητας, επιχειρήσεων και οργανισμών. Έδωσε διαλέξεις σε πολλές πόλεις της χώρας μας, για οικονομικά και κοινωνικά θέματα. Εισηγητής της λειτουργίας των δημοσίων σχέσεων στη Θεσσαλονίκη και ιδρυτικός πρόεδρος της Εταιρείας Δημοσίων Σχέσεων Β. Ελλάδος. Συνεργάστηκε με εφημερίδες της Θεσσαλονίκης και της Αθήνας, με το δοκιμιογραφικό περιοδικό Ευθύνη, το περιοδικό Πολιτική και Οικονομία, την εφημερίδα Αυγή Πύργου κ.α. Πραγματοποίησε πολλές εμφανίσεις σε τηλεοπτικούς σταθμούς, είχε δική του εκπομπή σε κανάλι της Θεσσαλονίκης. Αρθρογράφος σήμερα της Εστίας Αθηνών, συνεργάτης του περιοδικού της Ένωσης Λογοτεχνών Β. Ελλάδος Μουσών Μέλαθρον κ.α. Κυκλοφόρησαν 23 βιβλία του.